Aug- en Sept-stoppers 2011 #10 De feestdagen in aantocht!!!

@Amy82 wrote:

nee :stuck_out_tongue:

Webfeud :mrgreen:

Han, zag net pas dat je via de chat ook wat had gedaan :roll:

:mrgreen:

Ja hoor, je negeert me gewoon! :snooty:

@babywens wrote:

# Linda, mijn man werkt op 2 uur reisafstand en is vaak pas laat thuis. Tegen 8 uur is netjes op tijd. Hij studeert erbij en is savonds doodop.

Deze week is hij twee dagen pas om half 11 thuis gekomen. En vanavond (had eventueel nog gekunt voor mijn ei) heeft hij een werketentje. Dus nog later thuis.

Erg frustrerend.

:hug:

@Lindaaa wrote:

@babywens wrote:
# Linda, mijn man werkt op 2 uur reisafstand en is vaak pas laat thuis. Tegen 8 uur is netjes op tijd. Hij studeert erbij en is savonds doodop.

Deze week is hij twee dagen pas om half 11 thuis gekomen. En vanavond (had eventueel nog gekunt voor mijn ei) heeft hij een werketentje. Dus nog later thuis.

Erg frustrerend.

Dank je wel. Hoop dat ik gauw kan accepteren dat het zo dus vier keer zo lang zal duren (vijf maanden nu en 1 ‘echte’ maand)

@babywens wrote:

Erg frustrerend.

Bij ons precies zo (hub ook vrijwel altijd laat thuis), alleen mag ik hub à ltijd wakker maken voor een nr-tje :mrgreen: (doe ik eigenlijk nooit, hoor, als hij slaapt, dan slaapt hij) - laat thuis komen en/of moe zijn hoeft klussen dus helemaal niet in de weg te staan…

@Iuno wrote:

@babywens wrote:

Erg frustrerend.

Bij ons precies zo (hub ook vrijwel altijd laat thuis), alleen mag ik hub à ltijd wakker maken voor een nr-tje :mrgreen: (doe ik eigenlijk nooit, hoor, als hij slaapt, dan slaapt hij) - laat thuis komen en/of moe zijn hoeft klussen dus helemaal niet in de weg te staan…

Bij ons staat het dus wel in de weg.

@babywens wrote:

@Iuno wrote:
@babywens wrote:

Erg frustrerend.

Babywens :hug:

Wij klussen ook erg weinig, zou soms ook wel meer willen :oops: Maar mijn vriend werkt in ploegen en is dus erg laat thuis of moet er erg vroeg uit. Hier dus ook vaak alleen in de weekenden en dat is erg frustrerend als je een positieve ovutest hebt. Overigens ben je de vijf dagen voor de eisprong vruchtbaar, alleen in de weekenden zou dus voldoende moeten zijn :wink:

Vervelend Ukkie! :hug:

Volgens mij is vijf dagen van te voren wel erg ruim en bovendien verklein je wel je kans. Maar goed…

@Babywens moeilijke situatie zit je hoor! Dikke knuff

Wat is het rustig hier dames!

Ik ben gelukkig niet meer ziek, maar toch de hele dag door wel wat misselijk. Straks op verjaardag bij mijn broer in Enschede, eerst met eigen auto naar mijn ouders in Groningen en vanaf daar naar Enschede. Erg lang stukje rijden dus… :? Zie er best wel tegenop! Hoop niet weer de hele auto onder te spugen… :wink: (nu bedenk ik me waarom we eigenlijk niet gewoon ergens in meppel af gaan spreken ofzo… Straks mijn moeder nog maar eens bellen.)

Nog 3 nachtjes slapen tot de echo! Spannend! Al weet ik dat het nu echt wel goed zit. Manlief denkt (en hoopt ook nog die gek) dat er twee in zitten… Nou, dat hoeft voor mij niet zo nodig hoor… :mrgreen:

We zullen zien!

Fijne zondag allemaal!

@Becky wrote:

Weet ik meid :hug: , was ook bedoeld om die vent van je een schop onder z’n edele achterste te geven. :wink: :-

Zaadcellen kunnen zelfs tot wel een week overleven, maar da’s kùnnen, hè - in de praktijk zijn je kansen vroeger dan zo’n 2 dagen volgens mij idd wel heel erg klein (heeft bij ons ook nog nooit ‘gewerkt’).

@ Linda

Fijn dat je je weer wat beter voelt, maar niet tè. :-

Blijf het trouwens wel grappig vinden dat veel vrouwen zo graag wel wà t misselijk zijn aan het begin van de zs, als soort van bevestiging dat alles goed zit - kom ik er maar bekaaid vanaf, want ik ben dan nooit misselijk (als het wel zo is, weet ik inmiddels dat er dan juist iets niet klopt, qua eten/vitaminetabletten, dan :)).

Oh, zijn inmiddels 2 vd 3 wakker, dus werk aan de winkel! :slight_smile:

Bedankt meiden!!!

Heb eens zitten googlen. en wil ff kijken of ik het goed begrijp.

In het algemeen (dus uitzonderingen daargelaten) is het het beste om voor de eisprong te klussen zodat de zaadcellen al ‘klaar liggen’.

Erna heeft dus niet zo veel nut? Of veel minder?

Linda blij dat je je beter voelt. Ik zou inderdaad ergens halverwege afspreken. Hoop dat je niet misselijk bent in de auto vandaag! Waarom moet je eigenlijk eerst langs je ouders in Groningen?

Iuno, man wat vroeg…

Dat zou voor ons de grootste omschakeling zijn. Vroeg uit bed in het weekend. De zondagochtend brengen wij altijd door op bed. Uitslapen, eten en dan kijkt ML vaak tv. Ik heb net recepten zitten uitknippen op bed, voor de kerst :mrgreen:

:zzz:

Jayden werd pas vanmorgen om half 8 wakker, maar als je zelf iets te laat gaat slapen (lees half 12), kan je nog :zzz: zijn…

Babywens, je kan wel na je eisprong ‘klussen’, vooral de mannelijke zaadjes kunnen het dan nog redden om op tijd bij het eitje te komen, deze zijn sneller :wink:

@Amy82 wrote:

Jayden werd pas vanmorgen om half 8 wakker, maar als je zelf iets te laat gaat slapen (lees half 12), kan je nog :zzz: zijn…

Babywens, je kan wel na je eisprong ‘klussen’, vooral de mannelijke zaadjes kunnen het dan nog redden om op tijd bij het eitje te komen, deze zijn sneller :wink:

haha wat heb je gisteravond gedaan dan? :wink:

Hoeveel dagen na de eisprong heeft het nog nut dan?

visite gehad… maar is goede vriend van mijn man, dus kon gewoon naar bed gaan, heb ik dus uiteindelijk gedaan :wink:

volgens mij zeker nog 2 dagen hoor! kan zelfs meer zijn, maar weet ik niet uit mijn hoofd…

Nee dat klopt niet. Een eicel overleeft maar 24 uur dus je kunt max maar tot 24 uur na je eisprong bevrucht worden. Het is idd dus beter om voor je eisprong te klussen omdat zaad langer leeft. Idd superzaad leeft mss wel een week maarja, dat heeft niet elke man. Dus je kunt het beste zo vanaf dag 9 om de dag (of elke dag, net wat je wilt) klussen tot dag 15.

Tenzij je een langere cyclus hebt dan 28 dagen, dan schuift alles op.

@babywens wrote:

# Iuno, man wat vroeg…

Dat zou voor ons de grootste omschakeling zijn. Vroeg uit bed in het weekend. De zondagochtend brengen wij altijd door op bed. Uitslapen, eten en dan kijkt ML vaak tv. Ik heb net recepten zitten uitknippen op bed, voor de kerst :mrgreen:

Noem je dat vroeg…?! Haha! Ik sta doordeweeks altijd tussen 06:00 en 06:15 op en wek de kids vervolgens rond 06:30 (als ze niet al uit zichzelf wakker zijn geworden), dus dan is 07:30 een hele schappelijke tijd (al krijgen we vaak wel tot 07:30-08:00 als we ze de avond ervoor extra lang op hebben gelaten). ;). Maar daar krijg je over het algemeen pas vanaf een jaar of 2 mee te maken, hoor. De eerste maanden slapen ze zowieso heel veel en kunnen verder nog niet echt iets doen, dus ook als ze dan wakker zijn, heb je geen ‘last’ van ze. Daarna is het meestal al genoeg als je ze dan bij je in bed haalt (middelste kwam tot voor kort elke ochtend rond 06:00 naar me toe, doordeweeks kroelden we dan alleen nog eventjes voor het opstaan, maar in het weekend viel hij zò weer in slaap bij ons in bed :inlove: ). Pas met een jaar of 2 op z’n vroegst, zul je er iig eventjes uit moeten om de t.v. aan te zetten (niet echt pedagogisch verantwoord misschien, maar af en toe - vooral 's ochtends in het weekend - wel erg lekker voor papa en mama :mrgreen:.

Wat eten jullie met de kerst? Ben er zelf nog niet echt uit… :think:

@ babywens

Er wordt idd aangeraden om bij kinderwens vanaf ca dag 9/10 t.m. dag 16/17 om de dag te klussen, omdat in die periode bij bijna alle vrouwen wel het ei springt, maar als je ongeveer weet wanneer jouw ei altijd springt, kun je die periode ook verkleinen (als je dat wilt ;)). Zaadcellen hebben ook ff nodig om bij het eitje te komen, vandaar dat klussen vòòr de eisprong een grotere kans op bevruchting geeft dan tijdens of vlak na de eisprong.

Ja goede vraag! Wat eten jullie met de kerst!? Wil vandaag echt in mijn hoofd hebben wat we gaan eten met de kerst! Het liefst wil ik de perfecte gastvrouw spelen natuurlijk! :wink:

Zo, ben ik ook weer eens! Vol, raar, en deels erg vervelend weekend achter de rug, na wat toch al geen erg fijne week was. Nu hopen dat deze week beter wordt! Bijna kerstvakantie, yay!!!

Hoe is het met iedereen? Ik haak vanaf hier weer in hoor, stelletjes kletskousen. :wink: