Aug- en Sept-stoppers 2011 #10 De feestdagen in aantocht!!!

Ons lijstje:



Natuurlijk vergeten we al onze kleine :**: en :vlinder: niet… :kaars:

Ons Showtopic.

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Deel 4

Deel 5

Deel 6

Deel 7

Deel 8

Deel 9

Meld :mrgreen:

Meld!

Han, je geeft mij ook goede hoop. ik zou het zo onwijs gaaf vinden als we toch weer gelijk op zouden gaan!

Ik ook… Zo zo zo gaaf… Maar ik wil het vast te graag, dus het zal wel niet… :frowning:

Meld :smiley:

we hebben gekeken naar een kerstboom, een neppe. Maar wel een mooie :slight_smile: Kost 500 euro! :shock:



Wordt een dure maand dit. Die warmte rekening nog. :cry:

Wij krijgen de energie rekening in juli geloof ik :think:

Maar verwarming nog steeds niet aan dus hopelijk valt het hier dit jaar weer meer :pray:

Ik help het je hopen…



Die rekening van ons is niet leuk. Als ik die niet had gehad, dan hadden we zo de kerstboom gekocht. Nu denken we er nog even over na… (ik heb er zo een hekel aan als ik met allerlei rekeningen rekening moet houden, gelukkig hebben we er niet zo vaak last van :oops: )

500!!! :shock:



Die van ons kostte nog geen 5e van dat… En wij vinden hem heel mooi. Heb hem gekocht voor het eerste jaar kerst met Robyn, in ons eerste eigen flatje in gorinchem, na een heel erg heftige twee jaar die we achter de rug hadden… :inlove: Inmiddels beginnen de naaldjes iets uit te vallen, maar nog lang niet genoeg om hem lelijk te maken! Nog twee nachtjes slapen, en dan gaan we hem weer opzetten, zin in!!! :inlove:



Voor de duidelijkheid, niet MIJN eerste eigen huisje, ik ging al op mezelf wonen toen ik nog maar 17 was. :wink: Maar onze eerste eigen woning, na alle hectiek, op weg naar een mooie toekomst… Dus voor mij wel iets om elk jaar bij stil te staan, want tot nog toe was elk volgend jaar beter dan het jaar daarvoor, terwijl ik het jaar daarvoor altijd al heerlijk vond! :mrgreen:

Oooo breek me de bek niet open. bijna het nieuwe jaar dan weer de OZB en de riool belasting/afvalstoffen heffing weet ik hoe het heet. Das toch zo een leuke vakantie!

En dan ook nog de gas/electra en water. Maar we kregen afgelopen keer terug van gas/electra en water was maar 4 tientjes bij betalen dus dat was te overzien.



Maar alles wat geld kost gr…

Al hebben we dit jaar toch wel voor een mooie auto aan vakanties uit gegeven… :shifty: … en ik zou het zo weer doen :mrgreen:

Kersboom staat hier al :mrgreen: Koste 5 tientjes en is zo nep als het maar zijn kan, een hele lelijke met totaal geen thema wat betreft versiering, ja het thema is kleur en lekker vol :mrgreen:.

Ik wil eigenlijk een grotere maar ML vind deze prima… jammer de bammer voor me :roll:

Jaa dit jaar hebben wij weekendjes weg gedaan. Volgend jaar gaat er inderdaad ook een tweedehands auto op aan de vakantie. Daar heb ik ook geen spijt van. Hoewel ik volgend jaar ws wel een nieuwe auto moet.



500 euro is veel voor een kerstboom. Maar ik hou van een grote boom met veel lichtjes. En dan niet alleen aan de randen van de takken maar ook in het midden van de boom. Maar ik denk er nog over na :?

