Augustus 2004 gestopt met de pil (deel 5)

He meiden,



Ik heb een hele tijd niets van me laten horen omdat ik wat afstand wilde nemen. Ik was zelfs aan het denken om even te stoppen met alle hormonen etc. Blijkbaar heeft dat zijn vruchten afgeworpen aangezien ik net terugkom uit het ziekenhuis voor een 4e echo deze cyclus en er zit een follikel van 24 mm! Deze kan ieder moment springen dus we hebben ‘‘huiswerk’’ meegekregen. Ik kan het nog steeds niet geloven dat we het nu voor het eerst voor de eggie mogen proberen! :lol:



Dus de Clomid(100mg) in combinatie met Metformine heeft zijn werk gedaan.



Surprise, je hebt echt een superbuik!



Dofijntje, succes de komende dagen, we duimen voor je dat de kleine snel komt!



Liefs tata

NOD

Maria (1977) - 30 augustus

Toensie (10-08-1976) - 22 september (vakantie tot begin oktober)

Klaziena (1979) - 28 september

Ilona (1981)- 30 september

Tata (1977) - 50, 100 en 150 mg Clomid slaan niet aan, nu 100 mg Clomid in combinatie met Metformine

Liza (1976) - In oktober naar de gyn

Deedee (1976) - 5 oktober

Angela (1973) - 5 oktober

Irene (23-03-1976) - +/- 26 oktober (laatste cyclus 41 dagen…)



ZWANGER

Dolfijntje (30-08-1978) (uitgerekend 20/09/2005)

(Pheebs (1978) (uitgerekend 10/10/2005))

Surprise (1976) (uitgerekend 22/10/2005)

(Yvonne)

(Amy (1979) (uitgerekend 23/11/2005))

Danien (1981) (uitgerekend 21/12/2005)

Miepie (1974) (uitgerekend 29/12/2005)

Miepje (1968) (uitgerekend 13/01/2006)

Famke (1979) (uitgerekend 21/03/2006)

Maja (1976) (uitgerekend 02/04/2006)

Aurora (1976) (uitgerekend 28/04/2006)



BEVALLEN

Kellyamely - dochter JADE op 16 juli 2005



Hoi meiden!



Mijn NOD is waarschijnlijk 3 dagen eerder, dus ik heb het lijstje maar weer even aangepast.



Dolfijntje, hopelijk is vandaag de dag dat je gaat bevallen! Ik kijk af en toe even stiekem om te kijken of er al nieuws van je is! Het kan nu niet lang meer duren. Nogmaals veel succes bij de bevalling en hopelijk gaat het zoals je gehoopt had! :-



Maja, leuk dat je er weer bij bent! Heerlijk hè, dat je het nu gewoon van de daken kan schreeuwen en dat iedereen ook zo blij voor jullie is. Hoe reageerden ze op je werk?



Gaat verder alles goed met jou, ondanks de keelonsteking? Nog gefeliciteerd met het behalen van je twaalf weken grens!



Surprise, hopelijk is de ziekenhuisopname ook niet nodig hoor! Lekker thuis is toch veel fijner! Hoe voel je je verder?



Ilona, fijn dat alles goed bij jou was! Hopelijk valt het bij je man ook mee…

Laat je maar lekker verwennen nu, zo’n kijkoperatie moet echt pijnlijk zijn.



Tata, we begrijpen heel goed dat je wat afstand genomen hebt hoor! Ik hoop dat dit een geluksronde voor jullie wordt! :-
:-



Fijn weekend allemaal!!! We gaan vandaag weer lekker de deur uit!



:-
Deedee

Hey meiden,



Hier ook nog even een berichtje van een augustus 2004 stopster! Ik wil jullie even allemaal wat moed inspreken! Hou vol, er komt een dag dat je een positieve test in je hand houdt hoor! Ik zie in ieder geval bekende namen die al wel zwanger zijn: gefeliciteerd!!!



Met mij alles goed, het wordt zwaarder, maar dat hoort erbij en ik heb het er echt wel voor over!



Succes dames!



Liefs, pheebs :-*

joehoe!! het kamertje is klaar!!



























mooi he!! ben er zooo blij mee!! :inlove: :smiley: :smiley:

Hardstikke leuk Danien!! Een mooi plekje voor jullie toekomstige kindje!



