Goedemorgen dames!!!
Gister even een minder leuke wending… Na het klussen zei vriendlief opeens:“Kunnen we niet beter nog een maandje wachten? Dan weet je zeker dat je niet midden in je tentamens uitgerekend bent!” :wall:
Daar hebben we het dus al ettelijke malen overgehad. En we waren er echt uit dat het geen flikker uitmaakte. Maarja, nu dus niet intensief klussen, maar wel klussen. En dan over een maand echt vol aan de bak.
Ik vind het helemaal niet leuk eigenlijk, maar ik heb geen zin om mijn zin door te drijven! Ben best een beetje verdrietig nu, maarja… Ik moet me niet aanstellen! We zien wel…
WWB; Ik zal je ook even een voorstelstukje PB’en
oww flientje dan beginnen we volgende maand toch samen ? ik ben sinds gisteren gestopt met vloeien en deze maand gaan we ook wel klussen maar met losse flodders en volgende maand gaan we gericht schieten …
aaaah flien dan ben ik niet alleen !!!
enne mijn 1e NOD is bekend ( als ik uitgaat van mijn normale syclus , zou niet weten of het klopt ) zou uit komen op 11 september.
yeeeejjj naat mag voor het echie meedoen met jullie :dance: :dance:
ergens heb ik echt een heel blij gevoel , eindelijk kan ik het achter me laten en me weer helemaal richten op wat komen gaat , nu ik dit zo zit te tikken word ik wel een beetje emo , t doet toch wat met je he !!
maar deze aankomende maand gaat ik eens lekker de bloemetjes buiten zetten !!!
wwb: :hug: ik hoop dat je tevroeg getest hebt hoor
Flieniemama: :hug:
Debke: met spinazie sla en appels heb ik dus geen last :lol:
zo vandaag weer verplicht lief doen tegen m’n man :lol: vind het wel wat hebben hahahahaha gisteren heb ik hem gepest dat hij niet mocht :shifty:
Hey allemaal,
Gelukkig is mijn ongi bijna weer voor bij, die 2 druppen die er nu nog komen stellen niets meer voor.
Flien, jammer dat je vriend ineens weer van gedachten veranderd is, en tuurlijk baal je daar van.
Deb, gelukkig dat je je weer beterder voelt, wat een goeie nachtrust allemaal al niet kan doen he.
WWB, negatief… dat had ik niet verwacht, mischien heb je te vroeg getest… gewoon even 1 of 2 daagjes wachten, en weer op nieuw testen, mischien heb je inderdaad nog te weinig hcg, maar vandaag heb je leuke afleiding toch, lekker shoppen met je vriendin, veel plezier.
Uuhh ja voorstel verhaaltje… nou ik wacht even af op een paar voorbeelden, ja ben erg slecht in dat soort dingen, wat moet ik daar nou inschrijven… ok als ik een paar verhaaltjes op de voorpagina zie staan komt de mijne ook ok.
Uuhh ja verder…weet ik het eigenlijk niet zo goed, er is zoveel geschreven, dus laat ik het even zo.
Nathalie, dat voelt vast goed…Nu kun je je weer op de toekomst gaan richten!
Flien, :hug: :hug: :hug: , maarre…niet doelgericht klussen kán wel leuke resultaten geven hoor!
Nette, tuurlijk kun jij wel een voorstelverhaaltje maken! Ik heb de mijne al gemaakt. Heel simpel, gewoon mijn naam, mijn leeftijd, dat ik samenwoon met René en dat we al 3 kids hebben. Dat ik fulltime mama ben tegenwoordig en dat we graag nog een beebje willen…Zo simpel. Meer kan ik er ook niet van maken hoor! Info genoeg voor een voorstelverhaaltje lijkt me, hoe de rest van Deb in elkaar steekt lezen jullie vanzelf wel als we hier lekker blijven kleppen!
Er komt hier geen bal uit mijn handen vandaag. Hoeft ook niet echt hoor, maar toch he…het voelt zo…nutteloos…
Ik ga maar eens nadenken over traktaties voor Basten. Die is bijna jarig namelijk!
Debke, het wel of niet voor een tweede gaan die beslissing is bij ons ook niet een twee drie gemaakt. Dat malen van jou herken ik zeker. Je weet wat je hebt he, en niet wat je krijgt. Ik heb echt op het randje gezeten bij de eerste en zowel de kleine man als ik zijn er goed uitgekomen. Aangezien ik een zware eclampsie gekregen heb met 36 weken en mijn man me heeft zien stuipen, heb ik de uiteindelijke beslissing eigenlijk aan mijn hem gelaten. Nemen we het risico nu of niet (lijkt wel een bloem, hij houdt van me, hij houdt niet van me). Maar nu is toch het moment gekomen, dat we het beiden aandurven. Ik zal natuurlijk als het raak is direct onder controle komen van een gyn en zo hopen we de schade te beperken.
Flien, ja die mannen hebben toch niet zo’n last van die bioklok als wij meiden.
Nathalie is goed! Wij gaan er samen voor! Losse flodders en dan…
En ik weet even niet meer wie het zei; Maar ik ben dus “verantwoordelijk” dat het goed gaat zeg maar… Ik kan niet tegen condooms (latex) en de latexvrije zijn heel duur. Dus ik moet gewoon goed in de gaten houden wanneer we wel en niet een hoesje moeten gebruiken…
Achja en mijn vent is gewoon vreselijk wispelturig!
WWB; Ik ga je NU die PM sturen!
goh flien we kunnen mekaar de hand schudden , ik ben ook zeeeeer gevoelig voor latex , lees gerust ik krab me eigen open en ik krijg er een schimmelinfectie van …
maarre lol !! gaan we samen zitten stressen wanneer wel en wanneer we niet gaan schieten !! waneer is jou nod ?
Mijn komende NOD is uiterlijk 19 september… Ik heb geen idee hoe mijn cyclus precies loopt. Het was altijd 30 of 31 dagen, met de pil natuurlijk 28 dagen en net na de zwangerschap opeens 35 dagen… 19 september is mijn NOD met 35 dagen, maar het kan dus ook eerder zijn. Die van jouw 11 september? Ook een leuke dag
Weet je wat vooral gewoon steekt aan het verhaal?! Dat meneer eerst gewoon leuk mee gaat en dan pas achteraf die vraag stelt!
ik zou hem kunnen schieten idd , niks is zo irritant voor een vrouw ( en vooral als ze bezig is met haar lijf en geest ) als een man 100% achter je staat en dan ineens … dan staat heel jouw planning op losse schroeven … grrrrrrrrr en kan je je lijf en geest weer ff duidelijk maken dat het deze maand niet zo is …
wij werden door de pil heen zwanger en eigenlijk wist ik nog niet helemaal of we door wilde gaan , maar mijn liefje zei gelijk , ik heb nu het gevoel gehad dat de 2e zou komen ,nu moet het gebeuren ook , ik mis nu een gevoel in mijn lichaam en dat moet terug komen , ik ben nu niet compleet.
nouja toen was voor mij het hek van de dam , 2 jaar geleden wilde ik al voor de 2e maar wilde mijn liefje niet en nu wilt hij en dat laat ik me geen 2e keer vertellen !!!
Bij ons was de eerste door de pil heen… En nu we bezig zijn kunnen we het net zo goed afmaken
Pfff, ik ben er gewoon helemaal moe en futloos van! :oops: Normaal laat ik me nooit zo makkelijk uit het veld slaan door tegenslag. Dit laat alleen maar zien hoe zeer ik me er op verheugd had!
Maar goed, het staat in schril contrast met jou verhaal natuurlijk.
Nou, heb net WWB een voorstelberichtje gestuurd, in 't kort. Maar misschien is 't toch wel leuk om hier ook even te vertellen hoe onze situatie is. Toen Deanne geboren werd, woonden we 4-hoog op een flat zonder lift. Niet zo’n prettige buurt, geen kamer over (de 2 slaapkamers die er waren, waren sowieso al vreselijk klein) etc. ‘Dus’ kwam er daar geen tweede. Was ook niet te doen hoor!
Begin maart zijn we echter verhuisd naar een ‘echt’ huis, een eengezinswoning. Met een extra slaapkamer :mrgreen:
Maar ja, in het begin moesten we nog erg wennen, Deanne ging naar de PSZ, m’n man ging ander werk zoeken en vooral hij was bang voor ‘ellende’ na de zwangerschap/bevalling. De eerste weken na Deann d’r geboorte zijn niet zo heel prettig geweest, en hij is bang voor een herhaling daarvan. Hm, hoe groot is de kans dat je weer precies hetzelfde meemaakt??
Afijn, paar weken terug heeft ie een poos met z’n moeder en een vriend zitten bellen en hij kwam tot de conclusie dat het eigenlijk ‘zonde’ is wanneer Deanne ‘alleen’ blijft.
En dus wilde ie die dag meteen ‘een broertje of zusje maken’ :roll: jammer alleen dat ik toen net zat te wachten tot ik ongesteld werd :roll:
Twijfels blijven ook hier nog wel hoor. Deanne is zo’n makkelijk kind, past zich overal aan aan, en we kennen elkaar door en door. ‘Ze’ zeggen, dat een tweede kindje dan ‘moeilijker’ is. (maar ja, ‘ze’ zeggen zo veel ) Toch spookt het wel door je hoofd hoor… slapeloze nachten hebben wij na 6 weken ongeveer niet meer gehad, krampjes konden we vrij snel oplossen, slapen is alleen rond haar 1e verjaardag een probleem geweest, ze is makkelijk met eten… stel nou dat we met een volgend kindje tegen allerlei ‘problemen’ aanlopen.
Dus Deb, jouw twijfels snap ik erg goed: waarom de goden nog een keer verzoeken ja? Ook hier het verhaal van Lente :**: gelezen, zij gaan daar zo fantastisch goed mee om, ik weet niet of ik zoiets (aan) zou kunnen.
:roll: maar ondertussen zijn we toch hard bezig met proberen om weer zwanger te raken. 't Is zo dubbel allemaal.
En m’n lijf… m’n lijf is echt bizar. Ben nu al bijna een week continu vaag misselijk (wee is een beter woord), voel van alles in m’n buik en m’n borsten lijken uit elkaar te knallen :shock: Prima, allemaal ‘zwangerschapsverschijnselen’ of juist dingen die duiden op een komende menstruatie… maar: ik had toen heel m’n eisprong nog niet eens gehad :wall: :wall: :wall:
(en ik maar denken dat ik er niet heel bewust mee bezig was… m’n lichaam denkt daar dus heeeel anders over :roll: )
Ga zo nog even teruglezen en dan op jullie berichtjes reageren :thumbup:
begin even bij pagina 15 hoor, helemaal vanaf het begin reageren schiet ook niet op.
Visjes… zijn lekker :drool: als huisdier heb ik er zelf niet zo gek veel mee, maar wellicht dat er over een paar jaar eentje (of 2) voor Deanne hier in huis komt. Zij vindt ze wel helemaal leuk, en ach als ik zie hoe zij geniet, vind ik ze zelf ook leuk
Maarre: klets maar lekker door over vissies hoor :mrgreen:
Deb:
Ander bijkomend voordeel is dat de verjaardagen van Finn en de nieuwe beeb in ieder geval niet heel dicht bij elkaar gaan liggen
stel dat ik nu meteen zwanger zou raken, hebben wij dit 'probleem' ook. Op zich niet zo'n ramp, maar ik hoor de omgeving nú al: goh, hebben jullie maar eens in de 3 jaar sex ofzo? :wall: :wall: :wall:
WWB, echt apart hoor... van die lichte bloedingen steeds, maar geen positieve test. Maar heb even voor je zitten rekenen ( :oops: sorry...) als je rond de 14e een innesteling gehad hebt, zou je rond de 23e kunnen testen (met dank aan babybrabbel :wink: waar ze zo'n handige calculator hebben) Dus misschien toch te vroeg??
Flien, ow irritant is dat ja, als je juist zit te wachten tot je ongesteld wordt :wall: :wall: :wall: 'gelukkig' kwam het uiteindelijk toch snel op gang :wink: enne: volgende keer inderdaad eerder komen zeuren! (maar dan dat je geen 2e streepje hebt gepiest, en dat de volgende test wel positief is natuurlijk!!)
Grappig dat die vrienden nu al vroegen wanneer jullie een tweede kindje zouden willen :mrgreen: ow ik zou m'n mond ook niet kunnen houden dan...
Hoewel... wij hadden besloten om er toch weer voor te gaan. Volgende dag zegt m'n moeder: 'toen jij zo oud was als Deanne nu, liep ik al met 2 kindjes hoor...' hm... :think: heb toen maar niets gezegd... ook omdat onze timing wat beroerd is :roll: rond de datum dat ik nu zou kunnen testen, zijn m'n ouders namelijk op vakantie. En tja, zou toch wel graag willen dat zij de eerste zijn (samen met m'n schoonmoeder) die weten dat Deanne grote zus wordt. Maar zoiets vertel ik liever persoonlijk... en ze zijn 3 (!!!) weken weg :o Verder speelt de angst van een miskraam mee (heb ik voor Deann ook gehad), en daar wil ik hun liever op vakantie ook niet mee 'lastig vallen'. En tot slot: m'n vader wil samen met een vriend en met Tani net in de week dat ik uitgerekend zou zijn op vakantie :wall: :wall: :wall: tja, dilemma dus: zeggen we dat er een kans is dat ik nu zwanger raak, of houden we onze mond. Hebben even zitten dubben of we onze plannen uit zouden stellen, maar nee: een kindje kan ook wéken te vroeg geboren worden. En ik zou me niet op m'n gemak voelen als ik een week of 33 zwanger ben, en manlief zit in Verweggistan :silenced:
wwb: ook hier is Deanne waarschijnlijk de eerste die het te horen krijgt. We hebben het nu al aan 'r gevraagd, en 7 van de 10 x antwoord ze dat ze een broertje wil :inlove: maar nee, ze wil geen baby, want Deanne is toch onze baby?? ( :inlove: ) En direct daar achteraan: baby knuffelen, baby kusje geven, baby melk geven :inlove: dus ze wil wel :mrgreen: Ben benieuwd of zij d'r mond kan houden.
Ik denk ook niet dat wij het tot de eerste echo 'geheim' kunnen houden. Bij m'n eerste zwangerschap (waar ik met ruim 10 weken achter kwam) hebben we het ook meteen aan 'iedereen' verteld. Met ruim 11 weken bleek echter, dat het kindje met een week of 6 al was overleden. Was toen toch wel prettig om ook dat aan 'iedereen' te kunnen vertellen. Was dan ook meteen de reden om bij de volgende zwangerschap weer vrij snel te vertellen dat er een kindje kwam.
't Geslacht hebben wij trouwens wel al die tijd geheim gehouden. Hebben we alleen aan mijn ouders en aan de moeder en broers van m'n man verteld. En de dag na de 20-wkn-echo aan mijn opa, die 2 dagen daarna overleed :cry:
Ik wil het dit keer (mocht ik weer zwanger raken) ook 'geheim' houden. Vind dat toch wel heel speciaal!
Whahaha Isja d'r lijf ook al zo bezig met zwanger-zijn/worden :mrgreen: vind het (nu nog :shifty: ) grappig om te merken hoe je jezelf zo voor de gek kunt houden. (of ik daar over bv een half jaar nog zo over denk weet ik niet hoor :wink: )
Flien: PABO lijkt me erg leuk om te doen! In welke klas loop jij stage?
En de OS... heb er nog amper wat van meegekregen. Eerder keek ik altijd wel vrij veel, maar nu boeit 't me op de een of andere manier minder. Vind het veel minder leuk...
Whaha Deb, lekker verhaal dan van die vent die nog even boodschappen ging doen toen z'n vrouw aan het bevallen was :o dat hoeft die van mij ook niet te proberen :naughty:
Pff Angelique, lastig als je niet weet wat er aan de hand is. Wel spannend zo'n endoscopie. Gaat dat via een slangetje door je keel? Hoop maar dat het iets is wat vrij simpel op te lossen is (zoals geen andijvie meer eten bijvoorbeeld, en dan gewoon precies weten wát je niet meer mag eten)
Nette, ow vervelend is dat ja, zo'n eerste echte menstruatie na de pil :hug: hoop dat ie snel voorbij is, en voorlopig het eerste jaar niet meer terug komt!
Nathalie: goed dat je het direct na hebt laten kijken allemaal. En prettig om te horen dat je lichaam gewoon doet wat het moet doen lijkt me!
Heidy, jeetje, voor jou komt er echt een spannende week aan zeg!
En Jaimy, ga je morgen ook meteen testen??
Heb gister ook 'Over mijn lijk' gekeken.... :shock: tjees wat heftig!! Ben normaal niet zo tv-jankerd, maar kon 't nu echt niet droog houden hoor. Dat kleine jochie helemaal alleen met z'n papa, kijken hoe de auto met mama wegreed... en die jongen die had besloten wanneer ie precies dood wilde gaan. Die was echt zó veranderd (ze lieten op een gegeven moment beelden zien van toen ie 'minder ziek' was, een heel ander persoon). Vond ze wel stuk voor stuk zo ontzettend dapper en sterk :thumbup:
Heidy: ook hier een man die ervan overtuigd is dat zijn zoon over 9 maanden geboren gaat worden :roll: whaha en dan denken wij dat wij er veel mee bezig zijn :P
Flien:
Owja, welkom nieuwelingen :lol: Ik vind het echt wel leuk dat jullie er zijn hoor...
:lol: :lol: :lol: hihi we zouden bÃjna anders gaan denken na je berichtje voor deze :wink:
Maarre: kan me voorstellen dat je strontvervelend wordt na een hele dag studeren, en dat mag je hier best even uiten hoor :hug: :wink:
:doh: ow lees net dat Jaimy vandaag al ging testen... maar je moest zo vroeg weg vanochtend... ach je komt vast later vandaag even vertellen dat ie positief was toch? :pray:
Flien, ow mannen :wall: :wall: :wall: (en dan ook doodleuk met zo'n opmerking komen nádat het misschien al 'te laat' is...)
Maar: stel je wacht nog een maand... raakt dan meteen zwanger... en kindlief besluit met 36 weken geboren te willen worden... dan zit je ook nog midden in je tentamens... Kindjes vallen niet te plannen... en stel het lukt de eerstkomende maanden niet, dan zit je volgend jaar met hetzelfde probleem: weer tentamens...
:shock: en ondertussen zijn we bijna een uur en een hele lap tekst verder. Heb tussendoor ook nog wel andere dingetjes gedaan hoor :wink:
Maar laat het hier wel even bij, Deanne en ik gaan vanmiddag naar oma. Even winkelen, daar eten en slapen en dan morgenochtend vroeg rijles (en mag oma op Deanne passen :wink: )
Geen idee of ik vandaag nog achter de pc terecht kom, anders vast morgen wel weer!
Wat een lap zeg Jiska… :oops: Foutje :oops:
De PABO is een vreselijk leuke studie. Tot nu toe heb ik stage gelopen in groep 5, groep 6 (2x) en bij de kleuters. Tot nu toe lokt de bovenbouw. Ik studeer in de deeltijd, dus ik ben wat vrijer in het indelen van het hoe, wat waar. Al moet ik zeggen dat ik wel de examencommissie te vriend moeten houden.
