Augustus 2008 stoppers (deel I)

:thumbup: :inlove: :thumbup: :inlove: :thumbup: :inlove:

Ik ben Debbie, 31 jaar. Ik woon samen met René en we hebben 3 kids, alledrie jongens. Dat zijn Aschwin (bijna 15), Basten (bijna 6) en Finn (1). Ik ben na de geboorte van Finn niet meer gaan werken en ben nu dus fulltime thuis voor de boys. Omdat de kriebels hier toch nog niet voorbij zijn, hebben we besloten te proberen nog een vierde kindje te maken :inlove: .

Ik ben wwb, 33 jaar. Ik ben voorjaar 2008 getrouwd en we hebben een zoon van 5,5 jaar. Ik ben toen mijn zoon 4 was, gaan werken.

In de zomer van dit jaar zijn we verhuist, en hebben we een leeg slaapkamertje, wat wij graag gevuld zien :inlove:

Angel & Luna: Ik ben Angelique 27 jaar uit Rotterdam, getrouwd met Darius (28 jaar), mama van Luna (27-11-2005).

Ik ben thuisblijfmoeder. Mijn hobby’s: m’n dochter m’n 3 katten en 2 aquariums en verder ben ik redelijk internet verslaafd

Wij proberen sinds januari 2007 zwanger te worden

Ik kom dan ook officieel bij de 1e kwartaal 2007 stoppers vandaan (daar ben ik als enige niet zwanger overgebleven)

maar omdat we sinds deze maand (augustus) met clomid (hormonen zodat ik hopelijk een eisprong krijg) zijn begonnen voelt dat voor mij als een nieuw begin vandaar dat ik hier meeklets.

Heej!

Ik ben Flieniemama. Noem mij maar Flien, makkelijker, korter en leuker. Maar goed die naam werd dus niet gepakt bij het aanmelden en doen we het zo!

Ik ben 24 en mama van Leine (op het moment van schrijven 7,5 maanden) een schat van een dochtertje. Liever bestaan ze niet, maar goed dat zegt iedereen van zijn/haar eigen kind!

Ik woon samen met mijn vriend, Matthijs (31), in Rotterdam. Nu sinds een klein jaartje. Leine was ongepland, maar kwam als een heel mooi geschenk!

We willen nu heel graag voor een tweede, maar het vraagt nogal wat handigheid en planning. Ik studeer namelijk nog en het afgelopen jaar heb ik al aardig wat gemist (meer gemist dan wel gedaan) door de zwangerschap. We willen dit zo veel mogelijk voorkomen bij de volgende. Maarja, ik hoeverre valt dit te plannen he…

Owja, verder misschien handig om te weten dat ik soms een beetje hard uit de hoek kan komen, maar ik het echt niet zo bedoel! Ik ben gewoon niet altijd even handig met woorden!

Ik ben Jiska, 29, en getrouwd met Tani. Op 5 mei 2006 is onze dochter Deanne geboren. We zouden het erg leuk vinden als zij over niet al te lange tijd er een broertje of zusje bij krijgt.

Tantje Isja, 34 jaar, mama van een bijna 2,5 jarige kleine man. Na 9 jaar te hebben samengewoond sinds vorig jaar gelukkig getrouwd met mijn hubbie. 4 dagen werkzaam in de IT. En nu na een tijdje dubben, klaar voor een brusje.

Ik ben nette 31 jaar en woon samen met mijn vriend in friesland, samen hebben we 1 zoontje mathijs die op 15-04-2007 geboren is, ik ben fulltime thuisblijfmama en dat bevalt me heel erg goed, en samen zouden we nu graag weer voor een 2de kindje gaan.

Hoi Ik ben dus Heidy, 22 augustus 30 geworden.

2 jaar geleden getrouwd met mijn man.

Ook 2 jaar geleden in ons huisje komen wonen. (nieuwbouw, Vleuten (utrecht))

Ik heb altijd kinder wens gehad, maar wilde dit wel goed plannen, vaste baan goed inkomen etc.

al jaren last van endometriose, waar reeds 2 kijkoperaties voor gehad, vorige maand was de laatste, waarna we de vraag kregen of dat we kinderen wilde. Omdat we dit willen, gaf de gynacoloog géén hormoon preparaat, maar het advies om zsm zwanger te worden.

Het schijnt dat je hierbij zoveel hormonen aanmaakt dat je daarna de endometriose kwijt (kunt) zijn.

En aangezien ik sinds begin Augustus heb gehoord dat ik een vast contract krijg…

Ja… zijn we er maar voor gegaan… nu nog raak schieten he :wink:

Ik houd jullie alhier op de hoogte, gezellig met mede stoppers… :wink:

Ik ben Yvonne, 32 jaar 3 jaar geleden getrouwd en moeder van dochter Jaimy van 2jaar 4 mnd. We hebben een hondje Sam.

Als alles goed gaat krijgen we er in Mei 2009 een kindje bij!!

dit bericht hoort eigenlijk 1 berichtje omhoog

Hallo,

na een hele hele lange tijd klapperen omdat andere dingen prioriteit hadden, hebben we nu een beslissing genomen.

Wij gaan in augustus voor een nieuw kindje.

Eerst wilde ik een ring om mijn vinger, en ja in april van dit jaar zijn we in het huwelijksbootje gestapt. Dus die wens is vervuld.

Daarna wilden we verhuizen, want in het oude huis konden we niet echt een kinderkamertje erbij inrichten. Ook dat is nu gebeurd, en het toekomstig kinderkamertje is zelfs al geschilderd :inlove: . Er staat nu wel wat ander spul (om andere mensen op het verkeerde been te zetten haha).

Dus nu willen we na deze cyclus ervoor gaan. Dus 08-08 is voor ons het begin van de volgende wens.

Wie o wie heeft een soortgelijke keuze gemaakt en wil met mij meekletsen?

*** einde edit ***

Hmmm ik ben denk ik iets te vroeg geweest.

Wel 23 kijkers die nieuwsgierig zijn wat wwb te vertellen heeft, maar geen medestoppers.

Ik wacht het nog wel even af, want over een paar weken komen ze vast, hihi

He WWB, ik wil je wel alvast succes wensen en hopelijk ben je snel zwanger!

Straks komen er vast hele leuke meiden samen met jou kletsen hoor… :hug:

groetjes, Ruth

Dank je Ruth hihi ik wacht af.

Mag ik me bij je voegen? Ben een mama van een flinke knul van 14 maanden en laat vandaag mn spiraal verwijderen om ook vanaf 01-08 er voor te gaan.

Meer gegadigden?

ja ik nog steeds hihi.

Ik zit te wachten tot ik mag hihi.

Hopelijk komen er meer dames bij.

Ik ben ook al mama, maar dan van een stuiterballetje van 5,5 jaar. Ik ben dit jaar getrouwd met de man van mijn dromen, en we zijn verhuist (en hebben nu dus al stiekum een kinderkamertje opgeknapt hihi)

wwb–> Spannend zeg!! wanneer gaan jullie voor het echie? echt vanaf 08-08? Jou boef snapt het straks al echt dat er een brusje komt leuk hoor

Hier is vandaag net spiraal verwijderd en willen we de eerste weken toch nog even condooms gebruiken en vanaf de vakantie 15-08 er echt voor gaan.

Nou het verhaal word hier een beetje anders geloof ik . Mijn lijf bepaald he.

Ik heb normaal een cyclus van 40 dagen, dus ik dacht nog een week voor de ongi kwam, maar nee hoor. Hij is in aantocht. Puisten, hoofdpijn en bekkenpijnen zijn al hevig aanwezig. Ik verwacht de doorbraak morgen.

Daarna gooien we de condooms aan de kant.

Alleen… heb ik gisteren mijn man van die grappige condooms gegeven, dus die maken wel nog ff op :lol: Het is dus niet zo dat we echt op 1-8-08 pas voor het echie gaan, maar het zal wel ergens in aug. zijn. Ik ben altijd een volle week ongi, en dan dus nog die rubbertjes.

Ik heb net zitten kijken wanneer ik dan ongeveer de eisprong zou moeten hebben, en dat zou dan rond 8-8-08 zijn, en dan hebben we een feest.

Ik zit met het dillema, wel bbq-vlees eten en drinken of niet? Het moet nog niks uitmaken, toch?

Wel spannend hoor om zo voor het echie te gaan. Hoe erg ik ook uitkijk naar een kindje, voor de zwangerschap ben ik bang. Ik heb behoorlijke bekkenklachten, en bij mijn vorige zwangerschap had ik zw.suiker en moest ik insuline spuiten. Ik hoop op een mooie zwangerschap, maar ik zie dus wel wat problemen (die ik er wel voor over heb hoor, want onze kinderwens is wel heel sterk)

Als je net je spiraaltje hebt laten verwijderen, heb je dan wel gelijk een goede cyclus, of was het geen hormoonhoudend spiraal?

Wwb–> ik had een mirena dus geen idee of mn cyclus meteen normaal zal zijn. Eigenlijk wil ik die afwachten mn 1e ongie dus daarna kunnen de condooms ook aan de kant het zijn er 12 dus als die op zijn :lol: …

Wat heb je een lange cyclus normaal is het toch 28 dagen? Gelukkig zijn we wel gezegend met de luxe dat we weten dat het mogelijk is om een kindje te krijgen.

Hier hetzelfde schuitje ook bang voor het verloop van de zwangerschap heb tijdens zwangerschap nr 1 vanaf 28 weken met hoge bloeddruk gelopen en mn voeten waren weg ik had klompjes met tenen zelfs de gyn vond het eng haha. Gelukkig valt dat allemaal achteraf mee alleen ben ik ook erg bang voor mn bekken tijdens de bevalling kwam zoonlief klem te zitten te groot voor bekken en daardoor met geweld geboren en een bekkenbeschadiging overgehouden.

Gelukkig ben ik redelijk pijnvrij momenteel alleen wat zal die zwangerschap veroorzaken. Wat betreft de bevalling daar hoef ik me niet druk om te maken ik krijg een KS. Helaas want ik zou het toch graag normaal willen doen maar zowel huisarts als gyn zijn tegen me :think: Hier moet ik me nog bij neer zien te leggen maar zowel voor mij als voor een eventuele 2e kindje is het risico anders te groot. Onze zoon heeft het op het nippertje overleefd had een apgar van een 1 en eindigde met een 6je. Gelukkig nu een blakend eigenwijs menneke van 14 maand.

Had jij tijdens je 1e zwangerschap al bekkenklachten? Nu nog pijn?

Ik heb er ook veel voor over hoor wil zo graag een 2e maar wel moeilijk de vorige keer zoveel problemen en het laatste jaar veel meegemaakt o.a. vrienden waarbij kindje met 26 weken zwangerschap overleed en goede vrienden die in MM zitten doordat hij geen kindjes kan krijgen etc.

groetjes!

(wel rustig zo met zn 2en haha met onze verhalen jagen we denk ik iedereen weg hihi :doh: )

Tja Missmarm hihi, wat een verhaal. Je man moet wel angsten hebben uitgestaan tijdens je bevalling zeg! Die zag jouw ‘mishandeld’ worden en al dat gesjor aan je zoontje. (ik heb in de kraam gewerkt, en weet dus wel een beetje hoe dat eruit kan zien, heb zelf ook 1 x op een dikke buik moeten springen brr)

Had je er zelf veel van meegekregen op dat moment, of zat je nog in je hormoonroes?

Ik had tijdens de zwangerschap al klachten, maar ben na de bevalling een tijd redelijk klachtenvrij geweest. Ik ben alleen te snel, te veel gaan doen, en heb met pijnstillers de boel geforceerd.

Ik heb een hele periode fysio gehad, maar dat is al weer 1,5 jaar geleden, en het is terug gekomen. Die fysio heeft ook gekraakt (manuele therapie) en dat is niet goed met bekkenklachten. Wist ik veel…

Jij hebt ook een behoorlijke revalidatie achter de rug dan zeg. Heftig hoor!

En een lange cyclus, ja dat heb ik, normaal is tussen de 25 en 35 dagen geloof ik, maar 28 is een modelcyclus. 40 is niet abnormaal, maar wel erg lang.

Als je de cycli optelt van iemand met 28 dagen en iemand van 40 dagen, dan heeft de eerste toch meer kansen op jaarbasis he.

En angstige verhalen in je omgeving rondom geboorte en zwangeren, tja die ken ik ook. Ik denk maar zo, er worden meer gezonde kindjes geboren, en de meeste zwangerschappen gaan goed. Het is een acceptabel risico wat we nemen. Maar het bevestigd wel weer dat je geen kinderen neemt, maar krijgt en dat het een wonder is. Maar goed ik ben een beetje aan het struisvogelen hoor, mijn koppie steek ik heerlijk koel in het zand als ik te veel over eventuele ellende nadenk (dus ook over de bekkenklachten, waar ik overigens wel uitvoerig met mijn man over gesproken heb hoor)

Succes met de 12 cdtjes haha. Ik heb er hier ook nog liggen, maar ze zijn nog een hele tijd goed hihi, dus ik kan ze met een beetje geluk ook na de bevalling nog gebruiken (in de bv-periode haha) Hoezo vooruitlopen hihi.

wwb–> Het was heel heftig met alleen verloskundige was het niet gelukt. Zoonlief werd met vacuum gehaald alleen toen hoofdje er was zat hij muurvast groene knop aan en 7 man binnen gestormd nou je weeen zijn ineens weg. Moest op handen en knieen erg veel pijn doordat gyn binnenwas om schouder te trekken van de baby. Daarna weer terug en daarna 4 man op mn buik duwen en ik meepersen zonder weeen.

Manlief is door een hel gegaan heeft alles gezien en mocht daarna er bijstaan bij de reanimatietafel. Zelf heb ik dat deel lichtelijk in roes beleefd alleen de pijn en de hectiek is me bijgebleven en dat zoonlief meteen weggehaald werd. Voelde me zo alleen niemand kan je helpen enige wat wij als ouders zagen was beademing en het niet bewegen.

Daarna vertelde kinderarts over schade van schouder en zuurstofgebrek dat drong niet door alleen dat van de schouder. Gelukkig is het nu allemaal wat weggezakt maar nog kan een tvbevalling de tranen bij deze nuchtere hollandse meid tevoorschijn toveren haha.

Gelukkig ben ik ver genoeg hersteld en zoonlief helemaal dus dat is super. Zwangerschap is voor ons ook een wonder en gelukkig kunnen we het leed van anderen redeliijk goed naast ons neerleggen.

Pff vervelend heb je alleen pijn of ook klachten als urine verlies etc?

Hier zijn de cdtjes ook nog erg vers haha wie weet ook nadie tijd op maken we zien wel eerst kijken wanneer de 1e ongesteldheid zich aandient en dan zullen we wel zien. Geen haast vind het nog erg spannend, net als jou denk ik. Maar we bekijken het ook positief ik sport nu en hoop dat ik met spieroefeningen de boel sterker kan houden en hopelijk geen last krijg.

Fijn dat manlief je goed begrijpt. Al wel eens met zoonlief gesproken over eventuele brusjes?

Ik kan me voorstellen dat jij in je roes een heleboel niet hebt meegekregen. Je man zag al die hulpverleners trekken en duwen aan jou, en daarna jullie zoon voor zijn leventje knokken.

Gelukkig maar dat het goed gekomen is met hem en jouw.

Bij mij is het veel pijn, en ik verlies enkel druppels als ik te lang wacht met toiletgang, en bij lachen (bijvoorbeeld als we kietelstoeien) niesen enzo.

Mijn zoon zei toevallig vandaag tijdens het eten iets over een brusje:

mama (met bedenkelijke blik en daarna dus stilte) als er in jouw buik een baby gaat wonen, ben ik dan de broer van die baby?

Ik: ja jongen dan ben jij daar de grote broer van. Zou je dat leuk vinden?

Zoon: (gezichtje op standje enthousiast) Ja dan ga ik de baby troosten als hij jankt

Ik: jankt? wat is dat voor woord.

Zoon: huilen mama, dat snap je toch wel.

Daarna ging de conversatie meer over hoe je dingen noemt, en dat een paard een mond heeft en een kat een bek. Dat honden janken en kinderen huilen etc… hihi

Maar dat koppie toen ik vroeg of hij het leuk zou vinden deed mij wel ff smelten hoor.

WWb–> Wat schattig!!! Het woord janken ook erbij hihi :mrgreen: Hopelijk mag het echt voorspoedig bij je gaan zodat die kleine man snel zn brusje mag troosten.

Inmiddels is het hier wel gesleten ben soms om stomme dingen nog wat emotioneler maar verder gelukkig weer mijn oude zelf.

Even hele brutale vraag hoe oud zijn jij en je partner?

Wij zijn 24 en 28. Mijn vriend zit de hele tijd te rekenen haha stel dat we er nu voor gaan en het lukt dat word hij/zijn dan en dan geboren hihi. Hoezo er ook erg mee bezig…

Is jou partner ook zo enthousiast?

ja hoor mijn man is ook zo enthousiast. We zijn dus net verhuist, en hebben 1 kamertje in het geheim al omgedoopt tot babykamer. Toen we dat aan het schilderen waren werd mijn man dus emotioneel. Tja zei hij, straks ligt ons kindje naar die muren te kijken vanuit zijn/haar bedje.

Regelmatig komt hij thuis met dit of dat is een mooie naam. Hij is er dus ook erg mee bezig.

Wij zijn een stukkie ouder dan jullie hihi, beiden 33.

Vandaag komen eindelijk onze nieuwe gordijnen. We wonen nu al bijna 4 weken in een huis zonder gordijnen beneden. Voor hebben we wel een screen buiten hangen, zodat de inkijk niet hinderlijk is, maar het is zo ongezellig he. Ik voel me zo opgesloten, en zal blij zijn als dit ook weer klaar is.

Mijn man weet niet dat de gordijnen klaar zijn, dus dat is een verassing als hij thuis komt (dan zorg ik dat ze hangen hihi)

Fijne dag vandaag, het word prachtig weer!

WWB!!! Eindelijk gaat het dan toch echt gebeuren? Geweldig! Ik kijk er al naar uit! Hier gaat verschrikkelijk met je meegeleefd enzo worden (maar dat wist je al he!)

He, wie weet! Zijn we straks samen zwanger! Dan gaan we gezellig samen babyshoppen oke?

Heel veel succes natuurlijk (jij ook MissMarm, en alle andere toekomstige meeschrijvers hier!)

Kus Deb

wwb–> Super dat jullie er samen zo gelukkig mee zijn en de voorbereidingen voor het kamertje al getroffen zijn.

Was je man verrast vrijdag? Ik was helaas even te druk om te reageren. Is het nu helemaal naar jullie zin?

Wat leeftijd betreft het is maar een nummer he ik ben ook een van de jongeren in de vriendengroep maar voel me vergeleken bij een aantal veel oder doordat je gezinnetje hebt etc.

Hier vrijdag mega ongie geworden, ik had gezegd na de ongie gaan we ervoor maar twijfel wel of ik het nu al gelijk wil of nog 1 cyclus wil wachten. Hihi onze zoon was een kadootje dus dit is de eerste keer om echt vanaf een bepaald moment ervoor te gaan en dat is wel ff wennen.

Agfelopen weekenden gingen een aantal meiden baby shoppen toen had ik echt zoiets ik wil ook!!!

hallo dames,

Mag ik me ook aanmelden voor de aug-stoppers?

Eigenlijk heb ik mijn laatste pil in juli genomen maar het echte "klussen"begint toch pas i augustus :smiley:

Ik ben 34 jaar en mijn man is 30 jaar. Samen hebben we al een zoontje van 11 maanden. Ik kies zo snel voor een 2e omdat ik altijd gezegd heb dat ik na mijn 36e niet meer zwanger wil worden.

Mijn eerste zwangerschap is goed verlopen. Ik was wel superzwaar. Ben 25 kilo bijgekomen toen en ik ben maar 1.58 mt. Echt een tientonner. Gelukkig ben ik nu weer alles kwijt en begint het weer te kriebelen voor nummer 2!

Het lijkt me ontzettend leuk om mee te schrijven en hopelijk zijn we snel zwanger van een nieuw wondertje :pray:

Groetjes mamasu

he,

Misschien een stomme vraag! Ik kan nergens de ticker vinden voor mijn cycles in weer te geven. Weten jullie waar die staat?

Groetjes mammasu

Mamasu–> welkom! Hier een mama met een zoon van 14 maanden, ook een goede zwangerschap met wat kwalen haha. Ook veel aangekomen 27 kg ivm lichte zwangerschapsvergiftiging.

Ik ben 24 mijn partner 28. Vorige week spiraal laten verwijderen en gaan in augustus voor een 2e.

De ticker weet ik ook niet te staan. wwb jij wel?? en hoe krijg je 2 tickers erin?

Yeah,

Het is gelukt, de 2e ticker staat er!!