Mja… 2011 was al niet ons jaar, 2012 is minstens even heftig begonnen… Ik weet niet meer waar ik de energie vandaan moet halen om al die tegenslagen aan te kunnen… Ben zo toe aan even een lichtpuntje, maar dat lijkt maar niet te komen…
@HanB wrote:
Maar als ik zwanger zou raken, gaan alle afvalstoffen naar het kindje, en dat mag absoluut niet…![]()
Zodra je weet dat je zwanger bent (en dat weet jij waarschijnlijk vroeg genoeg) kun je toch gewoon weer stoppen en is er toch vast niet veel aan de hand??
Ik snap je frustratie heel goed! Als ik niet zo snel weer zwanger was geweest, had ik waarschijnlijk met hetzelfde gezeten. Heb een jaar lang een duur sportschool abb gehad en ben gewoon maar 4 kilo afgevallen ofzo (welke er allang weer aan zitten) Ben dus ook echt niet blij met mijn lichaam, maar nu kan ik niet anders dan van mijn groeiende lichaam te genieten. Hoop dat dat ook snel voor jou weg gelegd is, want opgeven doen we hier niet! Ook jij moet snel weer zwanger zijn!!!

Oh lieve Han! :hug:
Wat de andere meiden ook al schrijven, niet ogeven, hoor, je zit gewoon ff in een ‘dipje’ en daar kom je heus wel weer uit (desnoods trekken we je d’r met z’n allen uit ).
Als je je ongelukkig voelt met je figuur, idd toch weer lekker gaan trainen, al zal het veel minder zijn dan vroeger. Ben natuurlijk geen expert, maar heb nog nooit gehoord dat je niet mag sporten/afvallen als je zwanger bent i.v.m. afvalstoffen die dan naar de baby zouden gaan… :think: En mocht dat toch zo zijn, zou het de eerste 4-5 weken idd toch niet uit moeten maken omdat er dan nog geen ‘bloedband’ is tussen moeder en vruchtje, dus zou ja anders altijd gewoon weer kunnen stoppen zodra je weet dat je zwanger bent.
Ik herken je angst wel dat het misschien wel nooit meer zal gaan lukken en natuurlijk zijn er geen garanties, maar je hebt al 2 kinderen op de wereld gezet, dus aan de andere kant, is er eigenlijk geen reden te denken dat het nu opeens niet meer zal lukken. Wij hebben nu 5 rondes altijd toch wel 1-3x in m’n vruchtbare periode geklust, maar het wil hier dus ook niet echt vlotten - lijkt er op dat het bij ons ook gewoon niet ‘helemaal spontaan’ wil (want waarom zou het deze ronde dan opeens wèl ‘zomaar’ raak zijn)…
Dat lichtpuntje gaat dit jaar komen, echt waar! Al moet ik persoonlijk langskomen om het aan te steken! :-*
Zo, nu gauw weer terug onder m’n eigen steen. :silenced:
Kop op Han!
Ik ken het gevoel wel hoor, soms gaat alles fout. En de ene keer denk je ‘ach wat kan het mij schelen hoe ik eruit zie’ en de volgende keer denk je ‘bah wat dik en lelijk’.
Maar afvallen kan best totdat je zwanger bent, alles is meegenomen toch? En als je zwanger bent, kun je ook gewoon doorgaan met gezond eten. Een beetje afvallen is niet erg, pas als het over kilo’s per week gaat, gaan er afvalstoffen naar je kindje.
:hug:
Zo tegen de tijd dat ik 40-45 kg kwijt ben, ga ik me hopelijk weer wat fijner over mijn lijf voelen… :silenced:
@HanB wrote:
Zo tegen de tijd dat ik 40-45 kg kwijt ben, ga ik me hopelijk weer wat fijner over mijn lijf voelen… :silenced:
Nou meid, waar wacht je dan nog op? Aanpakken die hap! Dat krijg je best voor elkaar, positief blijven, hè! :-*
MM ~~ breekt even in ~~
HAN KOP OP MEID JIJ BÉNT POSITIVITEIT EN HET HALVE VOLLE GLAS
Dat lichtpuntje komt er écht en die dip waar je nu in zit
kunnen dat ook hormonen zijn?
Dikke knuffel en héééééééle gróóóóóte (45+) kroel
:hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove: :hug: :dance: :inlove:
MM breekt weer uit
Lieve Han, je komt er echt wel. Nu heb je even een moment dat alles tegen zit maar er schijnt echt nog wel een lichtje aan het einde van deze tunnel.
Ik weet het, nu is het moeilijk te geloven maar echt waar…alles komt uiteindelijk op zijn pootjes terecht :-*
Hormonen? Wie weet… Ik denk dat ik vooral gewoon een enorme burn-out heb. Zoveel mee gemaakt, de afgelopen jaren, dat dat er nu allemaal uit komt. Raar hé? Ik zo negatief? Zo ken ik mezelf ook niet hoor! En vind er maar niks aan, dus laat maar gauw ophouden ook!
Thanks meiden… Ben blij dat ik hier kan en mag ventileren, en dat jullie klaar staan met raad en daad! :-* :-* :-*
We zijn er voor je in goede en in slechte tijden Han! :hug: Rustig aan, er is de afgelopen tijd genoeg narigheid op je padje terecht gekomen!
@Lindaaa wrote:
We zijn er voor je in goede en in slechte tijden Han! :hug: Rustig aan, er is de afgelopen tijd genoeg narigheid op je padje terecht gekomen!Nice choice of words! 8) Helemaal mee eens!!! :mrgreen:
:-*
Genoeg kan ook gewoon teveel zijn!