Pheebs: leuk dat je even langs kwam waaien. Nog maar heel even… spannend!! Succes bij de bevalling straks.



Deedee: weer een eisprong achter de rug… mijn duimen draaien weer. Het zijn altijd de langste dagen hè, als je op je NOD wacht. Je kunt er nu niks meer aan doen, alleen maar hopen. Ik hoop echt dat dit jullie geluksronde wordt meis!



Tata: ook hier succes en ik hoop dat dit superei springt!!



Ilona: fijn dat de operatie achter de rug is en de uitslag goed. Doe rustig aan, door het gas dat ze in je buik spuiten ben je gewoon een paar dagen niet lekker. Pijn in je schouder enzo… ik hoop dat je snel weer op de been bent. En dat het zaad van je man goed genoeg is om evt. met wat hulp zwanger te worden.



Dolfijntje… ik zit echt in spanning! Ik hoop dat het kindje nu toch echt snel spontaan komt hoor.



Bij mij alles goed. Ik heb duidelijk meer energie, heb dit weekend geeneens meer een middagslaapje gedaan :wink: . De keelonsteking is over, nu nog een beetje verkouden. Ik heb het erg druk op mijn werk, maar wil ook een heel aantal dingen gaan uitzoeken i.v.m. kinderopvang enzo.



De herfst is hier begonnen hoor. Het was hier prachtig nazomerweer, maar dit is echt zo’n grijze dag dat je het liefst een kop warme chocomelk wilt drinken voor de open haard :stuck_out_tongue: . En alle blaadjes worden bruin en rood… ik hou wel van dit seizoen.

Pheebs, leuk weer eens iets van je te lezen! Dat is erg lang geleden zeg! Je hebt ook nog maar een paar dagen te gaan, wat is dat snel gegaan!



Veel succes straks met de bevalling! Je komt het resultaat toch wel even laten zien?? :inlove:



Danien, je kamertje is erg mooi geworden! Daar zul je nu vast veel tijd in door brengen?



Ik ga eens even kijken bij de septembermama’s, of het beebje van Dolfijntje zich al aankondigt… :smiley:



Het is hier wel stilletjes hoor…



:-* Deedee

Hé Maja, we waren op hetzelfde moment aan het typen… :mrgreen:



Ik hoop ook dat dit dé ronde gaat worden, we wachten weer af… :wink:



Fijn dat je weer bent opgeknapt!!



En warme chocolademelk… mmmm… lekker!! met een toefje slagroom er op… mmm.



:-* Deedee

Zo even een lang verslagje.



Allereerst er wordt nog steeds flink :pray: :pray: :pray: voor de dames die nog wachten.



Leuk kamertje voorbij zien komen.



Nu even een verslag(je) :stuck_out_tongue: van mij

Zo wil ik wel vaker naar de gynaecologe :smiley:



We waren eigenlijk een beetje laat vertrokken, maar aangezien er een nieuwe weg naar Tilburg loopt die veel sneller is, kwamen we netjes op tijd aan in het ziekenhuis.

Ik moest meteen de bloeddruk op laten meten. Ik hield er rekening mee dat die misschien weer wat hoog kon zijn omdat ik meteen moest laten meten terwijl ik net over de parkeerplaats en de trap op had gelopen. Maar wat schetste mijn verbazing…

Mijn bloeddruk was 125/80.

Ik hoefde dus weer geen plasje in te leveren en was erg blij met deze “score”. :dance: :dance: :dance:

Toen ik aan de beurt was, moest de gyn dus ook lachen over de score en hoe die iedere keer toch weer zo op en neer ging. Ze maakte zich er ook geen zorgen over en vond het goed te verklaren omdat het iedere keer toch redelijk bij elkaar in de buurt lag.

Daarna moest een stagiaire even voelen en gewicht schatten. Het gewicht nu wordt ongeveer geschat op zo’n 6 pond. Ik had dan ook een mooi buikje volgens de gyn. Maar kon makkelijk dat als de beeb er uit komt dat die dus 7 pond is.

Verder vroeg de gyn nog of ik mijn dagen een beetje door kon komen en wat andere vragen over hoe het ging. Ondertussen moest de stagiaire ook nog even kijken of ze de hartslag van de beeb kon vinden en die was meteen luid en duidelijk aanwezig en ging goed te keer.“Zo over paarden gesproken”, zei de gyn. Het klinkt wel als een paard dat ik flink gallopeert :smiley: “Heb je toch te lang paardgereden :stuck_out_tongue: "

De krampen die ik voel zijn waarschijnlijk voorweeën. Ik had er zelf al zo;n vermoeden van en had dus al gekeken of ik er een regelmaat in kon vinden. Maar de had ik nog niet kunnen vinden en ik had ook niet kunnen ontdekken of het duidelijk was wanneer ik ze kreeg. In mijn ogen gewoon willekeurig.

De gyn vroeg het dus ook , dus ik kon haar vertellen wat ik tot nu toe ervaren had. Ik moest het gewoon in de gaten blijven houden.



Ik mag nu weer gewoon over een week terug komen. De afspraak die ik voor donderdag had staan, mocht ik gewoon laten staan. Wanneer ik me woensdag niet goed voel of het niet vertrouw, mag ik dan gewoon komen en anders ziet ze me volgende week.



Kortom, ik ga gewoon verder zoals ik bezig ben en we zullen het allemaal wel weer zien. Maar ik ben nu helemaal blij dat ik niet gekozen heb voor een opname in het ziekenhuis :slight_smile:

Michel had al meteen een reactie waarom de bloeddruk zo goed was. :oops: En dat dat dus vanaf nu maar vaker (of zoals zijn letterlijke bewoording “dagelijks”) moest gebeuren. Jaja, het goed met hem :stuck_out_tongue:





Gisteren hebben we de spulletjes weggebracht om een proefdruk te laten maken van het geboortekaartje. Bij de drukkerij vonden ze het heel orgineel. Nog niet eerder zo’n kaartje gezien. En ze zouden nu gaan kijken of ze een leuk prijsje konden gaan maken.

Ik ben benieuwd. manlief was wel wat vereerd volgens mij dat er zo positief op werd gereageerd. Het idee kwam van hem en ik moest het maar uitwerken :wink: wat hij vind zichzelf niet creatief. Nou creatieve ideeën genoeg hoor. Maar voor de uitwerking vind hij dat ik dat zo goed kan. Tja ik doe ook maar mijn best :wink:



Gisteren bij de Yoga werden er voor de dames die overtijd waren weer even verteld wat allemaal de bevalling op gang zou kunnen brengen. Eentje was met de auto gaan rijden over een slecht wegdek. Dus ik maak meteen de opmerking: Oh maar als hobbelen het op gang brengt, dan mag ik zeker ook wel op mijjn paard gaan hobbelen.” De andere zwangere dames lagen meteen dubbel, maar de yogajuf niet zo :smiley: Die ging er serieus op in dat ik dat maar niet moest doen, want stel je voor dat ik er af zou vallen. (Dacht toen: Floept bob de bouwer er misschien wel in een keer uit :j , maar heb ik maar niet gezegd) Volgens mij ziet die yoga juf me ook er echt voor aan om dan nog op paard te klimmen.



Omdat ik vertelde dat ik dus al krampen (volgens de gyn voorweeën) had, werd er meteen door de yiga juf verteld dat ik een aantal dingen deze week dan maar niet moest doen, want stel je voor dat ik het daardoor juist op gang zou helpen.

Ben maar niet bang hoor dacht ik toen. manlief moet en zal nog een avond mee gaan naar zo’n partneravond van de yoga. (manlief zegt namelijk al de hele tijd, laat bob de bouwer er maar van het weekend uit komen dan hoef ik niet mee naar die yoga :smiley: )

Hij heeft geen zin in dat gedoe, denk ik allemaal zou. Maar goed hij moet niet zeuren, hij krijgt geen pufcursus. (Dat zou wel zijn als ik zo’n andere zwankydinges zou volgen) Maar hij krijgt tips waar hij tijdens de bevalling op moet letten zodat hij mij goed kan helpen rustig te blijven en er worden wat massage dingen gedaan. Dus alleen voor die massage moet hij al mee :smiley:



Hmm ga nu nog even een tekst zoeken/verzinnen voor op de geboortekaartjes voor de kleuters. manlief vond de tekst die op het gewone kaartje komt te staan iets te voor de kleuters. Krijgen ze misschien hele vreemde ideeën waar de babytjes vandaan komen O:)

Hallo,



Morgen mijn NOD dag, maar ik kon het niet laten en heb vanmorgen getest met een digitale Clear blue…niet zwanger stond erop!