Wij hebben geen kerstboom, dat gaat hier niet werken met de katten :wink:



Maar nu nog steeds geen verwarming aan? Wij hebben hem op 19 graden staan en hij springt hier toch wel een keer of 3 per dag aan. 's nachts staat hij op 17,5 en dat is het dan 's ochtends ook :roll:

Wij hebben een boom van 185 cm, met drie verschillende snoeren lichtjes, waarvan er eentje nog knippert in verschillende standen ook, we hebben meer ornamenten dan er in de boom passen, we hebben kralen slingers en franje slingers, we hebben eigen gemaakte ballen van de kids, we hebben kinderslingers met treintjes en zo, we hebben een lichtnet met ballen en weet ik het wat voor voor het raam, we hebben stukken voor op tafel, we hebben stukken die ik verdeel door de hal… Enzovoorts! :angel: En elk jaar koop ik wel iets nieuws! :inlove:



Dit jaar ga ik op zoek naar een kerstster of een ander licht-geval, voor achter het keukenraam, die bij ons aan de straatkant van het huis zit. Ik wil nog graag een kerstkrans voor aan de voordeur, en een klein boompje voor naast de voordeur. En ik wil graag zoeken naar mooie engeltjes… We gaan op 18 december met een busreis van MLs werk naar de kerstmarkt in Keulen, en ik heb daar 200 euro voor gereserveerd… :oops:

@ukkie27 wrote:

Wij hebben geen kerstboom, dat gaat hier niet werken met de katten :wink:



Maar nu nog steeds geen verwarming aan? Wij hebben hem op 19 graden staan en hij springt hier toch wel een keer of 3 per dag aan. 's nachts staat hij op 17,5 en dat is het dan 's ochtends ook :roll:
Waarom niet??? :think: Ik heb vijf katten en drie kinderen, en dat gaat prima hoor!

@SuusyQ wrote:

Kersboom staat hier al :mrgreen: Koste 5 tientjes en is zo nep als het maar zijn kan, een hele lelijke met totaal geen thema wat betreft versiering, ja het thema is kleur en lekker vol :mrgreen:.

Ik wil eigenlijk een grotere maar ML vind deze prima… jammer de bammer voor me :roll:




Als je hem lelijk vind, dan gaat ie misschien wel stuk dit jaar??? :wink:

En voor 5 tientjes, dan kan ie toch wel vervangen worden? Ik wist het wel :wink: :mrgreen: :lol:

@HanB wrote:

@ukkie27 wrote:
Wij hebben geen kerstboom, dat gaat hier niet werken met de katten :wink:



Maar nu nog steeds geen verwarming aan? Wij hebben hem op 19 graden staan en hij springt hier toch wel een keer of 3 per dag aan. 's nachts staat hij op 17,5 en dat is het dan 's ochtends ook :roll:
Waarom niet??? :think: Ik heb vijf katten en drie kinderen, en dat gaat prima hoor!




Omdat wij Kayleigh hebben :mrgreen: Zelfs een kale boom zou volgens mij niet veilig zijn.

@ukkie27 wrote:

Wij hebben geen kerstboom, dat gaat hier niet werken met de katten :wink:



Maar nu nog steeds geen verwarming aan? Wij hebben hem op 19 graden staan en hij springt hier toch wel een keer of 3 per dag aan. 's nachts staat hij op 17,5 en dat is het dan 's ochtends ook :roll:




Hij staat hier op 15.5 sochtends. Savonds is het al snel zo’n 17.5 graden. kaarsjes aan, slofjes aan, kleedje erbij heerlijk en ik draag van september tot mei een sjaal (gewoon omdat ik dat lekker vind maar bijkomend voordeel is dat het lekker warm is!)

Ik ben zo’n milieubewuste gietenwollensokken chick :shifty: :wink:

Dus als het niet hoeft, dan hoeft het niet ;-).

Plantenspuit helpt ook niet om het af te leren? :think: Ik heb mijn katten afgericht alsof het hondjes waren, werkt perfect! Ik hoef inmiddels nog maar mijn keel te schrapen, of ‘Nee!’ te zeggen, en ze rennen al heel hard te andere kant op. Zelfs de jongste, een kitten van maar een paar maandjes oud! :mrgreen: