augustus 2005 stoppen....!

Hoi,



Ik wil als ik dadelijk zwanger ben, partime gaan werken, hooguit 3 dagen in de week, indien mogelijk iets minder. Ik wil dan thuiswerk erbij gaan zoeken en naar wat ik heb vernomen is dit wel aan te komen.



Nu werk ik 40 uur per week bij een bedrijf die voedingen voor dieren maakt op de afdeling productvoorlichting en service.



Mijn man maakt lange dagen en dat wil hij voorlopig blijven doen, als dat mogelijk is.



Groetjes M.

Wat een gezellige boel hier (lekker druk)

Ik werk nu 38 uur in de winkel als filiaalhoudster en mijn vriend werkt 40 uur .

Hij gaat straks een middag minder werken en ik wil 20 uur gaan werken :smiley:

Ik kan op zaterdag werken als dat nodig is zodat ik niet vaak een oppas nodig heb.

Nu kom ik bij de volgende vraag; Wij past er op als jullie de dagen aan het werk zijn :?:

:-* jentel

Hallo,



Bedankt voor alle welkommetjes! Ik vind het erg leuk dat het hier wat drukker is. Dan valt er tenminste wat te lezen :slight_smile:



Mijn dochtertje is 3 jaar. Ik werk 4 dagen per week. Mijn man is ook vaak 1 of 2 dagen thuis. Verder gaat mijn dochtertje een dag naar het kdv en ze gaat een dag naar oma. Eigenlijk vind ik 1 dag kdv te weinig, want de tijd die ertussen zit is te lang, maar 2 dagen kdv is ook wel erg duur. Dus doen we het maar zo.

Ik wil graag 4 dagen blijven werken, ik werk in de ict.



Hebben jullie ook ergens de niet-ongi datum bijgehouden? Wel gemakkelijk als we weten wanneer het voor wie spannend is.



Groetjes,



Sanne

Ik heb wel eens vaker gehoordt dat als je kind een keer per week naar het kdv gaat er veel te lange tijd tussen zit (maar of het waar is :?: )

En hou duur is ong een kdv per dag :?:

:-* jentel

Hoi Jentel,



Het ligt denk ik aan je kind of 1 dag te weinig is, maar in het geval van mijn dochtertje is het wel zo. De gewenningsfase duurt dan gewoon heel lang. Het eerste jaar hebben we geen problemen gehad, maar het tweede jaar wel (vanaf 1 jaar ongeveer). Momenteel weet ze wat er iedere dag komen gaat, dus nu is het minder een probleem, alhoewel ik wel nog vaak strijd moet voeren.



En de kosten voor kinderopvang verschillen wel iets per kdv. Hoeveel het netto kost is afhankelijk van je werkgever en die van je partner. Ik betaal 250 euro per maand voor 1 dag per week. 1/3 wordt vaak door beide werkgevers betaald (allebei 1/6) en dan krijg je nog een deel terug van de belasting. Maar in ons geval betaalt de werkgever niet bij.



Groetjes,



Sanne

O ja jentel, waar haal je dat tellertje vandaan?

O je moet gewoon op de banner (tellertje) dubbel klikken en dan kom je op de hooftpagina en dan klik je op community en dan op leuke hebbedingetjes. daar staan ze, kan je gelijk van iedereen bij houden waneer ze ong noeten worden (of liever niet :wink: )

:-* jentel

En Sannetje lukt het :?:

:-* jentel

Een kennis zei laatst dat ze misschien aan huis op een aantal kinderen wilde gaan passen een aantal dagen per week. Nou als ze dat gaat doen dan heeft ze de mijne als ze dat echt gaat doen.

Anders wil ik 2 dagen het kind naar het kdv brengen en hoogstwaarschijnlijk een dag mijn schoonmoeder als oppas dat heeft ze een jaar geleden aangeboden, maar of ze nog wil moeten we tegen de tijd dat ik zwanger ben maar eens gaan overleggen. Manlief zal niet minder gaan werken.

He dat is handig z’n kennis.

En lekker vertrouwd.

:-* jentel

Het is zeker druk in de club! Gzellig hoor!

Ik open 1x per dag even de mail, maar ik heb complete dagboeken bij te lezen, zowat, hahahaha!

Ik ga eens kijken of ik ook wat meer uit het forum kan halen door naar die banner te gaan, ik waarschuw wel, ik ben echt niet handig in dit soort dingen…



Liefs Corien

Hahahaha wat een lol het is me nog gelukt ook!

Ik weet alleen niet af de datum klopt want ik ik weet natuurlijk niet wat mn cyclus gaat worden, maar ik gok op 28 dagen…

Gezellig he :!:

Ik zie wel of het jullie lukt,

:-* jentel

Mijn zoontje gaat 2 dagen naar het Kinderdagverblijf…en een halve dag naar oma…het is wel duur 440 euro per maand, wij krijgen 150 euro terug van mijn werkgever en niks van de belasting omdat ons inkomen te hoog is…maar ik zou niet anders willen, ik wil namelijk niet dat mijn zoontje teveel bij 1 vd oma’s is…dit omdat ik hem zelf wil opvoeden en oma’s verwennen hun kleinkinderen toch al zoveel…dat zie ik nu wel…nee ik wil niet afhankelijk zijn.



XXX Jolanda

@Corien wrote:

Hahahaha wat een lol het is me nog gelukt ook!

Ik weet alleen niet af de datum klopt want ik ik weet natuurlijk niet wat mn cyclus gaat worden, maar ik gok op 28 dagen…




Geeft niet heb ik ook gedaan.

:-* jentel



En jolanda24 opa’s en oma’s verwennen altijd teveel (dat is waar)

Ik ga mn cyclusbanner er nog niet op zetten…doe ik in sept wel als ik er voor ga…Jentel zit nu wel in de klusdagen :smiley:



Volgens mij is iedereen die bij sept kletst nu ook hier of niet? anders kunnen we beter hier verder kletsen want daar zijn we ook maar zo alleen.



Ik heb vanmiddag lekker geshopt, ging voor mezelf maar kwam natuurlijk weer met dingen voor Sam thuis. :inlove:



xxxx

He Jolanda,

Ach ja, ik klets er lekker op los, zowel bij de stoppers van april en mei als bij augustus en september. Zooo verslaafd ben ik nou, hihi!

Shoppen durf ik echt pas te doen na een positieve test. Ik heb nu twee van die goedkope staafjes en van de vorige keer nog een van de DA, maar als ik het hier op het forum zo lees, is de digitale test van Clear blue wel het beste…



Garfield

Hallo!!



Volgens mij heb ik er nu ook een banner onder staan. Ben benieuwd :).

Ik heb mijn cyclus op 33 dagen gezet, dat was ie de vorige keer. Ik ga maar niet van 28 uit, want dan betaal ik me straks blauw aan de testen.



Ik vind het ook lastig om mijn dochtertje bij oma te laten. Inmiddels ben ik er wel wat aan gewend, vooral in het begin vond ik het heel moeilijk!

Wel fijn als er een oppas in de buurt is die je kent.



Doei!



Sanne

Jolanda, wat een schatje is Sam trouwens! Echt een hele leuke foto.

Hahahaha

Ik moet echt lachen om de termen die men hier gebruikt …

klusdagen

ongi

zijn er nog meer die we moeten weten om elkaar te verstaan?



Liefs Corien