Augustus 2004 gestopt met de pil (deel 5)

Even weer een nieuw lijstje! En een nieuw deel!



NOD

Maria (1977) - 30 augustus

Toensie (10-08-1976) - 22 september (vakantie tot begin oktober)

Klaziena (1979) - 28 september

Ilona (1981)- 30 september (13 september 2e afspraak ziekenhuis)

Tata (1977) - 50, 100 en 150 mg Clomid slaan niet aan

Liza (1976) - In oktober naar de gyn

Angela (1973) - 5 oktober

Deedee (1976) - 8 oktober

Irene (23-03-1976) - +/- 26 oktober (laatste cyclus 41 dagen…)



ZWANGER

Dolfijntje (30-08-1978) (uitgerekend 20/09/2005)

(Pheebs (1978) (uitgerekend 10/10/2005))

Surprise (1976) (uitgerekend 22/10/2005)

(Yvonne)

(Amy (1979) (uitgerekend 23/11/2005))

Danien (1981) (uitgerekend 21/12/2005)

Miepie (1974) (uitgerekend 29/12/2005)

Miepje (1968) (uitgerekend 13/01/2006)

Famke (1979) (uitgerekend 21/03/2006)

Maja (1976) (uitgerekend 02/04/2006)

Aurora (1976) (uitgerekend 28/04/2006)



BEVALLEN

Kellyamely - dochter JADE op 16 juli 2005





Ik ben vandaag pas echt gaan vloeien (en heftig ook helaas… Ik zie dit maar als de eerste dag dan. Er is na mijn miskraam echt geen peil meer op te trekken… Ik ga maar weer van 40 dagen uit…



Als het lijstje niet klopt of er moet wat gewijzigd worden, zeg het maar, dan pas ik het meteen aan!



Even iets anders: wat gaan jullie allemaal doen dit weekend? En wat zijn jullie hobbies eigenlijk, wat voor werk doen jullie enzo?? Volgens mij hebben we het daar nog nooit over gehad en we “kennen” elkaar al ruim een jaar!!! Ik ben benieuwd!!



Kus, Irene

mijn plan voor het weekend?? Nou bevallen lijkt me wel wat :smiley:

Ik ga nog wat laatste klusjes opknappen en verder lekker rustig aan doen en genieten van het weekend. Misschien nog heel eventjes de stad in, maar echt lekker gaat dat niet. Ik heb het tempo en het uithoudingsvermogen van een slak.

Verder een beetje op KOK rondhangen en hopen dat jullie snel goed nieuws hebben

Hallo iedereen,



Daar ben ik weer eens! Ik moest eerst heel veel bijlezen en nu alweer verder met deel 5!



Ik kan niet op iedereen reageren, want ik kan het echt niet allemaal bijhouden, maar ik duim altijd voor jullie!



Verder gaat hier alles zijn gangetje, afgelopen week wel even een flinke dip gehad en echt heel erg hard en veel gehuild, het duurt zo lang allemaal en je wil zo graag!!! Maar we gaan nu weer met goede moed verder. Ondertussen alweer op dag 18.



Succes en tot snel.



Klaziena :-*

@ Dolfijntje: ik ga voor je duimen hoor dat je dit weekend kan gaan bevallen!! (en dat je je binnenkort niet meer als een slak voelt!!!



@ Klaziena: dat is ook toevallig; ik heb deze week ook een mega dip gehad… Veel huilen, nergens zin in. Ik zat ook vaak te denken aan ons kindje, ik had nu ruim 20 weken geweest ongeveer… Heb ik gisteren met m’n stomme kop zitten lezen op het januari mama’s stuk op dit forum… Tja dat ik beter niet kunnen doen natuurlijk. Dom dom dom!!

Maar ja, na zo’n dip komt er ook weer een goede tijd!!

Dikke knuffel van mij!!



Vandaag gaan we verder met verven in ons huis (we zijn al 3 jaar het verbouwen ofzo…) en vanavond gaan we naar de film “The skeleton key”.



Kus, Irene

Dat is grappig, ik dacht nog, het is wel weer eens tijd voor een nieuw deel! En wat zie ik… :mrgreen:



Ik ben inmiddels een jaartje ouder, 29 alweer!



