Augustus 2004 gestopt met de pil (deel 5)

Hoi Meiden

Deedee ik duim heel hard, je houdt het goed spannend. Ik hoop het echt voor je.

Surprise hier heeft hubbie ook al twee keer gedouched met de kleine ik ben net als jij heel bang dat ze uit mijn handen glipt en heb het dus nog niet gedurft. Geef je fles of borstvoeding? Ik geef borstvoeding en voed 6 a 7 keer per dag als ze er om vraagt.

Ilona succes met de afspraken!

Ehm en Deedee na de eerste twaalf weken begint het wachten op of je het wel gaat voelen en daarna of je het allemaal wel genoeg voelt elke dag en dan ga je je bezig houden met de bevalling komt nu toch wel dichter bij. Kortom elke fase van de zwangerschap maak je je een beetje druk en nog erger vanaf het moment dat ze geboren zijn is het nog veel erger. De eerste nachten dat ze langer dan 4 uur sliep ging ik kijken of alles nog wel goed was. Dom want die nachtrust kun je heel goed gebruiken hoor.

Maar het is wel helemal geweldig dat je je ergens druk en zorgen om kan maken. Dus voor alle dames hier veel plezier in het zorgen hebben om.

Hoi!

Maja, inderdaad, per inseminatie is de kans ongeveer 20%, maar 80% van de vrouwen is binnen de 4 keer in verwachting! Daarna daalt de kans. Ze doen iui daarom ook maar 4 keer. Meestal is er dan toch nog meer aan de hand, en is IVF een betere oplossing. Maar daar proberen we nog maar niet aan te denken. We hebben nog 3 keer te gaan!

Dolfijntje! Dat zorgen maken zal geen probleem zijn denk ik, als het je leven niet overneemt is dat ook niet zo erg denk ik. Geniet nog van het prille moederschap!

Deedee, ik blijf :thumbup: !

Ons halloweenfeestje was echt heel leuk, We hebben de eerste prijs gewonnen als best verkleedde. We wonnen een mobieltje.

We hebben een erg druk weekend achter de rug, weinig tijd om na te denken gehad. Wat misschien maar goed is ook… .

Veel liefs,

Ilona

Hoi allemaal!!

Sorry dat ik zo lang niet ben geweest. Was paar dagen weggeweest en daarna zijn de forums er een beetje bij ingeschoten. Wat leuk dat enkele van jullie al op mijn andere weblog (http://www.marloes.info) zijn geweest!! Vanaf nu kunnen jullie me dus ook gewoon Marloes noemen haha :smiley: En eh… ik ben niet echt een fotomodel hoor… ik sta alleen af en toe voor de camera maar dat is puur hobby. In het dagelijks leven heb ik samen met mijn vriend een ICT bedrijf… iets compleet anders dus!

Ik heb trouwens wel een beetje meegelezen met jullie hoor :slight_smile: Deedee wat is het spannend nu voor jou zeg!! Net als Maja heb ik ook een temperatuurdip gehad waarna deze weer omhoog schoot. Nader onderzoek op internet wees uit dat dat een zogenaamde innestelingsdip (implantation dip) kan zijn. Kan je anders je temperatuurlijst hier neerzetten? Ik ben wel benieuwd! Hoe dan ook blijf ik duimen voor je meid! Geen bloed geeft moed :wink: Temperatuur je trouwens wel op de juiste manier (rectaal)? Dat is erg belangrijk want onder je arm of onder je tong is absoluut niet nauwkeurig genoeg.

Volgens mij heb ik trouwens Toensie ook nog niet eens gefeliciteerd dus bij deze: GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!!! Super dat er weer een nieuwe zwangere is… langzaam maar zeker verplaatsen we allemaal van het nod-lijstje naar het zwanger-lijstje.

Nou meiden, ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat en dat de volgende zwangere zich heeeeel snel aandient!