Hoop dat je vandaag weer wat positiever bent??
Ik zit in de ziektewet, heb dinsdag geprobeerd te werken maar helaas… Alleen het autorijden al was veel te pijnlijk. Dus ik kwam al met veel pijn aan op mijn werk. De arbo had mij maandag al gebeld met de mededeling niks te forceren en als het niet ging er gewoon mee stoppen en dan zou ik gewoon met behulp van bedrijfsarts weer langzaam aan het werk gaan. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren voor ik daar iets over hoor… Toen ik overspannen thuis zat, duurde het zo’n 7 weken voor ik eens bericht kreeg… Als het me te lang duurt, ga ik gewoon weer aan het werk. Het liefst volgende week al!
Ik lijk weer wat meer energie te krijgen en ben ook niet meer zo gauw ‘misselijk’ (misselijk kan ik het ook niet noemen, gewoon een raar gevoel…) Dus laat ik maar mooi van deze zwangerschap gaan genieten!! Heb op mijn verjaardag ook zo’n schattig pakje van mijn ouders gekregen. Maatje 50! :inlove: Zo lief, zo klein! :inlove: Nog maar 2 1/2 week plassen voor MvM, dat zou ik echt niet gaan missen!! Maar goed, ik hoop er weer iemand mee geholpen te hebben! Niet iedereen is zo mega vruchtbaar als ik helaas…
Fijne dag vandaag allen! Wat eten jullie vandaag trouwens? Moet even wat ideetjes opdoen…
Vandaag nog steeds heel moe, en het is te vroeg om goed te kunnen verzinnen hoe ik me voel… :shifty: Kom ik dus straks wel op terug!
Straks met kat naar de dierenarts. Ze is vorige week gesteriliseerd, en nu de laatste controle voor de hechtingen en zo. En vanmiddag met Isa een kennismaking op de psz… :shifty: Ze gaat op dinsdagochtend, en donderdagmiddag, en begint de 16e al. :shock: Wat gaat ze hard…
Zit je nou in de ziektewet vanwege je val vorige week? Ben een beetje chaotisch, sorry. :oops: Hoop dat je gauw weer opknapt, en geen pijn meer hebt! Wel superfijn dat je kwaaltjes nu eindelijk afnemen! Alweer 13+ weken meis…
Wat wij gaan eten? Ik zou het absoluut niet weten… :think: Dat bedenk ik meestal pas ergens 's middags…
Ben mijn nieuwe werkplek aan het inrichten. 8) Op onze voorzolder staat een twee meter lang bureau. Dat was ons gezamenlijke bureau, toen we nog op de flat woonden. Stonden destijds dus ook twee pc’s op. Van de week hebben we hem vrij geruimd van alle zooi dat zich erop verzameld had, we hebben stof gezogen, gedweild en schoon gemaakt. Nu staat aan de ene kant een pc, en de rest is vrij, en ga ik gebruiken als mijn fröbelhoek! ben al een lijstje aan het maken van dingen die ik moet gaan kopen om het goed in te richten. Afleiding, yay!
Linda geniet er nu maar van dan dat je in ziektewet zit. Is het nog je arm?
Lief van je ouders dat pakje.
Goed zo Han. Eigen plekje en opruimen werkt therapeutisch! Dat ruimt ook je hoofd op. :hug:
Spannend dagje hier. Mijn nichtje, 11 mnnd, is vanochtend om 8.00uur naar de ok gebracht. Ze krijgt een herstel operatie voor haar open ruggetje.
Rond 1 uur zou de operatie afgelopen zijn! Lange zit zeker voor de papa en mama. Maar ik kijk ook elk kwartier op mijn horloge en telefoon.
De verwachting is dat ze mogelijk dinsdag weer naar huis komt. Ik hoop dat we zaterdag mogen langskomen in het ziekenhuis. Wordt vervolgd!
Oh mijn hemel dat is zeker spannend!!! Sterkte!
@ Marga
Zeker spannend! Mijn oudste zoontje is met 10 maanden aan z’n open verhemelte geopereerd. Is wellicht een iets minder heftige ingreep geweest, maar weet wel hoe de ouders zich voelen! :hug:
Mijn dochter aan haar navel, ook minder spannend, maar toch ook heftig! Zal voor een goed herstel duimen, en mijn kaarsjes branden! :-*
Wat een narigheid :shock:
Han lieverd, net als de rest begrijp ik wat je bedoelt. Net voor jij je berichtje plaatste had ik ook zo soorgelijk iets. Niet zo heftig, maar genoeg om je te begrijpen.
Ik ga ook lijnen. Hoewel je het beter geen lijnen kan noemen, maar een ander etenspatroon. En kan mij neit voorstellen dat het slecht is voor een kindje (minder koolhydraten, minder suiker, meer zuivel - kan niet slecht zijn)
Linda, waar naar dat je in de ziektewet zit. Is dat van de val?? Had begrepen dat de val meeviel, dus het is vast iets anders.
Marga, ook al zo’n naar verhaal… Heb je al wat gehoord.
Beetje positiviteit:
Ik ben nog niet ongesteld en heb nog geen buikpijn!!
Vanmiddag heerlijk geluncht met een vriendinnetje. En een heerlijk stukje dadeltaart meegenomen
Ander etenspatroon begint morgen
En nog geen test gedaan terwijl je een dag overtijd bent?? :shock: Testen jij!! :mrgreen:
Zit wel in ziektewet vanwege die val. Val zelf was niet zo erg, maar als je arm blijft hangen helaas wel… En met mijn werk in de kinderopvang kan ik de boel allemaal gauw forceren…