Augustus 2006 stoppers, wie nog meer ???

hoi allemaal



Leuk om al die verhalen te lezen over jullie kindjes en bevallingen enzo. ik kan niet wachten tot ik ook zulke verhalen heb. ik ben volgens mij tot nu toe de enige die nog geen kinderen heeft :frowning: maar goed daar gaan we snel wat aan doen!! hihi. ook ik heb nu nachtdienst want ik ben verpleegkundige in een ziekenhuis. Het is niet mijn favoriet dienst, maar ja het hoort er bij… Chester, hoe deed je dat toen je zwanger was? of had je geen last van misselijkheid enzo?

ik ben dus 25 jaar en mijn vriend is 32 jaar. Wij zijn nu zo’n 7 jaar bij elkaar. mijn vriend moet er nog wel erg aan wennen om aan kinderen te gaan beginnen, maar is er gelukkig wel steeds meer mee bezig en vindt het uiteindelijk ook wel heel erg leuk. hadden jullie mannen daar ook last van of wilden zij ook allemaal net zo graag als jullie?

al trouwens vanaf woensdag lekker pilvrij!!



groetjes jasmijn

eeeehhh die banner klopt niet hoor. ik ben niet zo handig… :?

Jasmijn leuk dat je mee schrijft hier.



Manlief is hier juist heel enthousiast hij kan niet wachten tot dat ik stop met de pil en dat is donderdag pas. Eigenlijk morgen maar we hebben a.s. zaterdag familiedag en heb geen zin om dan mijn periode te hebben dus slik ik nog ff 3 dg door. Speelt bij ons natuurlijk mee dat wij er al een hebben dat man zo enthousiast was bij de eerste moest hij ook wel ff wennen.



Groetjes Ellen en Alyssa

Hoi weer allemaal,



Ellen,



Oh bah HELLP ik dacht al zoiets gelukkig zeg dat jij en Alyssa er niets aan over gehouden hebben. Wel erg fijn als je weer zwanger bent dat ze je dan goed in de gaten gaan houden.



Jasmijn,



Oh leuk je bent er weer ik miste je al. Ik hoop dat je ook snel zwanger en babyverhalen kunt delen. Het is inderdaad wel een beetje een mamaclubje geworden zo he? Wel handig als je “straks” zwanger bent kun je je vragen op ons afvuren haha. Volgens mij zijn die onzekerheden van je vriend heel erg normaal hoor. Mijn man had ze ook heeeeeel erg in het begin en in plaats van dat hij stond te juichen bij een postieve test trok de arme schat helemaal wit weg bij het idee alleen al. Haha. Maar in de zwangerschap is hij er helemaal in meegegroeid en dit meen ik echt hij is een superpapa. Hij doet het fantastisch en ik had niet kunnen bedenken dat hij het zo goed zou doen. Pien is ook echt wild van hem. Ook deze stap om voor een tweede te gaan is een heel overhaal traject aan vooraf gegaan hoor. Ik wilde eigenlijk veel eerder al voor een tweede maar ja je bent echt met zijn tweeen he die zo’n beslissing moet nemen. Ook voordat we voor Pien gingen heeft wel 3 jaar geduurd hoor voordat hij zover was. Straks als het zover is draaid je vriend vast ook helemaal bij. Voor mannen is het volgens mij toch ook heel anders.



Wij zijn trouwens in oktober 10 jaar samen ik ben dus 27 mijn man 31. We wonen al ruim 8 jaar samen en we zijn vorig jaar (met dikke buik ja) getrouwd.



