@Liza wrote:
Wat wel heel leuk nieuws is is dat mijn vriend mij ten huwelijk heeft gevraagd!!!Gefeliciteerd!!!Uiteraard heb ik ja gezegd (hi,hi)
En wanneer gaan het huwelijk plaats vinden?
@Liza wrote:
Wat wel heel leuk nieuws is is dat mijn vriend mij ten huwelijk heeft gevraagd!!!Gefeliciteerd!!!Uiteraard heb ik ja gezegd (hi,hi)
Gefeliciteerd Liza!!!
En zoals Suprise al vroeg: wanneer is de grote dag?
Spannend voor jullie, Liza & Aurora; ik ga heel hard voor jullie duimen!!!
groetjes, Miepje68
gefeliciteerd liza, wat een leuk nieuws.
Hier iets minder nieuws. Mijn glucose gehalte was te hoog met bloedprikken en moet dus nu in het ziekenhuis laten testen in verband met mogelijke zwangerschapsuiker. Best balen. Het positieve eraan is dat ik nu wel vrijdag een extra echo krijg. Dat is dus best leuk, maar verder baal ik er flink van.
Proficiat Liza! Wanneer zal het gaan gebeuren?
Hier niet veel bijzonders. Mijn :evil: :evil: is voorbij, nieuwe rondeā¦
Hoi!
Mijn NOD is 17juli, ik reken altijd op 28 dagen omdat het toch altijd verschillend is. Tussen 23 en 27 dagen. Het zal dus waarschijnlijk wel weer vroeger zijn.
Mijn leeftijd is 24.
Ik heb nog geen ovulatietesten gedaan, zullen ze wel doen als ik mij laat testen zeker. En temperaturen lijkt mij zo moeilijk, niet? Is dat echt duidelijk dat temperaturen?
Ik hoor een paar mensen over clomid praten, wat is dit eigenlijk?
Veel liefs, Ilona
He meiden,
Welkom Ilona! Clomid kan de eisprong opwekken wanneer deze niet 'normaalāvolgens de cyclus automatisch gaat en zoals je weet zonder eitje geen beebje!
Vrijdagochtend heb ik weer een echo om te kijgen of de 100mg Clomid aangeslagen is. Ik laat het jullie weten!
Liefs Tata
Hoi meiden!
Wij gaan na morgen 2 weekjes op vakantie dus ik ben even niet te vinden op het forum. Gezellig met een stel vrienden kamperen in Italie. Ik heb er ontzettend veel zin in en hoop eens even lekker te kunnen relaxenā¦
Succes allemaal en hopelijk blijde berichten te lezen als ik terug ben⦠:dance: :dance:
Temperaturen vond ik persoonlijk niet echt lastig, maar ik moet toegeven dat ik het maar 1 cyclus gedaan heb. In combinatie met het voelen van de baarmoedermond.
We hadden ons voorgenomen om de volgende cyclus te gaan temperaturen en hadden daar een nieuwe termometer voor nodig. Mijn hubbie heeft die toen dezelfde dag gehaald en toen zijn we eigenlijk ook meteen begonnen. Zo ergens op dag 9/10 van de cyclus.
Verder kon ik zelf niets voelen aan de binnenkant, dus vroeg ik of hubbie dat wilde doen en zo hebben wij dat dus een tijdje eklke ochtend als ritueel gehad. Bij mij was het temp lijstje heel duidelijk een kleine daling op de eisprong dag zelf meteen daarna een verhoging van 0,2 graden en daarna ging het nog iets verder omhoog en hij is niet meer gedaald tot nu toe. Verder liep het ook gelijk met de baarmoedermond. Die stond op de dagen van de verhoging open en was zacht. Daarna is ie weer dicht gegaan. De slijm methode vond ik minderhandig omdat die erg beinvloed wordt. Als je klust heb je ook meer afscheiding, dus daar kon ik geen peil op trekken.
Bij ons klopte het dus meteen en waren we ook meteen zwanger dus wat mij betreft het proberen waard.
Hoi meiden,
Maria⦠veel plezier en geniet van je vakantie!!
Liza: gefeliciteerd met je a.s. huwelijk. Was het een romantisch aanzoek? Ik duim nog steeds voor je⦠ben je wel vaker overtijd geweest? Spannend hoor!
Aurora: hoe is het?
Dolfijntje: ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Het is goed dat ze het meteen gaan onderzoeken en gelukkig is zwangerschapsuiker vaak met een dieet goed onder controle te houden. Alles voor je beebje nietwaar? Maar ik hoop dat het mee zal vallen. Toch ook veel plezier bij de echo morgen!
