Aug & sept '09 Hier niet meer posten, er is een nieuw to

Ons showtopic!



Wijzigingen kun je gewoon op het forum melden dan verwerkt Penelope het zsm.











Amaya: Ik ben rond de 30 jaar, heb een zoon van bijna 3. Wij gaan dus voor een tweede kindje! Ik werk in de gezondheidszorg en als gastouder zorg ik voor een jongetje van bijna 3 en een meisje van bijna 5 maanden. Erg leuke combi zo, kan de zorg voor eigen zoon en werk zo goed combineren. Blijf wel graag anoniem dus vandaar dat ik geen precieze leeftijd en echte naam vertel :slight_smile: Wij hebben behalve condooms geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt, dus voordeel daarvan is dat ik niet hoef te ontpillen o.i.d.



Janinepien: Ik ben Janine, 30 jaar en moeder van een peutermeisje. We willen graag een tweede kindje, dus we gaan ervoor! Ik werk drie dagen in de week als gymlerares en ben blij dat ik dat kan combineren met het moederschap!!

Penelope: Ik ben begin 30, heb in juli helaas een ma :**: gehad en we kunnen niet wachten om weer zwanger te worden. Ik werk niet, al is het een baan op zich om hele dagen bij de kinderen te zijn.



Vlinder83: Ik ben een 26 jarige mama van een lekkere dreumes. Twee jaar geleden was ik ook een augustusstopper, ik hoop dat we dit keer net zoveel geluk hebben als toen en weer snel zwanger mogen zijn. Naast dat ik mama ben werk ik in de zorg.



Kim: Ik ben Kim, ben 23 jaar en woon samen met mn vriend van 30 in Maastricht, samen met onze huisdieren.

We zijn een paar weken geleden op vakantie geweest in Spanje en hebben daar samen de beslissing genomen om de grote stap te zetten om te stoppen met de pil.

Ik ben 7 augustus gestopt met de pil, heb de dinsdag daarna de laatste menstruatie van de pil gehad en zit nu dus in de spannende tijd om te wachten waneer mn natuurlijke menstruatie komt…of niet komt
:wink:



Fietje: Ik ben Fietje, 28 jaar (bijna 29)

en heb twee kinderen van jan 2006 en jan 2008.

inmiddels voor het werk van manlief verhuisd en met een groter huis ook de wens voor een derde kindje versterkt.

Het oude huis staat nog te koop en dat brengt helaas wat zorgen met zich mee. Van beide kids snel zwanger geraakt, dus vanwege twee bruiloften in juni waar we graag bij willen zijn, gaan we er eind september pas voor.




Squirrel: Wij zijn van plan om eind september ook voor een tweede te gaan.

Onze smurf is dan 6 maanden. Hij is met een keizersnee geboren en dan ‘mag’ je na een half jaar weer zwanger worden. We gaan er gelijk maar weer voor omdat ik dit jaar 35 wordt en je weet tenslotte nooit hoe lang het gaat duren voor het weer raak is.




Lotte82: Ik ben Lotte en ik ben ook gestopt met de pil. Ik heb al 2 kids, een dochter van 2 jaar en een zoon van 9 jaar dus we gaan voor de derde. Tussen mijn dochter en zoon in heb ik ook een miskraam gehad. Ik ben 27 jaar en woon in doetinchem.



Tigru: Ik ben Tigru, 28 jaar. 18-8 was de laatste pil, na 13 jaar slikken. 15 juli ben ik getrouwd en al eerder is de beslissing gevallen de pil de deur uit te doen. Momenteel wonen we nog te klein voor een kindje, echter staat een verhuizing voor de eerste helft van volgend jaar gepland. Maar helaas duurt het ook even voor we gaan proberen.

Mijn man is namelijk militair en is tot eind december in Afghanistan. Hij is pas 2 weken weg, dus ja, het duurt nog even. Omdat ik zo slecht mijn periode had en ik mijn lichaam graag tot rust wil laten komen hebben we besloten dat ik ging stoppen als hij weg was. Wat nu dus gebeurd is. We hebben heel veel contact over alles en vinden het allebei heel spannend!

Ben heel benieuwd hoe de komende maanden eruit gaan zien en ik heb nu al zin in de thuiskomst van mijn man, om dubbele redenen!




Mopsie: Ik ben Mopsie, 32 jaar.

Mijn man en ik hebben al een hele lieve meid van net 2 jaar.

Onze kleine meid is een heel lief schatje, en tja zo willen wij er nog wel één.




Wannabe mammie: Ik ben 29 jaar en in januari van 2009 getrouwd met mijn grote liefde. Na bijna 12 jaar pilgebruik ben ik nu aan de laatste strip begonnen. Woensdag 23 september zal mijn laatste pil genomen worden om daarna voor het echie te gaan. Het is dus even wachten wanneer mijn menstruatie weer op gang gaat komen. Erg spannend allemaal!



Knollie1: Ik ben D.ebby, sinds '04 getrouwd.

In '05 is Y. geboren en in '07 T. beiden na een erg zware bevalling die is geeindigd in een ks.

We hebben daarom ook erg getwijfeld of we wel een derde willen. Ook spelen hierbij de karakters van onze andere kids een rol. Het zijn beide erg drukke kinderen, die ook erg slecht slapen.

Maar we hebben beiden hetgevoel dat het nog niet compleet is zo.




Kuona: Ik ben Kuona, 26 jaar en verliefd, verloofd, en sinds ruim 2 jaar ook getrouwd. Na een ontpil-periode sinds 3 augustus zijn we sinds oktober voor het eggie begonnen! Een kwestie van ‘timemanagement’ gezien mijn man voor zijn werk veel weg is. We hopen op een groot wonder van kleine omvang!



RedAngel: Ik ben 22 jaar, en 07-08-2009 getrouwd met mijn grote liefde :inlove:

Mijn laatste pil heb ik 17 september geslikt. We wilden eigenlijk eerst voor Natural Family Planning gaan in de vorm van anticonceptie.




Beate: Ik ben Beate, 26 jaar en samenwonend met mijn super lieve mannetje!

Mijn anticonceptiemiddel was de Mirena spiraal, van mij mocht die er al wel afgelopen januari uit. Maar manlief had daar niet dezelfde gevoelens over… totdat hij in augustus zomaar ineens 's morgens zei dat ik maar eens naar de huisarts moest gaan. Nou daar kwamen mijn vreugdetranen hoor!! Wat was ik blij! (was mijn gezeur toch ergens goed voor geweest) :wink:

Dus nu zijn we al 2 maanden druk aan het klussen! En gaan we er voor de volle 100% voor! Hopelijk met een positief resultaat! Liefs mij.




Pris: Ik ben priscilla ben 21 jaar oud dus de jongste hier haha. Mijn vriend is 23 en we wonen in groningen. We dachten in augustus dat ik zwanger was door de pil heen had echt alle symptomen. Maar elke keer negatief getest de huisarts geweest en die bevestigde dat ik helaas niet zwanger was. De teleurstelling was zo groot voor ons allebei dat we hebben besloten om met de pil te stoppen.

Ik ben sociaal pedagogisch medewerker en werk in woonvorm voor mensen met een psychische indicatie.




Mimster: Ik ben dus Mimster, 28 jaar en in augustus gestopt met de pil!

We hebben twee cyclussen rustig aan gedaan en sinds afgelopen maand druk bezig :wink:

We gaan voor ons eerste kindje, dus erg spannend allemaal!!




Loveisintheair: Hai ik ben loveisintheair (echt alle gebruikersnamen zijn hier bezet) ik ben 22 jaar en we willen graag ons eerste kindje.Mijn man en ik werken allebei full-time. We wonen in de buurt van Groningen, en we hebben 2 katten. Ik vertel nog even niet te veel over mezelf omdat ik weet dat hier ook veel collega’s van me komen, en ik hou onze kinderwens het liefst nog even voor mezelf. Maar als iemand nog vragen heeft…



Dijo: Hallo, ik ben Dijo, 24 jaar en ik en mijn vriend hebben een kinderwens al een tijd maar in september was het hoge woord eruit en ben ik 27 september 2009 gestopt met de pil.

Ik doe aan een teamsport en train 3 x in de week.

Ik kom uit Noord-Holland, werk bij defensie (38 uur)heb geen huisdieren.

Niemand weet verder dat wij een kinderwens hebben en omdat ik sta te popelen om toch dingen te weten te komen had ik me aangemeld en moet zeggen het bevalt me hier prima… :slight_smile:




Geneva: Mijn verhaaltje, ben 29 jaar en vorig jaar getrouwd. We hebben er al eerder over nagedacht maar vorig jaar augustus echt gestopt met de pil. We gaan voor een eerste wondertje.



Dreampje: Hoi Allemaal,



Ik zal het ff over doen, ook voor pagina 1.



Ik ben dreampje, wil nog even niet mijn eigen naam gebruiken, aangezien die te apart is, ik ben 33 en ben getrouwd, manlief is 42.

Aangezien ik altijd veel te veel overgewicht had, had ik besloten zo niet aan kinderen te beginnen, toen ik in 2008 de mogelijkheid kreeg om een maagverkleining te ondergaan, kwam ook de optie kinderen weer in zicht, we hebben toen al besloten dat als ik genoeg zou afvallen, ik zou gaan stoppen met de pil, ik ben in januari 2009 geopereerd, heb wat complicaties gehad, waardoor de kilo’s eraf vlogen, na overleg met de chirurg mocht ik in juli/augustus van hem wel stoppen met de pil, in juli voelde ik me nog niet goed genoeg, maar in augustus wel, dus zijn we in augustus met de pil gestopt voor een eerste kindje, na 19 jaar gebruik daarvan.

Inmiddels weeg ik 66 kilo en voel me prima. (Ja ik ben meer afgevallen als dat ik nu weeg…)

Wij hebben 2 honden en een kat, waar we veel aandacht aan besteden. Ik werk vier dagen in de week, als administrateur bij een groot bedrijf.




Mariamaria: Ik ben Maria, 25 jaar oud en getrouwd. Manlief en ik wonen in een leuk huis en hebben een boompje en beestje daarbij. Ons geluk zou nog groter worden als we een kindje mogen krijgen. Om moeder natuur een handje te helpen, ligt de pil inmiddels in de prullenbak.

Lotte, ben je al met je meisje bij de huisarts geweest?



ik denk toch echt dat je meisje wat meer vocht nodig heeft, want dit klinkt als uitdroging (ten gevolge van het spugen?)

Ik hoop dat de dokter je daar mee kan helpen.



Laat je niet afschepen he!!

meld

meld

meld

Dreampje: balen van je ongi, maar alvast veel plezier voor deze ronde toegewenst

hoi hoi



heb niet alles terug gelezen.

Ben wel even benieuwd naar hoe het met de dochter van Lotte gaat.



en jullie allemaal heel erg BEDANKT voor de knuffels. doet me goed.

Zoals gezegd gisteren een heel zwaar gesprek gehad met mn therapeute, waarin ze heel direct dingen tegen me zei, die me echt tot nadenken hebben gezet. Ik wil er verder hier ook niet teveel op in gaan. maar het was wel een eyeopener voor mij.

RA spannend hoor. En wat jij hebt heb ik ook hoor. Heb trouwens vanaf jongs af aan al het idee gehad dat ik geen kinderen kan krijgen, vraag me niet waarom. Ben nu dus ook zo benieuwd of ik mama ga worden. Of het allemaal wel gaat lukken.



Knollie hoop dat je je gauw weer beter voelt en dat het gesprek je helpt met dingen.



Lotte ben zo benieuwd hoe het nu met je dochter gaat.



Suzy hoe is het gegaan?



Mimster dat houdt mij ook wel bezig hoor, de leeftijd.



Squirrel, lastig he al die dingen waarvan je denkt, zou het, zou het niet. Toch maar elke x weer afwachten tot het moment dat je kunt testen.



Jammer Dreampje, op naar de volgende ronde.



Tigru al een beetje bijgekomen van alles? Of nog druk in de weer met alles?

Knollie: Jij bepaalt zelf wat je hier kwijt wilt. Wat je voor jezelf wilt houden is aan jou, als je hier iets kwijt wilt zullen we je proberen te ondersteunen.

Goed dat het gesprek een eyeopener is geweest, hopelijk ga je er goede dingen uithalen en heb je er wat aan. Sterkte daarmee :hug: :hug:



Suzy: Hoe was het



Lotte: Hoe is het met je meisje?



Goed, heb nog niets gelezen van jullie want ik doe ff ego hahaha

ONs kindje had meer afwijkingen dan alleen geen schedel dak. Hij had ook een gat in zijn middenrif... dit wijst waarschijnlijk naar een gen defect (trisomie 13 of 18 hier krijgen 18feb de uitslag van.. wij gaan iig naar een klinische geneticus.. kijken wie van ons de drager is van dat defect en verder mochten we gewoon zwanger worden.. want tsja.. het is toch maarproberen heh ..

Verder heb ik nu voor altijd een medische indicatie voor mijn zwangerschap dat betekent dat ik heel de zwschap bij de gynecoloog loop etc

Suzy, wil je je berichtje in het vorige topic deleten? Zodat daar niet gereageerd wordt?

ik hou het ff kort want is een heel verhaal. ik ben met abigail naar de huisartsenpost geweest. ze heeft een longontsteking en ze zou eigenlijk opgenomen moeten worden. duss wij naar de kinderafdeling en toen ging de kinderarts haar ook onderzoeken. bloedonderzoek en zuurstofonderzoek enzo. het probleem was eigenlijk dat de hele kinderafdeling vol was. en ze gingen het bloed onderzoeken om te kijken of het om een virale of bacteriele longontsteking ging. want als het om een bacteriele ging dan moest ze aan een zware antibiotica via infuus maar het was een virale en dan heeft antibiotica geen zin. maar aangezien de hele kinderafdeling vol was vonden ze haar niet ziek genoeg om in een ander ziekenhuis opgenomen te worden. die longonsteking heeft ze als complicatie gekregen van het rs-virus. en ze had ook nog eens 40,5 koorts. dus al met al ben ik nog niet helemaal gerust maar ik ga haar vanacht nog paar keer laten drinken.

:hug: knuffel voor jullie en voor je meisje,



houd haar goed in de gaten en gewoon weer met het ziekenhuis bellen als het minder gaat.

Moet zeggen dat ik het erg slecht vind dat ze jullie naar huis sturen

ja dat was mijn eerste gedachte ook. ik ben er ook nog niet gerust op.

Lotte, ben net wakker en dacht direct maar kijken hoe het gegaan is. Vind het om eerlijk te zijn ook niet zo een fijne gedachte dat ze jullie gewoon naar huis hebben gestuurd. Hoe is de nacht gegaan? :hug: voor jullie

Lotte hopelijk gaat het vandaag een beetje beter

@penelope heb het berichtje daar verwijderd hoor :slight_smile:

Dankje Suzy!



In het begin vroeg ik de mod of ze de oude topics wilde sluiten, maar dat doe ik niet meer want dan kun je geen enkele post meer wijzigen of makkelijk quoten en dat vind ik onhandig.



Sterkte met je dochter Lotte.

Lotte: Hopelijk heeft in ieder geval je dochter een lekkere nacht gemaakt.



Suzy: Hoe ervaar je zelf het gesprek in het ziekenhuis? Zijn al jullie vragen goed beantwoordt. En welke gevolgen heeft deze uitslag nu voor een volgend kindje? Fijn dat je wel de gehele tijd bij een gyn onder behandeling zal blijven bij een volgende zwangerschap.

Hoe ervaar ik het gesprek? Als zeer goed! We hebben de verslagen mee gekregen inclusief het geboorteverslag etc… Ze heeft bevestigd dat hij nog levend geboren is en vlak daarna overleden is…



En verder moesten we gewoon maar weer snel zwanger worden. Of het nu trisomie 13 of 18 is of gewoon deze afwijkingen… het blijft allemaal ernstig… en het kan ook heel goed gaan … dat zie je aan ons met Irene… dus ze vind gewoon dat we het moeten proberen gaan we dus ook doen of deden we eigenlijk al heh :wink:



Verder stuurt ze ons door naar de klinische geneticus om te kijken of een van ons drager is van een gen defect waardoor dit veroorzaakt is… afwachten dus maar zal wel een lang traject worden mgoed als ik het voor het zeggen heb krijgen we ook nog meer dan 1 kindje eribj… maar helaas heeft de tijd mij geleerd dat ik het helemaal niet voor het zeggen heb in deze…