Mameha! GEFELICITEERD! helemaal geweldig! Dat zijn er dus al 2…
Dames…jullie maken het wel spannend…Ik hoor allerlei symptomen…ik ga me suf duimen. Echt waar :mrgreen: Want dan heb ik een heel gezellig groepje bij de januari 2012 mama’s!! :inlove:
Heb net de VK gebeld…26 mei de eerste echo…jezus…ik moest nog wennen aan t idee…en nu staat het in mijn agenda… :shock:
Kylie, ook bezig in de tuin? Daar is het ook wel t weer voor…wij zijn momenteel echt overal bezig…ik wil heel graag dat ons huis klaar is…hoe zou dat nou komen… :lol:
Ik heb besloten om mijn ma en schoonma met moeder in te lichten over ons geheim…het is eigelijk wat vroeg, maar ik weet dat ik mn mond niet kan dicht houden… :roll:
En voor die tijd moet ik mijn dochter nog vertellen dat ze grote zus wordt…oooooh! Heb net een boekje besteld: “Wij krijgen een baby”, zoo leuk!
xxx
@Paula, balen meid! Ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent!
@Mameha, zo hee… wat “fijn” dat die vervelende klachten nu een zwangerschap blijken te zijn. Gefeliciteerd meis! Geniet er van… en nu hopen dat die klachten snel weggaan en lang wegblijven!! DAn kan je optimaal van je zwangerschap genieten!
@Kylie, alsof ik mezelf hoor praten mbt dingen in je hoofd halen en teleurstelling etcc!! WAt fijn dat je tuin nu (bijna) af is na 6 jaar. Dat moet een goed gevoel geven… denkt aan haar eigen tuin in de toekomst
Spannend!! Zondag testen, ik mag maandaag hoopt heel hard voor ons
@ Mamerijntje, dat idee van hoe lang duurt mijn cyclus lijkt mij best irritant… maar ik zou gewoon op dag 28 testen en als die niet positief is elke week eigenlijk, denk ik enzoo :shifty: haha… ik zou dr gek van worden!!
@Jazibelle schopt dr op roze wolk 26 mei al een echo… super nsel… Ik zou echt zo uitkijken naar dat moment!! haha… maar kan me ook wel voorstellen dat je nog aan het idee moet wennen…
@hieroo… ik beleef nu mijn ultieme materiële immateriële geluksmoment… ik zit voor het eerst weer met mijn laptop, op bed met de deur naar het balkon open. Ik ruik de zomer en ik kan lekker met jullie forummen… Internet lag er af en ik kon alleen op vast pc’s op inet… en ik vind juist een laptop zo lekker…
Verder… ik zit nu 6 dagen voor de nod… dus dat is dan zaterdag/zondag, maar ik mag maandag pas van mezelf testen… Merkte de laatste twee keer tijdens het klussen dat mijn tepels veel gevoeliger/pijnlijker zijn dan de afgelopen 3 jaar tijdens het klussen met de pil en de afgelopen 2 maanden zonder pil… mijn krampjes in mijn eierstokken en baarmoeder zijn zo goed als afgelopen en ik straal de hele tijd… haha. Maar dat kan ook komen omdat mijn vakantie mij zo goed doet…
@ iets anders… ik ben gek op het schrijven van teksten enzo. Denk dan aan gedichten. Vroeger kon ik gedichten schrijven als iemand mij een onderwerp gaf… Zijn hier meer meiden die het shcrijven van teksten en/of gedichten kunnen waarderen? Het lijkt mij namelijk heerlijk om hier weer actief mee bezig te zijn!
