Augustus 2004 gestopt met de pil. (deel 4)

Hoi allemaal,

Jammer Klaziena & Deedee, toch een teleurstelling elke keer weer, hè?

Ik ga heel hard voor alle augustus-stoppers duimen, en heel veel hormonen jullie kant op blazen :pray:

Wij mochten gisteren een echo laten maken; ik hoop dat jullie dat ook snel mogen ervaren, het was geweldig! Onvoorstelbaar dat er zo’n klein mensje in m’n buik zit, het was heel relaxed aan het bewegen, net een astronautje. Pas nu durf ik echt te gaan genieten van de zwangerschap; o ja, volgens de echo was 't kindje al 12 weken, dus we hebben er ruim 'n week ‘bij gekregen’. Van zwangerschapsklachten heb ik gelukkig nauwelijks last (mits ik elke paar uur eet, en niet de geur van gebraden vlees ruik), ik val 's middags alleen wel 'es bijna in slaap achter de PC op m’n werk :mrgreen: , maar daar heeft m’n werk meer van te lijden dan ikzelf :slight_smile:

Veel hormonen & groetjes van Miepje68 & …

hey dames,

Deedee en klaziena, klote meiden!! had het zo gehoopt!

Ik heb al eens verteld dat wij graag in september de mmm in willen, althans eerst willen weten waar het probleem ligt…

Maar momenteel zit ik in dubeo, met de mediche molen ben je er alleen maar vaker mee bezig en moet je steeds naar het ziekenhuis vliegen…

Mijn vriend heeft ook al voorgesteld (mede omdat ik er zelf ook nog niet uit ben) om nog een half jaartje “gewoon” te proberen.

Aan de ene kant erg aantrekkelijk maar als er echt iets aan de hand is dan heeft dat half jaar ook geen zin, dat half jaar weer elke maand hopen en duimen terwijl het toch niets wordt.

Ik zit dus in dubeo, wil ik het weten of niet?!

xx

famke

Hoi famke

Kan me voorstellen dat het een lastige beslissing is. Heb je een regelmatige cyclus? Mijn gyn zei tegen mij dat als je een regelmatige cyclus hebt dat de kans dat je een eisprong hebt bijna 100% is. Tja, van het zaad kun je weinig zeggen :think:

Wij hebben pas wat orienterende onderzoeken laten doen en eigenlijk viel me dat wel mee. Na 4 weken waren we zeg maar klaar daarmee, en nu moeten we weer afwachten. Voor mij is het wel geruststellend geweest. Maar volgens mij is dat gewoon heel persoonlijk

liefs maria

Na 1 uitschieter heb ik inderdaad een regelmatige cyclus, ook heb ik wel eens ovulatie testen gebruikt en ook hierop was te zien dat ik wel een eisprong heb…

we weten het dus nog niet

xx

famke

NOD

Maja (29) - 22 juni, 1e maal Clomid 25 mg

Maria ( ) - 7 juli

Aurora (29) - 8 juli

Liza (29) - 8 juli

Famke (26) - 13 juli

Angela (31) - 16 juli

Klaziena (25) - 2 augustus

Deedee (28 ) - 2 augustus

Tata (27) - 1e maal 50 mg Clomid slaat niet aan, nu 100 mg Clomid

ZWANGER

Kellyamely (uitgerekend 29/07/2005)

Dolfijntje (26) (uitgerekend 20/09/2005)

Pheebs (uitgerekend 09/10/2005)

Surprise (29) (uitgerekend 22/10/2005)

Yvonne (uitgerekend datum?)

Amy (uitgerekend 15/11/2005)

Danien (23) (uitgerekend 21/12/2005)

Miepie (31) (uitgerekend 06/01/2006)

Miepje (36) (uitgerekend 25/01/2006)

Klaziena, we kunnen samen aftellen naar de NOD, ik heb hem gelijk met jou! Ik heb nu geloof ik weer een cyclus van 28 dagen, misschien 27, maar ik ga uit van 28.

Maria, het mooie weer zal zeker helpen! Lekker bijkomen in de vakantie straks, mijn NOD valt er midden in. Dus voor die tijd gaan we er toch maar even voor… :wink:

Dolfijntje, zo denk ik er ook over, een jaar bijna, dat moet toch mee helpen in de stijgende kanslijn!

Hoe was het met je bloed? Gaat alles verder “zoals het hoort”?

Miepje wat leuk dat alles goed was, het maakt het nu wel heel echt hè? Lekker slapen op je werk hoor! Dan ben je thuis weer helemaal fris! :smiley:

Famke, ik snap je gevoel! Het is moeilijk, wij gaan nog lang de mmm niet in, we hebben best veel rondes verkeerd gemikt en een aantal overgeslagen, dus het “echte jaar” is nog niet om, zeg maar.

Ik denk dat je er gewoon goed over moet denken of die stap nu de juiste is, misschien gewoon nog even proberen? Moeilijk hoor! Succes met wat jullie beslissen! Ik hoop dat het jullie gauw gaat lukken, met of zonder mmm.

:-* Deedee

Nou ben dus ongesteld geworden :frowning: :frowning: . Ben hartstikke sjagerijnig vandaag. We gaan volgende week op vakantie 2 weken dus ik heb besloten te proberen om me even niet meer met het zwanger worden bezig te houden.

Liefs

Hier nog niets :roll: ook geen verschijnselen. Het zal wel weer een lange cyclus zijn deze maand. Afwachten maar…

:pray: Liza

NOD

Maja (29) - 22 juni, 1e maal Clomid 25 mg

Aurora (29) - 8 juli

Liza (29) - 8 juli

Famke (26) - 13 juli

Angela (31) - 16 juli

Tata (27) - 1e maal 50 mg Clomid slaat niet aan, nu 100 mg Clomid

Maria ( ) - 3 augustus

ZWANGER

Maria, balen hoor! Ik weet hoe je je voelt… Weer een nieuwe ronde, zucht… :roll:

Aurora en Liza, mijn duimen draaien voor jullie!!! :pray: :pray:

Zet mijn NOD maar weer op 3 augustus. Duurt nog zo lang… :roll:

Maria, ik heb je NOD in het lijstje hierboven veranderd.

Aurora en Liza, hoe is het met jullie?? Is geen nieuws goed nieuws?? :pray: :pray:

Irene, hoe is het met je? Ik weet niet of je nog mee leest, maar ik moet veel aan je denken! :-

:-
Deedee

Hier nog steeds niets :roll: Ik heb een test gedaan en die is negatief. Ik denk dat dit gewoon weer zo’n ellelange cyclus is. Ik heb er behoorlijk genoeg van. Ik denk dat ik nog een ronde "gewoon"probeer en dat we daarna maar naar de dokter gaan.

Hoe is het met Aurora? en met de rest van jullie???

Liza

Verdorie Liza, de negatieve testen vliegen ons maar om de oren… knuf meis!

Na lang praten en denken zijn we er uit, eind aug zullen we naar de arts gaan.

We willen graag weten of er iets is en of het nut heeft om nog een jaartje “gewoon” te proberen.

Mocht er een groot probleem zijn die een zwangerschap op de natuurlijke manier bijna niet mogelijk maakt dan zullen we de mmm induiken,is er wel een kans maar hebben we tot nu toe gewoon pech gehad dan gaan we er nog een jaartje mee door…

Hier overgens weer behoorlijke mood swings (moet ook nog de nachtdienst in, dat wordt nog wat voor mijn ventje :mrgreen: )

Verder (nog) niets te merken.

xx

famke

Hoi allemaal!

Eerste keer dat ik op dit forum kom.

Ik ben ook sinds vorig jaar augustus gestopt met de pil en nog steeds niets.

Mijn huisdokter raad ons aan om in september testen te laten doen.

Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?

Hey hey ilona ( grappig. heb ik altijd een mooie naam gevonden voor een eerste meisje)

Binnen het forum kun je veel info vinden over de stappen in de mmm (medische malle molen)

hoop va je te horen!

xx

famke

Hoi Ilona

Wij zijn vorige maand voor het eerst naar de dokter gegaan voor de testen. Er wordt bloed geprikt op 2 tijdstippen in je cyclus om te kijken of je hormonen goed zijn en je een eisprong hebt, het zaad van mijn vriend is nagekeken. Ook is er een inwendig onderzoek geweest en een echo en werd er een samenlevingstest gedaan. Duurde bij ons ongeveer een maand dus best snel. Omdat alles nu als goed is afgegeven, raadde de arts ons aan weer een half jaartje aan te zien.

Liefs Maria

Hoi,

Bedankt voor de uitleg! Ik vind het echt leuk zo’n forum, heb je tenminste niet het gevoel dat je er alleen voor staat.

Ik hoor van veel mensen die allemaal, een erg lange cyclus hebben. Bij mij is het omgekeerd. Mijn cyclus duurt meestal maar 23 dagen. Ik hoor van veel mensen dat dit eerst terug in orde moet komen voor ik zwanger kan worden, maar als dit na een jaar nog niet is?

Alles laten testen maakt mij wel een beetje bang, maar aan de andere kant misshien ook geruststellend. Afwachten zeker!

Groetjes,

Ilona

Hoi meiden,

Daar ben ik weer :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: . Heerlijk uitgerust op vakantie en nu weer met volle moed terug aan het werk. Ik ben idd ongesteld geworden op mijn eerste vakantiedag (zoals verwacht :? ) en heb 50 mg Clomid geslikt. Helemaal geen bijwerkingen gehad alleen een ochtendje hoofdpijn. Nu zit ik op dag 20 en heb nog geen aantoonbare eisprong gehad. In de vakantie heb ik niet getempt, nu wel weer, maar de temp is nog laag. Ik wacht het nog even een paar dagen af, maar maak me wel een beetje zorgen… normaal zou je toch een eisprong verwachten rond dag 17 met Clomid? Misschien is 50 mg dus ook te nog te weinig? Ik ga deze week in ieder geval de gyn even bellen voor advies. Als ik een nieuwe NOD weet dan geef ik dat door, voorlopig maar weer eens een paar vraagtekens…

Ilona: welkom hier!! Jammer dat het nog niet gelukt is. Heb je gecontroleerd of je een eisprong hebt d.m.v. ovulatietesten of temperaturen? Bij een regelmatige cyclus (lengte is niet zo belangrijk) heb je meestal wel een eisprong, maar het hoeft niet. En de tijd tussen je eisprong en je ongesteldheid is ook van belang, als die te kort is dan heeft een evt. bevrucht eitje weinig tijd om in te nestelen. Volgens mij moet die zgn. luteale fase 10 dagen of meer zijn. Als je je leeftijd en je NOD (de dag dat je verwacht ongesteld te worden) doorgeeft dan zetten we je erbij in het lijstje!

Famke: heel verstandig om met je hub een soort planning te maken. Ik zou ook zeker wat eerste testen laten doen. Precies zoals je zegt: als er aantoonbaar wat aan de hand is dan kunnen ze er wat aan doen (en lukt het spontaan toch waarschijnlijk niet) en zo niet, dan weet je dat en kan je het nog een tijd zelf proberen. Sterkte met de moodswings :wink:

Aurora en Liza: jullie zijn overtijd?! Aurora: jouw cyclus doet wel raar hoor, dat is lastig. Misschien beinvloed je psyche je lichaam toch? Probeer maar zoveel mogelijk tot rust te komen!

Maria, Klaziena en Deedee: balen meiden!! Ik vind het echt rot voor jullie. We willen toch allemaal graag zwanger worden en elke maand is er een teveel.

Irene: ik denk aan je meid! Ik ga zo je verhaal bij vlinderpraat lezen :cry:

Zwangeren: ik vind het heel fijn dat jullie nog meekletsen en ons een hart onder de riem steken. Ik hoop dat met jullie en jullie beebs alles goed gaat!

Ik ben vast een hoop meiden vergeten, maar ik doe vanaf nu gewoon weer mee.

Hier nog steeds geen niets… Ook geen verschijnselen???

Wat wel heel leuk nieuws is is dat mijn vriend mij ten huwelijk heeft gevraagd!!! :smiley: Uiteraard heb ik ja gezegd (hi,hi)

Hoe is het met jou aurora?

:-* Liza

NOD

Aurora (29) - 8 juli

Liza (29) - 8 juli

Famke (26) - 13 juli

Angela (31) - 16 juli

Maria ( ) - 3 augustus

Tata (27) - ?? 1e maal 50 mg Clomid slaat niet aan, nu 100 mg Clomid

Maja (29) - ?? 1e maal 25 mg Clomid slaat niet aan, nu 50 mg Clomid

Ilona ( ) - ??

ZWANGER

Liza, Gefeliciteerd!!! Geweldig nieuws zeg! :dance:

Wanneer ga je eventueel testen? Misschien heb je nog een positieve test ook! Heb je dubbel iets te vieren!

Aurora, hoe is het met je? We zitten allemaal te hopen op goed nieuws van je!

Famke, goed dat jullie een beslissing genomen hebben, en misschien brengt het wat rust met zich mee. Nog een paar dagen en dan zit je ook al aan je NOD. Ik duim voor je, dat jullie de mmm niet nodig gaan hebben hoor!

Ilona, welkom hier! Je komt hier niet zo snel weer weg, het is zeer verslavend dit forum! :mrgreen: En je leert er veel, je vragen wat betreft de mmm vind je hier vast terug, anders krijg je de antwoorden wel van de andere forummers!

Trouwens een cyclus van 23 dagen valt best mee, je moet je pas echt zorgen gaan maken met een cyclus korter dan 21 dagen. Miepie van de zwangeren had ook een korte cyclus, ik weet alleen even niet meer hoe kort… Dat verteld ze je misschien zelf wel. :wink: Verder sluit ik me aan bij wat Maja zegt!

Blijf je hier gezellig met ons mee kletsen? Ik heb je al in het lijstje toegevoegd, maar als je niet wil, is dat ook niet erg hoor. :oops:

Maja, welkom terug! Ik hoop dat je genoten hebt van je vakantie en weer lekker bijgekomen bent! Jammer dat je toch ongesteld bent geworden. Ik heb het lijstje aangepast, maar ik weet niet of ik het zo goed neergezet heb…?

Het lijkt me inderdaad dat je nu je eisprong toch zou moeten kunnen verwachten. Misschien is 50 mg inderdaad nog te weinig. Ik ben benieuwd wat je gyn je voor advies geeft.

Ik zie trouwens dat Kellyamely deze maand is uitgerekend, ze heeft hier alleen al lang niks meer geschreven, ik zal het eens in de gaten houden.

De eerste in-augustus-met-de-pil-gestopt baby is er dus bijna! :inlove: