Augustus 2004 gestopt met de pil (deel 5)

Deedee ik kan me voorstellen dat je van zo’n vraag niet blij wordt. Vorig jaar met kerst kregen wij ook de vraag of er niet eens kindjes moesten komen. WIJ WAREN TOEN NATUURLIJK OOK DRIUK BEZIG EN IK HAD ECHT ZOIETS VAN JA HALLO IK WIL WEL, MAAR HET LUKT NOG EVEN NIET, MAAR JA DAT ZEG JE NATUIUIRLIJK NIET. iK WEET DUS PRECIES HOE DAT VOELT EN BIJ JOU IS HET NU NA EEN JAAR NATUURLIJK NOG VEEL PIJNLIJKER, MAAR JOUW KANS KOMT NOG.

Hoi meiden,

Deedee: ik vind het een onbehoorlijke vraag. Ten eerste onbeleefd om zo in iemand’s prive-sfeer door te dringen… wie weet hoeveel zeer zo’n vraag kan doen. Ten tweede dat “moeten nemen”… bah! Iedereen weet toch dat het een wonder is en dat er geen sprake is van “nemen”, maar van “krijgen”. Wij waren er wel duidelijk over (bij vrienden dan, bij mensen die je niet kent is het anders) dat we wel wilden, maar dat er geduld van ons gevraagd werd.

Liza: welkom bij de club der Clomid slikkers :mrgreen: . Nee… eerlijk natuurlijk. PCO is niet leuk, maar Clomid kan fantatisch werken. Kijk eens onder “meiden met een lange cyclus” bij zwanger worden. Ik schrijf daar ook nog mee… veel meiden met vergelijkbare problemen en alle kennis over Clomid in huis! Ik hoop dat jullie snel mogen beginnen.

Fiona en Sanne alweer 1 maand oud… hoera!! Het zijn allebei schatjes! Ik hoop dat ze goed aangekomen is hoor Surprise… alle borstvoeding die ze binnenkrijgt is meegenomen toch?

Ik voel me prima hoor (vroeg jij dat Toensie?)… veel beter dan de eerste 12 weken (misschien een troost voor je). Ik heb vaak last van een beklemde zenuw in mijn bil, dat schijnt wel vaker voor te komen… rust houden helpt het beste. Verder wat kleine klachtjes (vaak plassen, bandenpijn), maar ik wil echt niet klagen hoor… vind het een wonder om zwanger te zijn. Vorige week donderdag hebben we weer een echo gehad en het ziet er allemaal goed uit! De gyn heeft ook gezien wat het wordt… maar wij wilden het niet weten dus moesten even de andere kant opkijken :mrgreen: Verder zijn we hard aan het nadenken over kinderkamers en kinderwagens… er zijn zoveel beslissingen te nemen met een kleintje op komst…pfff! Ik ben al bijna op de helft trouwens, ongeloofelijk hè?

Ik ga de buikfoto van vandaag even op de compu zetten, als hij leuk is plaats ik hem ook hier!

Hier alles prima!

Bij 18 weken en 6 dagen is deze foto gemaakt:

Inmiddels is mijn buik alweer wat gegroeid en zit soms behoorlijk in de weg :mrgreen:

Als je me in een hele lage bank of stoel zet, kom ik er worstelend weer uit, en gewoon uit bed stappen nee dat lukt ook niet, het is meer rollen hahahahah

en ik ben er nog lang niet :roll:

xx

famke

hoi meiden,

kan ff een tijdje niet zo goed reageren, want onze pc zit vol met virussen :cry: :wall: en het wil niet lukken om alles weer op orde te krijgen. ben nu ook in de veilige modus aan het werk.

met mij op zich gaat alles goed! en met dolittle ook! behalve dan dat ze zich lekker in een stuit heeft gedraaid. en met 2 weken moet ze gedraaid zijn anders wordt ik doorgestuurd naar de gyn. die gaat haar dan proberen te draaien. dus ik hoop dat dat lukt anders kan het nog een keizersnee worden ook!! en daar heb ik geen zin in! ik wil thuis bevallen!!!

