Augustus 2005 stoppers deel VIJF (4 zwanger van de 16)

Haha, Corien, moeilijk is dat he, je hoofd koel houden als je nod in zicht komt! Nou, daar had ik dus ook last van, maar dat was geloof ik wel duidelijk… Maar ja, het ís natuurlijk ook zo: het kán gewoon ineens raak zijn!



Ik ga nu trouwens ronde 3 in, maar geloof dat ik dat ook al ergens had gezegd.

Bianca, ik zal voor je duimen dat het je deze maand wat meer meezit, wamt had vorige maand wel echt met je te doen hoor! Die stomme mannen af en toe ook!

Wat die anorexia betreft, denk wel eens dat m’n moeder er het meest verdriet van heeft gehad. Ze voelde zich enorm schuldig (onterecht) en vooral ook machteloos (en dat was ze ook, ik luisterde alleen naar mezelf). Ben uiteindelijk tegen een therapeute aangelopen (na 100 diëtisten die allemaal zeiden dat ik zo en zoveel moest eten op een dag, wat dus niks hielp, want dat deed ik gewoon niet) waar ik enorm goed mee kon praten. Ze had ook heel veel mensenkennis en werkte aan mijn zelfvertrouwen in plaats van aan mijn eetprobleem. Zonder haar was ik er niet bovenop gekomen hoor. Het mooiste aan haar manier van werken is dat het woord ‘anorexia’ geen enkele keer gevallen is. Daardoor stond ik open voor alles wat ze zei. Echt een supertherapeute.

Ik denk dat ik altijd wel veel met eten en dieten bezig zal blijven. Ik let altijd op dat ik gezond eet en ik sport erg veel. Maar ben nu wel tevreden met m’n lijf. Ben niet meer mager, maar wel gespierd en dat vind ik prima.



Sorry dames, dit alles heeft weinig met zwanger worden te maken, maar het is iets waar ik de laatste tijd weer veel aan denk en waar ik erg moeilijk over praat. Het doet me wel goed om het nu even van me af te schrijven, zo lekker anoniem. Wie het niet wil lezen kan mijn berichtje natuurlijk gewoon overslaan…

Ke, lang leve forums. Hier kan je alles kwijt !!! jammer dat de :evil: :evil: gekomen zijn.



Lous, heeeeel veeeeeeel plezier vanavond !!! en ik blijf hopen dat bij jou de red devils uitblijven ! :thumbup: :pray: :thumbup: .



Corien, ik hoop dat die moeheid gewoon van een zwangerschap komt :smiley: :smiley: , oh, wat duurt dat wachten toch altijd lang dan .



Yona, ik kan niet meer aan de slag bij mijn huidige werkgever. Ik heb hier ook al 9 jaar gewerkt en ben er op uitgekeken. Bovendien kost het me een vermogen om er te komen (140 km per dag reizen). Ik wil in de otekomst wel weer gaan werken, maar dan dichter bij huis. Het hoeft voor mij ook geen baan meer te zijn waar ik dag en nacht mee bezig ben. Heb nu andere dingen die ik belangrijk vind dan carriere maken. :smiley: :smiley:

Hoi!



Hier was ik weer!

Zit in ons nieuwe huis sinds een week en hebben sinds vandaag eindelijk weer internet. :smiley:

Alles is goed gegaan, nog een aantal dozen uitpakken en vooral een plekje voor zoeken. En zo nog wat dingen kopen en dan zijn hebben we alle belangrijke dingen klaar!



We hebben in de tussentijd ff niks ondernomen, vond de verhuizing op zich al heel wat. Dus doe nog ff rustig aan, even op ons gemak wennen.



Maar ik zie dat er hier al wat gebeurt is!



Darkangel, Mojo en Michar gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! :smiley: :dance:

Hey Biebs, leuk dat je er weer bent! Ja, je had een hoop gemist in de tussentijd…

Bevalt je nieuwe huis een beetje? Erg druk hè, zo’n verhuizing! Hebben jullie veel geklust?

Maar bij jou zijn dus ook gewoon weer de red devils gekomen…toch wel jammer natuurlijk. Nja, kan me wel voorstellen dat je er even niet mee bezig bent geweest door alle drukte.

Hebben jullie het nieuwe huis al meteen baby-proof gemaakt? Kamertje gereserveerd voor een beebje over een tijdje? Wij nog niet hoor (hoewel we wel een kamer hebben met een hele mooie baby-blauwe muur…), eerst maar zwanger worden, maar toen wij verhuisden hadden we ook nog niet zo’n concrete baby-plannen.

