Augustus 2006 stoppers, wie nog meer ???

hoi ongeduldigen!!! :wink:



Hier vandaag een rotdag: slecht geslapen, slecht weer, schoonmoeder komt, mees heeft vanochtend maar een uurtje geslapen, (normaal 1,5)

BAh, rotbui!



Ik ben ook nog steeds ongesteld - dag 7 al!!! Is langer geworden sinds ik een kindje heb.

Wanneer was jij weer ongesteld na pien, baukje? Bij mij duurde het 7 maanden! Waarschijnlijk omdat hij nog lang 's nachts ge(borst)voed heeft.



Nou, ik ga er toch nog iets van maken vandaag!

Doeg!

Mila

Hoi, hier nog een mama die voor een tweede wil gaan.

Ik heb al een kindje, Sven, 14 maanden oud nu.

Ik ben na Sven geen anticonceptie meer gaan slikken omdat we twee jaar hebben moeten wachten op Sven.



Ik hoop dat het deze keer iets vlotter mag lukken. Ben inmiddels ook begonnen met het slikken van foliumzuur. En nu maar flink ons best doen en dan maar afwachten.

Hoi meiden,



Hier nog een mama die voor een tweede wil gaan. Moet nog een week de pil slikken en dan gaan we er voor.

Hopelijk net zo snel als bij de eerste toen was ik gestopt en gelijk zwanger.

Hoi meiden,



Ik wil jullie even succes en plezier wensen! Ik was een aug. 2004 stopper (wat klinkt dat al eeuwen geleden) en nu sinds april mama! Wij kletsen nog steeds met ons clubje, er zijn nog 4 meiden die op een zw.schap wachten.



Ik hoop dat jullie een fijne tijd met elkaar hebben en heel veel succes met zw. worden!

Oh gezellig er zijn er nog meer bijgekomen welkom allemaal. Klets gezellig mee.



Mila,



Ik was na een week of 8 weer ongesteld geworden na de bevalling maar ik ben dan ook na een week of 5 weer begonnen met de pil en ik heb maar 7/8 weken borstvoeding gegeven want dit was geen groot succes. ( ik heb ingetrokken tepels en kon alleen maar voeden met tepelhoedjes wat niet makkelijk ging en gepaard ging met veel stress en pijn ) Maar na die tijd is mijn menstruatie ook anders dan voor mijn zwangerschap. Veel meer en ik heb ook regelmatig last van doorbraakbloedingen en een paar maanden geleden was ik het zelfs een keer 10 dagen. Ook heb ik nu wat meer last van buikpijn als ik nu ongesteld ben.



Maar vandaag dus ongesteld geworden zoals verwacht. Dus dag 1 van mijn “nieuwe” cyclus.



Vanmorgen naar het consultatie buro geweest voor de 14 mnd prikken voor Pien zo zielig maar ze was het gelukkig alweer vergeten toen we naar buiten gingen. Voor de rest alles goed alleen een lichte huiduitslag door de koemelk waar ze nu aan zit. Ze was allergies en heeft heel veel gespuugd daardoor en is ze aan de hypoallergeen geweest maar nu dus weer koemelk geintroduceert. Alleen haar huidje reageert hier nu licht op dus hopen dat het goed blijft gaan. Spugen doet ze niet meer. Voor de geintresseerde ze is nu 10,6 kg en 81 cm en dus bijna 14 mnd.



Hoop dat ik nog naar buiten kan zo want ook hier is het weer erg slecht bah. Moet nog wat boodschapjes hebben en pien is dol op wandelen.



Hoeveel tijdsverschil is het eigenlijk met nieuw zeeland?



groetjes weer

Ja, gezellig! Meer augustus pil-stoppers/baby-makers!



Echt een leuke naam trouwens Baukje, ‘Pien’! Is ze groot, klein of gemiddeld? Ik zit nog niet zo in de maten enzo van die leeftijd! Mees is maar klein en licht, ongeveer 7,5 kg en 75 cm ofzo, met 10 maanden.

Hij heeft een paar dagen geleden zijn eerste stapjes gezet, was ik heel trots op hem!!! Zielig voor pien, die prikken,bah. Wel fijn dat ze nu beter op melk reageerd.



Kan moeilijk zijn he, dat borstvoeden, ik ken ook mensen bij wie het gewoon te veel gestres was. Nou, dan moet je ook stoppen hoor, meer dan proberen kan je niet! Ik heb veel geluk gehad, het ging bij mij makkelijk, en Mees drinkt nu nog regelmatig! We zien wel wanneer hij ermee ophoudt…



Het tijdsverschil met NZ is 10 uur. (NL: 24.00, NZ:10.00)



Goed zeg, dat je nu ongesteld bent, nog een paar weken en dan…!

:wink:



Chester, leuk! Ik las vorig jaar een tijdje met de juni mamas mee, toen ik zwanger was (zelf een oktober mama) en ik herinner me jou nog! Was wel heel spannend toen in juni!!! Hoe gaat het met sven??



Groetjes mila

Met Sven gaat alles hartstikke goed. Is lekker ondeugend en groeit als kool. Misschien daarom ook de wens voor weer een baby :mrgreen:



Das nog wel lastig voor jou Mila, als jij wakker bent en wel zin hebt om wat te kletsen ligt iedereen hier op èèn oor. Ik zit nu in de nachtdienst, vandaar dat ik wel wakker ben nu. Normaal gesproken slaap ik rond deze tijd :lol:



Baukje wat een narigheid is dat toch hè, met die 14 maanden prikken. Sven heeft ze inmiddels ook gehad. Is er gelukkig niet ziek van geweest, maar de prikken zelf waren gemeen. Is Pien ook een juni 2005 kindje?



Nou ik ga nog maar eens wat doen. Vind de baas vast niet grappig als ik de hele tijd achter de computer zit. :wink:

Inderdaad vervelend van dat tijdsverschil hoor Chester, maarja… zit ik tenminste niet de hele dag achter de computer… :wink:

Mila wat zielig die prikjes he heeft ze er ook 2 gehad van de eerste had alyssa geen last maar de tweede merk je pas na 2 wk en daar had ze wel een beetje last van was wat hangerig.

Pien is groter en zwaarder dan Alyssa wel grappig. Alyssa is 77 cm en 9430 gram, moet er wel bij vertellen dat ze 5 wk te vroeg is geboren en toen was ze 41 cm en 1830 gram voor haar doen zit ze nu dus goed maar ze zal altijd tenger en wat kleiner blijven.



Wij kunnen hier niet wachten moet nog 4 pillen en dan stoppen we ermee.

Zijn nu al druk met namen verzinnen. Voor een meisje is er al nu nog voor een jongen en dat vinden wij hier echt moeilijk. Zijn jullie daar ook al druk mee bezig.



Groetjes

Lekker leven in de brouwerij gezellig hoor.



Hmm ik geloof dat pien erg groot is voor een meisje van haar leeftijd. Ze draagt nu maat 86. Ze zit met lengte en gewicht boven de groeicurves. Vooral haar lengte haar gewicht past hier bij. Zal ze van mij hebben want ik ben ook erg groot voor een vrouw (1,90 m) alleen niet zo slank als pien hihi. ( 90 kg maat 44) Ze is 16 dagen te vroeg geboren op vaderdag 2005 dus ja een juni 2005 mama. ( 19 juni ) En het is heel erg maar ik zit dus ook al over namen te fantaseren.



Wauw kan Mees al lopen? Pien nog niet hoor wel meelopen aan 1 vinger en ze kan los zonder steun gaan staan maar nog niet los lopen zal denk ik niet zo lang meer duren.



Moet nu stoppen want man en dochter zijn klaar met douchen dus moet haar even aankleden en op ben doen.



groetjes

:smiley: ben ik weer even :smiley:



Mama van alyssa, weet je ook hoe het kwam dat alyssa 5 wk te vroeg geboren was? Haar lengte en gewicht zijn nu toch wel mooi gemiddeld voor een meisje? Pien was dan 16 dgn te “vroeg” maar dat stelt in vergelijking met 5 wk niets voor ze was 3485 gram en 51 cm.



Chester, was er iets niet goed met de zwangerschap of bevalling van Sven omdat het toen spannend was in juni? ( is zwangerschap en bevalling altijd wel natuurlijk maar omdat Mila dat zo schreef?) Ben nieuw op dit forum dus heb nog niets gelezen toen ik zwanger was van Pien.



Pien heeft tot nu toe geen last van d’r prik misschien alleen een beetje hangerig. Hoop niet dat ze volgende week er ziek van wordt. Tenminste dat zeggen ze op het cb dat ze van de BMR een week later ziek kunnen worden.



Wat doen jullie trouwens? werken jullie, studeren ( Mila zag ik al sociologie dacht ik zo uit mijn hoofd?) of misschien ook thuismama’s. Ik werk 2 dgn in de week. Op een groothandel voor pc beveiliging als inpakster/produktiemedewerkster. Mijn moeder past dan op.



Beetje veel vragen misschien maar ik vind het wel leuk om jullie ook een beetje te leren kennen hier. Kan ik me een beetje een beeld bij jullie schetsen.



Gaan jullie ook echt kunst en vliegwerk toepassen als ovulatietesten, temperaturen of iets dergelijks of gewoon heeeel veeel doen hihi. Of gewoon klussen wanneer er zin is?



groetjes



(ik hoop niet dat ik erg brutaal overkom met mijn vragenvuur en jullie afschrik anders hoor ik het wel zal ik ff dimmen)

Hoi iedereen!

even snel hoor, want mees doet nu zijn ochtend dutje en ik wil nog ontbijten, afwas opruimen, en beginnen met het maken van een zandbak! Leuk , heb gisteren balken enzo gehaald, en het weer is lekker hier, dus ga ik heerlijk in de tuin wroeten, alvast een gat graven op de plaats waar de zandbak komt… :dance:



Baukje, ik bedoelde niet dat de bevalling van Chester extra spannend was hoor (maar dat was ie waarschijnlijk welvoor jou chester!! :wink: !!!) Maar toen ik zwanger was las ik in Juni mee met alle juni moeders die toen gingen bevallen, en een voor een bevielen ze dus, en dat was gewoon heeeel erg spannend!!



Ja, net als jullie zijn wij dus ook al over namen aan het fantaseren… Erg hoor, nog niet eens zwanger, sterker nog, ik ben nog niet eens in mijn vruchtbare periode!!! Haha, beetje ‘broederig’…



Ik studeer inderdaad sociologie, maar via het internet, een soort thuis vak van de universiteit. Heel leuk. En verder ben ik gewoon thuis met Mees. 's Middags pas ik op twee buurkinderen na school, zo’n 2 uur per dag, als $ extraatje.



En wij gaan niet temperaturen ofzo hoor, gewoon het wat vaker doen zo’n 2 weken na de ongesteldheid, en dan maar afwachten… Vorige keer was ik na een paar maanden bang dat we niet vruchtbaar waren, stom he, terwijl ik wel wist dat het normaal is om tot een jaar te proberen. Na 6 maanden was het dus raak! Nu hoop ik wat relaxter te zijn: het is nu bewezen dat we het wel kunnen, dat kindjes maken, hihi, dus ik maak me niet zo druk meer.



Ik ga, doeg!

Mila

Hahaha Baukje je schrikt mij niet af hoor.Ik ben dus Esther, 28 jaar, mama van èèn zoon. Ik werk in een verpleeghuis met dementerende ouderen, heb nu nachtdienst. Vandaar mijn late post :lol:

Ik heb idd geen schokkende bevalling of zo gehad. Ik heb van Sven een hele voorspoedige zwangerschap en bevalling gehad.Ik postte 's avonds rond elf uur op het forum dat ik wat last van krampen had. En 's morgens om 6.58 is Sven geboren :smiley:



Wij gaan ook maar gewoon aan het klussen de eerste tijd. Nu zijn we bij Sven twee jaar bezig geweest, dus ik vind het wel erg spannend. Ik wacht nu niet meer twee jaar met hulp inschakelen. Bij Sven had ik voor zes okt. een afspraak bij de gyn, en vijf okt. deed ik een positieve test. :mrgreen:

Dus wij kunnen het ook, kindjes maken :lol:



Mila je zal inmiddels je ontbijtje wel ophebben. Een goede bekomst dan :wink: Is je zandbak al klaar?

Hey Chester!

Leuk, die nachtdienst! Is er toch nog iemand die, vanuit hier gezien, overdag schrijft!! En wat fijn dat je zo een leuke en makkelijke zwangerschap hebt gehad met Sven. En zo’n goede geboorte!! Ik heb best een moeilijke geboorte gehad: 18 uur sterke weeen, toen uitgeput naar het ziekenhuis voor een ruggenprik en wat op kracht komen, 6 uur later heb ik Mees eruit geperst… Hij lag verkeerd met zijn hooffie, vandaar dat het erg langzaam ging met de ontsluiting, en het erg lang duurde. Volgende keer dus hopelijk wel een ongecompliceerde thuisgeboorte.

Leuk werk heb je trouwens, ik heb ook een tijdje met oudere mensen gewerkt, vond ik heel voldoenend. (is dat een woord?!)



En nee hoor Baukje, juist leuk, dat vragenvuur, ik ben juist ook zelf nieuwsgiering naar iedereen!!



De zandbak is nog laaaaaaaaaaang niet af, ik heb alleen het gat nog maar gegraven, zelf dat is nog niet af! Ik neem er mijn tijd maar voor!



Ik kom net terug van het strand, daar wonen we 10 minuten vandaan. Ik heb lekker in een cafeetje gezeten met een vriendin die ook een kindje heeft, 3 weken ouder dan mees. Het is hier lekker zonnig winterweer, dus heerlijk uitgewaaid!

Dag!

Mila

Oei Mila, das wel lang ja, 18 uur sterke weeen. Hihi, nu lees ik voldoenend, en das niet echt een woord geloof ik. Maar mijn benevelde brein kan ook zo niet op het goede woord komen. Daar ben ik niet wakker genoeg voor :mrgreen:

Heerlijk aan het strand. Het regent hier al de hele nacht pijpestelen, niks an.

Voldaan, voldoenend, voldoenendst, haha!! :lol:

Moet je nog lang werken ester? Moeilijk lijkt me die nachtdienst. Hoe regel je dat met Sven morgen? Of blijf je ook overdag wakker??



Ik ben nu ook even moe, ik ben nl 10 dagen geleden terug uit NL gekomen (mees showen aan familie en vrienden!!! En lekker vakantie in NL bij mijn ouders! En het is de hele maand juli heet geweest, wat een geluk!! ) Ik moet nog steeds bijkomen van de vlucht en de omstelling (van dag en nacht). Dus nu ga ik even liggen, terwijl mees zijn middagtukje doet! Fijn einde van je nachtdienst gewenst en ‘tot forums’ (ook geen woord, :wink: )

gegroet en welterusten voor later!

mila

Ik moet nu tot kwart voor acht werken. En dan heb ik vakantie :dance:

Een weekje, echt heerlijk. Ik vind nachtdiensten goed vol te houden. Mijn man is voorlopig nog thuis. Dus ik kan gewoon slapen terwijl hij voor Sven zorgt.

:oops: sorry hoor heb ik het even verkeerd begrepen hihi :oops:

Gelukkig dat alles gewoon goed gegaan is.



De bevalling van Pien ging ook gewoon goed lekker onverwacht vroeg dus braken spontaan de vliezen toen ik bij mijn moeder om de koffie was. Nou jammer ik had stiekem willen bevallen zodat niemand in de stress moest wachten maar dat was mislukt. 3 uur later kreeg ik pas weeen wel meteen heel regelmatig om de zoveel tijd naar ziekenhuis gegaan ( is eenmaal zo in een weekend hier moet je naar de huisartsenpost want mijn dorp heeft geen verloskundige ) daar kwamen de weeen wel heel erg heftig en snel en 8,5 uur na het breken van mijn vliezen mocht ik gaan persen. Dit vond ik het enige wat tegenviel aan de bevalling duurde zo lang na een uur hebben ze geknipt en daar was pien na een kwartiertje. Ze lag ook net iets gedraaid met haar hoofdje zodat ze niet door mijn bekken wilde maar al met al een goede bevalling waar ik met warme gevoelens op terugkijk. Echt waar. Dus voor degene die voor hun eerste kindje proberen niet bang worden haha.



Ik hoop voor jou Chester dat je inderdaad sneller zwanger bent dan van Sven 2 jaar dat zal een tijd geweest zijn zeg zucht vast best moeilijk geweest zeker als je zo graag wilt. Wel toevallig dat je net voor het ziekenhuis zwanger werd het had zo moeten zijn :smiley:



Nu maar hopen dat we snel ons “doel” kunnen bereiken he? Zit al een beetje te rekenen wanneer ik vruchtbaar zou zijn met een normale cyclus. Wel vreemd is dat maar ik ben nu dus heel onzeker of ik nog wel vruchtbaar ben na de geboorte van Pien. Omdat ik het gevoel heb dat het van binnen allemaal nogal veranderd is (mijn cyclus en menstruatie enzo) meer buikpijn bij menstruatie tussendoor weleens buikpijn soms eerder ongesteld dan gepland of langer. Terwijl ik voor Pien mijn cyclus door en door kende. Beetje raar misschien maar we komen er vanzelf achter. Kan ook zijn dat mijn pil misschien gewoon wat te licht is ofzo dat ik natuurlijk alleen maar goed nu. Zijn die hormonen lekker snel mijn lijf uit.



Toch heb ik stiekem wat ovulatietestjes op internet gekocht gewoon om te proberen of ik een eisprong kan spotten hopelijk om wat onzekerheid weg te nemen ( of om nog onzekerder te worden ).



Wij hebben trouwens de eerste 2 weken van sept. vakantie. In die eerste week gaan we op vakantie naar de belgische ardennen. Dat is dus de week waarin ik normaal gesproken ongesteld zou moeten worden. Dus ik kan niet meteen verslag uitbrengen dan haha. Ik zit in dan in belgie.



Nou ook tot forums dan maar :wink:

Hey Baukje,

ja, ik heb het ook wel een heel klein beetje hoor, bang zijn dat het niet lukt. Rationeel gezien stom, maar het is denk ik ook omdat je er gewoon geen invloed op hebt, op wanneer dat spermaatje nou eens dat eitje bereikt, hihi!!.. :shifty: :? Dat maakt mij tenminste gewoon een beetje onzeker. Nou lijk ik wel even een beetje een controlfreak, maar dat ben ik toch niet - ik wil gewoon zo graag weer!!! :inlove:

Fijne dag iedereen! ( ik ga nu naar bed! )

dag!

Mila

Hoi meiden,



Ik wil niemand bang maken, maar mijn zwangerschap en bevalling waren niet zonder problemen. Wist pas na 3 mnd dat ik zwanger was de test gaf gewoon niet eerder positief aan en met de echo was ik dus 15 wk zwanger. Was ff schrikken dat ik al zo ver was. Ben de hele zwangerschap misselijk en moe geweest en rond de 30 wk hield ik veel vocht vast niet leuk meer. Met bijna 35 wk moest ik na de vk voor controle en die teste mijn urine bleef veelste veel eiwit in te zitten dus moet meteen naar het ziekenhuis en moest blijven. Had zware zwangerschapsvergiftiging. Maar dat werd al snel erger en kreeg dus het HELLP syndrome. Kon geen licht verdragen pijn bij de lever en vocht vasten houden een bloeddruk van 170/110. Dus werd ingeleid en 10 uur later is Alyssa geboren. Wel een natuurlijke bevalling gehad gelukkig weet er alleen weinig van maar dat kwam door de medicijnen. Alyssa heeft 2 wk op de neonatologie gelegen. Ze heeft er niks aan overgehouden gelukkig want daar was ik wel heel erg bang voor.

Wij hebben lang zitten denken over een tweede maar de drang naar een tweede is er heel erg vanaf dat ik bevallen ben eigenlijk al. We hebben gesprekken gehad met de gynecoloog en de kans dat ik weer HELLP kreeg is 25 % klinkt veel maar toch 75 % geen kans. Ik sta dan onder streng toezicht iedere 4 wk echo’s en mijn bloed en bloeddruk word ook extra getest. Bij mij staat dus vast ik MOET in het ziekenhuis bevallen wegens eerdere complicaties.



Ik wil niemand hier bij bang maken, maar de kans dat je HELLP syndrome krijgt is maar 2 % dus heel weinig. Bij mij was het erfelijk.



Groetjes Ellen