augustus 2005 stoppen....!

Hoi hoi,

OOk al ben ik nog maar net begonnen, ik merk toch wel dat de kinderwens in de gesprekken veel voor komt. Gisteravond hadden mn vriend en ik het er ook over; echt schattig hij vroeg zich wat nou precies het verschil is met en zonder pil, wat doet de pil precies waardoor je niet zwanmger kan worden … dus maar even een lesje biologie gegeven, hahahaha! Wat gelijk resulteerde in zijn opmerking: oh oke, nou jij gaat dus later onze kinderen de voorlichting geven, dat hoor ik al…

Mijn vriend heeft ook zoiets van, ik ga geen boeken lezen over hoe kan ik de juiste vader worden. Hij is daar erg nuchter over en laat het allemaal over zich heen komen…

Toch mooi hoe hij op zijn manier hier mee bezig is.

Wat heb ik van het weekend gedaan??

In ons nieuwe huisje hard gewerkt. Wij hebben dagen gemaakt van 07.00 tot 22.00 schuren, breken, etc…

Voorlopig zijn we nog wel even bezig met deze “klussen”, :wink:

Wij hebben maandag een afspraak bij de hypotheker, ik ben heel benieuwd wat daaruit gaat komen! Als we dan op huizenjacht gaan, moet het in ieder geval een huis worden wat grotendeels naar onze smaak is. We zijn allebei nou niet bepaald geweldige klussers :snooty:

Garfield

Hahaha, nou wij zijn in dat opzicht ook geen al te beste klussers, maar afgelopen weekend is er een vriend bij geweest die wel het een en ander weet, en met zn drieen hebben we toch maar mooi een muur eruit gebroken 2 plafonds verwijderd en vervolgens nieuwe plafonds geplaatst en een nieuw muurtje een stukje verplaatst en nieuw gezet, daar zijn we nu toch wel trots op! Verder moeten we nu nog veel schuren en schilderen. Komend weekend klussen we nog en zaterdag de 20e gaan we over…

suc6 met het zoeken naar een geschikte woning! De voorpret is al heel leuk hoor! Wij hebben zelf een stuk 25 woningen bezichtigd voordat we deze vonden. De notaris zei het heel mooi, je kijkt heel veel huizen totdat er een is die als een jas om je heen valt!

Mijn vader is een echte klusser, maar ik ben al twee keer vrij snel na elkaar verhuisd, dus die heeft het wel een beetje gehad met klussen voor zijn dochter denk ik. Hoewel, het ontwerpen van een babykamer is dan misschien wel weer een uitdaging, ha ha!

Garfield

Mijn vriend zou ook niet snel een boek lezen maar als ik het er niet over heb dan is hij het wel. :wink: :lol:

:-* jentel

Mijn man had ook helemaal niks gelezen toen ik zwanger was…en ik dacht weleens…o…o die weet straks helemaal niks…maar ach je groeit in je vader/moederrol daar heb je echt geen boeken voor nodig…ik heb wel veel gelezen en nu nog maar ik vind het gewoon leuk.

Zo ik ben weer terug van een korte vakantie…heel erg leuk geweest…dadelijk even wat kleertjes voor Sam kopen.

Suc6 met klussen in jullie huisjes dames

xxx Jolan

Ik zie mijn vriend al helemaal geen boek pakken eigenlijk. Die is meer van de praktische tips en de ervaringen uit de praktijk. Ik kijk ook gewoon goed om me heen en als het eenmaal zover is, dan word ik misschien maar eens lid van de bieb. Dat wil ik al een hele tijd, maar het komt er steeds niet van, dus dan is het een goed moment daarvoor! Ik heb wel het negenmaandenboek van mijn schoonzus… daar heb ik wel alvast stiekem in gebladerd, hihi!

Garfield

IK vind het heerlijk om te lezen (altijd al) dus dat komt nu goed uit :wink:

Lekker op vakantie daar heb ik ook z’n zin in.

Laatst vroeg een collega van mij op de man af of we nog steeds van plan waren om voor een kindje te gaan (geen idee hoe ze er bij komt, maar daardoor was ik zo overrompeld dat ik gewoon ja zei) en vandaag had ze twee boeken voor me mee. Gelukkig had ze er wel een plastic zak omheen gedaan, want ik wil niet dat iemand anders het van tevoren komt te weten. Nu moet ik mijn vriend alleen nog uitleggen hoe ik opeens aan die boeken kom :wall:

Maarja, ik laat ze lekker in die plastic tas zitten tot het zover is!

Dit weekend heb ik weinig tijd om erover na te denken, want ik moet leren en ik sta in twee halve finales met tennissen… druk druk druk!

Garfield

Gezellig druk,

Wat grappig van die boeken wel raar.

En sucses met tennis.

Ja wat raar dat je collega dat zo zegt als je zoiets nooit gezegd hebt…wij hadden dat ook weleens dat mensen zeiden…Jullie willen toch kinderen als jullie getrouwd zijn he? dan zei ik…ja wel ooit maar voorlopig moet ik er nog niet aan denken…eerst even sparen haha…

Ik denk er ook niet zoveel aan nu…maar dat komt ook omdat ik het nog druk heb met Sam, die heeft net een tandje en de 2de is op komst …dus hij is een beetje hangerig…maar goed dat hoort erbij…

Hoe oud zijn jullie eigenlijk? het is vast al gevraagd maar ik ben het vergeten.

xxx Jolanda

Geeft niet ik onthou ook niet alles,

Ik ben 24 en hoe oud ben jij :?:

En wat zielig voor Sam.(en voor jou :wink: )

Ja is niet leuk dat gejengel…dan herinnerd me weer aan de 1ste 3 maanden toen hij zoveel huilde…Sam was een huilbaby namelijk…

Ik ben 26.

Wat erg een huil baby vooral de eerste, als alles nog zo nieuw is.

Ja dat was best heftig die 3 mnd…maar toen hij eenmaal goed sliep en minder huilde werd het echt Super leuk…dan denk je achteraf…het viel wel mee…je bent het snel vergeten die tijd…en…als ik ooit een 2de krijg kan het alleen maar meevalen :mrgreen:

@Jolanda24 wrote:

…als ik ooit een 2de krijg kan het alleen maar meevalen :mrgreen:

Dat is waar :smiley:

Hallo,

Ik ben even een paar daagje niet hier geweest. Mijn vriend was ook een paar dagen weg en toen heb ik het erg druk gehad met mijn dochtertje. Maar hij is weer terug. Helaas was hij net weg tijdens de vruchtbare periode, maar aan de andere kant is het ook niet zo heel erg, kan toch niet meteen raak zijn en dat hoeft het voor mij ook niet.

Ik ben inderdaad soms aan het twijfelen, maar dan meer in de trant van: hoe gaat dat straks met twee en kunnen we dat nog wel betalen. Het wordt allemaal steeds duurder en hoe gaat dat dan met twee kinderen uitzien. Nou ja, dat houdt me dus wel bezig.

Ik ben overigens 30.

Garfield, wat gek van die collega van je. Maar ik krijg tegenwoordig ook steeds vaker de vraag. Ik wil echt niet dat mensen het weten en ik wil het ook in het begin stilhouden. Ik vind het dan ook altijd erg moeilijk wat ik met die vraag aanmoet. Meestal lul ik er maar een beetje omheen.

Doeg!

Sanne

Hoi Sanne,

Nou, die financiele zorgen heb ik al een beetje nu we voor de eerste gaan. En dan ga ik maandag ook nog naar de Hypotheker. Misschien niet zo slim als het tegen die tijd misschien tegelijk komt, maarja, we zien wel wat er op ons afkomt!

Groetjes Garfield

Volgens mij heeft iedereen dat gevoel, je wilt niet dat je te kort kom iedereen is daar bang voor.

Sannetje; was jij veel kwijt voor het kamertje en de spullen er om heen :?:

Ach het valt reuze mee met de kosten…het enige wat een babytje nodig heeft is een warm bedje, melk en heeeeeel veel liefde…

Maar Jentel het ligt er ook aan wat je wilt, je kunt het zelf zo duur maken als je wilt. Je hebt best wel wat spullen nodig. Je kunt bijv ook dingen kopen op marktplaats…bijv een box, die zijn van hout en hebben vaak weinig tot niets geleden. Kinderwagens heb je ook in zeer verschillende prijsklassen. Ik denk ook als het je eerste is dat je superveel krijgt. Iedereen vindt het super leuk dat er een kleintje op komst is, tenminste dat is mijn ervaring. Wij hebben echt heel veel gekregen van vrienden, ouders en andere familie. We hoefden eigenliljk alleen het kamertje te kopen en wat babyuitzet en de rest hebben we gekregen.

xxx Jolanda