Augustus 2004 gestopt met de pil. (deel 4)

Een nieuw deel om verder te kletsen! :angel:





NOD

Angela (31) - 16 juni

Maja (29) - 1e maal Clomid (25 mg) 22 juni

Klaziena (25) -1 juli

Deedee (28 ) - 4 juli

Liza (28 ) - ??

Aurora (28 ) - ??

Famke (26) - ??

Tata (27) - 1e maal Clomid (50 mg)

Maria ( ) - ??



ZWANGER

Kellyamely (uitgerekend 29/07/2005)

Dolfijntje (26) (uitgerekend 20/09/2005)

Pheebs (uitgerekend 09/10/2005)

Surprise (29) (uitgerekend 22/10/2005)

Yvonne (uitgerekend datum?)

Amy (uitgerekend 15/11/2005)

Danien (23) (uitgerekend 21/12/2005)

Miepie (31) (uitgerekend 06/01/2006)

Irene (29) (uitgerekend 17/01/2006)

Miepje (36) (uitgerekend 25/01/2006)





Maja, dat is goed nieuws!!! Nou gaan we natuurlijk ongelooflijk hopen dat het raak is hoor! Een langzaam ei of niet. :smiley: :pray: :pray: :pray:



Toch is het ook wel fijn dat je op dat moment net op vakantie bent, dan kom je misschien goed tot rust.



Ik hoop echt dat dit je laatste ronde is geweest, en dat je niet meer aan clomid hoeft te denken. Het lijkt me zo erg om zoā€™n lange cyclus te hebben, volgens mij zit je dan echt veel meer op je eisprong te wachten.



Ik wens je alvast een hele fijne vakantie, want ik heb een paar drukke dagen voor de boeg. Ik ben er waarschijnlijk ook pas in de loop van volgende week weer een keertje. Geniet van het land en elkaar! :-* :-



Irene, dat klinkt als een erg zwangerschapskwaaltje! Je kunt denk ik maar het beste denken dat het voor een goed doel is, dan voel je je vast veel beter. :inlove: Het gaat al lekker hard, alweer 9 weken!



Maria, welkom hier! Klets gezellig met ons mee! Natuurlijk kun je hier je hard komen luchten, daar zijn we voor! :mrgreen:



Ik heb je zelfs al in ons NOD (Niet Ongesteld Dag) lijstje gezet, dan kunnen we met je mee wachten en hopen! Ik weet niet of je mee wil doen, dat mag jezelf beslissen. Zoals je ziet staat er van iedereen ook de leeftijd bij, en bij sommige is het verder helaas alleen maar vraagtekens, omdat ze niet precies weten wanneer de dag is dat ze ongesteld worden of niet.



Hoe is je cyclus na al die maanden? Heb je een beetje regelmaat er inzitten?



Danien, wat een mooie kinderwagen! Zoiets zou ik ook wel willen. Ik hou niet zo van die moderne wagens die je nu zoveel ziet. Heb je ook weer een nieuwe echo gekregen?? Mooi hƃĀØ zoā€™n hartjeā€¦ :inlove: Voel je je ook goed verder? Geen kwaaltjes meer?



Angela, het is weer lekker spannend zoals ik het lees. Hopelijk is het allemaal positief! Ik zal duimen hoor! :pray: :pray:



Ja ik dacht nu ook dat het wel eens zou kunnen, maar helaas heeft mijn lichaam me weer de verkeerde seintjes gegeven. Maar we zijn weer bijna bij de vruchtbare dagen, en gaan er weer helemaal voor! Dit keer weer zonder ovulatietesten, maar gewoon om de dag. We zien wel.



En je hebt het leuk gezegd, schoonheid kost tijd. (als het maar niet te lang duurtā€¦ hihihi)



Hoe is het met de andere meiden?



Nou hopelijk zijn we in dit deel allemaal zwanger!!! (Desnoods gaan we tot bladzijde 50 :wink: )



Tot volgende week!!!