Tuurlijk weet ik dat ik te vroeg kan hebben getest, maar ik denk toch dat ik gewoon morgen ongesteld word, waarom weet ik niet.

Ik heb getest omdat het deze maand anders was dan normaal gesproken, ik heb altijd vanaf mijn ovulatie t/m ongesteld last van m’n borsten (vooral aan de zijkant) en nu helemaal niet! Dus ik had hoop…



Mijn man en ik hebben afgesproken dat we de komende maand er nog voor gaan en als die ronde niet lukt gaan we in november een bezoekje brengen aan de huisarts. Hij wil zo graag een bevestiging dat alles gewoon goed is en omdat er in zijn familie 1 broer is met vruchtbaarheidsproblemen houdt dit hem toch stiekem bezig.



We wachten morgen nog even af…



P.s. ik zie bijna nergens geen cyclusbanners meer, ligt dit aan mijn p.c.?



Klaziena



Nog een p.s.-je misschien is het handiger om deel 4 op slot te zetten??!?!?


hoi!



We hebben een nieuwe afspraak bij de gyn. 11 Oktober weten we de uitslag van het tweede onderzoek van de zwemmertjes van mijn man!

en kunnen we verder bespreken wat er nu gaat gebeuren. Als het hetzelfde zegt als het eerste onderzoek is er een grote kans dat ze kunstmatige inseminatie voorstellen. Omdat de kans dat het op de natuurlijke manier lukt dan heel klein is. We willen dit allebei echt wel doen, we hebben er alles voor over, maar het is toch even slikken :cry: Ik wordt er zelfs af en toe goed kwaad om. :wall: Maar ja, het had natuurlijk ook erger gekunt. En we zullen nog maar even afwachten.



Dolfijntje, nog geen nieuws?



Klaziena, ik :thumbup: nog een keertje mee voor jou!



Veel liefs,

Ilona

Even een snelle update:



Gisteren had ik ongesteld moeten worden (woensdag 2 weken terug mijn eitje gehad volgens de temp.methode), maar niet geworden en vandaag wederom niks te zien!!!

Afgelopen dinsdag al een test gedaan (deze was negatief), dit omdat ik normaal gesproken altijd hele zere borsten (zijkanten) heb en deze keer niet.

Nu zijn ze wel groter en de tepels iets gevoeliger, maar beslist geen zere zijkanten!

Ik hoop en hoop, we moeten rustig afwachten!



Tot snel.

:-* Klaziena

Klaziena, mijn duimen draaien overuren hoor!! :pray: :pray:



Hier alles oké. Geen idee van eisprong, NOD etc. We zien het wel!

Gewoon lekker klussen!! Ik heb goede hoop in in ieder geval.



11 oktober moet ik weer naar de gyn. Mijn laatste uitstrijkje was in ieder geval weer normaal (die daarvoor PAP 2), dus daar ben ik heeeeel blij mee! Wat minder is, is dat mijn gyn. per 01/11 met pensioen gaat… Ik kom al bij hem sinds m’n 14e!



Helaas wel een aardige kou/griepje te pakken. M’n stem klinkt alsof ik jarenlang zware shag heb gerookt…



Zijn er baby’s geboren?!?!



Kus, Irene

hoi!



De :evil: :evil: zijn weer op bezoek!

Mijn nieuwe NOd is 27 oktober



Klaziena, ik :thumbup: en :pray: nog steeds mee!



Irene, veel beterschap!



Veel liefs,

Ilona

Hoi meiden,



Ilona: wat balen weer!! Ik hoop van harte dat IUI niet nodig zal zijn, maar mocht het die weg worden… dan weet ik zeker dat jullie dat kunnen. Je wilt de kansen die er zijn toch benutten, al is het idd heel moeilijk dat het niet spontaan gaat. Verdriet en hoop door elkaar heen!



Irene: ook al zo verkouden… hier nog eentje! Fijn dat jullie zo ontspannen in deze ronde staan. Fijn dat het uitstrijkje goed was en hopelijk vind je weer een fijne gyn terug!



Klaziena: ook ik duim me een ongeluk! Ik hoop het zo voor jullie!



Deedee: voor jou komt de NOD ook al weer dichterbij. Zou ronde 15 jullie geluksronde zijn? Ik hoop het!