deedee meid wat balen zeg dat je weer ongi was! ik gun het je zo!!

de andere meiden ook hoor!

en wat een mooie foto`s allemaal. mooie buik en mooie kindjes! echt leuk dat we elkaar nog steeds zo op de hoogte houden!!

gezellig!

maar goed ik ga nu weer stoppen! ik duim voor degene met nod dat de :twisted: :twisted: wegblijven! voor de zwangeren dat alles goed gaat!

ik hoop snel weer iets van me te kunnen laten horen en weer een buikenfoto te kunnen plaatsen! je kan mijn site nog ff checken…

liefs en een dikke :-*

Deedee; echt rot als mensen dat soort vragen gaan stellen. Ik had het een half jaar terug ofzo met een overbuurvrouw. Ken haar verder niet echt goed, zeggen wel altijd gedag enzo, maar verder niet. Was ik buiten de auto aan het wassen, vraagt ze: Nog geen kinderen op komst? Ik was helemaal perplex. Alsof ik haar aan haar neus ga hangen dat we wel willen, maar wegens gezondheid nog niet mogen… Ze dacht w.s., ze zijn afgelopen jaar getrouwd, dus dan mogen de kinderen ook wel snel komen. Nou niet dus! Aan de ene kant moest ik er wel om lachen dat ze het gewoon durfde te vragen, maar aan de andere kant vond ik het behoorlijk brutaal. Ze zei notabene dat ze ons al steeds in de gaten hield om te zien of er al een buik aan het groeien was! Heb maar gezegd dat we er nog niet mee bezig waren.

Danien: Ik hoop voor je dat die kleine niet zo koppig is en dus gewoon doet wat mama wil: Hoofdje naar beneden :wink: Het schiet allemaal wel lekker op voor je!

Famke: dat wordt ook al een aardig buikje :!:

Maja: Ja dat was ik die dat vroeg. Fijn dat alles goed gaat met je. Die pijntjes zijn het ergste niet denk ik. Alleen die vermoeidheid en af en toe misselijk zijn breekt je wel op hoor. Gelukkig is het bij mij nog niet zo erg dat ik het niet meer geheim kan houden. Niemand weet er nl. nog van, behalve mijn baas aangezien ik afgelopen week een functionereingsgesprek heb gehad. Kan niet wachten tot die 12

weken voorbij zijn. Rond die tijd ook voor het eerst naar de VK. Veel plezier met het uitzoeken van je babyspulletjes. Ik kan ook niet wachten hoor! :mrgreen:

Jeh, wat een verhaal is het weer geworden… wordt tijd om maar weer eens wat anders te gaan doen hier.

Liefs

Toensie

Ook nog even de beloofde buikfoto dan…

Mooie buikjes dames,

KAn ik van die van mij helaas nog niet zeggen. Jeetje wat een flubberbuik heb ik op het moment. Mijn buikspieren zijn na de operatie natuurlijk niet meer echt strak te noemen. Mijn buik is echt een heel slap zachte bobbel. Echt heel typisch en omdat ze zenuweinde in de huid doorsnijden voelt het ook nog eens heel gek aan. Het litteken zit wel erg netjes verstopt.

Verder is hier alles helemaal ok. De afgelopen dagen heeft Fiona telkens 7 uur geslapen 's nachts. Ok 8 zou lekkerder zijn, maar ik klaag niet.

NOD

Angela (1973) - 2 november

Ilona (1981) - 11 november 2e inseminatie, NOD 25 november

Deedee (1976) - 30 november

Tata (1977) - 100 mg Clomid + Metformine, 2e ronde - NOD ??

