Aug & sept 09 stoppers Graag verder in het nieuwe topic

wannabe waarom wil jij eigenlijk niet thuis bevallen?

Ik denk als ik het zelf moest beslissen dat ik dan wel liever thuis ging bevallen. lekker in je eigen omgeving en niet een nacht in een vreemde omgeving… maar mijn man is wat meer gerust als ik in het ziekenhuis beval…

Vlinder: Ja dat is eigenlijk het beste natuurlijk!!

Ik denk wel dat ik het aan familie en vrienden ongeveer tegelijkertijd ga zeggen…ik denk dat sommige een geheimpje niet kunnen bewaren…en dan zal je zien wordt het dalijk voor je verteld!!

Haha, Vlinder, dat dacht ik ook meteen toen ik dat las, over dat dipje in temperatuur 6 dagen na de eisprong.

Het lijkt mij wel wat in deze keer thuis te bevallen, maar hubbie was daar wat minder enthousiast over.

ik vind het wel een lastige keuze… thuis of in het ziekenhuis bevallen…

we wonen wel een stukje bij het ziekenhuis vandaan… dus als er iets niet goed gaat dan duurt het even voor we er zijn… maar het lijkt me zo fijn in mijn eigen omgeving en mijn eigen bedje…

Dat eigen bed ziet hubbie dus ook niet zitten, gezien de bloederige toestand de vorige keren en hij vroeg ook meteen of ze dan de placenta wel meenemen :lol:

Vlinder & penelope: ja dat hoop ik stiekem ook een innesteling. Daarom had ik het ook zo neer gezet, van aan de andere kant heb ik deze tekenen.

Het was een dipje van 0,3 graden omlaag t.o.v. de vorige dag, daarna weer 0,2 omhoog en de volgende dag nog weer 0,1 omhoog. dus ik hoop morgen op nog meer verhoging :lol:

LIITA: De reden dat ik liever niet thuis beval is dat het me nogal een rotzooi lijkt te geven. Daarnaast heb ik een aantal jaar geleden een documentaire gezien over het kraamzorghotel en dat leek me echt geweldig. Daarnaast is een collega van me daar ook bevallen en ook haar is dat goed bevallen.

Zowel mijn zus als mijn moeder hebben allebei 2 bevallingen gehad waarvoor ze of al in het ziekenhuis lagen of uiteindelijk naar het ziekenhuis hadden gemoeten en daarnaast in 3 van de 4 gevallen moest er ook nog langer in het ziekenhuis verbleven worden. Dus je kunt er maar zijn zeg maar. Nu wonen wij ongeveer 15 minuten van het ziekenhuis dus op zich wel te doen, maar het zal maar net de 15 minuten zijn die je tekort komt. en als alles goed gaat in het ziekenhuis, dan mag je ook weer snel naar huis toe.

Dus vandaar tot nu toe mijn voorkeur voor het ziekenhuis/ kraamzorghotel.

Prissie… gefeliciteerd!! Lekker hoor stiekem al een beetje verwacht en gehoopt voor je :slight_smile: Hoe voel je je nu? Lekker samen met je mannetje van dit nieuws genoten gisteren met RANJA…

Tigru… beter nieuws dat je cyclus gewoon op de wijze waarop het moet doorgaat… :slight_smile:

WM… Dipje… mm… en knap dat je nu al nadenkt over thuis of in t ziekenhuis bevallen… ik moet eerst maar zwanger zien te worden voordat ik over dat soort dingen na ga denken!!

LIITA… Misselijk… hopelijk neemt t geen ernstige vormen aan :S

Squirrel… duim dat ze een aannemelijk bod gaan doen is dat ook weer van je schouder af!!

Hier vanacht enorm slecht geslapen heb tot 2uur wakker gelegen… Ben enorm humeurig de laatste dagen… maar jaah… dat zullen allemaal bij werkingen zijn van het stoppen met de pil… Vandaag nog lekker dagje vrij… vanaaf trainen… mr jaah heerlijk nog ffies genieten vandaag…

meld me ook weer

Prissie gefeliciteerd!!! wat gaaf zeg.

Guinevere… wat fijn dat het allemaal toch goed is gekomen tussen jou en je partner… en wanneer ben je van plan om te gaan testen?

:smiley:

knollie nu maar hopen dat je die kleding weer snel aan kan he?

mimster ik ben ook best lang aan de pil geweest en het was elke keer met de 2de ronde raak hahaha. dus zegt niet alles he?

knollie hopen dat het snel raak is. ik duim voor je.

penelope wel fijn dat je weinig last hebt van kwaaltjes. maar ik kan me voorstellen dat het je ook onzeker maakt. vooral als je al een mk hebt meegemaakt. krijg je ook een vroege echo dan?

wm wel spanned. wie weet ben je toch zw.

gister belde de vk mij. ze zei dat ik recht heb op chromosomenonderzoek d.m.v. bloedonderzoek. omdat ik 2 miskramen heb gehad. mijn man moet dan ook bloed prikken. ik heb het met hem er over gehad en hij wou het wel doen. maar ondertussen mag ik gewoon zw worden hoor.

Lotte, dat is nog wel even spannend dan, zo’n bloedonderzoek. Ja, ik krijg met 8 weken een echo bij de gyn, als alles goed is kan ik daarna gewoon verder bij de vk lopen. Ik mocht met 7 a 8 weken een echo, ik heb zelf de afspraak gemaakt met 8 weken, dan zie je toch net iets meer :inlove:

Lotte, naar wat voor dingen gaan ze kijken dan?

Bevallen: ik dacht bij de vorige keer dat ik thuis zou willen, maar tegen het einde wilde ik toch naar het zkh. Had uiteindelijk ook gemoeten vanwege meconium houdend vruchtwater, maar wat was ik blij dat ik in het ZKH was. Alleen al om die troep, dat meconiumhoudende vruchtwater was echt :sick: :sick: en het bleef maar komen, werkelijk alles zat eronder. Toen ik een paar uur na de bevalling wilde gaan douchen en opstond, liet ik ineens al mijn urine lopen :oops: , dus dat gaf ook nog een grote troep. Was echt blij dat ik daar was, denk dat mijn matras er anders niet ongeschonden vanaf was gekomen.

tja, bij mij gaat er niets boven thuis bevallen.

maar mijn bevallingen verliepen dan ook snel.

Bij anna totaal geen zooi, uiteindelijk een matje en een gaasje gebruikt, en dat was voldoende.

Bij Jasper een enorme bende, alle matjes waren op, en alle hydrofieldoeken zijn ingezet omdat ik in het matras tot mijn enkels in het vruchtwater stond.

ik ben beide keren bevallen op een oud matras dat we op de eetsfale hadden gebonden.

ma de bevalling kon het hoeslaken in de was, en het matras aan de kant van de weg voor de vuilnis (bij jasper ben ik van het matras afgesprongen met de mededeling dat het matras snel naar buiten moest omdat de vuilniswagen elk moment kon komen. :wink: eninderdaad, met een half uur was hij weg)

Daarna lekker gedouched en mij eigen schone bedje in gedoken.

Hoewel ik in dit huis wel boven zou mogen bevallen, zou ik het gewoon weer beneden op de eetafel willen op een oud matras… nou ja, eerst maar eens zwanger zien te worden…

ik zou het overigens erg vervelend vinden voor manlief en kinderen als ik na de bevalling niet thuis zou zijn.

Ik wil mijn kids graag bij me hebben om als gezin samen te zijn, maar voor de kids is thuis zijn natuurlijk het beste/meest vertrouwd…

bevalling, ik heb helaas geen keuze, moet in het ziekenhuis en dan ook nog 4 a 5 dgn blijven. krijg een ks!

@knollie1 wrote:

bevalling, ik heb helaas geen keuze, moet in het ziekenhuis en dan ook nog 4 a 5 dgn blijven. krijg een ks!

dat is dan natuurlijk logisch… als je geen keuze hebt zul je je er toch in moeten berusten en er het beste van maken

Fietje:

Wat een verhaal hahaha…net op tijd voor de vuilniswagen hihihi!!! :lol: :lol:

meld :mrgreen:

@Mimster wrote:

Fietje:

Wat een verhaal hahaha…net op tijd voor de vuilniswagen hihihi!!! :lol: :lol:

Tja, net bevallen of niet, ik blijft praltisch ingesteld (ben om 8:03 bevallen, de vuilnis kwam om 8:45)

Dus alles zooi aan de kant, placenta in de vuilnis zak!

zo zie je maar weer dat ieder zijn voorkeur daarin heeft.

Mijn voorkeur voor niet thuis bevallen had ik al voordat mijn zus 8 jaar geleden zwanger raakte van haar 1e, dus is meer een oergevoel dan dat ik er nu meer mee bezig ben

:smiley: Inderdaad wel heel praktisch ingesteld, ik zie het ook wel voor me:D Bevallen hup matras bij het vuilnis!

Prissie gefeliciteerd!! :dance: Geniet er van!

Hier is het nog in spanning afwachten, vrijdag zou ik ongesteld moeten worden,maar hoop van niet! :slight_smile:

Ik had btw ook dag 6 na m’n eisprong een daling in temp en die ging daarna ook weer omhoog!