Nou ik zit vandaag aan de laatste dag van mijn menstuatie dus het echte werk gaat voor mij zo beginnen :smiley: Heel spannend allemaal ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar dat gaat dus niet. haha. Ben heel de tijd aan het berekenen wanneer ik ongeveer vruchtbaar ben, aan het zwijmelen over een dikke buik en als het lukt wanneer ik dan uitgerekend zal zijn echt heel erg…



Nou dames tot volgende keer en een fijne dag (of nacht :wink: )[/b]

Baukje: Ben hier ook iedere keer aan het uitrekenen van wanneer zal mijn eerste NOD zijn. Als het volgens de ovulatietest uitrekenen is mijn vruchtbare periode zo rond 5 september en als ik dan ook zwanger ben ben ik eind mei uitgerekend. Wij gaan er vanuit dat ik net als bij Alyssa weer meteen zwanger wordt, is eigenlijk niet goed als het niet zo is is de teleurstelling alleen maar groter.



Zijn nu druk aan bedenken hoe Alyssa kamer wordt qua kleur enzo, want de huidige babykamer gebruiken we gewoon weer opnieuw. Ze heeft nu een Nemo kamer echt heel gaaf met mooie wandschilderen. Heeft me zwagertje geschilderd en ben daar heel trots op is zonde om over heen te schilderen toch.



Ik ben trouwens 26 en mijn man is bijna 27 en zijn in november 9 jaar samen waarvan bijna 2 jaar getrouwd. Ook ik ben met een buikje getrouwd dus.



Groetjes Ellen

Jasmijn hoi, welkom. Toen ik zwanger was van Sven bleek al snel dat ik de nachtdienst niet meer trok. Terwijl het normaal wel een favoriete dienst is. Ik was allen in de nachtdienst erg moe. De zogenaamde dip… :lol: :lol: :lol:

Alleen toen ik zwanger was kwam ik niet meer door die dip heen. Dus heb ik vanaf ongeveer 16 weken geen nachtdiensten meer gedaan. Na mijn verlof moest ik gelijk de tweede week de nachtdienst alweer in. dat doe ik dus ook niet weer want het heeft me veel in de produktie gekost wat betreft de borstvoeding. :? Dus bij een eventuele tweede ga ik zeker niet binnen het half jaar nachtdiensten doen.



Ellen wat leuk zeg een nemo kamer. Klinkt erg schattig. Zijn jullie niet bang voor een tweede zwangerschap?



Baukje spannend hoor. En wat leuk hoe je verteld over je man. Mijn man is momenteel huispapa terwijl ik werk. Maar ook hij is een echte superpapa. Al vanaf het begin. Ik was na de bevalling niet zo heel mobiel door veel bloedverlies en aambeien (stomme dingen :lol: ).

Dus hij heeft het vanaf dag èèn goed opgepakt.

En nu is hij degene die de dagelijkse dingen doet met Sven.



Mila alles okee?



Wij hebben vandaag Martijn zijn verjaardag gevierd. Hij is 33 geworden.

Was gezeliig maar wel altijd druk. Ben nu ook behoorlijk moe, maar we mogen niet gelijk slapen :wink:

Ik zal nog ff fotootje plaatsen van mijn twee mannen.

Hoi iedereen!



Ester, jaaaaaaaa hoor! Het gaat goed met mij - gewoon een druk weekend gehad! Wat een leuke fotos, lief zeg, die twee! En wat een grote vent heb je al!! Gaat echt snel he? Gefeliciteerd met martijn’s verjaardag!

maar we mogen niet gelijk slapen
Hihi! Gelukt?? :wink:

Ellen, wow, wat een verhaal zeg, van jou bevalling en Hellp - eng, bah. Dan weet je opeens waarom ze zwwangeren zogeod in de gaten houden... Maar je hebt er wel een heel mooi meissie voor terug gekregen!

Baukje en Jasmijn het is ook niet niks, babies krijgen... Kan me goed voorstellen dat jullie mannen er een tijd voor nodig hadden voordat ze er aan toe waren. Bij ons was het een beetje omgekeerd: Paul was degene die op een dag zei 'hee, zullen we kinderen gaan maken???' Dat was even schrikken... :shock: (Een weekje, toen was ik helemaal om!! :wink: ) Nu ben ik degene die het meest obsessief bezig is!! (gek he, hebben jullie dat ook, dat je er verbaasd over bent hoeveel je met zwanger worden/babies bezig bent??)

Jasmijn, juist leuk, dat je nog geen kindje hebt, extra spannend!! En er komen vast nog meer eerste-kindje aanstaande mamas bij!

Het regent hier pijpestelen, bah. En mees heeft luieruitslag, vind ik zo zielig, helemaal rood. morgen maar wat met de billetjes bloot, beetje frisse lucht zal het wel goed doen!! Hij krijgt volgens mij weer een tandje, hij zevert zo! Daar zal die luieruitslag ook wel mee samen hangen. Zijn zevende tandje! (Het worsdt steeds enger met dat borstvoeden!! :? )

Ik ga, Mees is klaar met badderen, nu naar bed!

Het is voor ons bijna tijd om te beginnen met 'proberen' (eufimisme eufimisme!!)(noemen kokkers dat 'klussen'? haha!)

Dag!
Mila

Hier ook niet zoveel nieuws onder de zon ( nou ja zon het regent hier ook behoorlijk en het is gewoon een beetje donker )



even wat proberen hoor of ik jullie namen ook vet krijg.



ester, Ohh jij bent inderdaad gezegend met 2 leuke mannen zeg :smiley: beide. Nog gefeliciteerd met de verjaardag.



Ook hier een wat kwijlende rode billen Pien. Ik denk aan hoektandjes of kiezen maar ik mag niet meer in d’r mond kijken. Ze heeft in ieder geval 7 tanden en 2 kiezen. Maar wat ik verontrustender vind is dus die huiduitslag waar ik het over had. Het begint toch echt op exceem te lijken. Ik wacht even 2 weekjes af ( vanwege de BMR prik waar ze ook huiduitslag van KUNNEN krijgen voor de zekerheid dat het niet daarvan komt ) Dan maar smeren met hormoonzalf. We zouden toch niet willen dat het mooie perzikhuidje van mijn prinses nog meer lelijke vlekken krijgt :smiley: .



Ook hier enorm rotweer veel regen dat word weer niet wandelen. Het is gewoon een beetje donker.



En ook hier zijn de rode dagen voorbij en kunnen we zo langzaam aan gaan “klussen”.



Nou ja was het weer weet eigenlijk niets meer te schrijven

oeps ik vertel 2 x hetzelfde over het weer. Komt omdat mijn experiment met de vette naam mislukt was ik had dus weer heel mijn tekst vet gedaan natuurlijk was hem vergeten uit te zetten :oops: . En heb zo nog mijn tekst verwijderd en opnieuw geschreven vandaar.

Chester: bang voor een tweede zwangerschap ben ik niet echt, maar er is altijd nog die angst die nooit zal verdwijnen. Ik word goed in de gaten gehouden met veel extra onderzoeken en echo’s en daarom durf ik het nog een keer aan. Anders was ik er niet meer aan begonnen hoor ik ga mijn leven niet op het spel zetten zodat Alyssa straks zonder mama opgroeit alleen omdat ik er nog zo graag een wou dat zou ik nooit doen.

Bij de eerste zwangerschap wist ik niet dat je je kon laten testen op toxmoplasmose (weet niet goed hoe je het schrijft). Nou zit ik te twijfelen of ik het nu alsnog moet laten testen voor dat ik zwanger ben anders heeft het geen zin. Wij hebben namelijk katten. Hoe denken jullie hierover?



Groetjes Ellen

kunnen we zo langzaam aan gaan "klussen".

Jeuhhh, de klus-tijd breekt voor de meesten aan!!! Het is me wat, straks gaat iedereen rond de zelfde tijd klussen! Wel leuk, want dan wachten we ook samen op de twee streepjes op de test.... :dance:

Bah Baukje, niet leuk van Pien's huiduitslag. Ik hoop voor jullie dat het toch van de prik komt, en zo weer over is. Hormoonzalf is echt niet leuk.

