Benzaiten: dus bleren in de tuin is heel normaal als je Bengaal bent? Die dikzak hier loopt nl ook regelmatig in zijn eentje in de tuin te bleren (al dan niet in de regen :mrgreen: ) Hij is sowieso behoorlijk wappie
We zijn met hem trouwens ook altijd extra voorzichtig geweest mbt kinderen, niet alleen omdat hij zo enorm groot en zwaar is (kilootje of 8 weegt dat blok beton) maar het wilde beest zit echt maar vlak onder de oppervlakte. Het is een sok hoor, een echte dokus die zich door de oosterse en turkse dames flink op zijn kop laat zitten. Maar we weten ook hoe hij kan vechten met onze htkaters, echt tot bloedens toe (hij is dan wel de bloeder, prutser ) dan gaat hij echt op zwart, ziet niks meer en vliegt alles aan wat hem aanraakt, dus ook ons. Dat soort conflictjes worden hier dan ook met behulp van een bezem opgelost, mag hij ff lekker alleen afkoelen in een kamertje. Van Emma pikken de katten veel meer dan van ons, maar ze leert van ons wel dat ze hem echt met rust moet laten als hij geirriteerd of geschrokken is en welke signalen daarbij horen. Van de anderen zal ze hoogstens een waarschuwend tikje krijgen maar van hem…dat risico nemen we maar niet :naughty:
Dat ken ik helemaal niet. Als er hier 1 is waar ik altijd op moet letten bij kinderen dan is het Luna onze HTK. De Bengalen vinden kinderen juist geweldig! Ze willen met ze spelen, knuffelen, snoepjes pakken ze voorzichtig aan en vanaf dat de kittens heel jong zijn mogen de kinderen de kittens al vasthouden van de moederpoezen.
Hierbij een filmpje ter demonstratie. Kinderen zijn geweldig voor de opvoeding van kittens. Dit is de jongste dochter van mijn zus met de kittens van ons laatste nestje:
Voel me al een paar dagen niet helemaal jippie. Erg onzeker en naargeestig gevoel. Vanochtend een kwartier lang geprobeerd met de angelsounds het hartje te vinden. Niet gelukt. Manlief heeft gebeld, kunnen 10.10 bij de vlos terecht…
Ga je niet menen Han! Het moet gewoon goedzitten hoor! En als het goed zit dan gooi je die angelsound de deur maar uit, niks waard! Maar mijn duimen draaien nu overuren!!
Vandaag 37 weken en twee dagen, de dag dat Quincy* werd geboren toch Eef? T voelt iig niet goed te bibben vandaag, moet er de hele ochtend al aan denken…
Vandaag 37 weken en twee dagen, de dag dat Quincy* werd geboren toch Eef? T voelt iig niet goed te bibben vandaag, moet er de hele ochtend al aan denken…
Wat ben je een schat :-*
Klopt ja, met jouw termijn nu ben ik bevallen van Quincy…
Han, ik van je berichtje. Vooral met die van Linda eronder… Bah voel me gewoon niet goed…
Echt waar, als jullie een hartje horen, je doet dat ding weg hoor!!
Ze heeft uiteindelijk een hartje gehoord, ze komt vast nog wel even zelf langs straks. Wat een opluchting en k zat ook net zo ontzettend te janken… haha k kan nu al wel weer beginnen…
Het duurde behoorlijk lang. Zelfs de doppler tot 3x toe verplaatst. Toen hoorden we nog geen twee tellen een hartje, en vervolgens een fikse schop, en toen wederom helemaal niks meer. Ja, mn eigen hartslag. :x Dus weer doppler verplaatst, weer zoeken, Nu nog langer moeten zoeken. En gewoon weer maar een paar tellen dat we het hartje konden horen, en dan weer wegdraaien. :shock: Gelukkig dus wel kunnen horen, dus daar spraken de vlos, manlief (speciaal voor mij als de wiedeweerga terug gekomen van zijn werk! :inlove: ), en ik even over. En vervolgens gaat dat stomme pokkekind ineens recht voor de doppler liggen, en blijft er ook rustig voor liggen, zodat er luid en duidelijk, minutenlang, een heerlijk hartje te horen was…
Kan het nu pas loslaten, mn emoties. Kan nu pas weer huilen, nu ik jullie lieve berichtjes lees… Sorry dat ik jullie zo in de spanning heb moeten laten zitten… :oops: Maar wat ben ik blij met jullie steun… Dank je wel…
Schijnbaar hebben we een ADHDkindje of zo. Zelfs de vlos was verbaasd over hoe druk het kindje salto’s aan het maken was, en aan het kickboksen oid… 8) :mrgreen:
En dan ga ik me nu volvreten… Heb mijn boodschappenwagen vol geladen met bolletjes, beleg, chips, koekjes, enzovoorts. Salontafel staat bomvol… Vanochtend natuurlijk geen hap door mn keel kunnen krijgen… :roll: :oops:
En dan de rest van de dag op de bank, onder de deken, boek lezen, en hopelijk me weer wat lekkerder in mn vel voelen…
Hoogzwanger door een supermarkt achter je bijna-kleuter aan rennen is ook om te huilen. Ik kon hem werkelijk wel wat aandoen! :twisted: Mijn lontje is een beetje kort vandaag, ook veel harde buiken en wat lichte weeën al de hele ochtend. K ga er dus nog even goed over nadenken of ik wel naar het 'zomer’feest van mijn werk ga. Lekker bbq-en met dit weer! haha