:-
Deedee

Een nieuw deeltje om te kletsen, dat kan ik natuurlijk niet laten.

Jammer deedee en Famke dat het deze ronde niet raak was. Vooral lastig als het dan op zich laat wachten. Maar goed nieuwe ronden nieuwe kansen.

Maja fijn dat je je ei gespot hebt en dat de clomid zijn werk doet en natuurlijk vooral genieten op vakantie.

Maria leuk dat je hier ook komt mee kletsen. Natuurlijk kun je altijd even je hart luchten als het even niet meer wil.

Danien lekker vroeg met de kinderwagen. Ik heb hem nog niet hoor. Wij hebben er wel een op het oog, maar moeten nog even afwachten wanneer hij weer op voorraad leverbaar is.

Verder gaat het met mij best goed. Heb het heel vaak het zuur, maar de antagel (vloeibare rennie zeg maar) werkt best redelijk. Verder heb ik nu dagelijks wat last van harde buiken. Niet echt prettig, maar het doet geen pijn ofzo. Is wel een teken dat je een beetje rustig aan moet doen, maar ik heb er gelukkig nog niet echt veel op een dag.

Moet nog 9 weken werken dus voorlopig wil ik het nog niet echt veel rustiger aan gaan doen :slight_smile:

Weer een nieuw deel!!



Deedee: gaat idd hard hƃĀØ, alweer 9 weken! Ik hoop zo dat het bij jou ook spoedig lukt!! Hierbij nog nieuwe 9 weken buikfotoā€™s!



Liefs, Irene

Ook ik wil de dames in dit topic nog veel succes toe wensen.

We blijven natuurlijk duimen voor jullie.

Thanx voor de steunbetuigingen zwangertjes!! Als jullie af en toe met de hormoontjes strooien als jullie langs komen dat moet het gaan lukken toch :wink: ? We gaan er gewoon voor Deedeeā€¦ allemaal zwanger in dit deel!



Maria, welkom en gezellig dat je meekletst! Het duurt idd te lang hƃĀØ, maar gelukkig zijn wij heel gezellig :stuck_out_tongue: En wij delen ook de vreugde als er eentje zwanger wordtā€¦ We zijn al over de helft als ik het lijstje zo bekijk.



Irene, mooie buikfotoā€™s!! Dat wil ik ook :mrgreen: En Danien, mooie kinderwagen! Leuk lijkt me dat om spulletjes uit te gaan zoeken. En Dolfijntje: elke keer als ik je banner zie schrik ikā€¦ wat ben je al ver!! Fijn dat de Antagel helpt, zuurbranden lijken me erg onprettig. Echt genoeg rust nemen hoor!



Deedee: ik duim in mijn vakantie gewoon door voor jullie. Om de dag moet genoeg zijn toch, wij doen dat ook in de vruchtbare periode (die bij mij zeer onvoorspelbaar isā€¦ dus we hebben een lange adem).



Angela: ik duim me rot dat jij de volgende gelukkige bent!



Vergeet ik nog belangrijke dingen? Ik wens iedereen veel succes!!

Zozo dames, wat kunnen wij kletsen zeg! :inlove:



Nou, de griep heeft doorgezet en vandaag zit ik thuis. Gisteren, na een dag werk, kwam ik thuis: geen honger, moe, veel niezen en mijn neus liep gewoon leeg! Wel last van mijn borsten en spierpijn over mijn hele lichaamā€¦ :thumbdown: :thumbdown: , dus optijd naar bed en hopen dat het vandaag over zo zijn! Helaas! :thumbdown:



Denk niet dat ik zwanger ben hoor, dit is gewoon griep: laatste dag werk voordat ik 2 weken vakantie heb en aan mijn nieuwe baan begin, stress ik weet het niet, maar de griep zit er goed inā€¦vanavond een etentje met oude colegae (afscheidsetentje) afgezegd, balen!!!



Maar ja, op naar de 11e ronde en dan door naar de GYN, vind het allemaal wel erg spannend hoor! :?: :think: Wat staat ons te wachten!



Ik vind wel dat we inderdaad deze ronde allemaal geluk mogen hebben, we hebben er lang genoeg voor geklust en lang genoeg geduld gehad, nu zijn wij aan de beurt! :angel: :angel:



Ik zal voor een ieder van jullie duimen en hou jullie op de hoogte van alles! :dance:



Dikke kus, Angela :inlove:

Strooit even wat hormoontjes rond



Voor de geƃĀÆnteresseerden:

Ik ben vanochtend naar de gyneacoloog geweest. Manlief was ook meegegaan. Er was ons namelijk de vorige keer verteld dat de echo besproken zou worden.

Ik werd geroepen door een andere gyneacoloog dan dat ik normaal heb. (Dat vond ik al vreemd omdat ik voorheen telkens maar bij ƃĀ©ĆƒĀ©n persoon ben geweest.

Ik vroeg dus waarom het was, ik moest namelijk alles zelf al aan die andere co-ass. gaan vertellen. Ik bedoelde het niet vervelend, maar wilde gewoon even weten hoe en wat.

Toen vertelde zij me dat ze samen patiƃĀ«nten onder hun hoede hadden, maar niet speciale gevallen zoals ik met hartafwijkingen of ernstige dingen. Meer de patiƃĀ«nten met keizerssnede en dergelijke. Maar ze zou even gaan overleggen. (Dus ik nog, ja maar ik bedoel het niet vervelend ik wilde het alleen maar even wetenā€¦)

Maar binnen een paar minuten mocht ik al bij de andere gyneacoloog terug komen. Dat het niet vervelend bedoeld was, meldde ik nog even. Volgens mijn gyneacoloog was het zo ook over gekomen en was het dus niet iets waar ik me bezwaard over hoefde te voelen.

Mijn bloeddruk was opgenomen en die was netjes 130/80 dus ongeveer hetzelfde als de vorige keer en rond de waardes die ik normaal ook heb.

De gyneacoloog had nog geen brief van haar collega gehad die twee weken de echo had gedaan. Maar ze vroeg al of het dan gewoon allemaal goed was geweest en toen ik dat beaamde en vertelde dat er niets te zien was geweest was dat ook voldoende.

Ze vertelde ook al dat het dan waarschijnlijk met mijn hartafwijking in combinatie met de zwangerschap ook allemaal wel mee zou vallen, anders had ik er vast al last van moeten hebben. Maar goed ik heb ene aantal vragen meegekregen voor de cardioloog waar ik over drie weken heen moet.

De migraine was jammer maar helaas waarschijnlijk gewoon pech of hormonen en ik moet niet zo eigenwijs zijn en gewoon een paracetamol pakken als het weer op komt zetten. O:)

Er was ook een stagiaire bij en die moest even gana voelen hoe groot de buikbewoner is. Ook moest ze dus zeggen hoe veel weken het dan dus zou zijn. De stagiaire voelde dat het ter hoogte van de navel zat en schatte het op 24 weken. Dus dat was redelijk in de richting, ik ben namelijk nu 21 weken en 4 dagen.

Daarna moest ze gaan kijken of ze het hartje kon horen kloppen. (Dat was dus wel leuk dat Michel dat ook een keer kon horen en dus niet helemaal voor niets mee was geweest :wink: ) De vorige keer toen de gyneacoloog het probeerde duurde het een tijdje voordat ze het gevonden had. De stagiaire zette nu dat apparaat tegen mijn buik en had meteen een hartslag te pakken. Dus de gyneacoloog en ik maakte er nog grapjes over omdat dit wel heel vlot was gegaan :wink: Maar toen moest de stagiaire goed naar het geluid luisteren en luisteren of ze er een bepaald soort geluid in kon ontdekken. Ze had namelijk de hartslag van de navelstreng te pakken. Dus toen heeft de gyneacoloog het verschil tussen de hartslag van de navelstreng en die van het buikbewonertje uitgelegd. Was dus voor ons ook wel leuk om dat verschil te horen.

Omdat het hartje niet eenvoudig was om te vinden, mocht ze even het echo-apparaat gebruiken om te kijken hoe het kindje nu precies lag. Toen hebben ze samen het hartje weten te vinden ( was ook nu niet helemaal eenvoudig, tja wat wil je met twee van die eigenwijze ouders :stuck_out_tongue: ) Het was inderdaad te horen dat het anders klonk dan de hartslag van de navelstreng.

Ik had voor alle zekerheid het antidazen-middel wat ik bij mijn paard gebruik meegenomen om te vragen of het kwaad kon als het op mijn huid zo komen. De gyneacoloog heeft het uitvoerig bekeken en gezegd dat het gebruikt mag worden net als muggenmelk zonder deed. Dus ben ik ook weer mooi opgelucht. Beide middeltjes hebben mijn paard en ik echt nodig in de zomermaanden :wink:

Ook vroeg ze nog even of ik het al kon voelen en ze moest glimlachen dat het gevoel nu inderdaad er ook is en dat het aan het overgaan is van fladderen in schopjes.

We hebben nu een afspraak gemaakt voor over 4 weken dus de week nadat ik bij de cardioloog ben geweest, kon ik weer bij haar.




Verder heb ik vanmiddag nog een paar kleertjes gekocht. (Tja als iets in de opruiming is, is het erg moeilijk om het te laten liggen O:) )



Hopelijk wordt die poemah nog gevangen voordat wij vrijdag de Veluwe op willen. We hebben namelijk een weekendje Veluwe geboekt en het zou

erg jammer zijn als we er dan niet kunnen wandelen :wink:

Mijn NOD dag mogen jullie op 7 juli zetten (dus nog even te gaan). Gelukkig is mijn cyclus regelmatig (28 dagen), hoewel dat dus ook niks zegt. Omdat ik het allemaal zo lang vond duren zijn we naar de arts gegaan. Mijn vriend heeft zijn zaad nu ingeleverd voor onderzoek. Weten jullie iets van de uitslagen ervan? Hoe is dat bij anderen gegaan?

Mooie fotoā€™s trouwens!

Hallo allemaal,



Ik heb nog niet alles bijgelezen, er is ook zoveel geschreven.

Wel heb ik even naar de buikfotoā€™s gekeken: mooi buikje heb je al.

En wat zijn de meesten al ver!

Ik mag vandaag voor het eerst naar de vk; ik ben ong. tussen de 8 en de 9 weken, dus het is erg spannend of we wel/niet het hartje kunnen horen

(vanaf ong. 9 weken kunnen ze het hartje dmv Doptone laten horen).

We krijgen ook nog een doorverwijzing van de vk voor een termijnecho, ik hoop dat we die snel kunnen laten maken.



Ik heb vluchtig iets gelezen van iemand die ook net een nieuwe baan heeft: bij mij had de spanning van die nieuwe baan een erg welkome bijwerking!!! :smiley: Ik zal extra hard voor je duimen!!! (en natuurlijk ook voor alle anderen!)



Ik ben wel blij dat ik had besloten wel bij de zelfde werkgever te blijven (het was een interne sollicitatie), bij deze werkgever heb ik nl. recht op gedeeltelijk doorbetaald ouderschapsverlof. Ik vind het alleen erg eng om aan mā€™n nieuwe baas te vertellen dat ik zwanger ben, er was nl. een foutje gemaakt met het contract, ik wilde 40 uur werken ipv 36 uur, en dat heb ik net een maand geleden weer rechtgezet (erg gunstig voor mā€™n ouderschapsverlof), en dat lijkt misschien wel lullig nu (maar ja, ik had bij mā€™n aanstellingsgesprek (in februari!!) al gezegd dat ik 40 uur wilde werken!). Ook wist mā€™n vorige baas dat ik erg graag zwanger wilde worden (en hij is zelf toen ā€™ ie vader werd 2 dagen/week gaan werken, dus van hem wist ik dat 'ie er alle begrip voor zou hebben), bij mā€™n nieuwe baas (& nieuwe collegaā€™s) heb ik geen idee. Gewoon afwachten dus. Maar hoe ze ook reageren, dit wondertje is er!