Ilona: ik temp al maanden en ik vind het helemaal niet belastend. Gewoon elke morgen voor je opstaat even meten met een gewone (digi) koortsthermometer. Liefst elke dag dezelfde tijd (ik smokkel wel eens een halfuurtje en ga ook rustig even plassen als ik weet dat ik nog minimaal een halfuur heb voor het meten - het kan een paar tienden schelen, maar meestal valt het mee) en rectaal (oraal kan ook - onder de tong, of in je vagina). Ik heb een briefje naast mijn bed liggen, daar schrijf ik de temp. op en andere dingen (zoals afscheiding: als het helder en draderig is zit je in je vruchtbare periode) en baarmoederhals (zoals Dolfijntje schreef: als hij hoger ligt en zachter/opener wordt ben je vruchtbaar). Bij elkaar krijg ik dan een goed beeld. Op http://www.fertilityfriend.com kun je gratis een soort grafiek laten maken en dan vertelt hij wanneer je een eisprong hebt etc. Het is een Engelse site overigens. Ik zou het niet onverstandig vinden als je uit probeert te vinden of je een eisprong hebt, want de gyn zoekt ook eerst naar bewijzen denk ik. Hoewel je een vrij ānormaleā cyclus hebt zo op het eerste gezicht en dan zit het meestal wel goed.
Joehoe⦠toch een eisprong gehad waarschijnlijk! Mijn temp. stijgt altijd zo langzaam, dat ik er pas na een paar dagen achter ben. Op dag 19 waarschijnlijk, maar omdat we toen net aan het reizen waren met tijdsverschillen enzo, is dat een beetje lastig te bepalen. Maar goed⦠het lijkt er dus op of de Clomid toch is aangeslagen. Ik heb vanmorgen even bloed laten prikken bij de gyn, en maandag hoor ik of het progesterongehalte hoog genoeg was. Ik ben in ieder geval weer helemaal opgelucht!! Mijn NOD is 22 juli⦠ook altijd fijn om door te kunnen geven!
Andere dames ook succes!!
Ik heb niet getemperatuurd of zoiets dergelijks. Meer gekeken wanneer ongeveer de vruchtbare periode was adhv lichamelijke kenmerken en cyclus volgen.
Ik ben trouwens begonnen met de muurschildering op een muur van de babykamer. Ik zal hier even wat pics plaatsen, zodat jullie niet denken dat ik helemaal niets doe
Eerst even zo op de muur geschilderd. De lijntjes mogen best nog wat zichtbaar zijn aangezien ik er daarna toch nog met een donkerder kleurtje overheen ga om de contouren wat mooier te maken.
Hier had ik net even wat gedaan voordat ik wat ging drinken.
Opperste concentratie. (ja dat kan ik wel eens :j)
Close up van mijn dapbord
Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan.
Beeb werd het een beetje beu volgens mij, want de beeb begon aanwijzingen te geven waar ik nog wat moest doen. Of dat het vond dat het nu wel genoeg was en ik eens moest gaan zitten.
Prachtig zeg!!! wou dat ik zo crea was
hier nog nietsā¦althans wel krampen en pijnlijke tepelsā¦zegt niksā¦
Vorige keer was ik 5 dagen overtijd ds we wachten rustig af.
Ik ga nog niet testen omdat ik mezelf heb beloofd dat de volgende test die ik in handen heb positief zal zijnā¦
Eerst het weekend maar in!!
Fijn weekend!
xx
famke
Iedereen bedankt voor de felicitaties! We weten nog geen exacte datum maar we willen graag dit jaar nog trouwen. We houden het klein dus verwachten een korte planning.
Spannend Famke!!!
Hier ook nog niets⦠Maar ik heb al eerder een hele lange cyclus gehad dus ik reken nergens op.
Hoe is het met de rest?
X Liza
Wat gaaf, Suprise! Wat leuk voor je kindje dat je zo creatief bent. (Ben ik wel wat jaloers op.)
Dolfijntje, vervelend voor jullie, die zw.schapssuiker, maar zoals iemand al geschreven heeft, tegenwoordig is het goed onder controle te houden, gelukkig. Ik ben er zelf ook wel een beetje bang voor het te krijgen, omdat er een paar meer waren in de familie die 't ook hebben gekregen.
Heb je de echo vandaag al gehad? Zo ja, zat het kindje weer lekker te buitelen & te zwaaien?
En weten jullie al wat meer, Liza & Aurora?
Het wordt hoog tijd voor een nieuwe augustus-zwangere, dus ik blijf hard duimen.
Gr. Miepje68
Hoi,
Vandaag ongesteld geworden. Weer een grote teleurstelling, maar ja, volgende maand beter zeker!
Mijn nieuwe NOD is 11/8.
Ik ga deze maand toch eens beginnen met temperaturen!
Voor iedereen een fijn weekend en succes!
veel liefs, Ilona
Hoi, hoi, ik zag hier iets staan over een kortere cyclus! Ik had die dus ook.
En het is dus wel gelukt!! :mrgreen: Nou zij mān verloskundige wel dat het wel spannend was of het wel zou lukken.
Het heeft bij ons wel lang geduurt, maar dat kwam ook door andere omstandigheden waardoor we niet altijd op de juiste momenten konden vrijen, dus waar het dan aan gelegen heeftā¦
P.s ik wil nog ff zeggen dat mijn uitgerekende datum niet meer klopt, in de lijst, ben 29 december uitgeteld (leve de korte cyclus! :mrgreen: )
De nieuwe topic aug. 2005 heeft zich alweer aangemeldā¦
tjeeā¦
NOD
Aurora (29) - 8 juli
Liza (29) - 8 juli
Famke (26) - 13 juli
Angela (31) - 16 juli
Maja (29) - 22 juli (1e maal 25 mg Clomid slaat niet aan, nu 50 mg Clomid)
Klaziena (25) - 2 augustus
Deedee (28 ) - 2 augustus
Maria (27) - 3 augustus
Tata (27) - ?? 1e maal 50 mg Clomid slaat niet aan, nu 100 mg Clomid
Ilona (24) - 11 augustus
ZWANGER
Kellyamely (uitgerekend 29/07/2005)
Dolfijntje (26) (uitgerekend 20/09/2005)
Pheebs (uitgerekend 09/10/2005)
Surprise (29) (uitgerekend 22/10/2005)
Yvonne (uitgerekend datum?)
Amy (uitgerekend 15/11/2005)
Danien (23) (uitgerekend 21/12/2005)
Miepie (31) (uitgerekend 29/12/2005)
Miepje (36) (uitgerekend 25/01/2006)
Dolfijntje, hoe gaat het nu met je? Hoe was de echo? Wel balen zeg van als het zwangerschapssuiker is. Ik kan me voorstellen dat je baalt.
Maria, ben je van 1977? Dan ben je dus 27? Ik heb het tussen de haakjes in het lijstje gezet. Stond zo kaal, als ik het fout heb hoor ik het wel, dan verander ik het gelijk weer even. We hebben onze NOD bijna gelijk, kunnen we samen aftellen.
Mmm, lees ik net dat je met vakantie bent! Nou ja, met een fijne vakantie wensen ben ik weer eens te laat, hopelijk heb je het leuk!
Tata, hoe is het met jou echo afgelopen? Ik hoop dat de Clomid is aangeslagen. Ik gun het je zo! Maar dat weet je wel⦠:-
Maja, wat fijn dat je een eisprong hebt gehad! En ook best wel vlot! Ik voeg je NOD toe bij het lijstje. Ik duim voor je maandag! Voor jou geldt hetzelfde als Tata, ik gun het je zo!! Maar dat weet je wel⦠:-
Surprise, wat gaaf! Mooie gemaakt hoor! Leuk om jou zo te zien met je buik! Gaat alles nog goed?
Famke, ik duim voor je hoor! Het kan natuurlijk dat je gewoon echt overtijd bent, en niet meer ongesteld wordt⦠Ik hoop het echt voor je!
Aurora en Liza, ik duim nog steeds!
Miepje, hoe is het met je?
Irene, hoe is het met jullie? Ik denk veel aan je! :-
Ilona, ik heb het lijstje aangepast! Wat balen dat je ongesteld geworden bent!
Miepie, ik heb je datum ook even aangepast, dat scheelt nog al! Nog dit jaar zou je dan je kindje krijgen i.p.v. volgend jaar, dat is een leuk verschil. :inlove: Hoe is het verder?
Tjee een nieuw topic, en wij zijn nog niet eens zover⦠:roll:
Met mij gaat alles goed, de vruchtbare periode is weer aangebroken!
Fijn weekend allemaal en tot snel!
:- Deedee
Ik moet echt vaker komen, mijn tekst is weer zo opvallend lang⦠:roll: :mrgreen:
Hoi allemaal,
Ik bne toch maar begonnen met temperaturn,nu. Afwachten nu of er iets van af te lezen is. Het is wel moeilijk voor mij om op hetzelfde uur altijd te tempen, ik doe ook nachtdiensten, ik sta dus altijd op verschillende momenten op. We zullen wel zien!
Miepie, fijn om te horen dat het met een kortere cyclus bij jou wel is gelukt. In ieder geval veel succes en geluk!
Veel liefs,
Ilona
Ik zit op dag 36, heb geen pijnlijke tepels meer maar wel last van mijn buik
mijn langste cyclus was de vorige keer 37 dagen, maar ik durf morgen nog niet te testenā¦
1e cyclus = 33 dagen
2e cyclus = 32 dagen
3e cyclus = 35 dagen
4e cyclus = 35 dagen
5e cyclus = 32 dagen
6e cyclus = 28 dagen
7e cyclus = 29 dagen
8e cyclus = 31 dagen
9e cyclus = 37 dagen
10e cyclus= ?? dagen
xx
famke