Ha Maria,
leuk om weer van je te horen en fijn dat de vakantie je zo goed doet! Voor wat betreft dat schrijven: ben je bij mij aan het goede adres. Vind het ook erg leuk om te doen. Ben meer van de verhalen/colums dan van de gedichten, maar kan het allemaal waarderen. Daarom vind ik het hier ook zo leuk op het forum. Gewoon die alledaagse dingen van mensen zoals ik, ergens in Nederland, doet er niet toe wie wat waar of hoe. Alsof je een heleboel Libelle of Margriet verhaaltjes achter elkaar kunt lezen. Want de nieuwsgierigheid naar iedereen wordt steeds groter. En dan niet naar het persoonlijke deel, maar gewoon naar het verhaal achter de mensen. Heerlijk. Ik ben er in mijn werk dagelijks mee bezig. Geef Nederlands op een middelbare school en voel me het lekkerst op de mavo-afdeling. Heerlijk, zoveel lol met die kids elke dag. Dus nu ook een week lekker vakantie. Hoop volgend schooljaar een ‘zwangere juf’ te zijn, maar blijf nog steeds hakkelen over mijn leeftijd Gelukkig vinden ze me allemaal vrij ‘bij de tijd’ en gezellig, dus het zal wel goed komen :mrgreen:
Jazibelle, wat leuk toch allemaal. Nu al weer die echodatum in je agenda! Heerlijk :inlove: Ik hoop dat je nog lekker lang met ons wilt delen hoe het je vergaat. Ben erg benieuwd naar het verloop van je zwangerschap. Snap het helemaal dat je je huis nu op orde wilt. Voor ons wordt momenteel een nieuwbouwhuis in elkaar gezet :lol: dat eind september, half oktober opgeleverd gaat worden. Dus dat wordt misschien wel verhuizen met een dikke buik. Ach, heb ik vorige keer ook gedaan. Toen was ik 7 maanden toen we zijn verhuisd en daar heb ik ook niks van geleden (ja, ok, toen was ik wel 12 jaar jonger, dat zal wellicht een potje schelen). Maar wat kan mij het schelen, ik schakel wel wat hulp hier en daar in. Ohoh stoer van mij 8) je moet weten wat een piet precies ik ben :roll:
In elk geval Jazibelle: :thumbup: met je verbouw, klus-, schilder- en opruimwerk!
Kylie: inderdaad, wat een proeve van geduld mag je toch iedere keer afleggen (en hoor mij nou, ben net 1x aan de beurt). Voel met je mee en duim voor je. Samen zijn we sterk hoor!
Alle anderen: geniet van het mooie weer en laten we elkaar lekker met schrijven wat afleiding bieden :lol: 8) :lol:
@mamerijntje wrote:
Ha Maria,
leuk om weer van je te horen en fijn dat de vakantie je zo goed doet! Voor wat betreft dat schrijven: ben je bij mij aan het goede adres. Vind het ook erg leuk om te doen. Ben meer van de verhalen/colums dan van de gedichten, maar kan het allemaal waarderen. Daarom vind ik het hier ook zo leuk op het forum. Gewoon die alledaagse dingen van mensen zoals ik, ergens in Nederland, doet er niet toe wie wat waar of hoe. Alsof je een heleboel Libelle of Margriet verhaaltjes achter elkaar kunt lezen. Want de nieuwsgierigheid naar iedereen wordt steeds groter. En dan niet naar het persoonlijke deel, maar gewoon naar het verhaal achter de mensen. Heerlijk. Ik ben er in mijn werk dagelijks mee bezig. Geef Nederlands op een middelbare school en voel me het lekkerst op de mavo-afdeling. Heerlijk, zoveel lol met die kids elke dag. Dus nu ook een week lekker vakantie. Hoop volgend schooljaar een ‘zwangere juf’ te zijn, maar blijf nog steeds hakkelen over mijn leeftijdGelukkig vinden ze me allemaal vrij ‘bij de tijd’ en gezellig, dus het zal wel goed komen :mrgreen:
O wat super leuk om dit te lezen! Ik ben zelf leerkracht in het speciaal onderwijs en ik geniet onwijs van het lesgeven. DAt herken ik helemaal.
Na het afronden van de pabo heb ik een tijdje nagedacht over een universitaire studie taalwetenschap of nederland. Ik houd van taal en stoeien met taal enzo..
Naast het schrijven van gedichten schrijf/schreef ik ook krabbels. Een soort columns enzo..
Wat gaaf dat jij dat ook graag doet! Wellicht een idee om iets op te starten in een topic!
Oehh krijg kippevel van grey's anatomy.. mamaliefde voor een baby in de couveuse!
Goedenavond dames!
hangt dankzij Maria met haar linkerbeen en rechterarm over t roze wolkje…een wel zeer ongemakkelijke pose…maar het is een begin Je hebt gelijk. Ik moet er ook van genieten…ga ik ook doen! :mrgreen:
Beloofd!
Maandag testen? Waarom niet zondag? Dan is moederdag… :shifty:
Wat leuk dat jullie zo creatief zijn met taal. Ik hou wel van schrijven, maar heb er nooit iets mee gedaan. Ik ben meer van het schilderen. Ik vind schilderen en tekenen heerlijk. Maar ik kan ook een hele dag zoet zijn met een oude garderobe-spiegel en een grote zak takken uit het bos…Vorige week heb ik me daar kostelijk mee geamuseerd en hop: ik heb een one of a kind spiegel boven mijn bank hangen.
Ik zou het wel leuk vinden als jullie iets met jullie schrijftalent doen op KOK. Ik ben dan vaste lezer natuurlijk! :thumbup:
xx
Ha Maria,
ik ben helemaal vóór om iets te beginnen, maar de term ‘topic’ is voor mij té nieuw, of ik té oud daarvoor :lol: :lol: heb ook helemaal niets met al die hippe dingen als hyves, facebook twitter etc. Maar als je e.e.a. uitlegt/opstart, ben ik absoluut van de partij. Misschien een ‘dagboek’ column oid?
We zijn in elk geval al verzekerd van één vaste FAN! En dat is uiteraard een hiephiephoeraaatje waard. En misschien kunnen we dan wel workshops uit gaan wisselen. Bijvoorbeeld ‘tekenen met takken’, of ‘spiegelen met woorden’ of ‘fluisteren met poëz(i)en’. Ik durf te wedden dat er nog veel meer creatief talent zit tussen ons clubke en we echt iets heel leuks op kunnen zetten.
Ben als het moet ook nog dramaturg (heb theater-, film- en televisiewetenschap gestudeerd voordat ik de lerarenopleiding nog eens heb gedaan daarna) en nog véél meer. Maar daar heb ik straks natuurlijk geen tijd meer voor als ‘merijntje’ er is,… :oops:
ohoh, loop al weer veel te ver op de zaken vooruit. Sorry, mijn gedrevenheid en enthousiasme gaan weer met mezelf aan de haal (altijd een vervelende valkuil :evil: ).
Meiden, lekker slapen en dromen vannacht. Ik ga het nog 1 dag volhouden (heb morgen een lekker vol programma) en als er dan nog geen :twisted: :twisted: zijn, ga ik woensdag maar eens een testje uitvoeren
Truste
heb op de valreep, voor het gaan mijn avatar en onderschrift gewijzigd. Het autootje was een eerste beginsel en hoort meer bij mijn zoontje. De regenboog hoort meer bij het kindje dat we nu hopen te mogen verwelkomen. Ons motto vind je onder de ticker :oops:
Nu ben ik pas écht tevreden en krijgt het steeds meer vorm (letterlijk én figuurlijk)
:inlove: voel me helemaal HEPPY DE PEPPIE :inlove:
Wat 'n mooi motto… :inlove: Ik heb er ook een: Leven is het meervoud van lef! hahaa! (thanx to Loesje natuurlijk)…
Fijn dat je goed in je velletje zit! Zo hoort dat!
“Dramaturg”…dat is een leuk scrabblewoord! :mrgreen:
xx
HAha… Mamerijntje! IS toch logisch dat het met je aan de haal gaat?? Dit wil je toch graag??
@Jazibelle, ik zou zondag ook kunnen testen inderdaad… op zich wel leuk om, als ik zwanger ben, het dan te weten… maar ik ben best wel bang voor een omowitte test =S…
@Mamertijne… topic is een nieuw onderwerp… Aprilstoppers is ook een topic… Als we nou een schrijftopic voor lief en leed openen? Dan kan je daar de tekst schrijven die jij op dat moment wil horen… Maar je kan ook onderwerpen uitwisselen waar je een stukje over gaat schrijven. … Misschien een idee bij De Keukentafel of De Huiskamer…
Ha ladies
Jazibelle, ik vind jouw motto ook prachtig! Hoe gaat ie? Geen kwaaltjes? Dochter al ‘grote zus’ gemaakt? Spannend hè
Maria: omowit is niet leuk op moederdag. Wacht het nog even af, misschien heb je voor die tijd al meer duidelijkheid. Ik pers ook mijn billen bij elkaar om niet te vroeg te testen :mrgreen: En op maandag iets weten is zeker zo leuk. En daarbij, stel dat: zit je daar wél op die roze wolk en moet je de hele dag je mond houden bij al die visites (of heb jij dat niet?) Wij niet, mijn moeder is vorig jaar plotsling overleden aan een hersenbloeding. Mijn vader gaat nu met zijn nieuwe vriendin een paar daagjes weg. Ik ben blij dat het even niet hoeft. Heb genoeg aan mijn ‘eigen moeder zijn’ en het missen van mijn moeder.
Een nieuw topic (weet nu wat het is, thanx) lijkt me leuk. Aan de keukentafel Ow, begin jij dan maar hoor, ik word al zenuwachtig bij de gedachte dat ik weer vanalles moeilijks op mijn laptop uit moet gaan spoken :think: Was al zo blij dat mijn avatar (had nog nooit van zo’n ding gehoord, digimuts :roll:) en mijn onderschrift gelukt zijn :lol: :lol:
Maar ik doe graag mee hoor! Misschien worden we nog wel ontdekt 8)
Was vanochtend bij mijn nichtje op verjaardag. Heeft een mannetje van 1,5 en 1 van 7 weken. HEERLIJK! Heb ineens zoveel babygevoelens. Heb ik nooit gehad. Wilde nooit meer een 2e nl. Het kan verkeren zie je wel
Moet eerlijk zeggen dat ik deze keer bijna als een eerste keer beschouw. De eerste keer was niet zo’n succes. Maar dat is misschien meer een verhaal voor aan de keukentafel met een pot thee. Koffie gaat er niet meer zo lekker in (vooral 's morgens niet) en vannacht heb ik de hele nacht wakker gelegen van de misselijkheid. Dus: of ik heb een duivels lijf dat me stierlijk voor de gek houdt, of,…
We wachten rustig,… af! :liar:
Haha Mamerijntje, ik vind je echt geen digimuts! Je kletst zo lekker met al die smilies enzo… haha…
DAt verhaal wil ik wel een x horen, maar misschien is het moment daar nu niet zo naar… Wel vervelend denk ik zo…
En ja dat in je hoofd halen ken ik… Heb nu zere tepels, misselijk sinds het ontbijt :s, en mn baarmoedermond zit laag, moet relatief veel naar het toilet en heb lichte krampjes bij mijn eierstokken… dus haal nu van alles in mijn hoofd. Klinkt dus bekend… en ook bij mij kan het nog ontpillen zijn…
Op moederdag zijn mijn ouders bij de mama van mijn papa dus ik hoef niets… Vind ik niet zo erg, want ik houd niet zo van het “verplichte” ik vind mijn moeder niet meer of minder op moederdag =)… VAderdag idem…
Maar zelf zou ik ook geen omowitte test die dag willen hebben…
Kan mij heel goed voorstellend at je nu even geen zin hebt in moederdag… Zeker als je moeder zo kort geleden is overleden… Sterkte daarmee aankomende zondag!!
Ik start die topic wel op daar… je leest het vanzelf… ga nu zo eerst naar het grofvuil spullen dumpen (lang leve verhuizen!)
Hallo dames, bij ons is de tuin verbouwing nog volop aan de gang, maar het begint vorm te krijgen.
Verder heb ik nog steeds een gevoel alsof er een blok beton op mijn maag ligt. Verder voel ik me ok. Raar gevoel in mijn onderbuik (gezwollen gevoel). Geen last van mijn borsten o.i.d. Poezen geven ook nog niets aan. We houden het in de gaten. Nog maar 5 dagen en dan weten we meer!
Mamerijntje: vind het voor jou wel spannend hoor! Wanneer ga je testen?
Voor de rest: :-*
Hoi dames! Wat wordt het hier inderdaad spannend! Ik zit te wachten, hoor! Ik zit nog in mijn eentje bij de Januari 2012 mama’s :? Das best saai…
xxx
- Goeiemorgen lieve ladies
Héé Kylie, leuk om weer van je te horenen Maria, het wordt nu wel spannend hè!
Paula, hoe is het met jou?
Dat was het voor mij gisteren ook :roll: ik dacht eigenlijk écht,…, maar mijn lijf is een hele rare move aan het maken met dat ontpillen.
Gisteravond rond een uur of 6 kwam er wat bruin/bloed. Dat duurde tot ongeveer 12 u vannacht. Daarna weer niks meer. Ik had hele lichte weeïge trekjes in mijn buik, bijna te verwaarlozen, terwijl ik normaal écht wel de krampen voelde! Vanochtend nog steeds niets, ik dacht nog heel even aan een innestelingsbloedingen heb stiekem getest. Maar die was vet negatief. Na het
p :oops: pen kwam er helder rood bloed. Dat is trouwens nu ook weer weg en ik voel verder eigenlijk niks.
Toch zie ik het als een menstruatie (temeer ook met de negatieve test, sorry maar ik kon het toch niet laten om te testen) en ga gewoon de volgende ronde inzetten.
Ik haal er maar al het positieve uit en dat is héél wat
geen ongiklachten, niet ervoor en nu ook niet tijdens. Dat was altijd méga (vooral veel en erge hoofdpijn)
geen sjaggiebuien!
mijn haar voelt weer beter
ik weet nu dat mijn lijf een keurige cyclus draait en het gewoon nog doet
mijn darmen werken een stuk minder spastisch
de koffie smaakte vanochtend weer, het misselijkheidsgevoel is weg (alleen vannacht nog heel even last van gehad).
Al met al een hele hoop vooruitgang sinds het stoppen met de pil. Dat is dus al pure winst. Nu gewoon een setje nieuwe ovu-tests en we gaan weer aan de slag/klus :lol:
Ben eigenlijk gewoon blij dat ik nu weet dat mijn lijf doet wat het moet doen en dat ik er zo op vooruit ben gegaan met mijn ongi-klachten. Hoop dat dat zo blijft, of trouwens, UIT blijft volgende keer :mrgreen:
Ik ga duimen voor de dames die nu zo tegen het einde van hun cycluis aanzitten. Maria, Kylie :thumbup: :thumbup:leef met jullie mee!
:-* :-* :-*
Hee Jazibelle,
saai in je eentje bij de januari’s. Helaas, kom ik je niet vergezellen. Maar er zijn er nog wel in de race :mrgreen: :thumbup:
Gaat ie goed? Geen ellende tot nu toe?
Geniet ervan hoor
hoi meiden,
Sorry zo lang niet gereageerd heb maar druk, druk, druk gehad. EN ook niet zo met zwanger zijn bezig nu momenteel. (moelijk voor te stellen maar kids zijn erg lastig op het moment dus soms ga je dan twijfelen)…
Maar gefeliciteerd voor de 2 zwangeren!!! Super dat het zo snel gelukt is. :dance:
Ik ga nu naar de kermis met de kids maar beloof vaker te reageren…
Gr karin
Heb even geen puf om uitgebreid te reageren dus ik doe even lekker egoo… mijn klachtjes van dit moment…
- maagzuur wisselt af met misselijkheid
- vermoeidheid (terwijl ik al bijna 2 weken vrij heb)
- gevoelige/pijnlijke tepels
- hoofdpijntjes
- onrustig gevoel in mn onderbuik
- rommelende darmen
- licht witverlies
- gevoelige en laagzittende baarmoeder…
- pukkels (arghh)
- humeur schommelt
- hoor veel dat ik straal en lach…
en vl zegt het idee te hebben dat het toch wel eens zo zou kunnen zijn… en hij is toch eigenlijk altijd wel erg voorzichtig met dit soort uitspraken…
OhOh Maria, wat spannend nou toch allemaal :? Wat duren die dagen dan toch lang hè!
Ik hoop zo voor je dat het zo is en dat je ook op de roze wolk mag :inlove: samen met Jazibelle
Karin, leuk dat je reageert meid! Straks is Maria ook nog weg ( hopelijk voor haar wel hoor :dance: ), maar dan blijven er maar weinig over en dat zou toch zonde zijn van dit leuke clubje.
Snap dat je er nog niet zo héél mee bezig bent, maar ik vind het in elk geval leuk om hier en daar wat smalltalk te blijven horen. En wie weet ‘blijven we hier nog zo lang bij elkaar’ dat jij er ook écht voor gaat.
Vind het trouwens niet leuk staan hoor, op die ticker: nog 27!!! :roll: :roll: dagen tot,… Bleghhhh, dat duurt nog LÀNG :shock:
Maria: houd er de moed maar in meid! misschien dan toch babybleu/rose i.p.v. omowit :lol: hoop het zó voor je. Ik blijf duimen :thumbup: én ik steek ook een kaarsje voor je op met een mooi spiritueel gebed :kaars: ,want: baat het niet, dan schaadt het niet :mrgreen: :mrgreen:
En Karin: leuk op de kermis? je had het over kidS, maar je hebt maar één ticker staan. Heb ik iets gemist? :oops: of is deze vraag weer té nieuwsgierig. (Sorry dan :oops: )
Groetjes van MM (MaMerijntje) 8)
Hallo allemaal, hier nog steeds geen zwangere gevoelens. Op deze dag 4 jaar terug voelde ik me heel erg beroerd. Nu dus niet. Koffie lust ik nog steeds, heb geen pijnlijke borsten, grote donkere tepels en de klieren van Montgomery zijn nog net zo bobbelig als dat ze altijd al waren, geen voortekenen te bekennen.
Het grappige is, dat het testmoment net als 4 jaar terug ook weer op een maandag valt. Ik ben eigenlijk een beetje aan het vergelijken met toen.
De tuin vordert nu aardig. Het schut staat bijna helemaal. Ik verwacht dat het vandaag wel klaar is. We hebben nog grootse plannen. Zo willen we nog een nieuw terras, een border vol mooie planten en bloemen, een pad en nog een lounge plek met afdakje realiseren. Maar dat is voor later.
MM: ik denk dat ik je volgende maand ook nog kom vergezellen, hoor. En als je de andere stop topics bekijkt hoeft het niet zo te zijn dat je nadat je zwanger bent naar de 9 maanden mama’s “verdwijnt”. Meestal blijf je elkaar volgen. Sommigen schrijven al jaren met elkaar onder de stoppers met elkaar en daarnaast nog bij de mama’s.
Ik wens iedereen een fijne bevrijdingsdag toe. Ik moet helaas werken. Mijn vakantie zit er nu op.
Liefs kylie
Hey Meiden,
Sorry voor mijn onactieve gedrag en dan vervolgens toch inbreken! Ik ga nu weer een poging doen tot meelezen en reageren!
Mameha, van harte gefeliciteerd!!! Nog steeds misselijk!
Hoe is het met jou Jazibelle? Ik hoop dat we je snel kunnen vergezellen in de Januari mama’s! :dance:
Kylie…Ik doe het ook hoor, dat vergelijken met de eerste keer…maar het zou nu natuurlijk zomaar heeeeeel anders kunnen zijn!!
Maria, hoop dat je snel weet hoe het zit!!
Mamerijntje, jij kletst maar raak Ik kan je niet bij houden
Als ik het goed begijp ben je nu dus ongesteld geweest en weet je weer een beetje hoe je cyclus loopt? Dat is ook wat waard, alleen is 26 dagen wachten inderdaad wel weer erg lang
Meiden…
IK WEET HET NIET MEER!!!
Ben dus nog steeds niet ongesteld en zoals ik al eerder schreef dacht ik gewoon dat mijn cyclus langer was. Maar ik ben al 1 keer ongesteld geweest na mijn pilstop. Ik heb gisteren nog gestest en weer negatief.
Nou ja er zit niets anders dan afwachten, maar frustrerend is het wel. Vooral omdat ik zo nu en dan hoop blijf hebben, terwijl ik me een week terug al bij de ongesteldheid had neergelegd…