April stoppers 2011

Hallo,



Wie wil mij komen vergezellen in dit topic? Ik ben pas gestopt met de pil en hoop dat ik snel zwanger mag raken van een tweede kindje! Ik heb een zoontje van 3 uit een vorig huwelijk en hoop met mijn huidige vriend nog zo’n mooi wondertje te krijgen!

Mijn NOD is 30 april! Nog even geduld dus!

Hoi Paula,



Ik wil wel meeschrijven. Ik heb in januari mijn nuvaring al verwijderd, maar we zijn nog niet serieus aan de klus gegaan. Deze maand gaat dat dus wel gebeuren. Ik heb een dochter van 5 en hoop dat ik gauw zwanger mag zijn van nummertje 2!



Mijn NOD is ook 30 april :mrgreen:

Hi Jazibelle,



Leuk dat je meeschrijft…het loopt nog niet zo’n storm met de aprillers :wink:

Ik ben al een week ziek en heb mijn hoogtepunt van de griep volgens mij nog niet gehad. Hoop dat ik me snel beter voel, want aan klussen moet ik momenteel ECHT NIET denken!

Goedemorgen! Ow ziek? Dat is minder. Beterschap!



Nee, het loopt hier echt niet storm. Raar…en het is toch al echt 5 april…er moeten toch nog meer meiden zijn die in april stoppen???



Ik zat wel net even te rekenen: als het deze maand raak zou zijn, dan zouden we rond 7 januari uitgerekend zijn…net na de feestdagen…hmmmm… :think:



xx

7 januari ben ik jarig!!! makkelijke vieren…2 vliegen in 1 klap ;-).

Was je snel zwanger van de eerste? Bij mij was het meteen raak bij Sem, zullen we nu maar niet vanuit gaan.

Ik heb eigenlijk wel een beetje haast, ik ben 33 en dat vind ik persoonlijk al oud genoeg. Liever gisteren nog dan vandaag zeg maar.

Met alle respect voor oudere mama’s / zwangeren, maar dat is mijn keus.

Haha! Dan zou je inderdaad een groot gezellig verjaardagsfeestje kunnen vieren! :wink: Toeval bestaat niet… :smiley:



Haast? haha! Ik ben ook 33…in juli word ik 34… :roll: Dus ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Als het aan mij had gelegen, waren we al eerder voor een 2e gaan klussen, maar het is niet anders…



Ik was bij mijn dochter in ronde 2 zwanger. Dus ook snel. Dat had ik toen echt niet verwacht. Ik hoop natuurlijk dat dat nou ook weer het geval is, maar daar zullen we inderdaad maar niet van uit gaan. Ik heb wel erg weinig geduld dit keer…ik wil al vanalles gaan kopen en plannen…:S Zit nu al op marktplaats te kijken voor een babykamer…



:shifty:

Hoi,



Ook ik ben net in april gestopt met de pil. We hebben al een dochter van 10 maanden en hopen dat ze er gauw een broertje of zusje bij krijgt.

Ik ben weer net zo ongeduldig als bij de eerste en hoop dat het snel raak is. Ik had altijd gedacht dat als we voor een tweede zouden gaan dat ik dan wel wat rustiger zou zijn. Het is weer net zo spannend!!!



groetjes mameha

Welkom Mameha! ook al ongeduldig? haha!



:mrgreen:



Ik ben wel echt van plan om er nog meer van te genieten…je hoort heel vaak dat een 2e zwangerschap zo voorbij vliegt, omdat je zo druk bent met je 1e kindje…en daar wij het bij 2 willen laten, wordt dit mijn laatste keer…vandaar dat ik het ook net zo spannend vind als bij de 1e. :smiley:

@ Jazibelle, hahahahha je loopt op de zaak vooruit (herkenbaar!)



Welkom Mameha!! Dat is lekker vlot weer. Wel leuk voor de kindjes zo dicht op elkaar.

Toen Sem 10 maanden was, moest ik er eerlijk gezegd niet aan denken :oops:

Hoi,



ja het is zeker wel weer vlot maar aangezien ik volgende maand 32 word en mijn man dit jaar 38, vinden wij dat we ook weer niet al te lang moeten wachten.

Ik kom zelf uit een gezin waar we allemaal heel vlot op elkaar zitten en dat heb ik ook altijd als prettig ervaren. Je weet het natuurlijk nooit misschien krijgen ze wel een hekel aan elkaar maar daar ga ik niet vanuit.



Voor ons wordt dit ook het laatste kindje dus ik heb ook wel het idee van hier moet ik dan nog een keer extra van genieten want dit is de laatste keer. Terwijl ik toch van mijn eerste zwangerschap op en top heb genoten heb ik de bevalling en de kraamtijd als in een roes ervaren. Daar wil ik nu wel verandering in brengen vooral de kraamtijd wil ik echt anders. de eerste week geen bezoek alleen naaste bij mijn dochter ben ik echt geleefd dat wil ik niet meer.

Tja, Mameha, je weet nooit of je kids met elkaar zullen kunnen opschieten. Laten we maar hopen van wel!!! :wink:



De kraamtijd was bij mij ook veel te druk. Dat wil ik ook niet meer. Maar ik zie het ook niet zitten om een babyborrel te houden. Dat vind ik zo onpersoonlijk…maar goed, eerst maar eens zwanger worden, natuurlijk!!



Ik loop graag op de zaak vooruit! :lol: Ik verheug me gewoon ontzettend op deze nieuwe periode! :dance: :dance: :inlove:

hoi meiden, ik ben in februari gestopt, maar we gaan er sinds deze maand voor. Ben er helemaal vol van. Vind het erg spannend!

Hoi Maria,



Wat leuk voor je en spannend is het je eerste kindje?

Ik ben benieuwd hoe snel het bij iedereen gaat. Van de eerst was ik na twee maanden zwanger na 15 jaar de pil ik ben benieuwd of het weer zo snel gaat.

Gaan jullie ovulatie testen gebruiken? of doen jullie het op eigen gevoel?

Hoi,



Ja het wordt ons eerste kindje. Vind het heel spannend. Ben nu 6 weken gestopt met de pil. Dus ben heel benieuwd of ik aan het eind van de maand ongi ben of dat ik moet gaan testen.

Ik heb veel gelezen op inet, dus ik denk dat we het de komende drie maanden met die kennis doen en ons gevoel, en dat we daarna gaan tempen of met ovu testen…



Durf nu al niet zo goed meer kleren te kopen, omdat ik het zonde vind, want wie weet kan ik het helemaal niet zo lang meer aan. Mijn smaak qua kleding verandert ook vrij makkelijk… haha.



hoe ga jij het doen?



ps. zit ook in het februari/maart topic… maar ik vond deze ook leuk. hopelijk niet erg!

Wij gaan weer ovulatietesten gebruiken. Ik ben gewoon van nature zo ongeduldig dat ik het niet laten kan. We zeiden eerst we doen het niet en kijken wel wanneer het raak is maar nu we echt besloten hebben om voor een tweede te gaan hebben we ze toch maar weer aangeschaft.

Het is zo makkelijk en ze zijn er dus waarom niet…

Nu doe ik het deze maand niet omdat ik net gestopt ben en niet weet wanneer mijn eisprong is. En anders moet je zoveel van die strips gebruiken en is het meer op de gok. Ze zijn nu ook weer niet zo goedkoop.

eerst maar eens kijken hoelang mijn cyclus nu is. Vorige keer was het na een maand eigenlijk al weer normaal zo’n 28 dagen maar dat is geen garantie voor nu.



Ik merk namelijk dat na de bevalling mijn hele huishouding aardig is veranderd. Ik had vroeger nooit buikpijn of andere klachten. Nu heb ik zelfs met de pil allemaal menstruatie klachten die ik nog nooit gehad heb. Dus ik denk dat er wel is het een en ander veranderd kan zijn.



Maar spannend het eerste kindje je kan je er zo op verheugen en voor je het weet ben je zwnger en bevallen en is ze al 10 maanden. Iedereen zei vroeger altijd geniet ervan het gaat zo hard…dan dacht ik altijd jaja ik geniet toch? Maar het gaat echt hard en nu we bezig zijn voor een tweede heb ik een hele lijst waar ik nu echt meer van wil genieten…

Goedemorgen,

Welkom Maria, spannend hoor eerste kindje!!! Hoewel een tweede ook spannend is, anders spannend.



Hier ook iemand die aan de ovulatietesten gaat! Bij de eerste niet gedaan. Maar nu veeeeeeeeeel te ongeduldig!!

Ik heb ze op internet besteld, scheelt nogal wat met in de winkel!



Ik ben nog steeds ziek blehhhhhh, al anderhalve week. Heb er genoeg van!! Zeker met dit mooie weer.

Oh verveelend al anderhalve week ziek? heb je de griep? Je hoort het veel nu het juist mooier weer wordt.



De ovulatietesten zijn zeker een stuk voordeliger op het internet dan in de winkel. Ik heb ze ook besteld gelijk maar een pretpakket…ovutesten en zwangerschapstesten. Nu maar hopen dat ik ze niet allemaal nodig ga hebben.



Beterschap!!!

Goedemorgen! :smiley:



Ovulatietest? Ow, ik had me net voorgenomen daar niet meer over te denken…haha! :mrgreen: Ik wilde het gewoon op “het gevoel” proberen…maar eigenlijk heb ik daar geen geduld voor.



Gisteren waren 2 vriendinnen op bezoek. Was erg gezellig. Maar ze waren al bezig met allerlei wilde plannen voor deze zomer…feestjes enzo. En ik maar ja-knikken “tuurlijk ga ik mee”…maar eigenlijk zie ik dat nu helemaal niet meer zitten. Maar als ik dat zeg, weten ze meteen wat ik van plan ben…zoooo frustrerend.



:eh:



Enneh Paula…nog steeds ziek? Anderhalve week is wel lang…vervelend zeg!



Welkom Maria! Eerste kindje? Spannend, maar inderdaad, ik vind het nu net zo spannend als bij de eerste.



Mameha, bij mij is ook vanalles verandert in mijn lijf na de geboorte van mijn dochter. Het gaat ook rap. Mijn dochter is gewoon al 5…niet te geloven…die tijd is echt voorbij gevlogen. Ik wil er dus inderdaad ook dubbel van genieten nu.



xx

Hoi meiden! Wat n leuke en lieve reacties! Dank jullie wel.



Kan me goed voorstellen dat elk kindje krijgen spannend is! Het is denk elke keer toch weer anders. Merk aan mezelf dat ik het graag wil en heel leuk vind, maar soms maakt t euforische plaats voor t rationele en dan denk ineens in beren op de weg. Denk aan, qualitytime samen als de kleine er is, gaan net samenwonen is t dan wel goed ook al zijn we al best lang samen, kan ik het wel, is mijn lijf gezond genoeg enz. Dat is best frustrerend!



Maar daar tegenover staat dat wij n goede en stabiele relatie hebben, beide jong kinderen wilden, al half samenwonen en we heel graag willen, en het ook samen willen. Dus wat twijfel ik nou, haha.



Sorry moest ff mn verhaal kwijt. Ff ego…

Jazibelle wat fijn om te horen dat bij jou in je lijf ook van alles veranderd is. Ik dacht eerst dat ik het me inbeelde of ontzwangeren was. Het is zo apart dat je lijf gewoon vernaderd.



Maria ik denk dat het normaal is om je ook zorgen te maken. Het is ook een heel besluit. En hoe vaak je ook over alles nadenkt en alles goed lijkt te plannen als de baby er is dan is alles anders. Je wereld staat op de kop en je kan je er in die zin niet op voorbereiden. Ik vond echt pas toen ik het ervaarde van dit is het nu. Alle gevoelens die er bij komen kijken ken je ook nog niet als je nog geen kinderen hebt. Ik dacht ook alles gepland te hebben en ik ben de eerste weken/ maanden echt niet mezelf geweest.

Klinkt nu heel negatief maar zo is het niet bedoeld. Ik bedoel te zeggen dat hoe veel je je ook zorgen maakt het komt echt wel goed.