Hoi!
Nou ik sluit me hier ook bij aan…als dat oke is…
Ik ben ook in augustus gestopt met de pil alleen nog niet zwanger…
Dus ik hoop dat we in 2006 wat meer geluk hebben!
Ik heb een cyclus van ongeveer 33/34 dagen en moet zo rond de 28 mijn menstruatie krijgen dus ik ben benieuwd of het deze maand raak is.
Het is nog een beetje vroeg denk ik om te speculeren maar ik word gek van mijn borsten! Mijn tepels zijn constant stijf…ik heb het ook constant koud dus daar kan het ook aan liggen…
Gister in bed met een kruik en een dikke trui…ik werd er gek van en vriend lag helemaal in een deuk. Normaal heb ik er nooit last van…
Nou ja misschien (hopelijk) de eerste symptonen…
Ik zag dat er hier al aardig wat dames zwanger zijn, gefeliciteerd hoor!
Werd wel een beetje jaloers toen ik dat zo las! Wat gaat dat snel! In augustus gestopt en ik zag dat sommige al binnen 1 of 2 maanden zwanger waren! Nou helemaal leuk! :dance:
hallo lovelyellen,
Welkom hier en natuurlijk mag je meekletsen gezellig hoor.
Altijd leuk meer erbij, ja een aantal zijn al zwanger, wel lekker natuurlijk,maar ook begrijpeleijk dat het voor de anderen nog niet zwangere dames best wel even slikken is, dat het ik ook en is menselijk.
En meid echt waar de zwangeren hier snappen dat zekers hoor!!!
Nou heel veel succes met zwanger worden,
groetjes bianca
Garfield
Heel fijn weekend gewenst, moge het prettig verlopen en dat er toch een soort van gelukkig gevoel komt naar elkaar toe.
Nou ik duim wel en probeer hoe dan ook te geneiten van het weekend he?
hoi hoi
sorry dat ik een tijdje niks van me heb laten horen.
Ben een weekje op vakantie geweest en daarna geveld door de griep dus ben weken niet achter de pc geweest.
Hoe gaat het hier met iedereen ?
Zal weer eens beginnen met strooien van zwangerschapshormoontjes als ik die nog bezit ?
Kwa zwangerschap gaat het prima alleen snel vatbaar voor ziektekieme.
Mijn bloeddruk is trouwens al 2 controles perfect geweest maar ik blijf onder controle van de gyneacoloog.
Krijg trouwens iedere controle een echo schijnt normaal te zijn vindt het echt een luxe.
Alleen gaat het soms zo vluchtig dat je amper dingen kan onderscheiden.
Maarja mag niet zeuren he.
Succes allemaal deze maand ik duim flink :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
hoi ilse welkom terug fijn dat het weer beter met je gaat,
lastig dat je zo makkelijk ziek raakt joh,
nou als de beeb maar goed doet,
groetjes bianca
ik moet over 2 dgn naar de gyn toe zie er een ietsie tegen op en anderszijds heb ik er zin in,
:roll: :think: volgenjullie het nog van deze muts ? hihi
haha heel dubbel gevoel eig, want ben blij dat ik geholpen wordt aangehoord en begrepen wordt en toch ben ik best nerveus over hoehet allemaal verder gaat
ach wezien wel ik hoop iig dat ik weer ene leukegyn krijg net als vorige maand hihi
Hoi,
Bianca ik ken je verhaal verder niet en als ik al je brichten moet gaan lezen op dit forum ben ik denk ik een aardig tijdje bezig…
Maar wat is precies de reden dat je naar de gyn gaat? want ik neem aan dat je in augustus gestopt bent met de pil of zit ik er nu helemaal naast?
Ben gewoon geintereseerd hoor naar je verhaal!
Nou hier gaat alles z’n gangetje eigenlijk. Ik ben er nu zo onderhand achter hoe mijn cyclus in elkaar zit en we hebben deze maand naar mijn idee ook gericht gemikt Dus heel spannend!!!