Mijn enige kwaaltje is dat ik altijd alles op het laatste moment aan laat komen. Slechte planning dus, dan kom ik op het laatst in de knel, raak ik overwerkt en word ik erg vervelend :oops:
Over timing gesproken… Ik wil hier heel graag in december zwanger zijn. De reden is echt te triest voor woorden eigenlijk, maar goed… In december gaan wij namelijk 3 weken naar mijn ouders die in Italie wonen. Ik wil hen graag persoonlijk vertellen dat er een tweede (klein)kindje aankomt. Er spelen veel dingen mee zoals een ongenezelijk zieke vader waardoor ik het niet over de telefoon wil hoeven vertellen. Ik zou er zelfs nog een weekend voor heen vliegen geloof ik :oops:
wow isja wat een tekst… weet nu al niet meer alles dat ik gelezen heb!!! :shock: Ik ga morgenochtend testen dus morgenochtend zal ik het ook ff melden…
wwb wat balen dat ie negatief was. hopen nu dat je tevroeg heb getest en dat het de volgende keer beter is…
Flien wat k*t dat je mannetje zich ineens heeft bedacht. kan me voorstellen dat je daar nu helemaal niet op zit te wachten…
K*T, Duitsland heeft gewonnen…
@Flieniemama wrote:
Wat een lap zeg Tante Isja (mag ik er ook gewoon Isja van maken?)…
@Jaimy wrote:
wow isja wat een tekst.... weet nu al niet meer alles dat ik gelezen heb!!!
:cry: :cry: :cry: ik ben niet tante Isja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dus geen idee of dat tante eraf mag :wink:
Hm, namen lijken inderdaad wel een beetje op elkaar ja :wink: maar 2 meiden die het zeggen... hm :lol: :lol: :lol:
Ik heb het al aangepast!
Ik lig nu op bed… Ben zojuist met kind en al van de trap gevallen en heb nu 2 dikke knieen! Kom niet meer beneden! Gelukkig lag de laptop al naast het bed. Leine ligt nu naast me zodat ik haar in de gaten kan houden ivm met een hersenschudding. Heb haar zo de overloop opgegooid om te voorkomen dat ze met mij mee naar beneden zou vallen (en onder mij terecht zou komen)…
ow poewee…zo hou ik het nooit bij natuurlijk! :mrgreen: Vooral zo doorgaan! Gezellig!
Flien, wat een schrik zeg! Hou je meisje inderdaad maar goed in de gaten. En doe voorzichtig aan met die knieën hoor! Als ze morgen nog zo dik zijn, even langs de huisarts.
Jiska, heerlijk verhaal! Is inderdaad een behoorlijk “dilemma” dan bij jou…Het zou mij eerlijk gezegd niet tegenhouden, en jou ook niet echt volgens mij
Wat die vakantie omstreeks je dan uitgerekende datum betreft…tsja…ik zou de boot nog even afhouden met een smoesje. Dat het lastig is om op het werk te regelen ofzo…zodat je nog een paar weken speling hebt met boeken. Maar dan blijf je nog altijd zitten met het feit, dat beebjes inderdaad zelf bepalen wanneer ze gaan komen en dat je daar dus nooit iets “omheen” kunt plannen. Ik zou het ook geen prettig idee vinden als mijn vriend een week weg was in de laatste 10 weken van de zwangerschap. Gewoon voor het idee…
Mag ik trouwens vragen waarom de eerste weken na Deanne’s geboorte geen pretje waren of heb je het daar liever niet over?
Oh het is gewoon al weer 4 uur! Moet weer vliegen, want over 45 minuten moet het eten hier weer op tafel staan (Basten moet om half 6 alweer naar zwemles namelijk :roll: )
Tot morgen!
nou van mij mogen jullie de tante achterwege laten hoor :lol:
Jullie dachten natuurlijk die tante die moet gewoon berichten schrijven van pagina’s. En ik doe al zo mijn best om het kort te houden :mrgreen:
Flien, wat een schrik, gelukkig heb je niks meer opgelopen dan 2 geblutste knieen?
En Leine hopelijk is ook alles goed met haar, gelukkig zijn die kleintjes nog best flexibel.
Laat je straks maar eens lekker verwennen door je hubbie.