Het wordt spannend voor Dolfijntje, Pheebs en Surprise. Meiden, ik duim voor mooie bevallingen!



Bij mij alles goed. We zijn hard aan het nadenken over namen, kinderwagens, kinderopvang etc. Dit weekend lekker uitrusten, want ik blijf nog steeds wel wat vermoeider dan voor de zwangerschap. Ik wens jullie ook allemaal een heel fijn weekend!

Dank jullie wel meiden, maar nog even doorduimen hoor!

Vandaag nog geen ongi…morgen nog afwachten en dan zondagochtend testen (hoop…hoop…).



Iedereen ook heel veel succes met klussen / wachten!



:-* Klaziena

@klaziena wrote:

Dank jullie wel meiden, maar nog even doorduimen hoor!

Vandaag nog geen ongi…morgen nog afwachten en dan zondagochtend testen (hoop…hoop…).



Iedereen ook heel veel succes met klussen / wachten!



:-* Klaziena






En en en en??!!

NOD

Maria (1977) - 30 augustus

Toensie (10-08-1976) - 22 september (vakantie tot begin oktober)

Klaziena (1979) - 28 september

Tata (1977) - 50, 100 en 150 mg Clomid slaan niet aan, nu 100 mg Clomid in combinatie met Metformine

Liza (1976) - In oktober naar de gyn

Deedee (1976) - 5 oktober

Angela (1973) - 5 oktober

Irene (23-03-1976) - +/- 26 oktober (laatste cyclus 41 dagen…)

Ilona (1981)- 27 oktober



ZWANGER

Dolfijntje (30-08-1978) (uitgerekend 20/09/2005)

(Pheebs (1978) (uitgerekend 10/10/2005))

Surprise (1976) (uitgerekend 22/10/2005)

(Yvonne)

(Amy (1979) (uitgerekend 23/11/2005))

Danien (1981) (uitgerekend 21/12/2005)

Miepie (1974) (uitgerekend 29/12/2005)

Miepje (1968) (uitgerekend 13/01/2006)

Famke (1979) (uitgerekend 21/03/2006)

Maja (1976) (uitgerekend 02/04/2006)

Aurora (1976) (uitgerekend 28/04/2006)



BEVALLEN

Kellyamely - dochter JADE op 16 juli 2005





@Ilona: balen weer zeg… wat duurt het allemaal lang soms hè?



Hoe is het eigenlijk met Maria?!



@Toensie: ben je alweer terug van vakantie?!!? Hoe heb je het gehad?

klaziena spannend meid!! ik duim en :pray: voor je dat je test positief is!!



liefs danien

Dolfijntje en man, Gefeliciteerd met jullie mooie dochtertje Fiona! Wat een prachtig meisje! Ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. Geniet maar lekker van jullie wondertje!



Klaziena, hoe is het??? Ik duim voor je!!! :pray: :pray:



Ik heb nu even geen tijd om op iedereen te reageren, sorry…



Fijne zondag en tot snel!!



:-* Deedee



NOD
Maria (1977) - 30 augustus
Toensie (10-08-1976) - 22 september (vakantie tot begin oktober)
Klaziena (1979) - 28 september
Tata (1977) - 50, 100 en 150 mg Clomid slaan niet aan, nu 100 mg Clomid in combinatie met Metformine
Liza (1976) - In oktober naar de gyn
Deedee (1976) - 5 oktober
Angela (1973) - 5 oktober
Irene (23-03-1976) - +/- 26 oktober (laatste cyclus 41 dagen...)
Ilona (1981)- 27 oktober

ZWANGER
Pheebs (1978) (uitgerekend 10/10/2005)
Surprise (1976) (uitgerekend 22/10/2005)
(Yvonne)
(Amy (1979) (uitgerekend 23/11/2005))
Danien (1981) (uitgerekend 21/12/2005)
Miepie (1974) (uitgerekend 29/12/2005)
Miepje (1968) (uitgerekend 13/01/2006)
Famke (1979) (uitgerekend 21/03/2006)
Maja (1976) (uitgerekend 02/04/2006)
Aurora (1976) (uitgerekend 28/04/2006)

BEVALLEN
Kellyamely - dochter Jade op 16 juli 2005
Dolfijntje - dochter Fiona Teuna Martina op 1 oktober 2005

Zie nu pas dat het lijstje er al stond… Sorry Irene!! :oops: