Augustus 2008 stoppers (deel I)

Isja; :hug: balen zeg! Nu wel hopen dat het doorzet, dan kan je weer…

Angel; Nouja, het Zuider kom ik toch niet in terecht, daar doet mijn VK geen “zaken” mee…

Ik ga er een eindje aan breien voor vanavond (denk ik)… Even Het Blok kijken, Grenzeloos Verliefd kijken en dan naar bed… Misschien nog even knuffelen, maar zeker diep :zzz: Ik ben echt kapot!

oh daar zalik vast ook wel ge**** mee krijgen dat ze daar geen “zaken” mee doen als ik bij de vk mag lopen (stiekem hoop ik op een meerling natuurlijk 8) :lol: :lol: )

bij mijn bevalling van Luna was trouwens niet eens een vk :lol: :lol:

duurde allemaal zo lang dat ze naar huis was gegaan om even te slapen

en toen kreeg ik verdoving en was Luna er zo en was zij dus telaat in het ziekenhuis :lol: :lol:

:lol:

Mijn eigen VK was ook niet bij de bevalling… Zij was ook te laat, maarja, ik heb maar 9 minuten geperst. Aangezien ik een medische indicatie had was de bevalling onder begeleiding van een gyn. Maar de VK had belooft dat ze erbij zou zijn. Ik had ook zulke fijne VK’s!

Maar goed ik kwam dus eigenlijk alleen even gauw zeggen dat ik helemaal geen vrede heb met de beslissing van mijn vriend. Ik wil niet wachten, ik wil NU! Maar goed… Dan moet hij dus wel de hoesjes laten liggen!

Zo,dat moest er even uit!

sja uh je hebt de volgende opties :oops: :oops:

gaatjes prikken :lol:

zeggen dat je eisprong nog niet is (of doen jullie dan altijd met condooms?)

aan z’n “kop” blijven zeuren haha

of gewoon maar mee gaan in zijn visie van het verhaal… :think:

even in een spoiler:

je moet wel met een loep kijken hoor

Jaaaaaaaaaaaaa!!!Oh ik zit hier met kippenvel! Super! Gefeli meis!!!

dat ziet er wel goed uit he!!!

:o wwb!!! Wat nou loep??? Da’s echt wel een duidelijke streep hoor!!!

Gefeliciteerd meis!

Oh meiden…ik wil ook!!!

wwb, ik zou het zo geweldig vinden om lekker samen te zwangeren! Heerlijk babyspulletjes neuzen met zijn tweeën…

Goed, voor mij is er dus werk aan de winkel! :mrgreen:

Isja, ik hoop voor je dat jij snel duidelijkheid hebt (en als het even kan in de vorm van een posi-test natuurlijk).

Dus jullie gaan in het ziekenhuis bevallen, Angel en Flien? Uit vrije keuze of omdat het niet anders kan?

Ik ben zelf bij mijn eerste in het ziekenhuis bevallen. Van de tweede en derde ben ik thuis bevallen en als ik mag kiezen, gaat dat bij de vierde ook weer gebeuren. Vond dat zo prettig! Niet dat mijn ziekenhuis bevalling een ramp is geweest hoor, helemaal niet, maar ik vond het gewoon enorm fijn om in mijn eigen omgeving te zijn. Mijn eigen bed, mijn eigen douche enzo…

WWB; WHAAAAA, wat nou loep?! Ik zie, met mijn slechte ogen zonder bril en/of lenzen, toch heel duidelijk een streep! Nouja, 2 strepen dus!

