Aug/Sept-stoppers 2011 #17 SuusyQ eindelijk zwanger!!!

Ik ben er ook nog wel hoor :oops: Maar ondanks dat ik thuis zit, vergeet ik eigenlijk gewoon te kijken op KOK :oops:

Present! :mrgreen:

Hier flink druk met de kids en revalideren en zo, vandaar niet bijster veel hier. :wink:

Jeetje Ukkie alweer 33 weken, dat gaat snel zeg! :shock:

En Eef al 10! :inlove:

En de eerste babietjes al 9 maanden… :o

34 weken :stuck_out_tongue:

Vandaag weer groeiecho gehad en de kleine loopt ongeveer 1,5 week achter (32+3), maar de groei verloopt wel mooi volgens de lijn en ze zat ook mooi tussen de onder- en middenlijn in. Dus niets om ons zorgen over te maken want wij zijn zelf ook niet super groot.

Ukkie goed om te horen dat de groei goed verloopt!!

Han, ja, gaat het goed met je herstel.

Ja, alweer tellen naar de 10 maanden, en dan op naar de 1e verjaardag :shock:

En dat terwijl andere nog moeten wachten op n kindje… :oops:

Hier weer de volgende ronde in. Zucht.

Hee fijn toch weer even wat regeltjes van iedereen.

Het geeft niet dat het stil is en we hebben het allemaal druk met de kleintjes of met zwanger zijn. Of voor andere is het misschien te confronterend om hier te lezen, nog niet zwanger.

Allemaal heel begrijpelijk. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de andere dames.

Hier gaat alles goed. Lekker geniet van het mooie weer eindelijk.

Ukk. Nog even en dan mag je lekker genieten van je verlof. Heb je niet iemand in de buurt die even voor je kan zuigen?

Succes.

Voor iedereen een :-*

Hier nog een klein maandje en dan kan ik het ziekenhuis weer bellen voor een afspraak. Toen ik in november naar huis werd gestuurd met de mededeling dat we nu 6 maanden moesten wachten en hopen dacht ik “6 maanden! Dat duurt lang!” en nu is het alweer bijna zover… Voor we het weten zijn we 2 jaar bezig.

:oops: Ben ik ook eens… Ben niet super vaak meer op KOK en vergeet hier dan vaak te kijken… :oops:

Maar fijn te lezen bij de meesten dan alles goed gaat en voor degenen die hem nodig hebben: :hug:

Hier gaat alles goed hoor. Romée is ook alweer de acht maanden gepasseerd, heeft zeven tanden, zit sinds gisteren ook zelfstandig en er is niet veel meer veilig voor dr. Hoe jammer ik het vind dat het allemaal zo snel gaat, dit heeft toch ook wel weer wat. De interactie… Het plezier wat ze heeft… :inlove: Ben verliefd op dr!

He meiden daar ben ik ook weer eens!

Ik ben wel regelmatig te vinden op kok :oops: maar vergeet meestal hier te kijken. En de energie ontbreekt ook een beetje om het bij te houden :oops: :oops: :oops:

Het gaat best goed hier. Geen grote issues maar wel heeeeel veel kleine problemen. Manlief heeft het ontzettend druk op zijn werk. Marijne is jaloers op de aandacht voor Eva en is echt in de peuterpubertijd. Driftbuien afgewisseld met helemaal aan mama hangen.

Eva heeft reflux dat gaat met de medicijnen aardig goed. Nu aan het afbouwen, kijken of dat gaat. Heupen gecontroleerd op dysplasie, alles goed. Vanmiddag komt fysiotherapeut voor de afplatting aan haar hoofd, dit is een beetje een discussie met het CB geworden :roll: Volgens ons is er niks aan de hand volgens de CB arts wel. Is echt de eerste keer dat ik issues heb met het CB, voor de rest altijd goede ervaringen gehad. En verder is de vraag of ze exceem heeft of en allergische reactie want ze heeft dit weekend haar hoofd tot bloedens toe opengekrabt :frowning:

En ik heb het ook zwaar op mijn werk, druk en veel veranderingen. Beetje last van een lichte baarmoederverzakking maar kan nog vanzelf goedkomen. Gelukkig geen bv meer, het was echt een groot drama, ben nu heel blij dat ik de fles geef.

Al met al zitten we bijna wekelijks wel bij een dokter :roll: huisarts, gynaecoloog, radioloog, CB, fysiotherapeut, nog even de tandarts etc etc etc :shifty:

Maar dat zeg ik, het zijn allemaal geen grote issues en we komen er wel. En natuurlijk is er ook goed nieuws. Marijne is een lieve en slimme meid :inlove: heerlijke bijdehante opmerkingen :smiley: Eva is een lachebek, maakt veel geluidjes en lachjes en doet verwoede pogingen om te draaien. En binnenkort gaan manlief en ik lekker met z’n tweetjes uit eten :wink:

Zo sorry voor het lange verhaal :oops: maar ik moest het even kwijt…

bij de decembermama’s is het ook stil, dat werd een beetje opbieden tegen elkaar wie het beste kind had :shifty: vond ik dan…

Linda wat fijn dat het zo goed gaat met Romée!

Han, hoe gaat de bv? En weer live gegeven las ik :dance: wat goed! Loopt het nog steeds goed?

Benzaiten, snel gaat de tijd he. Alweer bijna 2 jaar bezig :hug:

Ukkie bijna verlof :shock: doe je rustig aan?

Amy jij gaat ook hard :smiley: en heel Kok kijkt gespannen mee geloof ik :wink: We duimen allemaal :thumbup:

Missme alweer bezig voor de tweede :inlove: hoe gaat het met Joey?

Marga een ondeugende meid dus die Marieke :inlove:

Inge hoe gaat het met je zwangerschap? Ik kan je eerlijk gezegd even niet meer vinden recent op Kok :shifty: of kijk ik over je heen :oops:

Emmeken hoe gaat het met de boys?

Babywens hoe is het met je meisje?

Iuno, huis verkocht! :dance: Is Janne ook al een beetje bezig met haar handjes enzo?

Pearlie :hug: was dit nu de laatste IUI? Of hebben jullie er nog een?

Becky :hug: weet je al iets over je nieuwe baan? Gaan jullie nog door met IUI?

SuusQ :hug: is er al nieuws over frostie? wanneer is de volgende poging?

En nou maar hopen dat ik niemand vergeten ben :oops:

Marlous, bedankt voor de update… hihi ja dames, kom maar met alle antwoorden! :wink:

Han voedt nog steeds live, en volledig BV!!! :inlove:

En voor de rest hier wel fikse problemen (niet met Quinn, gelukkig!), dus weinig energie/fut/zin om actief te zijn op KOK…

:frowning:

@Marlous79 wrote:

Amy jij gaat ook hard :smiley: en heel Kok kijkt gespannen mee geloof ik :wink: We duimen allemaal :thumbup:

Ja joh, morgen alweer 14 weken! :shock: Gaat echt weer bizar hard. Volgende vrijdag echo, eens kijken of we al tussen de beentjes kunnen spieken :shifty: geloof trouwens ook dat de misselijkheid minder begint te worden, erg prettig… Donderdag moet ik naar de internist toe, vorige week waren de waardes van mijn schildklier niet helemaal goed. VK had dus afspraak gemaakt bij de internist. Dat is ook een gyn bij ons in het zh, die de allerlaatste echo heeft gedaan van Quincy, zij heeft ons vorig jaar definitief verteld dat Quincy was overleden…

Jij zegt dat alles best goed gaat, nou wat ik zo lees kan je best knuffel gebruiken :hug:

Zijn nu ‘op vakantie’ bij mijn ouders, dus zit komende week nog echt zo goed als niet achter de computer.

@ Eef

Morgen 14 weken! :dance:

@ Han

Toch nog BV. :thumbup:

Verder :hug: .

@ Benzaiten

Binnekort dus naar het zkh… spannend!

@ Marlous

J. duimt al sinds ze iets van 2 maanden is (niet per ongeluk d’r duimpje/vingertje in d’r mondje, maar echt bewust duimen dus!). :angel:

Ook grijpt ze al sinds een aantal weken echt naar speeltjes e.d. Spuuglap/knuffeltjes sabbelen is trouwens ook favoriet. Draaien (om eigen as) doet ze al langer (tot zo 90°), maar sinds kort is ze ook begonnen met rollen (komt al tot op d’r zij).

J. heeft trouwens volgens mij toch ook echt reflux. Zo lang ik echt consequnet 1 borst geef en ze zo om de 3 uur drinkt, gaat het over het algemeen wel goed, maar laatste dagen weer vaker 2 kanten na direct elkaar gegeven of met maar weinig tijd er tussen en nu komt er echt heel vaak zowieso tijdens/vlak na het drinken een golf of zelfs meerdere golven uit en moet je eigenlijk tot aan de volgende voeding een spuuglap bij de hand houden. :? Maar ze heeft al erg veel interesse in eten. Gisteren voor het eerst op een klin stukje broodkorst gesabbeld - vond ze heeeeeerlijk, alleen met het doorslikken had ze het niet zo (natgesabbelde brei uiteindelijk dus maar weggegooid). :lol: Zal denk ik toch niet al te lang meer duren tot ze echt begint te eten en dan hoop ik dat het ook eindelijk echt beter zal gaan met het spugen.

Hier absoluut geen jaloersie in huis (behalve van hub dan, die vindt met vlagen dat hij te weinig aandacht krijgt :lol: ). Jongens zijn echt dol op hun zusje. Vooral de middelste tut graag met d’r, maar ook de andere 2 komen zeggen als ze huilt en af en toe ‘zomaar’ een kusje geven omdat ze haar zo lief vinden. :inlove: Bof ik echt mee!

Heb allang niet meer bij de dec. mama’s gekeken, zijn geloof ik ook op FB overgestapt? Schrijf in geen enkel maandtopic meer mee - kan het gewoon niet meer bijhouden allemaal. Had ik niet gedacht, maar merk ook dat het allemaal gewoon minder aansluit, nu met 4 kinderen (voor velen is het de 1e of 2e - is toch wel heel andere situatie). Dacht altijd dat de stap van 2 naar 3 het grootste zou zijn, maar vind nu meer veranderd dan toen de 3e werd geboren (maar kan ook wel aan de leeftijden nu van de oudste 2 liggen).

:hug: voor je ‘kleine probleempjes’ - ook al zijn het misschien geen (hele) ernstige dingen, alles bij elkaar grijpt het momenteel toch behoorlijk in in je dagelijkse ritme/bezigheden! :hug:

Vandaag laatste dagje werken, kom later dus weer even reageren :mrgreen:

Verlof? 36 weken?? :shock: Jeeee, waar is die tijd gebleven joh??

Hey dames,

Ben ik ook weer. Ik heb steeds wel gekeken, maar zag niet dat er nieuwe berichten gepost waren. Totdat ik naar de datum keek.

Lindaa, wat leuk dat ze al kan zitten!! S. kan ook al een paar tellen zitten. Ze gaat mij veel te snel! En tandjes, had een foto gezien. Cute :inlove:

Marloes, wat een drukte zeg! Veel kleine problemen, maakt ook dat je erg druk bent! geniet van het etentje!

Han, geen erge problemen hoop ik?? Wat fijn zeg dat je nog borstvoeding kan geven. Ik baal nog regelmatig dat ik niet langer dan 14 weken heb kunnen geven. S. werd te onrustig…

Amy, heb je kunnen zien wat het geslacht is? Ben benieuwd!

Iuno: kan je een dokter niet laten kijken of ze reflux heeft? Is het niet erg vroeg om te beginnen met gluten? Wij zijn met 4,5 maand ook begonnen met groente hoor. Als ze er aan toe zijn, zijn ze er aan toe.

Uks! Hoe bevalt het verlof? Jee… wat gaat dat snel zeg.

Marga: hoe is het verder met Marieke?

Hier gaat het goed. S. is een pientere tante. Tijgert al volop en heeft al paar pasjes gekropen. Dus dat duurt niet lang meer. Ze beweegt de hele kamer door :mrgreen: Kan al een paar tellen zelf zitten, dus dat heeft ze straks ook al door. Ze is langer dan gemiddeld en met gewicht er iets onder. Dus een tenger meisje. Geen dikke babywangen, maar net lekker dik genoeg :inlove: Ze heeft ontdekt dat de laatjes open en dicht kunnen. Dus druk genoeg hier.

Even een hele snelle reactie.

Voor iedereen die het kan gebruiken :hug:

Zojuist terugplaatsing van frosty gehad :mrgreen: yes yes mr/ms icecube is teruggeplaatst. Dus nu weer braaf op dat vervelende bankje zitten…

Gelukkig veel vrij. Nu hup plat op de bank (ben echt supergaar) dus ik zeg weltrusten haha. Kom vanavond nog wel even langer reageren (denk ik … :shifty: )

Suus wat spannend joh!!