Ik hoop echt snel positieve berichten van jullie te lezen!

Heel veel sterkte met de behandelingen waarmee sommige van jullie zijn begonnen. Ik heb de laatste tijd echt de meest bizarre (positieve!) verhalen in mā€™n kennissenkring gehoord:

iemand die de hormoonspuiten al in huis had, en moest wachten op haar menstruatieā€¦ en die kwam maar niet (al 10! jaar bezig!)ā€¦ de hormonen waren niet meer nodig :slight_smile:

een stel dat net 2 kinderen had geadopteerd (probeerden ook al jaren zwanger te worden), zijn ze net een paar maanden terugā€¦ en nummer 3 is op komst!!! :slight_smile:

:pray: :pray: :pray:



Veel liefs, Miepje68 & wurmpje

NOD

Angela (31) - 16 juni

Maja (29) - 1e maal Clomid (25 mg) 22 juni

Klaziena (25) -1 juli

Deedee (28 ) - 4 juli

Liza (28 ) - ??

Aurora (28 ) - ??

Famke (26) - ??

Tata (27) - 1e maal Clomid (50 mg)

Maria ( ) - 7 juli



ZWANGER

Kellyamely (uitgerekend 29/07/2005)

Dolfijntje (26) (uitgerekend 20/09/2005)

Pheebs (uitgerekend 09/10/2005)

Surprise (29) (uitgerekend 22/10/2005)

Yvonne (uitgerekend datum?)

Amy (uitgerekend 15/11/2005)

Danien (23) (uitgerekend 21/12/2005)

Miepie (31) (uitgerekend 06/01/2006)

Irene (29) (uitgerekend 17/01/2006)

Miepje (36) (uitgerekend 25/01/2006)



Ik kom nog even snel bij lezenā€¦ Kan het niet latenā€¦ :oops:



Dolfijntje, doe maar lekker rustig aan hoor! Iedereen begrijpt dat heus wel! Lekker hoor, nog 9 weekjes en dan lekker tot rust komen en voorbereidingen treffen en zo. Ik ben echt super benieuwd naar je kleintje!



Irene, je hebt al een mooi buikje zeg! Heb je met 12 weken nou weer een echo?



Maja, ik vind het een mooi streven, allemaal zwanger in dit deel, dat moet lukken!



Angela, hoe is het, nu 1 dag overtijd??



Surprise, leuk om te lezen hoor! Fijn dat het zo goed gaat.



Jammer, maar die poema loopt nog rond geloof ik, zondag krijgt hij zelfs een rustdag! :smiley:



Maria, ik heb geen ervaring nog met zaadonderzoek, dus kan je daar niks over zeggen. Ik hoop alleen dat het allemaal goed is voor jullie! Laat je het ons nog even weten?



Miepje, hopelijk valt je nieuwe werkgever/ baas ook reuze mee en heeft hij er alle begrip voor! Dan heb je daar geen zorgen over.



Tjee, dat zijn inderdaad bizarre verhalen, maar wel fantastisch voor die stellen natuurlijk! Zo zie je maar dat je gewoon geluk moet hebben.



Nou fijn weekend allemaal en tot volgende week!!!



:-* Deedee

Hallo meiden,



Naast de verkoudheid zijn gisteravond ook de :twisted: :twisted: langgekomen, dus op naar de volgende ronde. Krijg volgende week een doorverwijzing naar de GYN en ben daar erg benieuwd naar!



Verder, apart van de vervelende ongi kwaaltje, ben ik in goede sferen, we gaan er wat aan doen en we krijgen, hopelijk, meer antwoorden waarom het zo lang duurt bij ons voordat we een wondertje in onze armen mogen houden! Ben er best wel positief over!!!



Meiden, voor jullie duim ik me suf en hoop dat het nu eindelijk een keer zijn vruchten mag afwerpen! :dance:



Mijn NOD is precies 4 weken vanaf gisteren, dus dat is dan 16 juli!!



Love ya all! :stuck_out_tongue:



Kus, Angela :inlove:

He Angela, balen weer zegā€¦ Ik blijf voor jullie :pray: hoor!

Ik mag strakkies (om 10.50 uur) weer naar de gyn. voor een echo. Ik hoop dat we ons frutseltje weer zien en dat alles goed is! Ik hou jullie op de hoogte!

Kus, Irene

Hoi meiden,



Irene, ik duim voor een mooie echo! Geniet ervan!



Angela, wat balen weer! Gelukkig ben je positief, dat lijkt mij de beste instelling. Idd goed dat ze nu gaan onderzoeken waarom het zo lang duurt, hopelijk is het iets kleins dat makkelijk te verhelpen is.



Deedee: kon je het niet laten even langs te komen :wink: ?



Surprise: heb je de poema nog gezien? Ik vind het een verhaal om van te smullen (op afstand dan) :mrgreen: Fijn dat alles goed gaat met jullie ā€œbuikbewonerā€.



Maria: ik weet helaas ook niet veel van zaadonderzoek. Ik weet dat je een aantal getallen krijgt (aantal, beweeglijkheid, afwijkende vorm en nog iets) en dat je dan kunt kijken of dat onder het gemiddelde zit of niet. Bij ā€œals het zwanger worden langer duurtā€ kun je in de oude themaā€™s denk ik veel info vinden. Ook http://www.kinderwens.nl vind ik een fijne site (ook voor jou interessant, Angela).



Miepje: ik hoop dat het gesprek met je baas positief verloopt. Het wondertje is er en van harte welkom, dat staat voorop! Heb je het hartje kunnen horen bij de verloskundige?



Bij mij nog een paar dagen afwachten. De temp. is nog mooi hoog, maar verder voel ik niks en ik zou toch verwachten dat ik me ā€œandersā€ voel mocht ik zwanger zijn. Ik verwacht dus ook gewoon ongi te worden. Ben al helemaal in vakantiestemming, moet helaas nog 2 dagen werken. Ik zal morgen nog even afscheid nemenā€¦

Helaas, het mocht niet zo zijn. Ons frutseltje is niet meer. Bij de echo van vanmorgen bleek dat het amper gegroeid was en dat er geen hartactiviteit meer was. Waarschijnlijk al bij 8 1/2 weekā€¦ Ze hebben geen idee hoe het komtā€¦ Het moet blijkbaar zo zijn

We moeten nu afwachten of het vanzalf gaat, dan moeten we meteen naar het ziekenhuis. Anders moeten we volgende week woensdag weer terug. Ik besef het nog niet helemaalā€¦

Ik weet niet wanneer ik hier weer ben, maar ik wens jullie al het geluk,

Dikke kus, Irene

Jeetje Irene ik las het net op zwanger zijn. Wat verschrikkelijk. Heel van sterkte de komende periode.

Sterkte Irene

Irene, wat een treurig bericht! Heel veel sterkte gewenstā€¦

Groetjes Maria

Irene heel veel sterkte.



Liza

Ohhh Irene wat afschuwelijk voor jullieā€¦ Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggenā€¦ Ik vind het zo erg voor je. :cry: :cry:



Ik ben echt verdrietig nu, laat staan hoe jullie je voelen.



Heel veel sterkte meid.



:-* :-* :-* Deedee

Irene, ik las het bij zwanger zijnā€¦ ik ben geschokt :cry: . Wat erg voor jullie meisā€¦ ik kan me voorstellen dat je wereld ingestort is. Ik wens je heel heel veel sterkte en ik stuur je een knuffel :-*