Mijn zus is vanaf 1 januari ook gestopt met de pil…bij mij weet iedereen het en bij haar nog niemand en dat wil ze geloof ik wel zo houden…maar wel leuk zo samen met mijn zus, wie weet!
Voorlopig moet ik nog even tien dagen wachten voor ik wat meer weet…
Hoe is het met de rest van de dames?
Hoi lovelyellen. welkom hier. Spannend hoor, dat wachten. hahaha, en dat wordt nog erger als wij iedere keer gaan vragen of je al wat voelt
. Maar ik hoop voor je dat het deze keer raak is (en bij je zus ook !!)
Bianca, succes morgen bij de gyn. Ik kan me wel voorstellen dat het toch wel spannend is, maar hopelijk wordt je er wijzer van.
Ilse, dat ziek zijn is maar niks… en idd een luxe om iedere keer een echo te krijgen.
Garfield, voor jou een dikke kus. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen !!
Hier gaat alles zijn gangetje. Nog steeds niet ongi. Dus deze cyclus duurt al ruim 2.5 maand. Ik heb besloten om me er niet druk over te maken. Ik heb een kruimel rondkruipen en ook al zou ik graag nog een keer een zwangerschap meemaken, het is natuurlijk geen “must” voor mij.
Kylian is trouwens ook al twee dagen een beetje ziek. Hij heeft veel last van doorkomende tandjes en had koorts. Ik heb nu al twee nachten gehad dat hij een paar uur aan het spoken is. Ik ben dus gebroken en ga vanavond maar eens vroeg mijn nestje in.
hoiiiiii lovelyellen,
Leuk joh tegelijk met de pil gestopt ( bijnaa dan) samen dingetjes bespreken enzo, leuk dat ze het met jou deelt,
hopelijk zijn jullie snel zwanger,
iig succes,
wb jevraag aan mij.
Bianca ik ken je verhaal verder niet en als ik al je brichten moet gaan lezen op dit forum ben ik denk ik een aardig tijdje bezig......
Maar wat is precies de reden dat je naar de gyn gaat? want ik neem aan dat je in augustus gestopt bent met de pil of zit ik er nu helemaal naast?
Ben gewoon geintereseerd hoor naar je verhaal!
Haha nee ommijn berichten te lezen zou ik niet doen, hihierg veel er is wel een topic waar de laatse deel instaat,van mijn gebeuren zeg maar maar ik wil het in het kort ook wel vertellen hoor.
De reden van mijn gyn bezoek is :Even korte intro:
Ik ben officieel in 2002 gestopt met de pil en pas voor het eert is 2004 zwanger geraakt, na 8 weken ging het mis. Maar we waren wel iets blij want dachten we niet zwanger tekunnen raken het kon dus wel.
Na 4 maand was ik weer zwanger in dec 2004, maar in de 12 week kwamen we er achter dat dit kindje ook niet leefde, in de 9e week hadden we een goede echo gehad, in de 13e week kwam ons ** ter wereld.
Na de 1e miskraam had ik veel lich en geest klachten wat op psychische aard werd gegooid, maar mijn ha was alleert en nam bloed af ter controle waaruit bleek dat ikeen b12 tekort had, na de 2e miskraam ( mised abortion) bleek dit weer het geval ennog in grotere mate en ernstiger , ik kreeg hartklachten en zuurstoftekort.
Dus nu weer injecties maar blivjend. Omdat ik wb zwanger blijven en de b12 tekorten vragen had ben ik naar een gyn geweest, omdat zei ook in overleg kan met een internist.
Dit doen ze ook,maar ik ben pas 1 x geweest.
Nu dit probleem op tafel ligt heeft de gyn ons ook aangeboden verder onderzoek te doen , om ms na te gaan waar we niet zwanger blijven, maarde kans dat daar iets uitkomt is nihil,
we weten dus ook niet of we het doen gaan.
Maar morgen mag ik weer heen dus.
Zo toch beetje lang verhaal hihih
Vandaag trouwens precies 1 jaar geleden dat wede goede echo hadden ,
soms snap ik niet hoe het kan dat je al die datumsonthoud,
de testdatum het naarde ha gaan vertellen in je familie de echos,
zucht nog een poosje dan zitten we op die dag dat we kregen te zien en te horen dat het niet meer leefde, heel wreed, waarom toch die datums voorbij dwarrelen .
Jeetje wat een verhaal bianc…ja dan kan ik me heel goed voorstellen dat iedereen zo met je meeleeft. Ik hoop echt voor jullie dat jullie nu niet meer zo lang hoeven te wachten! Ik kan begrijpen dat je het dan best wel spannend vind bij de gyn…Ja en waarom je die data niet vergeet is omdat het heel veel indruk heeft gemaakt en zoiets zal je nooit vergeten…
MAAR GOED WE BLIJVEN POSITIEF DENKEN OOK WIJ WORDEN ZWANGER!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ja van mijn zus is wel heel apart he!
Uuhhhh ja wat kan ik nog meer vertellen…
Niets op het moment
hihi komt ook wel goed hoor, dat zie ik wel zitten we blijven positief met ups en downs,
zo benbij de gyn geweest heb mijn verhaal geschreven bij zwanger worden bezoek aan de gyn ,
is lang verhaal nl :roll:
hoi bianca
je hebt er al een flinke tijd opzitten lees ik.
Ik gun het je zo dat je eindelijk een goede zwangerschap mag krijgen
ik zal flink voor je duimen :thumbup: :thumbup:
Zo daar ben ik weer even;
het is een drukke chaotische week met familie uit den vreemde/cursussen en veel vergaderingen…
Maar ja zoals jullie zien ben ik nog niet ongesteld
Maar ik wilde is even in de groep gooien of ik goed geteld heb?
Nadat ik met de pil ben gestopt is de cyclus alsvolgt geweest:
31-26-28-28-31
Ik heb na de laatste 31 dus bedacht dat ik toch gewoon 28 had (omdat dat dus al 2x was geweest) en met die berekening kwam ik dus op maandag de 16e…
Ik heb verder geen bijzondere klachten
Peter en ik hebben afgesproken dat we zaterdagochtend gaan testen…
Ik houd jullie op de hoogte…
spannend en knap dat je zo lang kunt wachten hoor,
Sorry dat ik ff niet reageer op andere berichtjes zit nu ff in een wat hectische periode.
Corien jeetje wat spannend, dat je het uit kunt houden tot zaterdag zeg :!:
Je houdt ons wel in spanning hoor…owww spannend hoor :!:
Goeieavond dames!
O Corien wat spannend zeg! Nog twee nachtjes slapen en dat weet je hopelijk meer!
Bianc ik heb je verhaal gelezen…heel indrukwekkend en zeer leerzaam voor andere vrouwen. Ik vind het echt super dat je je ervaring deelt met de dames hier. Het lijkt me niet makkelijk allemaal voor je maar als ik je berichten lees merk ik hoe positief je bent en blijft en dat is een kunst! Daar neem ik serieus mijn petje voor af! en denk meer dames hier.
Ik als spirituele miep ga dan altijd weer nadenken waarom mensen dat allemaal mee moeten maken (ik bedoel dan alles in het leven)
Je schreef al in je bericht is het nu dan nog niet genoeg…
Ik geloof dat mensen ‘tegenslagen’ krijgen in hun leven om er van te leren en dat klinkt heel hard maar zo is het niet bedoeld. Dit hele proces is voor jou bedoeld om te groeien en sterker van te worden als mens en daarnaast misschien wel een ander te inspireren met je ervaringen. Op het moment zelf weet je niet waarom dit jou overkomt en een ander de eerste maand zwanger is. Ik kan me voorstellen dat dat soms heel verdrietig voelt en dat je soms zelfs een beetje jaloers bent wat heel logisch is. Maar weet dan niets gebeurd zomaar en alles wat je overkomt heeft een reden. Een mens krijgt wat hij aankan al lijkt er soms geen einde aan te komen…
Ik zat een beetje te twijfelen of ik dit wel op moet schrijven omdat heel raar over kan komen en mensen denk dat ik niet spoor ofzo :roll:
Maar het is goed bedoeld en eigenlijk moet ik maling hebben aan wat een ander vind, toch!
Ik geloof in gidsen en engelen en ik geloof dat een mens er niet alleen voor staat. Vraag een beetje of ze je helpen want dat zal heus geen kwaad doen. Mijn moedertje zegt altijd vraag of ze je willen helpen en probeer het dan los te laten (ha das moeilijk!)
Hoeveel vrouwen raken er wel niet zwanger als ze de zwangerschap op een laag pitje hebben gezet?! Daar bedoel ik niet mee te zeggen dat je er teveel mee bezig bent maar meer het vertrouwen hebben dat het op wat voor manier dan ook goed komt!
Ze zeggen wel eens dat een kinderzieltje al ver voor de zwangerschap in de buurt van de ouders is die hij/zij heeft uitgekozen om er geboren te worden. Mooie gedachte he! Vind ik wel in ieder geval…
Een kind kiest zijn ouders…en niet zomaar…
Bianc ik hoop voor je dat ze je kunnen helpen in het ziekenhuis zodat jij ook straks een kleintje in je buik zult voelen en geboren ziet worden. Dat hoop ik echt!
Oke nou ik hoop dat het niet te sentimenteel en te dramatisch over is gekomen
Maar deze manier van naar het leven kijken heeft mij altijd heel veel troost geboden en maakt sommige dingen niet zo zinloos…
Ik ga voor je duimen en ook voor Corien en voor de ander niet zwangere:pray: en ook voor mezelf natuurlijk
Groetjes
Ellen
Meiden,
Ik ben een weekendje weg, dus ik lees dinsdag weer bij.
Corien, hopelijk zie ik dan een zwangerschapsbanner bij je
Groetjes Garfield
hoi ellen ( of moet ik lovelyellen zeggen ? hihi ) makatniks uit wil ook wel doen ,
bedanktvoor je lieve woorden ik vindter een kern van waarheid inzitten , ik heb zowieso ene rot leven gehad en leven met meer tegenslagen dan goede dingen, maar sta nog steeds rechtop , bennog gezond ( zo verre dan) kan andere mensen nog helpen , en ach ja ben gelukkig met wat ik heb , dat koester ik, en dus denk ik ook wel dat het alles me gesterkt heeft.
Maar ik blijf er bij dat sommmige dingenniet eerlijk zijn,maar ik zie het zo, en ms is dat iets anders als jij het bekijkt,
Ik heb veel meegemaakt, vanaf mijn kindertijd, ik draag alles mee in een grote rugtas, het verleden zit in het voorste kleine vakje, en komt nooit open , alleen om er meer aan toe te voegen,
het grote vak zitten de verse nieuwe dingen, en doordat het steeds geleegt wordt kan je door, kweet iet das mijn gedachte, en het mag dan heel sentimenteelklinken het is zoals ik het voel en zoals jij je voelt komt daar erg dichtbij,
Ik geloof dat mensen 'tegenslagen' krijgen in hun leven om er van te leren en dat klinkt heel hard maar zo is het niet bedoeld. Dit hele proces is voor jou bedoeld om te groeien en sterker van te worden als mens en daarnaast misschien wel een ander te inspireren met je ervaringen. Op het moment zelf weet je niet waarom dit jou overkomt en een ander de eerste maand zwanger is. Ik kan me voorstellen dat dat soms heel verdrietig voelt en dat je soms zelfs een beetje jaloers bent wat heel logisch is. Maar weet dan niets gebeurd zomaar en alles wat je overkomt heeft een reden. Een mens krijgt wat hij aankan al lijkt er soms geen einde.... aan te komen....
Bedankt , ik wordt er best emotioneel van,maar er zit gewoon waarheid in,
wat ik het mooiste vind aan ellende? Je leert er een ander plezier door te geven, een ander te helpen,
vandaag zei de gyn in het zkh nog tegen me, jij moet doen wat jij wilt je doet niks voor ons ,maar voor jezelf en je doet samen met ja partner maar jij doet het,
heeft me echt te denken gezet.
Ik doe gewoon liever iets voor anderen.......