Aug & sept '09 Hier niet meer posten, er is een nieuw to

@lotte82 wrote:

penelope wanneer heb je de termijnecho?

ik heb hier geen bloedverlies meer gehad en ook geen buikpijn. nog 2 daagjes geduld!! ik heb gister mijn moeder verteld over mijn onzekerheid en we hebben samen ff een potje zitten janken. dat lucht ook wel eens op :oops:

Bedoel je mij of iemand anders? Als je mij bedoelt: bedoel je de 20 wekenecho? Pas begin maart, dat duurt nog even.

Fijn dat je nu in elk geval niet meer bloed, nu hopen dat het zo blijft.

ja ik bedoelde eigenlijk 20 weken-echo hahahha.

Nou Lotte de verstrooidheid komt nu al :stuck_out_tongue:

ja he :oops:

mompsie… heel mooi dat alles goed is en dat het een jongen is gefeliciteerd… :slight_smile: leuk joh…

Hier gisteren de echo… het kindje is gezond minimale kans en hoogste score qua nekplooimeting… het was alleen onwijs bewegelijk, en ze konden hem/haar niet goed op de foto krijgen. Ook zei ze dat hij/zij lange beentjes heeft. Mijn vriend is 2.00 dus dat kon ook niet anders :slight_smile:

Ik ga foto’s op het showforum zetten :slight_smile:

Lotte hoest met jou… lekker dat je even met je moeder gekletst hebt en even alles eruit hebt kunnen gooien :slight_smile:

Beate… leuk zeg zwanger met een vriendin moest zo zijn… krijgen jullie alleen maar sterkere band door :slight_smile:

Hoest met de rest… MIMSTER duurt lang je weet maar nooit misschien test je straks gewoon positief… :slight_smile:

dijo wat fijn dat de nekplooimeting goed was.

ja, was een hele opluchting en nu kan ik echt gaan genieten!

Hoest met jou? Hoe voel je je??

dijo fijn dat de nekplooi goed was!!

Hoest met jou fietje hoe voel je je??

Fijn dat alles er goed uitzag Dijo.

ben ik ook weer na een lange dag werken.

lees vanaaf wel even bij

Hoi Allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij.

Allereest Beate en Fietje, wat een geweldig nieuws voor jullie, van harte gefelicteerd!!!

Penelope, wat fijn dat de echo goed was, en wat leuk dat jullie nu weten wat het gaat worden…ik ben er zelf nog niet uit of ik het nu wel of niet zou willen weten.

Djio, voor jou ook fijn dat alles in orde is na de echo met meting.

Knollie, wat goed van je dat je ondanks je gesteldheid toch nog zoveel hebt weten te klussen.

Suzy, fijn dat bij jou alles ook weer op gang is, kan je er de volgende ronde volledig voor gaan.

Lotte, ik ga voor je duimen dat je echo gewoon goed blijkt te zijn en dat je lekker kan gaan genieten van je zwangerschap.

Mimster, ik duim hier voor je, lijkt me erg verwarrend dat je cyclus zo onberekenbaar is, heb dat nu de laatste cyclus ook ervaren, zeker omdat je dan niet lekker kan bepalen wanneer je ei is.

Hier is alles ok, we zijn al de hele week druk aan het klussen geweest en volgens mij heb ik vanmorgen mijn ei gehad, dus het zou raak kunnen zijn, maar goed dat is afwachten.

Hoe zit het eigenlijk met de echo’s, want ik lees hier dat iedereen al vroeg voor een echo gaat en ik wist niet beter als dat je je eerste echo met 20 weken krijgt, maar nu lees ik andere dingen, lijkt mij wel prettig om vroeg een echo te krijgen, denk dat mijn huisarts dat ook wil in verband met de operatie die ik vorig jaar gehad heb.

Ik baal er wel een klein beetje van dat ik nu weer twee weken in spanning zit of we nu wel of niet zwanger zijn, vind dat het enige jammere aan al dat geklus. Maar dat is niet anders.

Groetjes, Dreampje

dreampje als je een medische indicatie hebt dan krijg je al rond de 8 weken een echo en anders tussen de 10 en 12 weken een termijnecho.

dreampje: goed bezig qua klussen dus. volgens mij krijg je altijd een termijnecho rond de 12 weken en een 20 weken echo. Verder kun je voor de nekplooimeting gaan en dan zit daar ook een echo bij. En natuurlijk kun je zelf nog voor een pretecho gaan. Ervaren meiden, correct me if i’m wrong.

Dijo: fijn dat alles goed was.

gggggggrrrrrhhhhh, ik heb rekbaar slijm, rommelende buik, licht positieve ovutest en een man die te moe is om te sexen. Baal er stevig van, hopelijk gaat er nog wat het klussen komen deze week, maar ik vrees het ergste.

kom op wm haal je mooiste lingerie uit de kast en verleid hemmmmmm

Ik wilde ook al zeggen, nou WM, alle trucen uit de doos halen :mrgreen:

De eerste echo, de termijnecho, is normaliter tot 12 weken (dan heb je de meest betrouwbare meting te pakken), voor zover ik weet.

En de nekplooimetingecho (als je dat wilt) is tussen 11 en 14 weken.

Daarbij is het dan ook handig om te weten dat:

Een verdikte nekplooi komt ook bij gezonde kinderen voor. Het kan dus zijn dat er onterechte ongerustheid ontstaat. Echter hoe breder de nekplooi, hoe groter de kans is dat er iets aan de hand is. Het is echter ook mogelijk dat U ten onrechte gerustgesteld wordt, zelfs als de nekplooimeting verricht wordt door een echoscopist die met dit onderzoek veel ervaring heeft. Slechts 70% van de kinderen met het syndroom van Down heeft een verdikte nekplooi, 30% van de kinderen met het syndroom van Down kunnen dus niet door middel van deze test worden opgespoord.

En de termijnecho is dus om je zwangerschapsduur vast te stellen en de 20 weken echo is een medische controle.

Dijo, fijn dat alles goed was…

hier gaat het ook prima

vandaag nog wat positiekleding gehaald, want na de tweede hebben we alle spullen weggedaan…

ik knap nu al uit mijn broek (bij de 1e al met 8 weken, en bij de tweede met 7 weken) maar nu zetten mijn darmen wel erg op.

Ik heb nu in de avond al een enorm zwangere buik… lastig om passende kleding te vinden, want om nu al positiekleding aan te doen, vind ik wat overdreven… al zit het wel het lekkerste.

dus tja, hier weinig klachten, behavle buikpijn van een knellende broek…

Ah wat maakt jou het uit Fietje, gewoon aantrekken wat lekker zit en als dat positiekleding is, so be it :slight_smile:

ikke :inlove:

en er was niet eens speciale lingerie voor nodig

Fietje: inderdaad gewoon aantrekken wat fijn voelt.

Lotte: was nog vergeten te melden dat ik het zo fijn vind dat het bloeden is gestopt. nog maar 2 nachtjes in spanning wachten

wm dat heb je snel gedaan hhahaha