Ilona, ik hoop dat de uitslag de tweede keer wat beter is. Ik heb wel vaker gelezen dat de zwemmertjes de ene keer beter zijn dan de andere keer. Ik duim voor je!



Irene, wat vervelend dat het nu zo heftig is… Misschien word je cyclus nog regelmatiger? Hoe was het voor je miskraam?



Wij gaan zo lekker winkelen met zijn tweetjes, en vanavond misschien nog even uit. Morgen is het een lekker uitslaapdagje, en verder zien we meestal wel wat we doen als we eenmaal uit bed zijn.



Het enige wat ik verder kan zeggen nu, is dat ik in een winkel werk. Als ik zeg wat mijn hobby is, dan verklap ik teveel van mezelf. Maar het is wel heel leuk!



Nou weet je nog niet veel meer… :think: Ik vertel het nog wel een keer! :angel:



Dolfijntje, dat hoop ik voor je! Ik houd je in de gaten!



Psssst baby: Je mag wel komen nu hoor! :-



Hoe is het verder? Ben je het al echt zat?



Klaziena, ik heb laatst ook zo’n dag gehad, dat lucht altijd wel op! Is je eisprong al geweest?



En alle andere meiden hoe is het? Het is hier een beetje stil… Of zijn we allemaal vol spanning op Dolfijntje aan het wachten? :mrgreen:



Allemaal een heel fijn weekend!



:-
Deedee

Dolfijntje…is er al nieuws???



Hier alles OK.

Het enige wat ik kan vertellen is dat ik bij een financiële instelling werk, meer durf ik niet te vertellen, ben veel te bang dat er bekenden rondspeuren hier.



Ja, Deedee aan mijn temperatuur te zien is afgelopen dinsdag mijn eitje geweest (dag 15) en we zijn goed aan het klussen geweest, dus daar kan het niet aan liggen. Het enige wat we nu nog kunnen doen is :thumbup: :thumbup: & :pray: :pray: !!



Liefs, Klaziena

Hoi,



Mijn plannen voor het weekend: Vanavond een afscheidsfeestje van een vriendin die voor een jaar naar Afrika trekt. En morgen een lekker lui dagje!

Ik werk als opvoedster in een instelling voor volwassenen met een verstandelijke handicap.

mijn hobby’s: lezen, een filmpje kijken, juweeltjes maken, …



Klaziena, ik :thumbup: en :pray: mee!



Dolfijntje, hopelijk gaat het nu snel gebeuren!



Ik ben ondertussen weer uit mijn dipje uit, we gaan weer met volle moed verder en zien wel wat er gebeurt. Ik ben alleen wel een beetje zenuwachtig voor de kijkoperatie donderdag.



Veel liefs,

Ilona

@Irene wrote:

wat gaan jullie allemaal doen dit weekend? En wat zijn jullie hobbies eigenlijk, wat voor werk doen jullie enzo??


Wat ga ik doen dit weekend?

Erg weinig, moet nog steeds rustig aan doen en kan echt bijna niets. Zal ik voor de gein eens een dag beschrijven zoals gisteren

uurtje of acht op gestaan.

Gedouched

gegeten

even op de bank gaan zitten en wat tv gekeken.

Rond kwart voor tien ineens wakker geworden op de bank.

uurtje geinternet. Voornamelijk moderatortaken gedaan.

daarna naar Animal Planet gekeken en gelunched.

Middagdutje van ongeveer twee uur

wat gelezen en wat tv gekeken.

gegeten

charmed gekeken

filmpje gekeken met hubbie

gaan slapen.



kortom ik doe echt niets op een dag en ben dan daarna ook gewoon echt moe :wall:



Mijn grootste hobby is mijn paard.

Ik rijd op het moment niet omdat het niet gaat, maar heb tot en met 30 weken gereden en daarna mocht ik het niet meer ivm rustig aan doen.

Ik reed voorheen 6 dagen in de week.

Verder vind ik het leuk om te fotograferen, verre reizen maken. Maar ook het moderaten op een groot paardenforum vind ik erg leuk om te doen.



Als werk ben ik juf. Nu ben ik kleuterjuf, maar ik heb alle groepen al gedaan behalve 7 en 8. Mijn voorkeur kigt bij groep 1-2 en groep 3.



Verder dolfijntje succes bij de laatste dagen/weken.

Ik heb het hier ook al ver gehad hoor. Heb de hele dag harde buiken en soms ook krampen. Mijn bloeddruk is ook weer aan het schommelen en op het moment is die weer te hoog.

Maar ik mag niet zeuren, vind ik als ik zie dat er hier nog genoeg dames zijn die maar wat graag zwanger willen worden.

Voor al die dames, ik duim nog veel voor jullie en denk nog vaak aan jullie. :pray:

Omdat het ook weer tijd was voor een buikfoto. Hebben we die net ook nog even gemaakt.



Hallo dames,



even weer een update van het thuisfront hier…we hebben inmiddels de uitslagen van de GYN…Alles goed bij mijn husband en bij mij! Gelijk die vrijdag door voor een HSG en daar…ook alles goed! :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: Wel heel erg pijnlijk :cry: , ben nog steeds een beetje aan het vloeien, maar geen verstoppingen en/of verklevingen, dus nu mogen we weer een jaar zorgeloos klussen want vervolg onderzoeken doen ze pas na 2 volledige jaren klussen zonder medische tussenkomst! Aan de ene kant, minder leuk want nu wete we nog niet waarom het niet lukt en aan de andere fijn dat er niets gevonden is…erg dubbel dus!



Maar we zijn inmiddels in de klus periode beland en daar genieten we vollop van en a.s. dinsdag gaan we lekker 2 weken weg naar Sri Lanka! :inlove: Goed voor ons om er even tussen uit ta gaan en dan inderdaad weer lekker aan het werk en genieten van ons leven zoals het nu is. Ik probeer maar prositief te blijven en allerlei zaken te ondernemen die nu nog kunnen omdat we geen kinderen hebben, maar toch blijft het knagen…wij willen ook een jankende, krijsende baby…

:stuck_out_tongue:

Ach ja, onze tijd komt ook! Dames, ik denk aan jullie terwijl ik heerlijk in het zonnetje lig en laat zeker weer even van me horen zodra we terug zijn!



Dikke kus en klusse! :inlove:



Liefs, Angela :inlove:

hoi!



Angela, die dubbelzinnigheid snap ik wel! Ik heb eigenlijk ook wel een dubbel gevoel bij die testen allemaal! Ik :thumbup: voor je dat het nu ook snel zal lukken, nu je weet dat er niets aan de hand is. Ben je nu niet wat rustiger doordat de onzekerheid weg is? Geniet in ieder geval van je vakantie, een beetje ontspanning kan al wonderen doen.



Surprise, ik vind het altijd erg leuk om te zien zo’n foto’s, volgens mij erg leuke herinneringen aan je zwangerschap, als je erop terugkrijgt.

Ik snap het wel hoor als je af en toe een keer “zeurt” over de negatieve kantjes van de zwangerschap! Hoe erg ik er nu ook naar uitkijk, ik denk dat ik dan ook wel af en toe zal “zeuren”. :wink:



Veel liefs,

Ilona

Wederom op controle geweest bij de gyn vanochtend. Het was erg druk, (gyn vertelde dat er weer volop volle maan perikelen waren geweest en dat er verschillende baby’s geboren waren afgelopen weekend :wink: )



Mijn bloeddruk is weer gestegen. Het was twijfelen tussen 130/95 en 130/100 .

Er zat een klein soortje eiwit in mijn urine. Dus nu moet ik 24 uur urine verzamelen om te kijken hoe en wat. Ook is er weer bloedafgenomen en dat wordt weer onderzocht. Als het bloed goed is krijg ik het gewoon de volgende keer te horen anders belt ze me nog op.

Wel moet ik nu donderdag weer op controle komen omdat de bloeddruk dus weer hoger is dan de vorige keer.

Verder hebben we nog even gebabbeld over hoe het nu gaat en waardeer ik dezelfde soort humor weer die zij heeft als Michel en ik. We hebben kunnen lachen om mijn buien dat ik zo moe wordt van mezelf. We hebben het besproken, maar zagen er wel de humor van in. (Zo fijn dat ze er niet mutserig er over deed of zegt van ja zo is dat nu eenmaal. Maar meer zo van ja vervelend he :stuck_out_tongue: ach kun je straks wel meepraten met die mensen waarvan je altijd vond dat ze zo pietleuterig doen O:) ) Ja weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar het was voor mij de juiste manier om er op te reageren.

Ik had een goed voorgevoel. De beeb is inderdaad aan het indalen en heb ik dat goed gevoeld. Het ligt bijna helemaal vast met het hoofdje in mijn bekken. Ook hebben we de hartslag nog gehoord en die ging goed en snel genoeg.



Over drie dagen moet ik weer terug komen op controle en dan zien we wel weer hoe het dan allemaal gaat. Denk dat ik toch maar eens ga zorgen dat het “vluchtkoffertje” helemaal in orde is, voor het geval dat we het nodig gaan hebben.

Dolfijntje, vandaag is de grote dag! Ik ben benieuwd of je kleintje er net zo over denkt… :inlove: Maar hopelijk duurt het nu echt niet lang meer!



Ik wil je in ieder geval alvast heel veel succes wensen met de bevalling! Ik weet niet of ik er voor die tijd nog de kans toe krijg… :-



Ilona, hopelijk valt de kijkoperatie donderdag een beetje mee! Ik duim voor je meid!



Surprise, je mag best zeuren hoor, helemaal als het je al zo zwaar valt! Wat vervelend dat je bloeddruk weer zo hoog is. Rustiger aan doen dan je al doet, kan volgens mij ook niet. Leuk om te zien hoe je buik groeit!

Nog even en dan heb ook jij je kleintje in je armen!



Wat gaat het toch snel meiden!



Angela, een hele fijne vakantie!!! (ik ben waarschijnlijk wéér te laat… :wall: ) Ik hoop dat je lekker kunt genieten!



Fijn dat alle uitslagen goed waren! Dan wordt het nu dus gewoon echt afwachten…



Hier gaat alles zijn gangetje, ben nu nog lekker relaxed… :mrgreen:



:-
Deedee

Hallo meiden,



Ben weer terug van mijn weekje Nederland (moet voor jullie wel gek klinken)! Hard gewerkt en geen computer aangeraakt helaas, maar het was wel gezellig ook. In het weekend alle familie en vrienden ingelicht en dat was fantastisch. Die herinneringen gaan met een gouden randje de kast in hoor :inlove: Iedereen was zo blij voor ons! Ik voel me ook aardig goed, duidelijk minder moe en de misselijkheid is bijna weg. En de 12 weken voorbij, dat geeft ook een goed gevoel. Mijn baas reageerde vandaag redelijk positief, het is afwachten, maar hij dacht dat we wel een oplossing konden vinden. Straks ga ik het mijn collega’s zeggen. Ik ben wetenschapper en werk op een universiteit. Eigenlijk mag ik nu een heleboel dingen ook niet meer, dus het is nog even afwachten hoe dat gaat lopen. Ik hoop dat het mee zal vallen.



Ik heb wel even bijgelezen, maar kan niet op iedereen reageren hoor. Ik duim voor alle dames die in de wachtweken zitten in ieder geval. Dolfijntje… voor jou is het heel spannend!! Ik hoop dat het toch binnenkort gaat gebeuren en dat je een mooie bevalling zult hebben. Voor Surprise de laatste loodjes… je hebt een mooie buik!



Ilona: succes met de kijkoperatie, ga je volledig onder narcose?



Angela: een heel fijne vakantie! Fijn dat alle uitslagen goed waren, alhoewel je nu weer geduld moet opbrengen. Hopelijk gaat het echt snel lukken meid!



Vanaf nu doe ik weer gewoon mee hoor, al is het nog even druk op mijn werk de komende weken.

Vandaag is de dag, maar volgens mij gaat er niets bijzonders gebeuren. Ik wacht het maar rustig af. Ik weet ieder geval zeker over iets meer dan 14 dagen ben ik zeker moeder, maar wanneer het is inderdaad spannend.



Surprise wat vervelend dat je zoveel rust moet houden en allerlei gedoe hebt, dat lijkt me niet fijn.



Maja gefeliciteerd met de 12 weken. Leuk dat de familie allemaal zo leuk reageerde.



Lijkt me inderdaad dubbel als alle uitslagen goed zijn. Waarom is het dan nog niet gelukt vraag je je dan meteen af. Nou ja succes met klussen en wie weet is het wel heel snel raak nu.

Ik duim voor jullie allemaal.

En hoe is het hier met de dames?



Even update van mij:

Ben weer terug. Ze hebben we weer naar laten gaan :slight_smile:

Bloeddruk is echt aan het schommelen. Die was nu 140/90 en maandag waren ze nog aan het twijfelen over de onderdruk of die 95 of 100 was.

Alles uitslagen waren goed en geen aanleiding tot denken aan zwangerschapsvergifteging. Had ik eigenlijk ook niet gedacht. Dus dat was weer mooi :wink:

Verder verteld dat ik vandaag of harde buiken met krampen heb of een feestende bob de bouwer. (Dus wordt je niet echt vrolijk van, maar goed zal het gezellig vinden in mijn buik.)



Een turkse/marokaanse jongen was arts in opleiding en er werd gevraagd of hij even mocht voelen hoever ik was en of hij hartje en dergelijke kon vinden. Qua schatten deed hij het niet slecht, twee weken minder verder dan dat het is en dan dat de gyn zou schatten. (Ze gaf weer even uitleg hoe zij het deed en vanaf waar zij het meette) Het hartje had hij meteen gevonden met dat luisterding dus dat was weer goed van hem en hij mocht door voor de magnetron. Het voelen hoever het ingedaald was (wat was dat trouwens een akelig gevoel zeg), heeft hij nog niet helemaal onder de knie. Hij dacht namelijk dat het nog niet ingedaald was en dat is het toch wel degelijk. Het is BIB (bewegelijk in bekken :smiley: ) maar er zeker niet meer uit te halen.



De gyn vroeg wat ik wilde, net als deze week gewoon twee keer per week op controle komen in het ziekenhuis of dat ik opgenomen wilde worden. Nou eh doe maar gewoon lekker thuis :j . Heb echt geen trek om opgenomen te worden. :n

Dat vond ze dus prima, maar mocht ik me er beter bij voelen om opgenomen te worden dan moet ik het gewoon zeggen dan was dat mogelijk, maar ze had er ook gewoon vertrouwen in dat we gewoon verder konden gaan zoals nu. fieuw, had echt geen trek in ziekenhuisopname.

Wat een gedoe Surpise, met al die controles. Je was dus echt even proefkonijn voor de arts in opleiding… ? Gelukkig maar dat hij het redelijk ervan af bracht (en je een echte arts hebt voor de betrouwbare resultaten :wink: ). Ik hoop dat het goed zal blijven gaan en dat je gewoon lekker thuis kunt blijven. Moet je wel in het z’huis bevallen? Sterkt hoor, de laatste loodjes ook voor jou!



Dolfijntje: hoe is het meis? Ik heb op het moment geen tijd om mee te lezen met de maand-mama’s (kan de mijne ook maar net bijhouden).



Verder is het hier bijzonder rustig. Waar is iedereen?



Bij mij alles o.k., ik heb het erg druk op mijn werk en ben 's avonds kapot. Verder voel ik me wel goed, heb alleen een keelonsteking opgelopen waar ik niet zo blij mee ben. Lekker uitrusten dit weekend.



Ik wens jullie een fijn weekend!!

Het is hier nog rustig. De kleine heeft er nog geen zin in, maar ze zal er nu toch echt binnenkort uit moeten komen. Ze heeft nog 10 dagen en anders moet ik in het ziekenhuis gaan bevallen. Ik wacht dus rustig af en hou jullie natuurlijk op de hoogte.



Surprise fijn om te horen dat alles goed gaat.

Ja Maya ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen ivm mijn hartkwaal en dat ik antibiotica toegediend moet krijgen tijdens de bevalling. Maar als alles goed verloopt mag ik daarna gewoon meteen naar huis.

Hoi!



Ik heb gisteren een kijkoperatie gehad. En alles is in orde bij mij. Goed nieuws dus. Waarschijnlijk ligt het probleem dus bij mijn man. Hij heeft zijn tweede staaltje binnengebracht en nu maar wachten op die uitslag.

Ik heb eigenlijk wel veel pijn van de operatie gehad. Gisteren kon ik niet veel anders doen dan gewoon liggen, vandaag gaat het al iets beter.

Maar ja het is voor het goede doel…!



veel liefs,

Ilona