Ik ga nu slapen, welterusten en een fijne dag jullie allemaal!
groetjes!
Mila

Mila weltrusten!! En heb jij misschien ervaringen met hormoonzalf dan of begrijp ik het weer eens verkeerd :oops:



Ester ik heb ook 3 katten en bij mij werd er gewoon standaard geprikt bij 11/12 weken en daar zat toxoplasmose gewoon bij. Ik had het trouwens nog nooit gehad. Er werd niet eens naar gevraagd of ik katten ofzo had. Iedereen word toch bloedgeprikt bij 11/12 weken. Ik was wel bij de huisarts onder controle omdat we hier geen verloskundige hebben. Misschien dat dat de reden was? Ik zou het gewoon vragen dan is het toch een kleine moeite om dat vakje ook even in te kruisen.



Ga snel naar Pien kijken die is een kassabon aan het opeten

hahahahaha!!! Wat grappig van pien!:

Ga snel naar Pien kijken die is een kassabon aan het opeten


Ik zit hier voor de computer te keihard lachen!! Lekker droog!



Ja die hormoonzalf, heb ik een aantal jaren geleden gebruikt en het werkte, maar steeds als ik ermee ophield kwam het weer terug! Het onderdrukte dus alleen maar. Maar ik weet niet of dat normaal is hoor. Hopelijk hoef je het niet te gebruiken. Misschien help kassabon wel tegen uitslag? :wink:

trusten!

Baukje bij mijn weten moet dat worden getest voordat je zwanger bent. Kan onder tussen wel verandert zijn mijn huisarts is nog met vakantie dus die kan ik maandag pas daarover bellen vandaar.

Oh sorry, Ellen ik had het toxoplasmose verhaaltje gericht aan ester niet goed opgelet :oops: Soms lijk ik alweer of nog steeds zwanger haha. Dat heb ik wel overgehouden na mijn zwangerschap dat vergeetachtige verstrooide heel erg irritant. Terwijl ik voor mijn zwangerschap alles prima geregeld georganiseerd was. Echt een contolefreak dus maar dat is sinds Pien helemaal over. Let er maar niet teveel op ik zal dit soort dingetjes echt nog wel vaker hebben :mrgreen: . Mijn geheugen is er ook niet echt op vooruit gegaan. In ieder geval Ellen ik weet niet of dat bij jou anders is of dat ik het gewoon verkeerd heb maar toxoplasmose word volgens mij echt alleen geprikt tijdens je zwangerschap bij die 11 weken ( ik geloof dat ze dan ook je bloedgroep en hepatites ofzo nakijken weet niet precies maar ik weet wel zeker dat ze bij mij toen ook de toxoplasmose deden.) Maar gewoon de kattebak niet verschonen als je zwanger bent is volgens mij het enige waar je op moet letten hoor. En rauw vlees natuurlijk. Daar kan je het ook van krijgen.



Mila ik droog? Iedereen zegt dat altijd maar ik ben altijd de enige die het niet in de gaten heeft geloof ik. In ieder geval de kassabon heeft niet geholpen tegen de uitslag :wink: Zucht ook dat soort uitspraken zullen nog regelmatig de revue passeren vrees ik. Vind het niet erg hoor zo ben ik nu een maal. :smiley: :mrgreen: .

Hahahaha die Pien. Nou niet geholpen tegen uitslag, als het maar wel gesmaakt heeft :mrgreen: En geeft niks hoor als je wat droog bent. Hou wel van een goeie grap op zijn tijd :lol:



Ik weet eigenlijk helemaal niet of ik getest ben op toxoplasmose. Wel op bloedgroep, alhoewel ik die al wist. En op HIV, hb en …eh nou verder weet ik eigenlijk niet.



Baukje das niet zo mooi ook hè die uitslag. Vervelend, ik wist trouwens niet dat dat van de bmr kon komen. Maar nu je het zegt, Sven heeft wel wat rode vlekjes op zijn snoetje. En tanden, praaaaaaaaaat me d’r niet van :hand:

Wat een rotdingen zijn het. Sven heeft ook kapotte billen.



Zo te horen regent het overal. Gatsie, aan het eind van de middag was het nog even droog. Ben toen nog even gauw met Sven buiten geweest. Het is echt een buitenkindje. Hij heeft de halve morgen voor de deur staan miepen omdat hij eruit wilde :?

Toen zijn we maar gaan oefenen met los lopen. Hij doet nu drie stappen los :dance: Goh, wat kan een mens trots zijn :mrgreen:

Nou ga zo maar eens slapen.

Sorry Mila :angel:

Sven knap hoor 3 stapjes los :dance: :dance: :dance:

Het is hier een heeeeerlijke dag! Fijn, lekker buiten zijn vandaag. We zijn al een stukje wezen fietsen vanochtend, met het bobike zitje dat ik vanuit Nederland heb meegenomen. Gezellig schaapjes en eendjes kijken!



Mees is gister weer gewogen, 7,5 kg met 10,5 maanden! Echt een tenger mannetje dus. Beetje als zijn vader: lang en dun! :wink: Hij was wel rond toen ie geboren werd, 3660 gram, maar dat heeft meer met de omstandigheden in de baarmoeder te maken dan met genen, zei de wijk.

Nouja, eten doet ie in ieder geval voor twee, dus het zal wel goed zitten!!!







Ellen laten we er gewoon van uit gaan dat de tweede zwangerschap helemaal goed gaat! :thumbup:



Sven Goed zo Jochie!!



Ik ben trouwens nooit op toxoplasmose getest, da’s hier blijkbaar niet standaard. Wel op rode hond, en mijn antistoffen daartegen waren erg laag (eng was dat, vooral de 1e 3 maanden), dus ik ben er zo’n 6 maanden geleden weer tegen ingeent.



Ik ga even opruimen en dan lekker buiten rommelen!

Slaap lekker meiden, of goedemorgen! :mrgreen:

dag,

Mila

Dag dames,



Hier nog een mama (sorry Jasmijn :wink: ) die graag met jullie mee kletst.



Even een intro van mezelf. Ik ben 34 en moeder van Susanne. Ik werk 3 dagen als secretaresse.

Susanne is in mei 2005 na een probleemloze zw.schap en bevalling thuis geboren. We waren in de tweede ronde al zwanger. Susanne woog toen ze 11 mnd was 10,9 kilo en was 77 cm. Een flinke tante dus. Ze loopt nog niet los en heeft nog maar vier tanden! :mrgreen:

Ik was in mei dit jaar na het verwijderen van het spiraaltje meteen zwanger maar helaas was dit een missed abortion en ben ik 1 augustus gecuretteerd. Dit was niet leuk maar ik heb er gelukkig emotioneel niet zo’n last van. Vandaag heb ik een negatieve zw.schps test gedaan :dance: . Ik ben er blij mee omdat nu de hormonen echt uit mijn lijf zijn en ik dat hoofdstuk kan afsluiten. We gaan meteen voor de nieuwe ronde. Helaas heb ik op dit moment geen enkel idee hoe mijn cyclus eruit ziet dus ik kan nog geen banner maken voor de NOD.



@Jasmijn: je vroeg hoe andere kerels omgaan met een kinderwens. De mijne heeft er lang over gedaan hoor! Hij vond het heel moeilijk om afscheid te moeten nemen van zijn vertrouwde leefwijze. Zo voelde het tenminste voor hem. Hij kon zich er gewoon niks bij voorstellen hoe dat met zo’n kleintje zou gaan. Terwijl hij wel zeker wist dat hij papa wilde worden. En opmerkingen van ouders die roepen dat je misschien wel wat moet inleveren maar dat je er ook heeeeel veeeel voor terug krijgt…daar kon hij niks mee. Logisch, want pas nu snappen we wat dat inhoud. Dat kan je alleen maar ervaren, dat kan niemand je vertellen.



Succes iedereen. Ik ben benieuwd wie en wanneer de eerste is!!



Groetjes

Pien (ik ben het wel eens met Mila: Pien is echt wel een leuke naam, of niet dan Baukje? :wink: )