Aug- en Sept-stoppers 2011 #10 De feestdagen in aantocht!!!

Ukkie, fijn dat je een verwijzing hebt nu, hopelijk is het makkelijk te verhelpen :hug:

Wat betreft verzekeren: ik had een cz jongeren pakket, toen ik aan kinderen begon omgezet naar een basis aanvullend, nooit een rekening gezien van de zwangerschap, behalve de eigen bijdrage kraamzorg, en daarvoor moet je ff goed uitrekenen of het wel de moeite is om je alleen daarvoor hoger te verzekeren, kan best zijn dat je dan meer kwijt bent dan als je die eigen bijdrage uit eigen zak betaalt…

Wat betreft thuis of ziekenhuis ik ben daarin heel stellig: vrouw moet bevallen: vrouw beslist dus ook waar (als je keus hebt dan he)

Lindaaa ik doe mijn best voor augustus hoor, heb nu wel iets wat ik de afgelopen maanden niet had en toen ik pril van Emma zwanger was wel: overgevoelige tepels

en mijn libido rijst de pan uit :oops:

dus :pray:

Haha ik heb hoop! Wanneer ga je testen?

@Emmeken36 wrote:

Wat betreft verzekeren: ik had een cz jongeren pakket, toen ik aan kinderen begon omgezet naar een basis aanvullend, nooit een rekening gezien van de zwangerschap, behalve de eigen bijdrage kraamzorg, en daarvoor moet je ff goed uitrekenen of het wel de moeite is om je alleen daarvoor hoger te verzekeren, kan best zijn dat je dan meer kwijt bent dan als je die eigen bijdrage uit eigen zak betaalt…

True, maar uit dat aanvullende pakket voor de kraamzorg EB haal je dus ook de EB van de verloskamer. Dus het is niet 1 eb die je vergoed krijgt maar 2. En dat is het wel weer waard.

En wat spannend! Zit vast een baby in :slight_smile:

@babywens wrote:

@Emmeken36 wrote:

True, maar uit dat aanvullende pakket voor de kraamzorg EB haal je dus ook de EB van de verloskamer. Dus het is niet 1 eb die je vergoed krijgt maar 2. En dat is het wel weer waard.

Verschilt dan per verzekeraar want bij mij wordt dus uit mijn pakket wel de verloskamer EB vergoed maar niet die van KZ, die zit bij de CZ alleen in het gezinnenpakket en dat haal ik er echt nooit uit, heb nooit wat nl (en dochterlief zit bij manlief op de polis....en is ook nooit ziek)
Trouwens bij Emma maar 9 uur KZ gehad: uurtje per dag ongeveer. Dat wilde ik zelf zo hoor! En de KV vond het prima, die zag binnen een uur dat we de boel goed op de rit hadden en gewoon lekker met z'n drietjes wilden zijn na al dat ziekenhuisgedoe. Ze vroeg zelf aan me of ze later die dag nog terug moest komen of de volgende dag pas weer. Wat was ik blij met dat mens! Haar vertrouwen in ons kunnen :dance:

Emmeken spannend. Hopelijk gaat er dan toch nog iemand met Linda mee naar de augustusmama’s :slight_smile:

Emmeken, :pray: :pray: :pray:

#zorgverzekering. Ben net overgestapt! Interpolis met ** steren en * tandartspakket. Dat zit nl niet in de basis per 2012(of was dat altijd al … :think: ).

Ik betaal nu 140 in de maand bij trias en ml betaald nu iets van 90 bij een of andere dubieuze internet/jongeren verzekering.

We gaan 236 betalen voor 2 dus is bijna gelijk alleen ML wel uitgebreider pakketje.

Ik neem altijd uitgebreid pakket erbij. Heb ooit een ongeluk gehad en heb mijn verzekering voor de rest van mijn leven eruit. Dus neem altijd dat beetje extra.

Daarnaast heb ik -5 dus vind het ook altijd wel fijn als ik wat terug krijg van mijn bril/lenzen.

Maar is zeker goed om verschillende zorgverzekeraars naast elkaar te leggen en te kijken wat het beste bij jou past!

Willen jullie donderdagavond voor me duimen? Dan komt MvM weer langs en hoop dan een echt duidelijke test te hebben!! En niet zo’n vage net als de vorige keer… God, ben nu al zenuwachtig…

De informatrice had mijn naam gezien en dacht meteen: wauw, die is er snel weer bij! haha

Wou vanmiddag alweer nieuwe testen kopen, maar heb het niet gedaan! Goed he? :wink: Kan wel blijven testen, maar het zit deze keer vast wel goed!

@ Linda

Vast wel! :-*

Hier is zkh-bevalling standaard en wordt dus door de verzekering vergoed :slight_smile: , alleen voor je kind moet je een eigen bijdrage van €12-€15 per dag betalen (standaard aantal dagen is 5), maar wij hebben nog een extra verzekering dat dat dekt (en o.a. ook de begeleidingskosten mocht 1 van de kids eens opgenomen moeten worden).

Oh ja, niet vergeten morgen nog ff ovu-testen te bestellen, zitten nu alweer op dag 11, dus dan komen ze hopelijk nog nèt op tijd. Ook weer begonnen met tempen. Heb al een week de thermometer weer naast m’n bed liggen, maar steeds helemaal vergeten. :doh: Was er vanochtend ook al half uit toen ik er gelukkig toch nog aan dacht, dus gauw weer terug erin en getempt. Nu zorgen dat het weer een gewoonte gaat worden. :slight_smile:

Suusy, weet niet hoe oud je bent. Maar dit jaar zit de tandarts vanaf 18 jaar niet meer in de basis. Vorig jaar was dat 21 jaar :slight_smile:

Spannend Linda!Komt vast goed!!!

@Emmeken36 wrote:

@babywens wrote:
@Emmeken36 wrote:

Verschilt dan per verzekeraar want bij mij wordt dus uit mijn pakket wel de verloskamer EB vergoed maar niet die van KZ, die zit bij de CZ alleen in het gezinnenpakket en dat haal ik er echt nooit uit, heb nooit wat nl (en dochterlief zit bij manlief op de polis....en is ook nooit ziek)
Trouwens bij Emma maar 9 uur KZ gehad: uurtje per dag ongeveer. Dat wilde ik zelf zo hoor! En de KV vond het prima, die zag binnen een uur dat we de boel goed op de rit hadden en gewoon lekker met z'n drietjes wilden zijn na al dat ziekenhuisgedoe. Ze vroeg zelf aan me of ze later die dag nog terug moest komen of de volgende dag pas weer. Wat was ik blij met dat mens! Haar vertrouwen in ons kunnen :dance:

Wat cool dat jullie zou gauw het babygebeuren eigen hebben gemaakt. :thumbup:

De verloskamer EB zit altijd bij elke verzekering wel of niet in het aanvullend pakket. De basis verzekering is overal gelijk en daar zit geen vergoeding in voor de EB verloskamer.

Wie had er morgen een echo? :oops:

Kimmiejj heeft morgen haar echo. :wink:

gaat gauw weer verder met rommelen hier in huis

ja, en ik woensdag termijnecho (raar, Kimmie en ik zitten bij dezelfde vk, zij krijgt met 9 weken termijnecho, ik met 11 weken?), en donderdag NT Meting :slight_smile:

meiden, ik heb jullie afgelopen dagen wel verwaarloosd, sorry :-* Heb wel wat gelezen, maar niet alles, ga proberen vanaf hier weer beetje in te springen!

Becky happy Birthday en hopelijk ben je weer wat fitter.

Spannend al die echo’s ben benieuwd.

Ukkie wat fijn dat je een doorverwijzing heb. En over je duizeligheid zijn het geen kristallen in je gehoor? Mn schoonmoeder heeft af en toe dat het vocht in haar gehoor gaan kristalliseren en dan moet ze bepaalde oefeningen doen. Zijwaarts omvallen op de bank/bed om die kristallen weer kapot te krijgen en dan is het weer over. Ik zou er even naar googlen als ik jou was.

Wat betreft zorgverzekering. Wij zijn hier alleen basis verzekerd zelfs geen tandartsverzekering. Als ik een keer in de twee jaar naar de ha ga is het vaak. Behalve nu dan even. Verder hebben we een een spaarpot voor onvoorziene ziektezorg. Bij Daniel kregen we de verloskamer vergoed ivm poep in het vruchtwater. Je weet het niet van te voren. En de vergoeding voor kraamzorg was toendertijd rond de 150 euro.

We nemen dat voorlief! Ipv langdurig bij te verzekeren voor noppes.

Ga dus nu ook niets aanpassen.

goedemorgen allemaal!!

Veel plezier straks Kim!

Amy, raar dat er zoveel verschil in zit.

goedemorgen!

Becky, gefeliciteerd!!

Over zorgverzekering, wel aangepast, omdat anders kraampakket en kraamzorg niet vergoed zouden worden. Wel gekeken of ik het eruit haal met de maandelijkse premie :wink: en volgend jaar ga ik dan gewoon weer een stapje terug. Betalen voor al die zorg die je anders nooit gebruikt… Ze zouden die noclaim teruggave weer in moeten voeren…

als ik morgen met termijn echo trouwens 2 dagen terug wordt gezet, kom ik op 25 juni uit, de geboortedag van mijn oma die dit jaar helaas is overleden… Zou in wel heel mooi vinden om juist op die dag te bevallen :inlove:

Becky gefeliciteerd!!!