Aug- en Sept-stoppers 2011 #10 De feestdagen in aantocht!!!

Klysma ;-). (zo schrijf je dat … dacht ik … )

Vervelend hoor Lin! Maar ik kan je helaas niet verder helpen! het enige advies wat me te binnen schier is huisarts bellen en dan doorverwijzing vragen.

Sterkte! :hug:

Linda ik heb je ge-pbt! Ivm Tycho. :hug:

@ Becky succes meis

@ Ukkie knuff Wat zal je een dubbel gevoel hebben. Zo begrijpbaar.Het lijkt allemaal zo vanzelf sprekend.Voor veel mensen. Maar Hier op KOK word je met je neus op de feiten gedrukt.Ik hoop dat ze jullie kunnen helpen.

@Han voor jou ook een knuffel.Ga deze ronde 2 keer zo hard duimen voor je.Het is je zo gegunt

@Linda *knuff * voor jou en tycho.wat een rot huisartsen heb je tegenwoordig. Ze zijn zo makkelijk. Maandag snel voor een verwijzing vragen hoor.

Hier nog steeds ziek.Maak me zorgen.In februari 2011 heb ik een maagverkleining gehad.Dus ik eet al niet zoveel.Wel al redelijk normale porties.Maar mijn lichaam neemt er minder van op. Voor een zwangerschap geen bellemering volgens het zieken huis als ik maar gezond eet. En me daar aan hou.Nu was ik 4 weken terug 3 KG afgevallen in 4 dagen.Toen ben ik meer gaan eten. Omdat dat afvallen niet goed voor de Baby is.Toen was ik de 3 kilo weer bijgekomen. Maar nu ik ziek ben eet ik alleen beschuit.voornamelijk droog en net met een plakje kaas. En een klein beetje kippensoep. Veder veel thee en appelsap.Maar nu ben ik alweer 2,5 afgevallen.Ben zo bang voor de baby maar krijg niets weg door die rot buikgriep. Sorry voor de klaagzang.

Kimmie als je het niet vertrouwd bel de vk. Maar als je het verhaal van Liedaa lees bij de junimama’s kan je kindje heel wat hebben.

Niet te lang blijven tobben gewoon bellen ev. extra echo vragen om groei te constateren. Slik je wel multivitamine?

Kimmie :hug: Hopelijk ben je snel weer beter.

Ik las net het verhaal van Debz, wat erg zeg :frowning:

@Marga173 wrote:

Linda ik heb je ge-pbt! Ivm Tycho. :hug:

heb nog nooit zo’n goede tip gehad, hoop dat het gaat werken! Hou je op de hoogte!

Veel beterschap met je kleine man Linda!

Becky, hoop dathet goed gaat!!

Nu zit ik op de showforums te neuzen. En ik zie toch duidelijke buiken voorbij komen van vier weken en van 6 weken!

Is dat bij jullie ook al zo zichtbaar?

Heb van mezelf al een buik… Haha maar naar mijn idee is er nog weinig te zien. Kan alleen niet zoveel kleren meer aan, maar dat ligt misschien ook wel aan het snoepen… :wink:

@Lindaaa wrote:

Heb van mezelf al een buik… Haha maar naar mijn idee is er nog weinig te zien. Kan alleen niet zoveel kleren meer aan, maar dat ligt misschien ook wel aan het snoepen… :wink:

Daar heb ik last van. Had laatst toch zo’n buikpijn en toen zat mijn broek straks ipv los met riem?

Buikipijn is weg -->broek nog strak :cry:

Ik heb vanmezelf dus ook al wel een buikje en nu wordt mijn maagstreek ook dikker… Aan de lijn…

Hai,

Hier nog steeds geen tekenen van :twisted: wel weer wat gevoelige borsten. Zie ook nog steeds wel wat meer aders op borsten…vanmiddag toch maar kruitvat testen gehaald. Wilde eigenlijk het lot niet tarten Maarja, wil toch morgen maar testen…

Linda er zit ergens (a’dam?) een poep en plaspoli, speciaal voor dit soort gevallen. Mss kunnen zij tycho helpen.

Han, ukkie :hug:

Rest ook knuffel.

Marga wat was de tip, zit hier af en toe met het zelfde probleem.

Stella heeft het ook wel eens 9 dagen opgehouden, vooral op vakantie en zo, soms wel zo lang dat ze er van moest overgeven.

Hier hielp het wel om een beloningsbord te gebruiken, of haar iedere keer als ze het deed een verassingsei te beloven.

Babywens hier nog weinig te zien.

Ukkie snap je gevoel helemaal, maar stel dat het maar een klein iets is, dat je bijvoorbeeld met hormonen te slikken van het probleem af bent.

Dan is dat toch fijner dan maar door te blijven proberen met iedere maand die tegenvaller.

@ Han

:hug: maar idd, sla je slag meid! :-*

@ Linda

1,5 jaar is wel erg lang, hoor! Hier zeker met de oudste het omgekeerde gehad. Was ook heel vervelend, maar hij had tenminste geen pijn… :hug: Heb trouwens bij hem na 1 jaar aanmodderen ook zelf verschillende malen aan de bel moeten trekken bij de ka, voordat ze gingen kijken of ze een oorzaak konden ontdekken (niets gevonden en kort daarna was het letterljk van de ene op de andere dag opeens over).

Blijf er dus met je neus bovenop zitten, hoor! Heb zelf verschillende keren last van m’n aambeien gehad, dus kan me wel iets bij zijn pijn en zijn angst voor die pijn voorstellen. :hug:

@ Kimmie

Voor de baby hoef je niet direct bang te zijn, hoor, die neemt wel wat hij/zij nodig heeft! Maar met jouw voorgeschiedenis, zou ik wel eens met de ha overleggen, want voor jezelf is het gewoon niet prettig je zo slap en beroerd te voelen (en als dat chronisch wordt, kan de baby er natuurlijk wel ook problemen mee krijgen). :hug:

He die verassingseieren zijn heel herkenbaar! :wink: alleen is chocola zo slecht, dat stopt juist ook. En nu ligt de kast natuurlijk vol met chocola en die kleine jongen van mij is er gek op! Vanavond heeft tygo een extra zakje forlax gehad en hebben we een scheutje olijfolie in zijn rijst gedaan. Dat heeft geholpen! hij kwam speciaal uit bed om te poepen en het ging bijna probleemloos, erg fijn!

Ik ken de website van de poeppoli in amsterdam, nu hoorde ik op het cb de laatste keer dat er nu ook in poeppoli in sneek zit. Wie weet is dat nog eens iets, maar wat ik er over lees is het naarmijn idee mee voor kindjes die al zindelijk zijn of de leeftijd daarvoor hebben. We zullen weer zien de komende tijd!

Haha, hier trouwens ook verrassingseieren als beloning voor ons takensysteem. Maarre… chocolade stoppen??? Hier gaan iig ik en de oudste 2 (jongste krijgt dat nog niet) er altijd juist vreselijk van aan de race… :think:

Olijfolie is idd een tip die vaak wordt gegeven en ook vaak helpt, al schijn je er vooral bij kleine kinderen wel mee te moeten oppassen (waarom weet ik alleen niet meer precies). T.ygo heeft trouwens op zich best al de leeftijd om zindelijk te worden, hoor! Meeste kinderen worden ergens tussen de 3 en 4 jaar zindelijk. Bij onze oudste lukte het pas met echt bijna 4 jaar, maar de middelste (4 maanden jonger dan T.ygo) is nu sinds een weekje of 2 iig wat betreft plassen al zindelijk (poepen is hij vaak nèt te laat, of juist veel te vroeg en heeft dan geen geduld langer op het potje te blijven zitten :wall: ).

Oh, er is er één wakker geworden (oudste) en heeft me een humeur… :?

Maar ff kijken wat er aan de hand is…

Tja, het zindelijk worden lukt hier dus helaas niet vanwege de angst. Hij vertikt het om op het potje of wc te gaan… Dus misschien is hulp toch niet zo overbodig…

Ik heb al medicatie van de huisarts.help goed daarom was ik weer aangekomen.Maar door de buikgriep ben ik nu zo ziek. Zit nu aan een geroosterde boterham hoop vandaag wat in huis te kunnen doen.

@ Linda wat fijn dat het poepen zo goed ging.Hier ook de tip gehad van mijn vriend ze oma. Mijn vriend heb vroeger last van ze darmen gehad.En Damian heeft er dus ook vanaf ze geboorte problemen mee gehad.Dus kreeg hij ook weleens een beetje Olie ja niet toen hij baby was hoor. Vanaf zijn 2e levensjaar.Nu gaat het goed met hem.Maar bij jou Tycho zit er nu ook angst bij natuurlijk.

@Lindaaa wrote:

Tja, het zindelijk worden lukt hier dus helaas niet vanwege de angst. Hij vertikt het om op het potje of wc te gaan… Dus misschien is hulp toch niet zo overbodig…

Dat bedoelde ik dus: zo’n poeppolie zou voor T.ycho ook best al kunnen helpen… :hug:

Wil hij ook niet op het potje, alleen om te plassen?

Hier trouwens gisteravond wormpjes ontdekt bij de oudste. :?

Straks dus z’n bed maar lekker verschonen, de komende tijd flink met vaseline smeren en hopen dat de anderen verschoond blijven…

Hij heeft vaak geen zin om z’n handen te wassen nadat hij naar de w.c. is geweest (thuis hamer ik daar wel op, maar op schooltje is er wat dat betreft natuurlijk geen controle - moet alleen ook echt gaan proberen er aan te denken ze ook elke keer voor we gaan eten de handen te laten wassen), hopelijk maakt dit genoeg indruk op hem om van die luiheid af te komen.

Trouwens nog eens met hub gepraat en hij zou het liefste wachten met ‘oefenen’ totdat hij weet of hij de cursus heeft gehaald (volgend jaar zomer/herfst) en we iig één zomer (komende zomer) hebben kunnen kijken hoe we uitkomen met minder inkomen, maar hij ziet toch ook wel in dat dat wel heel erg lang wachten is (want tel daar nog eens 5 maanden bij op voordat het lukt en dan nog eens 9 maanden, dan zit je al gauw richting eind 2013, met een beetje pech zelfs al in 2014). Bovendien is het niet zeker dat hij die nieuwe baan gaat krijgen (hangt van het wel/niet slagen van de cursus af en hij heeft zelf eigenlijk niet zulke goede hoop ) en zo niet, gaat hij weer terug naar z’n oude zomerbaan en verdient dan dus 's zomers weer meer

Gaan nu dus toch maar zo door als tot nu toe, dus 1-2x klussen rond de vruchtbare dagen, maar zonder tempen, ovu-tests, ‘speciale standjes’. Lukt het de komende maanden zo, dan lukt het zo, zo niet gaan we van het voorjaar beetje bij beetje wel weer meer ‘ons best’ doen. :slight_smile:

Ik had me dacht ik hier nog niet voorgesteld, ik ben Kees, de man van Emmeken36, ik lees altijd wel mee, maar post niet zo heel veel (meestal foto’s, mariken doet de verhaaltjes wel :slight_smile: ), en ik moest onderstaande van haar maar even posten aangezien zij moest werken :slight_smile:

Het is wel weer een zeer vroege test, maargoed, een streep is een streep…

En speciaal voor Lindaaaaa, de uitrekende datum zou 21 augustus moeten zijn, dus je bent niet meer alleen :slight_smile:

Gefeliciteerd Kees en Mariken :mrgreen:

Emmeken en Kees GEFELICITEERD.