Liza (1976) - in oktober naar de gyn geweest

“EVEN” AFSTAND VAN FORUM

Klaziena (1979)

Irene (23-03-1976)

Maria (1977)

ZWANGER

(Amy (1979) (uitgerekend 23/11/2005))

Danien (1981) (uitgerekend 21/12/2005)

Miepie (1974) (uitgerekend 29/12/2005)

Miepje (1968) (uitgerekend 13/01/2006)

Famke (1979) (uitgerekend 21/03/2006)

Maja (1976) (uitgerekend 02/04/2006)

Aurora (1976) (uitgerekend 28/04/2006)

Toensie (10-08-1976) (uitgerekend 27/06/2006)

BEVALLEN

Kellyamely - dochter Jade op 16 juli 2005

Dolfijntje (30-08-1978) - dochter Fiona Teuna Martina op 1 oktober 2005

Surprise (1976) - dochter Sanne op 7 oktober 2005

Pheebs (1978) - dochter Femke op 11 oktober 2005

We werden op die verjaardag gewoon enorm overdonderd, verwachten niet zo'n vraag te krijgen. Als je zoiets wil weten had ik het fijner gevonden als ze dat persoonlijk gevraagd hadden, en niet zo in de groep. Maar ja, het is gebeurd.

Gelukkig weten jullie hoe het voelt, of je nou lang bezig bent of niet, als je het graag wil duurt het altijd te lang!

Ik hoop dat we in ieder geval weer alle dagen gewoon kunnen benutten, want ik ben een beetje ziek aan het worden, griep denk ik. Maar goed we zien wel.

Meiden, jullie buiken zijn prachtig! Onvoorstelbaar hoe snel dat gaat hè.

Ik ga eten, de volgende keer reageer ik weer op iedereen.

Jullie zijn stuk voor stuk schatten! :-* Dat wilde ik nog even zeggen! :D

:-* Deedee

Vandaag zijn we weer naar de gyn geweest. Vrijdag gaan we voor de tweede poging. Mijn NOD is dan 25 november. Ze zei nog dat het een goed teken was dat ik weer een langere cyclus had. Dat verhoogd de kans wel op succes. Met 24 dagen zou de luteale fase wel is net te kort kunnen zijn.

Ik snap goed wat je bedoeld, Deedee, dat je overdonderd bent met zo’n vraag. En de manier waarop dan nog. Kinderen nemen???

Zo gemakkelijk gaat het soms toch niet hoor. Wij krijgen ook wel de vraag, wanneer we er is aan beginnen. Zeker toen we net getrouwd waren. (Wij zijn in mei getrouwd) Als het mensen zijn die we goed kennen, die zoiets vragen, zeg ik gewoon eerlijk dat we een beetje hulp krijgen.Bij mensen die ik niet goed ken, zeg ik gewoon “alles op z’n tijd” als ze ernaar vragen. Maar het is best wel lastig! Een moeder van één van de bewoners op het werk begon er overlaatst over. Ik zei toen ook “alles op z’n tijd.” Waarop zei antwoord:“Je hebt gelijk, je kan er beter niet te vroeg mee beginnen.” Toen kreeg ik het wel even moeilijk…

veel beterschap nog Deedee!

Mooie buikjes allemaal! Leuk zo’n foto’s!

Danien, succes met het draaien van de baby(of hoe zeg je zoiets) In ieder geval, ik hoop dat je gewoon een thuisbevalling kunt meemaken :thumbup: !

Bij ons zal het in ieder geval nooit een thuisbevalling zijn. Hier (in België)zijn ze dat helemaal niet gewend. Ze staan er dus meestal ook niet om te springen om een thuisbevalling te doen.

Veel liefs,

Ilona

Ik heb het lijstje weer even aangepast!

Ilona, ik zal een kaarsje branden vrijdag!

Ik voel me vreselijk vandaag, heb ook iets verhoging. Van gekkigheid weet ik niet wat ik moet doen, zitten, liggen, lopen, alles doet gewoon zeer. :expressionless: Ga zo nog maar even proberen te slapen.

Ik heb weer een nieuw deel geopend, dus deze mag op slot!