GEFELICITEERD

Angelique; Gaatjes prikken?! Foei toch, dat is wel heel evil! :wink:

Doet me overigens denken aan een verhaal wat ik hoorde van een meisje die zo graag kinderen wilde, maar haar vriend nog lang niet. Zij is toen toch gestopt met de pil zonder dat haar vriend het wist. Voor de buiten wereld zwanger geraakt door de pil heen. Ik was echt in shock :shock: toen ik dat hoorde. Ik vind dat toch zo fout :thumbdown:

Debke; Ik MOET in het ziekenhuis bevallen, omdat wij hoog wonen en geen lift hebben. De trap is te smal en te kronkelig om met een brancard af te kunnen in geval van nood. Dan zou de brandweer moeten komen en een raam in slaan. Daarnaast kwam ik bij de bevalling van Leine in het ziekenhuis terecht, omdat ik met langdurig gebroken vliezen en zonder weeen liep. Dus inleiding :?

Pfff, ik dacht gisteravond lekker rustig te gaan slapen. Is me hier toch een emo-bom gebarsten! Ik heb tot 2 uur 's nachts alleen maar liggen huilen. Wat ik er nou mee bereikt heb?! Geen idee…

@Flieniemama wrote:

Debke; Ik MOET in het ziekenhuis bevallen, omdat wij hoog wonen en geen lift hebben. De trap is te smal en te kronkelig om met een brancard af te kunnen in geval van nood. Dan zou de brandweer moeten komen en een raam in slaan.

:o en zou dat een reden voor een medische indicatie zijn geweest?

Wij zaten precies zo; maar ik mocht (voordat de VK’s mijn huis van binnen hadden gezien :wink: ) best thuis bevallen. Wilde dat absoluut niet, ook ivm het brandweer-verhaal ja :?

Achteraf zei de VK dat er voor ‘dit soort gevallen’ een soort ‘sociale indicatie’ zou moeten bestaan, want in zo’n woning thuis bevallen kan gewoon niet…

@Flieniemama wrote:

Pfff, ik dacht gisteravond lekker rustig te gaan slapen. Is me hier toch een emo-bom gebarsten! Ik heb tot 2 uur 's nachts alleen maar liggen huilen. Wat ik er nou mee bereikt heb?! Geen idee…

:hug: een ‘wel-of-niet zwanger-worden bom’?? Of een ‘gewone’ emo-bom?

Maar hoe dan ook: wat je ermee bereikt hebt?? Huilen kan sowieso weleens opluchten toch? :-*

@Jiska wrote:

@Flieniemama wrote:

Debke; Ik MOET in het ziekenhuis bevallen, omdat wij hoog wonen en geen lift hebben. De trap is te smal en te kronkelig om met een brancard af te kunnen in geval van nood. Dan zou de brandweer moeten komen en een raam in slaan.

:o en zou dat een reden voor een medische indicatie zijn geweest?

Wij zaten precies zo; maar ik mocht (voordat de VK’s mijn huis van binnen hadden gezien :wink: ) best thuis bevallen. Wilde dat absoluut niet, ook ivm het brandweer-verhaal ja :?

Achteraf zei de VK dat er voor ‘dit soort gevallen’ een soort ‘sociale indicatie’ zou moeten bestaan, want in zo’n woning thuis bevallen kan gewoon niet…

Nope, was niet de reden voor een Medische Indicatie. Helaas… Maar er speelde bij mee dat de kans dat ik naar het ZZKH zou moeten heel groot was. Bij mijn moeder zijn beide kinderen blijven hangen omdat ze een smal bekken heeft. Dat heb ik ook… Vandaar dat de VK zei dat het misschien wel handig was om voor het ZKH te kiezen. Daarnaast zaten wij midden in een verhuizing en verbouwing en wist ik niet of het huis optijd klaar zou zijn, nog een reden om voor het ziekenhuis te kiezen en uiteindelijk werd het een medische indicatie vanwege langdurig gebroken vliezen.

@Jiska wrote:
@Flieniemama wrote:

:hug: een ‘wel-of-niet zwanger-worden bom’?? Of een ‘gewone’ emo-bom?

Maar hoe dan ook: wat je ermee bereikt hebt?? Huilen kan sowieso weleens opluchten toch? :-*

Gewoon een emo-bom… Het stomme is dat ik dat bij Leine ook had toen ik net zwanger was… Dus dan gaan er bij mij weer belletjes rinkelen, maar het zou haast niet zo zijn… En natuurlijk de bom dat ik helemaal niet wil wachten… Nouja, het scheelde, maar ik heb nu vreselijk dikke ogen en een kater gevoel :wink:

Hey allemaal,

Isja, balen zeg dat je test niet positief was, mischien was het te vroeg… :hug:

Oohh en wat zie ik nou…WWB echt wel dat je een streep ziet, geweldig toch je test is echt wel positief hoor :dance: oohh en als ik dat zie wil ik het ook zo graag.

Flien, :hug: :hug:

En over ziekenhuis of thuis bevallen, nou doe mij mijn eigen huis maar, ik vind een ziekenhuis echt vreselijk, je word meteen ingeplugt, en dan op zo’n koude kille kamer gelegd nee echt vreselijk lijkt me dat, thuis heb je lekker je eigen spullen, je eigen omgeving, met mathijs mocht ik gelukkig ook thuis bevallen, en ik hoop als ik weer eens ga bevallen ik ook weer thuis mag.

wwb: gefeliciteerd :dance: :dance:

Flienie: :shock: dat is wel heel fout ja (ietsiepietsie fouter dan mijn idee :P)

Debke: ja ik ga in het ziekenhuis bevallen tenzij het echt niet anders meer kan

en dat is uit vrije keus ja omdat ik gewoon als ik dat wil verdoving wil en dan niet zozeer voor de pijn maar meer omdat ik gewoon doodsbang ben voor de bevalling en dan dus geen ontsluiting krijg :?

Begrijpelijk Angel! Hoe komt het dat je zo bang bent voor de bevalling dan? Angst is inderdaad geen goede emotie als het op ontsluiting krijgen aankomt…

En pijnstilling. Tsja, hier eigenlijk nog nooit overwogen. Komt denk ik omdat mijn bevallingen tot nu toe altijd een “eitje” geweest zijn. Dan denk je niet na over dergelijke dingen he…

Flien, wat rot…die emo-bom. Hopelijk heeft het wel opgelucht. En ik ga voor je duimen, dat die belletjes niet voor niks gingen rinkelen hoor!

Dank voor de feliciaties. Ik kan het amper geloven, en zit heel de tijd naar de test te kijken. (deb, het is een test van het eigen merk van de apotheek, 11,95 per 2)

Flien een hele hele hele dikke knuffel :hug:

En dan mijn droom:

thuis in mijn achterkamer (op een gehuurd hooglaagbed) bevallen, met de vk, en mijn man. En dat mijn zoon in bed ligt te slapen (meeste kinderen worden toch snachts geboren hihi)

Mijn zeer reele nachtmerrie:

door zwangerschapssuiker een medische indicatie krijgen, kind in de couf na de bevalling en daardoor aan jezelf voorbij lopen en geen rust kunnen vinden.

Dat laatste is bij mijn zoon gebeurd, en is dus reeel dat dat nu weer gaat gebeuren. Met 1 verschil. Ik ga bij de diabetesverpleegkundige een meter lenen (ik ken haar vanuit mijn vorige werk). En ik wil met een dieet mijn bloedsuikerwaardes binnen perken houden.

En het gehuurde bed. Door mijn bekkenklachten ga ik er niet vanuit dat ik nog tot het einde van de zwangerschap trap kan lopen (wij hebben de badkamer beneden dus plassen snachts is dan ook een probleem).

Een bed huren is dan dus ook een optie. Ook wil ik mijn nieuwe prachtige bed niet op klossen zetten omdat het slecht is voor het ledikant en ik geen kraakbed wil.

Zo en nu ga ik een ticker aanmaken!

Debke: ik heb geen id hoe het komt dat ik zo bang ervoor ben

ik kan ook niet op tv naar een bevalling kijken vind dat echt zoiets vreselijks :oops: :oops: :oops:

naar een operatie ofzo kijk ik zo maar als het op bevallen aankomt :shifty: :oops: :oops: :oops: