Jeetje affie, negen weken, ja daar zou ik ook depressief van worden zeg… Ik hoop dus voor je dat, als je nu ongesteld wordt, het 6 of (maximaal!) 9 dagen worden!
Nou ik ook! Maar de laatste x (6 weken) had ik de nuvaring en van begin tot eind dat ik daarmee begon was ik ongesteld… Nu ben ik natuurlijk toos hormoonloos (haha) dus misschien weer eens een x normaal
wat is nuvaring??
IK WORD HELEMAAL GEK HIER!!! Heel de nacht enorme buikpijn echt zoals weeen toen ik net mijn berichtje geschreven had een heleboel roze afscheiding maar behalve buikpijn geen druppel zweempje bloed roze of bruin te bekennen. Nu nog steeds die buikpijn mijn afscheiding is weer glashelder. Ik kan hier echt niet meer tegen. WHEHEHEHEHEEEEEE. Ik ga zowiezo volgende week naar de HA kijken of die een echo voor me kan organiseren. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er een heel slecht gevoel over heb. Maar ja zo blijf je hoop houden zeg. Heel erg gemeen.
oh baukje, wat erg…Ik kan me zo voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt. Vind het echt heel erg voor je. Doen ze dat in NL, een echo in het begin vd zwangerschap? Of doen ze het juist omdat je niet weet wat er precies aan de hand is?? Wat erg van die buikpijn de hele nacht.
hee, ik bedenk me opeens, zou het soms kunnen dat je een buitenbaarlijke zwangerschap hebt? Doet dat niet ook erg pijn? Ik weet het niet hoor, maar dacht er opeens aan?
veel liefs, mila
sorry, ik bedoel buitenbaarmoederlijke natuurlijk.
Kun je vandaag al iets doen, naar het ziekenhuis als die buikpijn te erg is ofzo?? Wat erg dat het zaterdag is.
Hoi Mila,
Zover ik weer krijg je hier alleen standaard een echo bij ongeveer 12 wk de termijn echo. Ik zit dus ook bij een HA praktijk wat ook niet echt helpt. Toen ik dus bij Pien 10 wk zwanger was en bloed verloor zei ze doodleuk van afwachten en als het mis gaat steek je het maar in een jampot en kom je maar terug. De buikpijn is wel goed te doen het voelt als weeen die net beginnen bij een bevalling dus geen steken aan 1 van de kanten. Dat is toch zo bij een bbz? Ik ga in ieder geval maandag naar de HA. Echt enorm balen moet vanmiddag nog naar mijn ouders omdat mijn zus haar nieuw vriend komt voorstellen. Daarna kan het nog wel maanden duren voordat ik haar zie. Ze weten ook nog van niets en ik was eigenlijk ook niet van plan om het ze te vertellen. Ik had bij Pien ook pas verteld bij 13 wk na de goede echo. Ze hebben al genoeg ellende voor de rest. En gaan ze zich hier ook nog eens zorgen over maken. Ik weet het niet meer hoor. Snif…
ja baukje, volgens mij is da tbij een bbz ook zo, met die pijn aan een kant. Wat ga je doen als je je familie ziet? gat je het toch vertellen? Misschien is het wel weer fijn juist, om er met en over te praten? Misschien ook niet, dat weet je zelf het beste.
hee ik keek net even op 't internet, dit staat er over bbz.:
WAT IS EEN BUITENBAARMOEDERLIJKE ZWANGERSCHAP?
We spreken van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wanneer de bevruchte eicel zich, in plaats van in de baarmoeder, innestelt op een andere plek. In 95% van de gevallen is dit in één van de eileiders. Buitenbaarmoederlijke zwangerschappen kunnen zich, zij het zeldzaam, ook voordoen in de eierstok, de baarmoederhals of in de buikholte.
SYMPTONEN
Wanneer je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt, zullen hiervan doorgaans rond de 6e tot 10e week van je zwangerschap symptomen voordoen. Mocht je deze symptomen krijgen, dan moet je dit direct met je arts bespreken. Symptomen voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn:
Buikpijn aan een van beide zijden
Vaginaal bloedverlies
Pijn in de schouderstreek
Flauwvallen
Misselijkheid
Wanneer deze verschijnselen zich voordoen kan er sprake zijn van een subacute vorm van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vaak kan de betreffende eileider in dit stadium nog worden gered (zie behandeling hieronder). De acute vorm doet zich voor wanneer de eileider barst en gaat gepaard met de volgende symptomen en shockverschijnselen:
heftige pijn
bloeddrukdaling
snelle pols
bleke huid
Een acute buitenbaarmoederlijke zwangerschap betekent dat er onmiddellijk een spoedoperatie moet worden uitgevoerd.
Dus misschien is het dat toch niet? Als die buikpijn aan blijft houden en echt erg wordt, ga dan wel naar de dokter hoor. Je weet maar nooit wat er precies aan de hand is, en je hebt maar een lijf…
het spijt me echt: ik moet nu gaan, maar kom over ongeveer een uurtje weer terug om te kijken hoe het met je gaat.
heeeeeeeeeleeeeeeeeeeeee DIKKE KUS van mila :hug:
En wat stom trouwens van die jampot en die echos… jezus. Niet normaal zeg. Wat een achterlijk systeem, middeleeuws, pas rond 12 weken een echo, zelfs als er iets mis is. Als het mannen waren die zwanger waren, zou het dan wat menselijker zijn denk je!!!
jeetje baukje at vervelend zeg!!ik leef met je mee hoor!!
en ja het is raar hier in nederland dat je pas met 12 weken een echo krijgt. je krijg alleen eerder een echo als je al eens eerder een zwangerschap heb gehad die eerder is afgebroken.dat had een collega van mij in ieder geval de tweede keer met 9 weken.(wel een echo gekregen toen)
affie ik vind het zo knap dat je nog steeds kan wachten.heel veel suc6
heb nog steeds buikpijn.had gister ook ineens steken in mijn zij!?is nu weer over.hoe voelt het eigenlijk als je je eisprong voelt?ik heb daar echt geen idee van.
gr.daantje
Bedankt meiden is toch nog wel hier geloof ik :mrgreen: lief dat jullie zo meedenken. Op zich gaat het lichaamlijk allemaal wel goed op de zeurderige buikpijn na dan maar die onzekerheid word ik echt helemaal gek van. Ik ga Maandag gewoon naar de HA. We hebben hier een praktijk met 2 zijn man en vrouw die vrouw is juist zo bot en cru ik neem altijd die man :mrgreen: . Maar ja toen was het een spoedje met bloed en had ik haar toevallig dom mens. Maar goed geduld moet ik hebben. En dat heb ik dus helemaal niet ik ben ook zo’n verschrikkelijke onzekere controlfreak.
Oh Mila hoe zit het nu met het tijdsverschil dan? Dat snap ik even niet meer nu. Het is nu toch ongeveer 0.00 bij jullie ga je dan nog weg? En gisteren schreef je rond die tijd dat je eten klaar stond? Of ben ik nu even in de bonen?
hoi!
Nee hoor, om 10 uur in NL is het 10 uur later in NZ, namelijk 20 uur! En ik ging niet uit, maar P. had het eten klaar, en zat op mij te wachten! Nu is het hiet dus 21 uur, 11 uur 's ochtends bij jullie. Wij liggen voor in de tijd op jullie! Snappie-um?? En over een paar weken wodr het nog ingewikkelder, dan verzetten wij de klok naar zomertijd, dan is 't 11 uur verschil. En dan, om het weer even makkelijk te maken, verzetten jullie de klok naar wintertijd, en is het 12 uur verschil… :roll: Da’s wel makkelijk tellen… Leuk he, aan de andere kant van de wereld wonen :?
Nu ga ik wel naar bed, ik wens jullie een hele fijne dag, en jou veel sterkte baukje. Laat weten hoe het met je gaat dit weekend.
liefs, mila
Ohhh zo was ik idd verkeerd. Ik dacht al wat gaat dat mens om onmogelijke tijden naar bed hihi. Ik heb een schop onder mijn kont nodig hier ik heb de neiging om heel de dag maar een beetje op mijn kont in de bank te gaan zitten wachten. Zo schiet het natuurlijk helemaal niet op. Nog steeds geen enkel spoor te bekennen van bloed roze of bruin de buikpijn begint op zware menstruatiepijn te lijken en het voelt vanonder zeg maar alsof ik erg ongesteld ben en een hele dag gestaan heb ( ik weet niet of jullie dat gevoel kennen? ) Maar ja dat had ik ook in het begin van de zwangerschap van Pien. Alleen die soortje van harde buiken kan ik echt alleen plaatsen van de bevalling met beginnende weeen. Zou het een reactie op een innesteling kunnen zijn? IK WORD GEK!!!
Baukje wat lees ik nou. Wat balen zeg. Ik was nog wel zo positief misschien iets te. Wens je veel sterkte en hopelijk voel je je snel weer de oude.
Mila en Affie het is dus nog ff afwachten bij jullie.
Mila ik snapte ook al niks van die tijd goed dat baukje dat vroeg. Is dat ook weer opgelost.
Ik ben de hele dag duizelig en af en toe misselijk ik word er gek van.
Nou dames, wens jullie verder een fijne dag en/of weekend.
Groetjes Ellen
mila NuvaRing is een anticonceptiemiddel! haha! een ring die je vaginaal inbrengt en 3 weken laat zitten. Die ring scheidt een minimale hoeveelheid hormonen af. Werkt verder net zoals de pil maar met minder hormonen.
Baukje wat een onzekere periode zeg? Toch valt me op dat je al bij een aantal dingen het gevoel herkent als bij je eerste zwangerschap. Niet verkeerd bedoeld, maar kunnen je klachten niet deels komen omdat je misschien erg onzeker bent? Ik hoop echt dat het allemaal uitmondt in een goede zwangerschap! Sterkte ermee! :hug:
Hier bij mij: geen gevoelige tepels meer, lichte krampjes onderin mn buik, brandend maagzuur en veel (gelige) afscheiding :oops: wat is dit?
Mila hoe is het nu bij jou?? Testen testen!! ben erg benieuwd.
Affy Ik denk dat je misschien wel gelijk hebt.
Ik heb besloten dat als ik nog geen bloed verlies er nog hoop is. Ik maak me veel en veel te druk. Niet normaal meer gewoon. Ik had het met Pien haar zwangerschap ook heel erg. Ik kan er echt niets aan doen ik maak me altijd overal heel erg veel zorgen over. De meest stomme dingen kan ik nachtenlang wakker over liggen. Dat heb ik dus met alles. Maar heel vreemd dus niet over Pien. Dat gaat eigenlijk prima ben ik ook niet onzeker over en daarin vertrouw ik dus wel op mezelf. Het lijkt wel of de hormonen het nog 10x erger maken.
Maar goed hier alles nog hetzelfde nog steeds geen zweempje bloed roze of bruin misschien heb ik te overdreven gereageerd. Het spijt me echt heel erg. Jullie zullen wel niet goed van me worden. De buikpijn blijft maar het word iets minder en begint meer op mijn vorige zwangerschap te lijken. Ik ben me alleen rot geschrokken van de vloed met roze afscheiding ineens. En dat in combi ineens met die krampen. Zal blij zijn als ik wat meer weet. Ik ga echt naar de HA om te vragen of ik een echo mag met 6/7 wk om te kijken of er leven is. Ik heb nog 1 test gedaan met avondurine en die was knalpositief.
Ellen misselijk en duizelig hmm misschien een goed teken?
Andere meiden heel erg veel succes.
Mila ik las stiekem ergens anders op het forum dat je een test ging halen gisteren hihi. Let us know???
Hee affie!!, toch wel spannend bij jou!! Zou het toch?? En die nuvaring, klinkt goed. Vond je het beter dan de pil? ben benieuwd misschien ook iets voor mij, voor later
Ellen…??? Duizelig en misselijk??? Stel je voor, VIER zwangeren in een maand… Ik hoop het zoooo voor je!! Je nod is de 26e (toch?) dus kan je nu dan al zwanger zijn???Zou erg vroeg zijn?Of denk je misschien dat 't ovuluatie is?
Haha Baukje!! Stiekemerd!!! Jaaaaaaaaaaa, ik heb dus wel een test gekocht, en ben NOG STEEDS NIET ongesteld… :think: Hee, en juist HEEEEEEEEL fjin dat je warschijnlijk gewoon nog zwanger bent, niks sorry zeggen hoor, het is ook heel erg eng, met die krampen enzo. Stort je hart maar lekker uit en blijf dat ook doen graag!! :hug:
Ik weet het niet hoor, toen we voor de 1e gingen dachten we ook een paar keer dat het raak was omdat ik 4 dagen (ofzo) overtijd was, maar ik was niet zwanger en een dag later: :twisted: ongesteld. Dus ik denk dat dat nu ook zo is . Kan me gewoon niet voorstellen dat ik ZWANGER (!!!) ben… Vorige keer duurde 't 6 maanden… Maar vooral, het voelt gewoon niet zo. Mijn vorige ongi was 36 dagen ofzo, die daarvoor 32, dus dat was ook 4 dagen langer dan daarvoor… Misschien is het dus nu wel 40 dagen?? Dat denk ik eigenlijk. Aan de andere kant… het leek toch wel op innestelingspijn een week geleden, en hoe langer 't duurt, hoe meer ik ga geloven dat… Dus morgenvroeg: TESTEN!!! Eigenlijk vooral omdat ik niet nog meer in een zwangerschap wil gaan geloven die er niet is… Bah, wat klink ik pessimistisch zeg. Zelfbescherming, zullen we maar zeggen.
We zijn vanavond lekker bij vrienden wezen eten en eerst nog samen een lange wandeling gemaakt, lekker winters weer hier. Mees was echt een lieffie vandaag, hij is nu erg zelfverzkerd met zijn lopen, stapt zo het hele huis/tuin rond! :inlove:
Ik telde bij Mees ook echt de dagen tot de 12 weken hoor. Telde letterlijk ELKE dag. 8 weken en 2 dagen, 8 weken en 3 dagen, 8 en een 1/2, bijna 9… Lange wacht zo, maar ik was zooo bang dat het mis zou gaan.
Hoe groter de onzekerheid, hoe groter mijn geblablabla… :shifty:
Nou, ik ga zo slapen (21.30 NZ= 11.30 NL!! ) Bedtijd…
Doeg en tot forums (hee, waar is de rest?)
Mila[/b]
Nou, ik ga slapen - schrijf over een uur of 10 weer met meer nieuws… :shock:
DUIMEN!!!
dag!
mila
Weet iemand iets van Manja, Jasmijn, Elly en Chester. Heb die al lange tijd niet meer gezien hier.
Groetjes Ellen
Ik ben er nog hoor. Schrijf alleen even niet zo fanatiek mee.
Ik duim voor jullie dat het allemaal goed gaat. Ga hier nu zelf op voor de derde ronde. 28-9 NOD, spannend.
Mijn beste vriendin was afgelopen donderdag uitgerekend. Ben zo nieuwsgierig naar haar hummeltje. Kan bijna niet meer wachten, maar ja zal toch moeten hè :mrgreen:
Ik ga eens even wat doen in huis. Als ik weer wat meer puf heb ga ik zeker weer meer schrijven. Maar voel me erg moe de laatste weken. En het is zo raar, ik ben dus vorige week ontzettend ongesteld geweest maar ben er nog steeds niet van overtuigt dat ik niet zwanger ben :eh: Zit mezelf ook een beetje gek te maken. Maar goed dat zal ook wel weer overgaan.
Meiden tot gauw.
En Mila ik duim voor een positieve test. :-*