Aug & sept 09 stoppers Graag verder in het nieuwe topic

Ons showtopic!

Wijzigingen kun je gewoon op het forum melden dan verwerkt Penelope het zsm.

Amaya: Ik ben rond de 30 jaar, heb een zoon van bijna 3. Wij gaan dus voor een tweede kindje! Ik werk in de gezondheidszorg en als gastouder zorg ik voor een jongetje van bijna 3 en een meisje van bijna 5 maanden. Erg leuke combi zo, kan de zorg voor eigen zoon en werk zo goed combineren. Blijf wel graag anoniem dus vandaar dat ik geen precieze leeftijd en echte naam vertel :slight_smile: Wij hebben behalve condooms geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt, dus voordeel daarvan is dat ik niet hoef te ontpillen o.i.d.

Janinepien: Ik ben Janine, 30 jaar en moeder van een peutermeisje. We willen graag een tweede kindje, dus we gaan ervoor! Ik werk drie dagen in de week als gymlerares en ben blij dat ik dat kan combineren met het moederschap!!

Penelope: Ik ben begin 30, heb in juli helaas een ma :**: gehad en we kunnen niet wachten om weer zwanger te worden. Ik werk niet, al is het een baan op zich om hele dagen bij de kinderen te zijn.

Vlinder83: Ik ben een 26 jarige mama van een lekkere dreumes. Twee jaar geleden was ik ook een augustusstopper, ik hoop dat we dit keer net zoveel geluk hebben als toen en weer snel zwanger mogen zijn. Naast dat ik mama ben werk ik in de zorg.

Kim: Ik ben Kim, ben 23 jaar en woon samen met mn vriend van 30 in Maastricht, samen met onze huisdieren.

We zijn een paar weken geleden op vakantie geweest in Spanje en hebben daar samen de beslissing genomen om de grote stap te zetten om te stoppen met de pil.

Ik ben 7 augustus gestopt met de pil, heb de dinsdag daarna de laatste menstruatie van de pil gehad en zit nu dus in de spannende tijd om te wachten waneer mn natuurlijke menstruatie komt…of niet komt
:wink:

Fietje: Ik ben Fietje, 28 jaar (bijna 29)

en heb twee kinderen van jan 2006 en jan 2008.

inmiddels voor het werk van manlief verhuisd en met een groter huis ook de wens voor een derde kindje versterkt.

Het oude huis staat nog te koop en dat brengt helaas wat zorgen met zich mee. Van beide kids snel zwanger geraakt, dus vanwege twee bruiloften in juni waar we graag bij willen zijn, gaan we er eind september pas voor.

Squirrel: Wij zijn van plan om eind september ook voor een tweede te gaan.

Onze smurf is dan 6 maanden. Hij is met een keizersnee geboren en dan ‘mag’ je na een half jaar weer zwanger worden. We gaan er gelijk maar weer voor omdat ik dit jaar 35 wordt en je weet tenslotte nooit hoe lang het gaat duren voor het weer raak is.

Lotte82: Ik ben Lotte en ik ben ook gestopt met de pil. Ik heb al 2 kids, een dochter van 2 jaar en een zoon van 9 jaar dus we gaan voor de derde. Tussen mijn dochter en zoon in heb ik ook een miskraam gehad. Ik ben 27 jaar en woon in doetinchem.

Tigru: Ik ben Tigru, 28 jaar. 18-8 was de laatste pil, na 13 jaar slikken. 15 juli ben ik getrouwd en al eerder is de beslissing gevallen de pil de deur uit te doen. Momenteel wonen we nog te klein voor een kindje, echter staat een verhuizing voor de eerste helft van volgend jaar gepland. Maar helaas duurt het ook even voor we gaan proberen.

Mijn man is namelijk militair en is tot eind december in Afghanistan. Hij is pas 2 weken weg, dus ja, het duurt nog even. Omdat ik zo slecht mijn periode had en ik mijn lichaam graag tot rust wil laten komen hebben we besloten dat ik ging stoppen als hij weg was. Wat nu dus gebeurd is. We hebben heel veel contact over alles en vinden het allebei heel spannend!

Ben heel benieuwd hoe de komende maanden eruit gaan zien en ik heb nu al zin in de thuiskomst van mijn man, om dubbele redenen!

Mopsie: Ik ben Mopsie, 32 jaar.

Mijn man en ik hebben al een hele lieve meid van net 2 jaar.

Onze kleine meid is een heel lief schatje, en tja zo willen wij er nog wel één.

Wannabe mammie: Ik ben 29 jaar en in januari van 2009 getrouwd met mijn grote liefde. Na bijna 12 jaar pilgebruik ben ik nu aan de laatste strip begonnen. Woensdag 23 september zal mijn laatste pil genomen worden om daarna voor het echie te gaan. Het is dus even wachten wanneer mijn menstruatie weer op gang gaat komen. Erg spannend allemaal!

Knollie1: Ik ben D.ebby, sinds '04 getrouwd.

In '05 is Y. geboren en in '07 T. beiden na een erg zware bevalling die is geeindigd in een ks.

We hebben daarom ook erg getwijfeld of we wel een derde willen. Ook spelen hierbij de karakters van onze andere kids een rol. Het zijn beide erg drukke kinderen, die ook erg slecht slapen.

Maar we hebben beiden hetgevoel dat het nog niet compleet is zo.

Kuona: Ik ben Kuona, 26 jaar en verliefd, verloofd, en sinds ruim 2 jaar ook getrouwd. Na een ontpil-periode sinds 3 augustus zijn we sinds oktober voor het eggie begonnen! Een kwestie van ‘timemanagement’ gezien mijn man voor zijn werk veel weg is. We hopen op een groot wonder van kleine omvang!

RedAngel: Ik ben 22 jaar, en 07-08-2009 getrouwd met mijn grote liefde :inlove:

Mijn laatste pil heb ik 17 september geslikt. We wilden eigenlijk eerst voor Natural Family Planning gaan in de vorm van anticonceptie.

Beate: Ik ben Beate, 26 jaar en samenwonend met mijn super lieve mannetje!

Mijn anticonceptiemiddel was de Mirena spiraal, van mij mocht die er al wel afgelopen januari uit. Maar manlief had daar niet dezelfde gevoelens over… totdat hij in augustus zomaar ineens 's morgens zei dat ik maar eens naar de huisarts moest gaan. Nou daar kwamen mijn vreugdetranen hoor!! Wat was ik blij! (was mijn gezeur toch ergens goed voor geweest) :wink:

Dus nu zijn we al 2 maanden druk aan het klussen! En gaan we er voor de volle 100% voor! Hopelijk met een positief resultaat! Liefs mij.

Pris: Ik ben priscilla ben 21 jaar oud dus de jongste hier haha. Mijn vriend is 23 en we wonen in groningen. We dachten in augustus dat ik zwanger was door de pil heen had echt alle symptomen. Maar elke keer negatief getest de huisarts geweest en die bevestigde dat ik helaas niet zwanger was. De teleurstelling was zo groot voor ons allebei dat we hebben besloten om met de pil te stoppen.

Ik ben sociaal pedagogisch medewerker en werk in woonvorm voor mensen met een psychische indicatie.

Mimster: Ik ben dus Mimster, 28 jaar en in augustus gestopt met de pil!

We hebben twee cyclussen rustig aan gedaan en sinds afgelopen maand druk bezig :wink:

We gaan voor ons eerste kindje, dus erg spannend allemaal!!

Loveisintheair: Hai ik ben loveisintheair (echt alle gebruikersnamen zijn hier bezet) ik ben 22 jaar en we willen graag ons eerste kindje.Mijn man en ik werken allebei full-time. We wonen in de buurt van Groningen, en we hebben 2 katten. Ik vertel nog even niet te veel over mezelf omdat ik weet dat hier ook veel collega’s van me komen, en ik hou onze kinderwens het liefst nog even voor mezelf. Maar als iemand nog vragen heeft…

Dijo: Hallo, ik ben Dijo, 24 jaar en ik en mijn vriend hebben een kinderwens al een tijd maar in september was het hoge woord eruit en ben ik 27 september 2009 gestopt met de pil.

Ik doe aan een teamsport en train 3 x in de week.

Ik kom uit Noord-Holland, werk bij defensie (38 uur)heb geen huisdieren.

Niemand weet verder dat wij een kinderwens hebben en omdat ik sta te popelen om toch dingen te weten te komen had ik me aangemeld en moet zeggen het bevalt me hier prima… :slight_smile:

Dama: Ik ben 23 jaar, en in september gestopt met mn pil. Mn vriend en ik zijn nu 5,5 jaar bij elkaar en een kindje is hartstikke welkom!!! We wonen nu zo’n 1,5 jaar samen in Den Haag. Wat ik wil ik verder nog kwijt… Nou ik wens iedereen heel erg veel succes met het zwanger worden!!! (mezelf natuurlijk ook hehe ) :lol: :think:

Ben ik weer.

Tigru, jippie! Nog 1 ronde gewoon! :smiley:

Penelope, o ja dat zou kunnen dan inderdaad. Pris weet je wanneer je ei is geweest?

ik meld me!

prissie, gefeliciteerd!!!

Ik meld me ook even :mrgreen:

Goedemorgen dames!!!

Prissie wat gaaf om te lezen dat je zwanger bent! Van harte!!! :clap: :mrgreen:

Knollie: Ik ben voor je aan het duimen, als je zulke gevoelige borsten hebt… pffff :pray:

Zijn er meer meiden die net zoals ik een hele late eisprong hebben?! Ik heb hem dus pas op dag 34 (gisteren) kunnen waarnemen op de ovulatietest :roll: Daarvoor alleen maar lichte streepjes… Ben niet zwanger, heb vanmorgen nog een zw. test gebruikt… Maar in ieder geval wel al heel blij met de eisprong… Kan ik er dan van uitgaan dat ik ontpilt ben of zegt dit nog helemaal niets? Sorry voor alle vragen op de vroeg ochtend :oops:

Liefs,

Dama

Dama, als je een andere datum in gedachten hebt dan die waar ik je NOD op heb gezet dan hoor ik het wel he :slight_smile:

Volgens mij zegt het nog niet dat je al ontpilt bent Dama, je kunt ook na deze cyclus nog heel wat schommelingen hebben. Hoeft niet, kan wel.

Ik meld me ook weer!!

Prissie: Heb je vannacht lekker gedroomd???

Suzy: Dat is wel lang wachten he die drie weken!! Maar komt goed! :smiley:

Hoe is het verder met iedereen??

Ik meld me weer!

Dana, het verschilt per persoon. Ik weet dat mijn zusje na het stoppen met de pil gelijk een cyclus van 28 dagen had. De mijne schommelt een klein beetje. Dit is je eerst keer na de pil? Want ik zou gewoon even geduld hebben…

(Alhoewel een vriendin van mij huisarts ook dacht dat haar cyclus nog niet op orde was en ze nu al 12 weken zwanger blijkt).

En het is hier ijskoud in huis! Mijn verwarming is kapot!

Ik meld me ook ff…

Prissie: GEFELICITEERD, super zeg!! Lekker genieten nu!

Tigru: fijn dat de :twisted: :twisted: op tijd zijn. Nog 1 cyclusje en dan lekker voor het eggie!

Dama: kan idd wel wat langer duren voor je ontpilt bent, maar het kan ook snel gaan… Volgens mij hoeft het niet zoveel uit te maken voor je kans om zwanger te raken toch? Gewoon regelmatig klussen… :wink:

Knollie: hier ook de oproep binnen en een jongetje dat flink aan het hoesten is. Hij moet volgende week woensdag dus ik kijk het nog ff aan tot maandag en als hij dan nog hoest bel ik ff met het CB wat ik nu het beste kan doen.

Vlinder: ja, hier ook nog een huis in de verkoop (daar zijn er nogal veel van in dit groepje). We zijn inmiddels in onderhandeling omdat ze gisteren hun startbod vehoogd hebben en later nog een keertje meer geboden hebben. Nu zitten ze nog 6500 euro onder de vraagprijs ipv 13000 dus dat gaat er op lijken. We hopen er vandaag uit te komen, ff kijken of ze nog wat hoger willen gaan… Spannend dus!

LIITA: ik heb de vorige keer een echo gehad met precies 10 wkn (uitwendig), het kindje was heel goed te zien en het hartje hebben we ook horen kloppen. Dat is echt een uniek moment vond ik…die eerste hartslagen te horen :inlove:

Suzy: vervelend die onzekerheid zeg…dan duren 3 weken wel erg lang he? Heb je bij je vorige zwangerschap wel veel kwaaltjes gehad? Kan me voorstellen dat je dat toch een beetje gaat vergelijken terwijl het nu natuurlijk heel anders zou kunnen voelen…

WM, jij kunt je nog steeds inhouden om niet te testen?

Ik ben zo nieuwsgierig wie de volgende zwangere is :lol:

Spannend Squirrel, met het huis, succes!

Tigru: Fijn dat ze gekomen zijn :evil: …normaal was dat altijd irritant en

nu wacht je er bij wijze van spreken met smart op he :wink: Ikke ook nog steeds :frowning:

Squirrel: Dat begint er meer op te lijken!! Spannende tijden!!

WM: Ja we zitten in spanning hihihiihih!!! :wink:

Prissie gefeliciteerd!!! Stom is dat hé dat je zo’n testje moet geloven? Ik kon het in ieder geval niet geloven! Echt super!!! Spannend allemaal!

Guinevere… Bli dat alles dan toch goed is gekomen tussen jou en je partner… wanneer wil je gaan testen?

Wannabe ik ben me ook aan het oriënteren… Mijn man heeft het liefst dat we in het ziekenhuis bevallen. Maar dan heb je weer een eigen bijdrage, en verzekeren zodat je alles vergoed krijgt is wel heel duur… bij unive tenminste… dus een beetje een dillemma

knollie ik hoop dat je die kleding heel snel weer nodig hebt :smiley:

mimster volgens mij maakt het echt niet zoveel uit dat je zolang aan de pil bent geweest hoor… ik ben op mijn 13e aan de pil gegaan tot mijn 22e… iets korter dan jou… maar wel in twee ronden zwanger (en dat zonder extra klussen)

knollie ik had ook helemaal niet het gevoel dat het raak was… ik dacht ik doe even een zw test, omdat ik bang was dat ik onbewust mijn ongi uitstelde… dus ik dacht ik doe een test… dan kan ik gewoon weer ongi worden… Met andere woorden… ik hoop wel gewoon voor je :smiley:

penelope gisteren schreef ik nog dat ik weinig last had… en sinds gisteravond alleen maar misselijk! het kan nog komen… en zo niet… alleen maar beter volgens mij want het zegt niks.

ik ben dus vanaf gisteren alleen nog maar misselijk geweest… wel prettig aan 1 kant maar ook best lastig…

de echo heb ik trouwens bij 8,5 weken… tenminste dat is niet zeker… die echo is juist om vast te stellen hoever ik al ben… hoop dat het meevalt!!

LIITA: Balen dat je misselijk bent!!

Wel snel die echo toch?? Ja, voor jou zal het natuurlijk wel lang zijn :wink:

Enne laten we hopen dat het bij mij dan ook de tweede keer raak is :wink:

Wie wacht er eigenlijk op zijn werk met vertellen tot 12 weken??

Ik zit mij weleens af te vragen wanneer ik het zou gaan vertellen,…als het moment daar is :wink:

ik heb er niet mee gewacht… in mijn geval moest ik het dan gaan vertellen tussen kerst en oud en nieuw, en dan is mijn baas niet best te spreken :smiley: en ik werk 40 uur… dus als het fout gaat, moet hij het toch weten. hij kon het erg waarderen dat hij het al zo vroeg van me hoorde. maar alleen hij weet het… en de echo heb ik over 15 nachtjes…

Penelope: Ik ook benieuwd wie de eerstvolgende is. Je begrijpt wel op wie ik hoop

Knollie: goed dat de pijn beter is, maar de randverschijnselen kunnen dus alle kanten op. Kan alleen maar meevallen als het wel raak is.

Tigru: Ik doe een vreugdedansje hier voor je hoor. Zou echt super zijn als je ongi net is afgelopen als je man weer terugkomt. Volgens mij is de zin na 4 maanden bij elkaar weg te zijn meer dan voldoende aanwezig.

LIITA: ik wil ook in het ziekenhuis of kraamzorghotel bevallen. Moet er niet aan denken vooralsnog om thuis te moeten bevallen. Als er een kraamzorghotel dichter bij ons in de buurt had gezeten had dat hem zeker geworden. Maar ik ben nu een beetje aan het kijken voor Zilveren Kruis of via de Rabobank (is zo goed als dezelfde verzekering). Morgenavond maar weer verder het web afspeuren.

Voor de nieuwsgierigen:

Ik kan me inderdaad nog inhouden. Dat is puur omdat ik eigenlijk weet dat het onzin is dat ik zwanger zou zijn, puur gebaseerd op klusdagen en eisprong volgens FF. Ik zit op dag 27 en dat stemt me tevreden, vorige keer was het 25 dagen dus dit lijkt er al meer op. Alleen vandaag is pas dag 6 na de eisprong, dus dan zou ik ook pas zondag op zijn vroegst kunnen testen. Dus vooralsnog geen reden om te denken dat er iets van een zwangerschap zou zijn.

Maar aan de andere kant heb ik wel een dipje gehad in de temperatuur, dit was 6 dagen na de eisprong-datum die ik zelf in gedachten had.

Snappen jullie het allemaal nog? Waarschijnlijk niet. Ik zelf ook niet, dus dat scheelt weer. Conclusie: ik hoop me in te houden tot vrijdag of zaterdag, maar zou ook tevreden zijn met een ongi die vrijdag goed doorzet. Dan weten we voor volgende maand weer wat beter waar op te letten en dat we wat energie en zin moeten bewaren.

Oja, het is nu inderdaad wel een betere timing, dan met Kerst en oud en nieuw! Spannend hoor 15 daagjes nog!!

:smiley:

WM: Rot is dat he…al die onzekerheden en wachten hihhi!!

Daarom is dit forum zo fijn want je kan het met niemand anders bespreken dan je mannetje…en die heeft het na een keer horen dan ook wel gehad hahahaha :lol:

Nou ik :pray: voor je en anders gaan we sowieso samen de volgende ronde in!!! :wink:

WM, dipje kan van de innesteling zijn he, had ik ook :wink:

Mimster, ik vertel het op mijn werk het liefst als ik 3,5 maand ben ofzo. Vorige keer heb ik het bij 9 weken verteld, omdat ik door de misselijkheid niet goed meer kon functioneren en toen aangepaste diensten kreeg. Nu werk ik de helft minder dus het zal vast meevallen denk ik.