Dikke kus,

Marloes

Aurora ( of Marloes) Dank voor je felicitatie nog. Ik had ook al op je site gekeken, mooie foto’s hoor :o Hebben we zomaar een fotomodel in ons midden. Ga je tijdens je zwangerschap ook foto’s laten maken? of hou je die buik lekker voor jullie zelf :wink:

Ilona: ook al is de kans misschien niet zo groot, hij is er wel, dus gewoon moed blijven houden. Bedenk maar dat er in elk geval een hoop meiden hier met je mee leven en hopen :thumbup:

Deedee: weet je al wat meer??? :shifty: Het is ook zo spannend…

Dolfijntje: Ik geloof ook wel dat je gelijk hebt hoor wat betreft dat zorgen maken. Elke fase brengt weer andere onzekerheden met zich mee, maar toch zou ik blij zijn als die 12 weken voorbij zijn. Ook omdat we het nu nog niet tegen iedereen willen vertellen :silenced: Maar toch ben ik blij dat ik me nu hierom zorgen moet maken en niet meer of het zwanger worden wel zal lukken.

Maja: ik hoop dat je gelijk hebt wat betreft mijn energie, ben nu wel aardig op moet ik zeggen. Heb me vandaag dan ook een dagje ziek gemeld, maar ga het morgen wel weer proberen denk ik. Met thuis zitten verandert er ook niet veel en op het werk gaat de tijd tenminste wat sneller voorbij.

Nou, ik houd het weer even voor gezien, ga nog even lekker op de bank hangen :oops:

Iedereen veel liefs

Toensie

O ja, Ik heb 9 december mijn eerste afspraak bij de VK, nog wel even wachten dus, maar heb er onwijs veel zin in :dance:

Toensie: Ja er staat al het een en ander in de planning… 1 shoot met goede fotograaf en kledingstyliste die dan voor allerlei zwangerschapskleding gaat zorgen en nog wat andere shoots… ik wil alleen niet die typische zwangerschapsfoto’s… die heeft iedereen al :smiley: Ik wil wat anders… maar ja, moet maar zien of dat gaat lukken. In ieder geval lijkt het me heel leuk om om mijn buik op professionele wijze te laten vereeuwigen!! Ben blij dat ik die kans heb…!

xxx

Weer even kort, ik ben weer ongesteld geworden vanochtend… :frowning:

Morgen schrijf ik wel meer, zal dan ook mijn banner weer veranderen.

Ik ben nu zó moe en ga vroeg naar bed.

Bedankt voor jullie duimen!

:-* Deedee

@Deedee wrote:

Weer even kort, ik ben weer ongesteld geworden vanochtend… :frowning:

Ach gossie meis...

Deedee, wat jammer! Ik leef met je mee! Hou de moed erin!

Veel liefs,

Ilona

Deedee… wat rot :cry: Ik baal echt met je mee!! Bah, wanneer gaat het voor de wachtenden nu eens lukken!! Ik vind het maar oneerlijk :x

Ik heb ooit een gedichtje gevonden, het uitte toen mijn gevoel.

Ik weet nog dat ik erg boos en bang was om nooit zwanger te worden en nu mag ik niet klagen ik ben dan toch binnen het jaar zwanger geraakt…

Maar het gedicht sprak boekdelen:

In gedachten…

In gedachten hoor ik je huilen

Maar mijn eigen tranen probeer ik te verschuilen

In gedachten lig je in mijn armen

en je glimlach doet ons hart verwarmen

In gedachten maak je al deel uit van ons leven

en zullen we je al ons liefde gegeven

In gedachten hebben we al een naam

en staat de ooievaar voor het raam

In gedachten ben je er al zo vaak

Maar wanneer is het dan eindelijk raak?

In gedachten weten we het ook niet meer

Die grote onzekerheid, keer op keer

In gedachten schuilt veel verdriet

Waarom je niet mag komen, weten wij niet

In gedachten moet ik steeds aan pappa denken

die jou zo graag het leven wil schenken

In gedachten voelt mamma zich zo falen

Omdat zij die ene test maar niet kan halen…

Voor jullie dan ook het gedicht, ik brand nog altijd een kaarsje en ook mijn ventje vraagt zo nu en dan nog hoe het met het aug. clupje is…

dikke knuf!!

Wat een mooi gedichtje. Heel herkenbaar.

Deedee :-* Balen Die irritante :evil: :twisted:

Toensie in mijn eerste 12 weken had ik ook elke keer zoiets als het nu mis gaat, weet ik in ieder geval dat ik zwanger kan worden. Dan proberen we het gewoon daarna weer opnieuw. Gelukkig is alles gewoon goed gegaan, want ik denk niet dat ik daar dan nog echt rationeel over had kunnen denken, maar het gaf me in ieder geval altijd even een beetje rust.

Aurora nu ga ik ook maar eens op jouw site kijken hoor. Ik ben nu wel erg nieuwsgierig.

Deedee :cry: meid, wat is dat weer balen. We hadden zulke goede hoop…Sterkte meid met deze teleurstelling.

Ilona: Wat een mooi gedicht, kan me voorstellen dat dat heel herkenbaar is als je al zo’n tijd bezig bent. Het laat je toch niet echt los he.

Meiden, ik hoop echt dat er ook voor jullie snel een keer een positieve test zal komen :pray:

Veel liefs

Toensie

NOD

Angela (1973) - 2 november

Ilona (1981) - 8 november echo, 10 november inseminatie

Deedee (1976) - 30 november

Tata (1977) - 100 mg Clomid + Metformine, 2e ronde - NOD ??

Liza (1976) - in oktober naar de gyn geweest

“EVEN” AFSTAND VAN FORUM

Klaziena (1979)

Irene (23-03-1976)

Maria (1977)

ZWANGER

(Amy (1979) (uitgerekend 23/11/2005))

Danien (1981) (uitgerekend 21/12/2005)

Miepie (1974) (uitgerekend 29/12/2005)

Miepje (1968) (uitgerekend 13/01/2006)

Famke (1979) (uitgerekend 21/03/2006)

Maja (1976) (uitgerekend 02/04/2006)

Aurora (1976) (uitgerekend 28/04/2006)

Toensie (10-08-1976) (uitgerekend 27/06/2006)

BEVALLEN

Kellyamely - dochter Jade op 16 juli 2005

Dolfijntje (30-08-1978) - dochter Fiona Teuna Martina op 1 oktober 2005

Surprise (1976) - dochter Sanne op 7 oktober 2005

Pheebs (1978) - dochter Femke op 11 oktober 2005

Hoi meiden,

Het gaat hier wel weer goed hoor, we gaan gewoon weer voor een nieuwe ronde. Voor de nieuwe NOD ga ik maar uit van 28 dagen, dat is toch wel het gemiddelde van mijn cyclussen.

Famke, het gedicht is prachtig! Het zegt inderdaad precies wat ik soms denk. Bedankt! :-*

Jullie trouwens allemaal bedankt voor de steun en lieve woorden, dat doet me goed! :-*

Angela, hoe is het met jou? :pray:

Ilona, ik hoop dat de volgende iui je meer succes brengt! De kans op een zwangerschap op die manier is toch iets groter dan via de normale weg toch? Ik denk aan je!

Meiden, een heel fijn weekend! En tot snel!

Famke, het is echt een mooi gedicht, bedankt om het met ons te delen! Het zegt eigenlijk precies wat ik ook meestal voel. Het is fijn om het ook zo een keer te lezen!

Deedee, succes in de volgende ronde! :thumbup:

De kans bij iui is inderdaad wel groter, omdat ze alleen de goede zwemmertjes overhouden en deze rechtstreeks dichtbij de eierstok plaatsen.

Veel liefs,

Ilona

Ilona: Wat een mooi gedicht

OOPS Bedoelde natuurlijk: Famke, wat een mooi gedicht..... dom dom :oops:

Deedee :frowning: :wall: :frowning: :wall:

Kop op he meid! Vind het echt rot voor je… zo’n goede hoop deze maand!! Grrrr!

Dikke knuffel,

Marloes

Deedee balen zeg!

Famke ontzettend mooi gedicht.

Hier eindelijk weer een bericht van mij. We zijn in oktober bij de gyn geweest en zij denkt dat ik PCO heb. Wanneer alle testen verder goed zijn ga ik aan de clomid… Ik hoop dat dat gaat helpen want ik ben, net als jullie, het wachten zo ontzettend zat…

X Liza

Liza: PCO??? Heb er niet zoveel verstand van, dus wat is dat? Hoop in elk geval voor je dat jullie snel aan de slag kunnen en dat het dan natuurlijk snel raak is.

Het rijtje van aug. 2004 meiden is wel erg uitgedunt, maar het wordt nu toch echt tijd dat iedereen zich ook bij de maand-mama’s aan kan gaan sluiten.

Marloes en Maja: hoe gaat het trouwens met jullie? Voelen jullie je helemaal ok, of nofg last van zwangerschapskwaaltjes?

Liefs

Toensie

Hmmm. Sanne heeft de eerste helft van de week 's nachts doorgeslapen van 23.00 uur tot 7.00 uur en de tweede helft kwam ze toch maar weer een keertje zo tussen 3.00 of 4.00 uur. (Voor het geval we al mochten denken dat ze heel de nacht voortaan door zou slapen :wink: )

Verder is Sanne morgen alweer een maand oud. Jeetje wat gaat dat snel.

Ze is al wel flink gegroeid hoor. Ze past nu al veel kleertjes van maatje 50 en zelfs al een paar dingetjes van maatje 56.

Verder ga ik haar morgen weer wegen om te kijken of ze nu al wat meer aangekomen is. Is ze weer zo weinig aangekomen of helemaal niets dan ga ik toch echt al beginnen met de overschakeling naar FV. (Anders zou ik dat misschien nog wat uitstellen, maar het streven is toch dat ze ergens half december tijdens mijn werkuren op FV zit.)

Natuurlijk hebben we ook weer wat foto’s van ons dametje.

"Ik ben Sanne, en ik doe Steve Irwin (the Crocodile hunter) van Animal planet na :smiley: ")

Hoera, ik heb hem gevangen :))

Oh jee…

Ik heb mijn mooie kontje nog niet aan jullie geshowd *D

Wat een mafketel ben ik toch he

Nou vooruit ook nog een normale foto van mij. Want een scheetje ben ik toch he *D

Doeidoei

We waren gisteren op een verjaardag bij vrienden, en daar werd ook nog even de vraag gesteld, of wij niet eens een kleine “moeten nemen”. Vooral dat “moeten nemen” steekt, was het maar zo makkelijk!

Iedereen die er was kreeg de vraag mee… We hebben er eigenlijk nauwelijks een reactie op gegeven bedenk ik me net.

Ik kan heel makkelijk omgaan met zwangeren en kinderen om me heen, dat steekt niet, ik vind het juist heel prettig! Ik kan daar enorm van genieten zonder dat het pijn doet.

Maar als mensen zo’n vraag stellen, op die manier en waar iedereen het hoort… Ik moest echt even flink slikken. Ik had het er met mijn vriend over en die viel ook nog al over het “moeten nemen”, ze moesten eens weten.

We gaan het gewoon weer proberen deze ronde, hopelijk kunnen we ze dan eens vertellen hoe het met ons gegaan is, dat we er zoveel rondes voor nodig hebben gehad!

Zo ik moest het even kwijt, ik denk dat het voor sommigen ook wel heel herkenbaar is (geweest).

Verder gaat alles goed hoor! Ik voel me lekker en verheug me op de dag dat de duivels weer verdwenen zijn.

Ilona, jij ook succes in de nieuwe ronde! :thumbup:

Toensie, last van zwangerschapsvergeetachtigheid? hihihi (wat een mooi woord trouwens)

Marloes, hoe is het met jou?

Dolfijntje, ik zal zo weer eens kijken op de webspace van Fiona, zie dat die weer up to date is!

Liza, hopelijk helpt de clomid je! Ik hoop het zo voor je! “Ons” lijstje NOD-ers is nog maar zo kort, het kan nog korter. Ik duim voor je!

Sanne, wat een mooie foto’s heeft mama weer van je neergezet! Leuk om te zien hoe het met je gaat!

Ik hoop dat je wel wat aangekomen bent morgen!

Maja en Danien, hoe is het met jullie?

En alle andere meiden?

Hebben jullie niet een leuke buikfoto te showen hier?