Aug/Sept-stoppers 2011 #17 SuusyQ eindelijk zwanger!!!

Gefeliciteerd MissMe!!! :inlove:

Hier gaat het best ok. Quinn draait al 2 weken van rug naar buik en andersom! Snelle jelle. :shock: Had van mij nog helemaal niet gehoeven… :shifty: Maar goed, hij schijnt met alles snelsnelsnel te willen, dus ik houd waarschijnlijk niet lang meer een baby. :wink: :inlove:

Isabelle zit heerlijk in de peuterpuberteit. :roll: De afgelopen twee dagen heb ik haar om half negen 's ochtends alweer terug in haar bed, ipv de normale 11u. :? Dan is ze 's middags enigszins vrolijk, zeg maar. Vandaag weer schooltje, dus dan heb ik weer twee uurtjes rust. :lol:

Met Robyn zijn we inmiddels begonnen met de intake bij GGZ. Tweede gesprek is nu achter de rug. Over 2 weken nog een keer, allemaal over haar achtergrond, en daarna maar eens testen laten maken! Ben benieuwd, al heb ik al wel een sterk vermoeden in welke richting we moeten gaan denken bij haar.

Mijn bekken gaat nu echt steeds beter! Het uithoudingsvermogen verbetert duidelijk, en de pijn is goed handelbaar, en neemt af bij bepaalde handelingen, naarmate de weken vorderen. Erg prettig dus! :smiley:

Borstvoeding loopt ook super. Ik heb hem weer volledig live aan de borst!!! :dance: :inlove: Zoooooo trots op ons!

Helaas blijven de kilo’s die ik was afgevallen met Cambridge er nu natuuuuuuurlijk weer allemaal aan zitten, dus daar ben ik niet bepaald blij mee. :cry: Je mag per week 500-750gram afvallen als je borstvoeding geeft, dus ik ga nu mijn ontbijt vervangen door shakes, en de rest van de maaltijden normaal eten. Eens kijken of dat wat helpt. :oops:

@ pearly & Suus

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

@ Inge

Nog een meid erbij - lijkt me zo leuk voor vaders, straks die ladingen tampons/maandverband in huis (en natuurlijk vooral de bijbehorende hormoonzwankungen). :lol:

Hoe vind je het zelf, om straks 3 meiden om je heen te hebben?

@ Han

Lekker dat het allemaal zo lekker loopt bij jullie! En idd, snelle Jelle, hoor! Hier komen we nog steeds niet verder gerolt dan op de zij (met holle rug).

Met R. naar de GGZ… Heftig, weer hoor, ook heb je zelf al een vermoeden… :hug:

I. nog een slaapje overdag? Knijp maar in je handjes! Is er hier al sinds een paar maanden niet meer bij. Zet hem regelmatig wel gewoon een poosje met speelgoed op z’n kamertje (wonen gelijkvloers), zodat we allemaal ff ‘rust’ hebben, maar echt slapen doet hij misschien nog 1x in de 2 weken ofzo.

@ Marlous

Beterschap! :hug:

Over de reflux heen, da’s mooi! Hier gaat het nu gelukkig ook een stuk beter, al blijven er dagen bij dat het er wel uit lijkt te blijven stromen. :?

@ Missme

Gefeliciteerd! :smiley:

Blijft altijd moeilijk als je anderen kent die ook zo graag willen, maar bij wie het nog steeds niet wil lukken. :hug:

Hier niet veel te melden. Zijn al druk bezig met voorbereiden van de verhuizing over een aantal weken (waaaaah :o wat klinkt dat kort, als ik dat zo opschrijf - en er moet nog zoooooooveel gebeuren…). J. komt nog 1-2x per nacht en ook de andere kinderen spoken de laatste tijd helaas regelmatig 's nachts, dus elke keer als ik nèt weer een kleeeeeein beetje heb kunnen bijslapen en wat meer energie heb opgebouwd, wordt alles in 1 nacht weer weggevaagd. :frowning: Maar goed, hoort er allemaal bij en zal vast ooit ook wel overgaan. :slight_smile: Met een beetje mazzel gaat de ene jongste uiteindelijk toch een plekje krijgen op het peuter-/kleuterschooltje zodra hij 3 geworden is van de herfst - hoop zo dat we het er door zullen kunnen krijgen (schooltje zit nl al ‘behoorlijk vol’ en ze hoeven hier 3 jarigen niet toe te laten), want dan heb ik 2-3 ochtenden alleen de kleine meid (en die kan dan misschien af en toe eens een poosje naar oma - kan ik beginnen echt eens een beetje bij te slapen :wink: ).

Gefeliciteerd Missme !!

Gefeliciteerd Missme :mrgreen:

Hier is nog steeds alles rustig. Begin nu wel echt te merken dat ik niet veel meer kan doen. En normaal stoor ik me nooit aan die kattenharen hier in huis, maar nu ik het niet goed meer bij kan houden dus wel. En dat is niet leuk met 5 katten die in de rui zijn :twisted: Gelukkig hebben we er ook nog 1 die niet verhaart :mrgreen:

Missme, gefeliciteerd! :dance:

Ukkie dat gaat snel meid! Doe rustig aan, je krijgt het straks druk genoeg :mrgreen:

Linda

ben al een maand bezig met Krabje, weinig reactie gekregen en nu uiteindelijk dat ze ze niet wil :shifty: ik snap het geloof ik niet helemaal wat ze nou wil :think: misschien vond ze me te ‘zakelijk’ reageren. Maar toen dacht ik dus aan onze meiden hier :oops:

Ukkie en en?? Al een bia?

Thanks meiden. Het blijft inderdaad dubbel. En je wil niemand kwetsen…

Nee, nog steeds helemaal niets. Volgens mij ga ik voor de 50 weken :stuck_out_tongue: Ik kan ervoor kiezen om met 41 weken in te leiden, maar de angst voor een infuus is nog steeds groter dan nog een week langer wachten. En daarbij schijnt een bevalling die is ingeleid vaak heftiger te zijn. Morgen weer controle, dus dan ga ik het eens goed navragen.

ik ben ook ingeleid. Maar we kunnen het nog nergens mee vergelijken :slight_smile:

Ik ben ook ingeleid met 41 +1 :slight_smile: viel best mee behalve dat hij dik was en verkeerd lag :wink:

Ukkie, ik wil je niet bang praten, maar ondanks dat mijn bevallingen wel spontaan begonnen na 41 weken werd ik ook nog ingeleid omdat het anders niet opschoot. Je zal niet zomaar over je angst heen zijn, maar bedenk wel dat er van alles kan gebeuren… Bij veel bloedverlies bijvoorbeeld… Hoop voor je dat het allemaal niet nodig is! En ga nou gewoon eens baren jij!! :mrgreen:

ik ben ook ingeleid bij Quincy, bij deze weer :mrgreen:

Inge, leuk weer een meid erbij :inlove:

Ukkie, hoop dat kleine ukkie snel komt :pray:

Ik ben alle3 keren ingeleid, dus ik zou niet weten hoe een normale bevalling gaat. :lol:

Nog maar een paar maandjes, en we schrijven alweer 2 jaar, meiden! :shock: De eerste babies vieren binnenkort hun eerste verjaardagen. :inlove: En ZEER binnenkort weer nieuwe aanwinsten! Nog een paar meiden die nog immer wachten op hun allermooiste cadeautje… :pray: En wat hebben we al een hoop lief en leed gedeeld samen…

@Lindaaa wrote:

Ukkie, ik wil je niet bang praten, maar ondanks dat mijn bevallingen wel spontaan begonnen na 41 weken werd ik ook nog ingeleid omdat het anders niet opschoot. Je zal niet zomaar over je angst heen zijn, maar bedenk wel dat er van alles kan gebeuren… Bij veel bloedverlies bijvoorbeeld… Hoop voor je dat het allemaal niet nodig is! En ga nou gewoon eens baren jij!! :mrgreen:

Nee, ik weet dat er altijd een kans is dat er iets fout gaat. Maar ik denk dat het al veel verschil maakt of het echt tijdens de bevalling is of dat het is op een moment dat ik daar gewoon binnen kom lopen. Denk dat ik tijdens de bevalling meer met andere dingen bezig ben. Eigenlijk zie ik ook nog steeds niet tegen de bevalling op. Laat het wel over me heen komen en dan zien we wel :smiley:

Han, ben jij dan met gel ingeleid? Jij had toch ook zo’n naaldenangst?

Han idd!! Al zo lang kletsen we!! En veel lief en leed gedeeld!

Ukkie, kom op we willen een bub :mrgreen:

Klopt, ik heb ook belonefobie.

Helaas moest ik eraan geloven, bij de laatste 2.

Bij Robyn hebben ze het eerst geprobeerd met een veter, en daarvan kreeg ik al vrijwel meteen weeën, die goed doorzetten.

Bij Isabelle hebben ze meteen een infuus gegeven. Dat moest vanwege de HELLP, en ik had nog geen ontsluiting.

Bij Quinn hebben ze ook meteen een infuus gezet, maar dat moest omdat ik bij Isabelle een fluxus heb gehad, en ze wilden zorgen dat ze acuut bloed konden gaan geven, indien nodig. Qua bevalling van Quinn hebben ze wel eerst mijn vliezen kunnen breken, maar dat bracht geen contracties, dus kreeg ik alsnog opwekkers.

Het belangrijkste dat je moet onthouden, is dat je alles doet voor je kleintje. Dat heeft mij heel veel kracht gegeven, elke keer opnieuw! :-*

Helemaal waar Han. Alles wat ik niet wilde bij mijn bevalling, heb ik gekregen… Doe je niets aan. Je gedachten ‘ik wil NU NU NU mijn kindje’ En daar hield het bij mij op hahaha

En alweer bijna twee jaar. Oh ik weet het begin nog wel, al die onzekerheiden pfff. En nu heb ik zo’n klein grommend en gilletjes slakend babytje rondkruipen die werkelijk overal aan zit :smiley:

We zijn zelfs al aan het bakkeleien over de tijd tussen twee kindjes. Raar hoor.

En Uks, schiet eens op met onze nieuwe ukkie!

Ik had vooral zoiets van: als ik nu ga persen, lanceer ik hem voordat de vlos A kan zeggen! :mrgreen: Dus ik moest bewust tegen mijn persweeën in door blijven ademen, terwijl zij zei dat ik mee mocht persen. Maar dát is hard werken! :shock: Ze keek me dan ook erg verschrikt aan toen ik zei dat hij er dan meteen zou zijn, maar gelukkig zag ze dat ik het meende. :lol:

@babywens wrote:

Helemaal waar Han. Alles wat ik niet wilde bij mijn bevalling, heb ik gekregen… Doe je niets aan. Je gedachten ‘ik wil NU NU NU mijn kindje’ En daar hield het bij mij op hahaha

En alweer bijna twee jaar. Oh ik weet het begin nog wel, al die onzekerheiden pfff. En nu heb ik zo’n klein grommend en gilletjes slakend babytje rondkruipen die werkelijk overal aan zit :smiley:

We zijn zelfs al aan het bakkeleien over de tijd tussen twee kindjes. Raar hoor.

En Uks, schiet eens op met onze nieuwe ukkie!

dat is niet raar hoor :wink: wij hebben het daar ook over gehad en zie het resultaat :mrgreen:

Ukkie, je weet het noot he, ik was ook vijf dagen over tijd met Eva en het was een doodnormale bevalling :wink: dus dat kan gewoon nog he.