Oh Lientje, heerlijk de hele dag bij je kindje zijn!!!Aan de ene kant zou ik dat ook wel willen, maar aan de ander kant vind ik die paar uurtjes in de week dat ik werk ook wel weer gezellig, en ja, zonder mijn loon moeten we een boel extratjes inleveren, en dat wil ik ook niet…



Ke balen man, zat je toch goed met je gevoel, gezellig met ons door naar de volgende ronde al zaten we allemaal nu natuurlijk liver al te kleppen bij de juni-mama’s…

Goh zeg anorexia, mijn ex-schoonzusje zat in de modellenwereld en zij had het ook… Ja dat is niet niks dat heb ik toen wel gezien. Heel knap van je dat er vanaf bent gekomen vooral omdat je nog steeds in de ballet-wereld zit. Fijn dat je zo’n supertherapeute tegen bent gekomen die je zo goed geholpen heeft. En het maakt toch niet uit dat het niets met zwanger zijn te maken heeft… naar mijn idee kan je alles hier in de groep gooien als je dat wilt!!!



Bianca Ik stuur het geluk nu naar je toe!!! Daar komt het aan let maar op!!!

Oja, Marlous, mijn nieuwe NOD is trouwens 19 november (denk ik…). Ronde 3!

Jee Erika, je ex-schoonzusje ook al. Volgens mij komt het zoveel vaker voor dan je denkt, hangt toch nog een beetje in de taboesfeer. Nou ja, ook omdat de meeste mensen die eraan lijden (en vaak ook familie en vrienden) het vaak ontkennen. (haha, en mijn zin is weer typisch gekozen, het woord ‘anorexia’ komt er niet in voor! Macht der gewoonte dus!)

In ieder geval vind ik het wel fijn dat ik het hier allemaal ff kwijt kan. Thanks!



Hé en Bianca ook van mij een portie geluk richting jou. Zal ff tegen m’n vent zeggen dat 'ie een beetje van zijn klusbehoefte naar jouw vent moet sturen. Heb ik ook ff rust :wink:

Ke, ja we hebben wel stiekum een kamer in gedachten die we voor een evt baby willen reserveren. Daar hebben we nu de dozen in staan :mrgreen: . De moeder van mijn vriend was zo tactisch om te zeggen: ’ O joh, die kamer komt wel, die komt binnenkort wel aan de beurt’. :roll: Jaaa, die ziet het helemaal gebeuren.

Nouja, die voelt ons geloof ik wel een beetje aan. :think:



Knap dat je vertelt over je anorexia, lijkt me ook een heel moeilijk iets. Super om te horen dat je zo’n goede therapeut bent tegengekomen en dat je er helemaal weer bovenop bent gekomen!



Ik las dat jij en nog iemand anders hier (sorry ben de naam ff kwijt) ook kattengek is. Wij hebben zelf 3 katten. :smiley: Ik ben echt kattenverslaafd geloof ik. Vind ze helemaal geweldig!

Verder heb ik trouwens ook op ballet gezeten. Vanaf 7e denk ik, tot een paar jaar geleden. Het was wel modern ballet, een soort mix van vanalles. Erg leuk om te doen, maar door mijn werk en nu mijn verhuizing, had ik er niet zoveel tijd meer voor en ben ik gestopt.

Hey leuk dat je ook aan ballet hebt gedaan. Ik doe nu ook vooral jazzballet hoor, klassiek hou ik voor gezien, want dat was toch altijd het grootste probleem. Daar willen ze echt dat je super dun bent. Doe het nu alleen soms nog voor de lol, of om mijn leerlingen wat techniek bij te brengen. Is namelijk erg goed voor je houding.



Mijn schoonmoeder weet ook altijd van die leuke opmerkingen te plaatsen. Heb soms echt het idee dat ze precies weet waar we mee bezig zijn…



En ja, ik ben ook een kattengek ja. Ben helemaal dol op onze poezen!

Biebs; Leuk dat je er weer bent! Fijn hè verhuizen? Joh wij zitten nog steeds in de rommel, en dat na 2 maanden … de meeste troep staat idd in de “gereserveerde kamer”, hahahaha



Ke; ik merk zelf ook dat ik steeds meer over andere dingen wil praten hier dan behalve iedere maand de onzekerheid of het wel of niet gelukt is. Ik had trouwens niet gedacht dat ik het zo lang op een forum zou vol houden. Normaal gesproken gaat het me allemaal te snel, maar nu merk ik dat er een leuke klik is tussen ons allemaal, en heb ik ook veel meer de behoefte om iedere dag even te kijken, en schroom ik ook niet om van alles en nog wat te vertellen.

Hey Corien, dat klinkt herkenbaar ja! Mijn vriend zei laatst: ‘nix voor jou, zo’n forum’. Tja, en daar moest ik 'm op zich gelijk in geven, maar dit forum is toch net wat anders. Beetje verslavend toch… Misschien ook omdat we hier nu eigenlijk met een klein groepje zijn, dat is nog steeds anoniem, maar wel persoonlijker. Ik vind het in ieder geval heerlijk om hier m’n ei kwijt te kunnen en om te zien hoe het anderen vergaat die hetzelfde meemaken!

Hoi meiden,



Ke, balen zeg… we gaan nu met een groepje op voor ronde 3, dus ik hoop dat het voor ons scheepsrecht is!!!

Ik heb precies hetzelfde hoor. Ik ben helemaal niet zo’n forumtype, maar mijn vriend snapt het juist wel goed. Inderdaad omdat ik het hier niet met anderen over kan hebben, behalve een vriendin dan die over twee maanden is uitgerekend en het van ons weet…



Groetjes Garfield

Geloof niet dat mijn vriend er veel van snapt. Voor hem is het genoeg als hij er met mij over kan praten. Maar dat geeft niet, hij laat me toch wel m’n gang gaan.



M’n ongi zet niet echt door tot nu toe. En dat irriteert me, want ik wil er nu het liefst zo snel mogelijk vanaf zijn natuurlijk! M’n geduld wordt wel erg op de proef gesteld de laatste tijd :wink:

bedankt meiden voor de gelukwensen!! Nu moet het toch goed komen denk ik !



Liefs van mij :-*

Ja Ke, dat ken ik wel een beetje.

Ik had het begin deze week een beetje zwaar, allemaal zwangere erbij (erg leuk hoor en zeker gegund) en daardoor werd ik opeens erg ongeduldig en vond ik mijn cyclus veel te lang duren. Normaal heb ik in deze periode helemaal niet van dat soort gevoelens, omdat ik weet dat ik gewoon op de klusperiode zit te wachten.

Ik hoop dat we een beetje de tijd kunnen nemen volgende week voor elkaar zodat we misschien inderdaad om de dag aan de slag kunnen!



Groetjes Garfield



ps: weet iemand hoe dat zit met zo’n ovulatietest. Op het pak staat dat als ie positief is, je eisprong binnen 0-48 zal zijn. Voor vorige keer voelde ik het heel duidelijk, maar laatst dus niet :think:

Ik heb geen ervaring met ovulatietesten dus kan je niet helpen. Staat er verder niets bij dan op het pak???

Garfield, ik heb helaas ook geen ervaring met ovulatietesten. Maar ik moet ook bekennen dat ik mijn eisprong nog nooit gevoeld heb.



En ja, zo’n forum is echt geweldig. het komt volgens mij inderdaad omdat je met een klein clubje aan het babbelen bent. het is gewoon verslavend. hahaha, let maar op, voor je het weet zitten jullie ook regelmatig met je beeb bij een forum-uitje !!

Ik schrijf namelijk ook nog op een ander forum met 18 meiden die allemaal een beeb hebben gekregen in dezelfde periode als dat Kylian geboren is. Helemaal geweldig. We delen echt lief en leed met elkaar en komen nu ook regelmatig bij elkaar. Is echt super !! We zijn ook hier op KOK begonnen om anoniem elkaar door de eerste 12 weken van de zwangerschap te praten, maar het is uitgegroeid tot veel meer dan dat. :smiley: :smiley: :smiley:



Zo, we gaan hier nu ook echt de klusdagen in, dus we hebben het dit weekend druk :smiley: :inlove:

Heb ook geen ervaring met ovulatietesten, maar heb er wel over gelezen. Werkt geloof ik ook met 2 streepjes, waarvan de tweede streep licht zichtbaar is als je eisprong in zicht is (dus als je een heel klein beetje vruchtbaar bent) en donkerder wordt naarmate je eisprong dichterbij komt. Geloof dat het tweede treepje donkerder moet zijn dan de controlestreep als je een eisprong hebt. Dus dat van die 0-48 uur zou best eens kunnen kloppen. Weet overigens niet of mijn verhaal voor alle ovulatietesten klopt of dat het over een specifieke test gaat… Maar dit is in ieder geval alles wat ik ervan weet.

Voor mij zou dat niks zijn, zo’n ovulatietest, volgens mij zou ik er gestressed van worden. Maar ja, ik heb dan ook het ‘geluk’ dat ik m’n eisprong altijd héél duidelijk voel. Heb dan altijd een dag of drie flinke buikpijn, veel erger dan m’n ongi-pijn. Ben er vroeger zelfs ooit mee naar de dokter geweest, zo’n pijn had ik, en die vertelde toen dat 't gewoon m’n ei was! Vond het toen vreselijk, elke maand die steken, maar nu is het toch wel handig.

Oh en meiden: succes met klussen!!! Hopelijk halen we volgende maand wel die 10 zwangeren…



En Marlous, hoe is het bij jou? Nog geen red devils? En hoe was de Lion King?



Ilse is nu in Praag toch? Ben ook benieuwd hoe het bij haar is, maar daarvoor moeten we dan tot maandag geduld hebben…