WM: Het is zeker niet zo vanzelfsprekend allemaal…ik heb een vriendin die met IVF bezig is,…ze gaan de laatste en vierde poging in… zielig is dat hoor!! Ze weten gewoon niet wat de reden is dat het niet lukt…zo zie je maar dat een lichaam van allerlei factoren afhangt…het moet net de goede match zijn! Bij de een gaat het super makkelijk en de andere…het zet je idd wel weer met beide beentjes op de grond!!
Dijo: ik zou niet weten wanneer je zou moeten stoppen…wel denk ik dat de eerste weekjes niet zo erg zijn,…het vruchtje is goed beschermd!!
Mimster:ik hoop het ook
Dijo: dus al eten dat naar boven komt. Het begint er echt op te lijken he (wil je uiteraard geen valse moed geven). Lastig qua keepen. Is toch wel een extra risico, maar op jouw niveau heb je ook een bepaald fanatisme en groepsgevoel, dat laat je ook niet zomaar in de steek voor een eventuele zwangerschap.
Mijn zus heeft tot 10 weken op doel gestaan, zij is handbalkeeper. Wij speelden toen 2e divisie niveau dus ook wel redelijk hoog. Het schijnt ook dat het weinig kwaad kan, maar ik kan me voorstellen dat je geen enkel risico wilt nemen.
Wij hadden wel een speelster die tot en met 18 weken heeft gespeeld.
beate, erg ingewikkeld die ovu testjes. ik zou een week na de eerste dag ongi beginnen met testen en dan 2 weken lang.
Guinevere, wat fijn dat je al zo snel een echo hebt. spannend he?
wm als je op je 30e zw word is toch ook een mooie leeftijd? je bent nog helemaal niet oud hoor. veel succes met je drukke dag.
fietje wat jammer zeg.
knollie heel veel succes met de prikjes vandaag.
penelope moest je nou gister met je kids de prik halen of is dat vandaag?
ik heb abigail vandaag thuis gehouden van de peuterspeelzaal. ze heeft vanacht koorts gehad wat nu wel weer over is maar ze is nog wel erg aan het hoesten.
wm… thnx voor de info… handbal kan die bal ook hard in je buik komen!! Dus nou ben ik even gerust gesteld Ik wilde zelf als blijkt dat ik nu zwanger ben stoppen na de winterstop dat is dan 19 dec. 23 januari start het dan weer en dan zou het naar mijn idee niet meer kunnen maar er komt na de winterstop toevallig een nieuwe keepster erbij dus dan is t wel ok naar mijn gevoel
O,ja was niet al t eten maar gewoon de hele tijd beetje omhoog komen… na een half uur was t ook weer over hoor… dus jaah… :S
Knollie & Penelope… succes met de kids en de inentingen… hopelijk zijn ze net zo rustig als bij lotte
Dijo: dat zou natuurlijk wel een natuurlijk moment zijn. Al zou je eigenlijk natuurlijk hard moeten vechten voor je plaatsje!! Als je nog niet deze ronde zwanger bent dan kun je tzt wel de trainer inlichten op het moment dat het wel zo is, dan kan hij dan de andere keepster opstellen om haar te testen zeg maar, zonder dat het al te veel opvalt. Maar stiekem ga ik er van uit dat je zwanger bent. Ik hoop het voor je!
Ik kan hier op het werk geen nod/ tickers lezen, wanneer mag je? Wanneer ga je testen?
wm, ik was er ook niet zo vroeg bij, mijn man was er ook niet aan toe. en ik kon al 3 jaar niet meer naar een kinderwagen kijken zonder te denken; dat wil ik ook!
ik wilde op mijn 30e stoppen met de pil, alleen had mijn man zich een jaartje vergist. op mijn 29e verjaardag zei hij dat hij er toch ook wel klaar voor was!
en ik ben vóór mijn 30e geen dag mama geweest, maar sinds (precies)mijn 30e verjaardag zijn we papa en mama.
Toeval he?
Gelukkig kan het kindje waar ik nu zwanger van ben niet op iemands verjaardag geboren worden…
WM: 30 is toch een prima leeftijd? Ik was 34 toen Luuk geboren werd dus je bent nog een jonkie hoor Niet dat ik dat zo gepland had, maar het is zo gelopen en bijna al mijn vriendinnen zijn na hun 30e moeder geworden (of moeten het nog worden)! Het is alleen jammer dat je niet weet hoe lang het gaat duren en die klok tikt wel door he? Dat gevoel had ik tenminste… (en nu ook nog… :roll: )
Dijo: dat klinkt maar spannend! Ik de vorige keer ruim voor m’n NOD last van misselijkheid na het eten…ff half uurtje ofzo en dan weer over. Dusseh…wie weet! We kunnen wel weer een zwangere gebruiken hier :mrgreen:
Beate: in de gebruiksaanwijzing stond bij mij precies wanneer ik ze moest gaan gebruiken…ben wel 2 dagen eerder begonnen en was behoorlijk verwarrend…wel streep, geen streep… Maar uiteindelijk dus wel mijn ei gespot. Goed om te weten dat-ie zo laat kwam, konden we er met klussen toch iets meer rekening mee houden.
Fietje: jammer van de negatieve test
@wannabe-mammie wrote:
Dat heb ik in het begin ook weleens gezegd, dat je, met het tempo van deze groep, er bijna onzeker van gaat worden dat jij niet meteen zwanger raakt. Ook al ben je 3 x heel snel zwanger geraakt, dat doet ook niets af aan het gevoel wat je dan kan krijgen. Is heel herkenbaar dus wat je zegt.
Zo zie je maar weer dat ondanks dat we een super vruchtbare groep hebben dat het zeker geen vanzelfsprekendheid is. Ik vond het tempo in het begin van zwangere echt onvoorstelbaar hoog. Bijna dat je gaat denken dat er iets meer aan de hand is (bij mezelf dan). Is natuurlijk helemaal niet zo en die meiden is het natuurlijk ontzettend gegund, maar we zijn weer even op de plaats gezet zeg maar.
Mopsie: Ook apart he,…precies op je verjaardag!! Was wel een leuk kado zeker
Penelope: Hoe lang duurde het voordat je hier voor zwanger werd??
Penelope: En ik maar tegen mijn vriendin zeggen dat ze toch best wel snel zwanger was (ronde 4 of 5), maar ja als je er zelf nog niet mee bezig bent (eh correctie niet mee bezig mag zijn) dan lijkt een maand meer of minder niet uit te maken zeg maar.
Mopsie: wow das een mooi verjaardagscadeau. Fijn om te horen dat jouw man eerst ook niet wilde en dat jij ook naar ieder kind keek met de gedachte dat wil ik ook. Mijn lief had altijd gezegd dat hij geen kinderen wilde. En was daar altijd ook zeer stellig in. Ondanks dat ik de hoop had dat dat wel zou veranderen heb ik mezelf toch altijd wel een beetje beschermd. Maar nu kan ie me wel zwanger kijken en dat vind ik echt super pittig.
Aankomende zondag reizen we naar het oosten van het land af om de baby van mijn vriendin te aanschouwen. Ik ben bang dat ik helemaal verliefd wordt, dat heb ik al bij de foto’s bekijken.
WM: Dat had ik precies hetzelfde…ik zo bij een vriendin, die na 5 maanden zwanger was…zo dat is snel!!! Hahaha…nu weet je pas hoe lang dat duurt!!
Ivm herkenning heb ik hier weer wat tekst weggehaald.
Mijn kinderen kregen vandaag de vaccinatie, even flink gehuild beiden en daarna blij met de tekening weer naar huis.
Zo die eerste twee zitten dus behoorlijk dicht op elkaar…wel even druk geweest zeker??
En je bent behoorlijk vruchtbaar dan he ;)…wat bedoel je met op verzoek?? Je wilde gewoon bv geven??
Fijn dat ze de vaccinatie nu hebben…was het nog druk???
Ja, ze zitten heel dicht op elkaar, de oudste was nog geen 1 toen de jongste werd geboren. Maar ik zou niet anders gewild hebben, ik vind het heerlijk.
Als je fv geeft dan geef je in het begin om de 3 uur een flesje en dat bouw je dan een beetje af. Met bv leg je aan als je kind ‘dat verzoekt’, dus dat kan soms elk uur zijn. Met fv weet je immers precies hoeveel je kindje drinkt, met bv is dat wat onduidelijker en daarvan zeggen ze dan dat het nooit teveel kan zijn. Zodra je dat op verzoek ritme verstoort heeft dat invloed op je cyclus (net zoals het invloed heeft op je cyclus als je dat niet verstoort). Verstoort klinkt wat negatief, zo bedoel ik het niet hoor. Maar als je gaat werken en je kolft dan kan het kind wel op verzoek drinken maar voed je niet op verzoek. Dat soort factoren hebben invloed op het verloop van je cyclus. En dan nog is het weer per vrouw verschillend hoor, hoe snel je cyclus terug komt, maar het zijn wel aardige richtlijnen.
Het was enorm druk, maar meer in het komen en gaan van mensen. Er was geen wachtrij, we konden zo doorlopen :thumbup:
Oke nu begrijp ik het…dat wist ik niet dat dat ook nog eens invloed kon hebben (kolven of op verzoek)…weer wat geleerd hihihihi!!!
Fijn dat je zo door kon lopen!!
:thumbup:
Nou ik ga me even klaar maken,…moet zo weer werken!! Lees jullie wel weer!!
Doei doei :mrgreen:
penelope wat fijn dat je het achter de rug heb he?
Na het zien van wat beelden op tv zag ik er best tegenop om te gaan, zeker omdat ik in een vrij grote stad woon, ik dacht echt neeee he, staan we daar te wachten en te wachten. Maar dat viel dus 100% mee. Over een week of 3 nog een keer en dan zijn we er echt vanaf.
penelope en knollie het hoeft natuurlijk niet bij jullie kids ook zo te zijn maar abigail heeft vanacht koorts gehad en het is nu weer weg. dus ik houd het ff goed in de gaten.
Ik hou het ook in de gaten, goed dat je het zegt, dank je!
penelope ben je nog zo moe?