April stoppers 2011

Hallo!!



Wat een weertje he!! Ik ben nog steeds niet 100%, net wel weer paard gereden/gewerkt…viel niet mee. Ik heb er 5 gereden en ben lichamelijk erg moe! Sem ligt net op bed, dus even wat tijd voor mezelf!



Maria, heel begrijpelijk dat je overal over nadenkt, maar een stabiele relatie en allebei jong kinderen willen is al heeeeeeeeeeeeeeeeel wat! De rest komt wel, zoals mameha al zei…je kan je toch niet op alles voorbereiden.



@jazibelle, dat wordt zonder jou party-en :dance: voor je vriendinnen. Rustig avondje terassen met een alcohol vrij wijntje kan ook heeeel gezellig zijn :slight_smile: :slight_smile:



Mijn lichaam is ook verandert hoor, zowel van buiten als van binnen!!

Raar maar waar, ik had een heleboel truitjes die na Sems geboorte te kort waren geworden :think: , kan het nog steeds niet helemaal plaatsen.

Ik was meer als 25 kilo :shock: aangekomen. Het is er allemaal in gewicht wel weer af, maar mijn lovehandles zijn helaas geleven :frowning:

Ik had een totaal ruptuur, waardoor naar de wc gaan niet helemaal meer hetzelde is bij mij. Ik zou ook echt graag een keizersnede willen als ik nu weer zwanger raak, ik mag het gelukkig ook aanvragen. Ik weet wel dat dat ook heus geen pretje is, maar ik wil niet nog eens zo uitscheuren en het is inmiddels een beetje tussen mijn oren gaan zitten.

Jullie nog wilde weekend plannen? Behalve klussen natuurlijk :wink: !!

Hoi mameha en paula,



Dank voor jullie bemoedigende antwoorden! Ik wist het ergens zelf ook wel, maar het doet zo goed om het ook van n ander te horen…



Sta er nu ook weer lekker positief in. Hoop stiekem dat ik, net als ik dat voor jullie hoop, aan het eind van deze maand een positieve test in handen heb.



Mameha, het klinkt niet negatief hoor! Klinkt mij vrij logisch dat er allerlei gevoelens en emoties loskomen en je dan even jezelf niet bent… Neem aan dat je daar je weg wel weer in vindt!

Hoi Paula,



Wat kan ik me dat goed voorstellen dat je op ziet tegen een bevalling als je volledig was uit gescheurd.Ik zag daar ook zo tegenop want mijn schoonzus was vlak voor mij bevallen en die was ingeknipt ( nog minder erg dan jou) maar die had ik telkens voor mijn ogen. Alleen was bij mij alle angst voor niks ik kreeg in de avond weeen maar had dit niet echt door dat dit al de echte weeen waren. Dit ging door tot de volgende ochtend.Mijn man wilde toen dat we de verloskundige belde. Ik heb gebeld en ze was nog bezig en zou later komen. Prima dacht ik, even later belde ze terug of het nog iets later kon het ging allemal nog wel dus ik vond het prima. een uur later werden de weeen zo erg dat ik dacht nu moet ze mischien maar komen. Gelukkig stond ze al voor de deur. Ze ging kijken en ik had 9 cm ontsluiting. Toen moesten we beslissen wat ik wilde of thuis of toch nog naar het ziekenhuis alleen dan moest ik met haar mee. Wij besloten om toch te gaan daar zijn mijn vliezen gebroken en 2 uur later was Lotte er zonder enige kleer scheuren. Dus voor mijn beleving heeft de bevalling maar 2 uur geduurd.

Dus dat is heel wat anders dan waar ik me zo bang voor maakte.



Ik ga vandaag zeker even genieten van het mooie weer. Morgen weer werken dus ik ga straks maar eens wandelen met de honden en vanmiddag met dochterlief en manlief even een stukje fietsen en misschien lekker een ijsje eten.



julie veel plezier met het mooie weer!!!

dat klinkt best heftig paula! Ik kan me goed voorstellen dat je dat niet meer wilt. Dat je nu een ks wil en het tussen je oren zit is denk ik niet zo gek!



jeetje mameha! Dat is denk ik een bevalling waar veel aanstaande moeders voor tekenen!



Heb sinds gister beetje bruinroze afscheiding. Zou dit een innestelingsbloeding kunnen zijn?



Geniet allemaal van het heerlijke weer! Weekend is zo weer voorbij!

Ohh mameha, dat klinkt als een ‘‘fijne’’ bevalling! Ik maakte me helemaal niet druk voor mijn bevalling, hij moest er nou eenmaal uit :wink: . Tussen het moment van het breken van mijn vliezen en de geboorte, zat 29 uur!! En vanaf het moment dat de weeen begonnen ongeveer 23 uur…ik was helemaal kapot! Maar met het idee om nu een keizersnede te nemen, stap ik er weer net zo onbezorgd in.

@ Maria…ohhhhh zou het,zou het?? Spannend hoor, over 2 weekjes weet je het! Ik kan niet wachten om volgende week ‘‘productief’’ aan de klus te gaan :wink: , ik geniet er nu ook van hoor…begrijp me niet verkeerd!!



Mijn zus komt zometeen bbqen met haar 2 kids. Sem ligt zn middagdutje te doen en Philip is in Frankfurt met een paard, komt pas laaaaat thuis!

ik snap je goed hoor paula! Daar doe je t uiteindelijk voor! Haha!

Heb je een leuke dag gehad vandaag?



Ik hoop echt dat t positief is… Denk alleen van niet. De bloedinkjes zijn wel erger geworden. Minder dan ms maar wel aanwezig. Mijn onderbuik is ook enigszins hard en heb wat last van mn buik. Ik weet t dus echt ff niet. Wordt er in ieder geval niet gezelliger van.

hoi meiden,



Ik ben gestopt met de pil voor een derde :inlove: We gaan er geen haast achter zetten, dus geen testen enz omdat ik eigenlijk graag een kindje in de lente zomer wil :smiley: Mijn oudste is 5 en van februari en de jongste nu 2 van november. Ik ben nu nog niet ongesteld geweest (zou over een week ong moeten zijn) maar wel afgelopen dagen ontzettend veel slijmverlies en ook ongikrampen. herkennen jullie dat?



Paula; mijn eerste bevalling was ook niet zo fijn (rugweeenstorm met vacuumbevalling, daarna scheurde de navelstreng los van de placenta, moest uiteindelijk onder narcose in de operatiekamer eruit gehaald worden). Dus erg veel angst voor de tweede, gelukkig ging die zo voorbij, kwart over 8 eerste buikkramp, half 11 was het meisje er. Dus de 2de bevalling kan echt heel anders zijn. Maar snap je angst en bagataliseer het echt niet hoor :wink:

Oooh Paula wat een verhaal ik kan me zo voorstellen dat je dat nooit meer wil. Doen ze dat een keizesnede als je erom vraagt? of mag je nu ook niet meer op de normale weg bevallen na het uitscheuren? Ik kan me zo voorstellen dat het er misschien wat gevoeliger is en je hebt natuurlijk littekenweefsel.

Ik gun je van harte een keizersnede en dan ook een zorgeloze zwangerschap.



Oh Maria wat spannend weet je ongeveer wanneer je een eisprong had?

Ik wist dat soort dingen nooit (lang leve de testen) en ik heb ook telkens op innestelingsbloed zitten wachten maar nooit gehad. Wat ik wel had was de week voor dat ik kon testen had ik een dag echt opvliegers ik had het zo heet telkens. Ik denk dat toen de hormonen begonnen op te spelen. Ik wist alleen toen niet dat ik zwanger was. Ik dacht echt dat ik ziek aan het worden was. Ik ging die dag mijn moeder bezoeken in het ziekenhuis na een operatie. Ik vertelde haar dat ik ziek was en dat ik haar niet ging zoenen want ik wilde haar niet nog zieker maken. En een week later ZWANGER



Dus misschien zijn juist de meest rare klachten een teken van zwangerschap? Ik hoop het voor je…voor ons allemaal

Welkom Karin, leuk voor een derde!! Dan heb je nog even als je in de zomer wil bevallen! Ik weet dat een 2de bevalling zo anders kan zijn. Ik maak me ook niet druk, wat zijn 9 maanden en misschien een dag pijn tijdens de bevalling op een heel mensenleven…het is allemaal te overleven wat mij betrefd :wink:



@ Mameha, ik mag een keizersnede vragen, het hoeft niet perse. Maar inderdaad wat je zegt…Er kan weer druk op het litteken weefsel komen en omdat het ook ‘‘tussen je oren’’ zit kan het zijn dat je tijdens de persweeen bang bent om voluit te persen, met alle gevolgen van dien!



Ik ga gewoon voor een keizersnede, een meisje in 2 uurtjes tijd…gewoon precies het tegenovergestelde van de vorige keer :smiley: :smiley: !!

Goedemorgen dames! Hoe was jullie weekend?



Welkom Karin! Leuk dat je mee komt kletsen! Slijm en ongikrampen? Poeh…dat klinkt wel bekend in de oren…van mijn vorige zwangerschap! Haha! Wie weet ben je wel al zwanger…of kan dat niet?



Paula, wow…dat maakt de keuze toch wel gemakkelijk. Dan zou ik ook gaan voor een keizersnede. Mijn bevalling was ook geen sprookje…pfff…het duurde eeuwig en na dreigen met vacuümpomp en tangen, heb ik me flink boos gemaakt en toen lukte het wel om dat kleine meissie eruit te krijgen. Maar wat een gedoe.



Maria, wat raar, die bloedingen. En dat 12 dagen voor je NOD…echt vreemd. Dat wordt dus toch afwachten. Hopelijk levert het gewoon een positieve test op. We gaan gewoon duimen. Ik was me ook niet heel zeker van mijn zaak toen we 5 jaar geleden zijn gestopt met de pil. En toen ik zwanger was, dacht ik ook wel eens van…is het niet te vroeg/ te laat/ is het wel een gunstige tijd…?? En wat blijkt: dat weet je dus nooit. Nu weet ik ook niet of dit het meest geschikte moment is voor een tweede. We zitten midden in een grote verbouwing…maar ja, ik ga niet wachten op het meest perfecte moment. Want wie weet wanneer dat komt??



Mameha, opvliegers een week voor je ging testen? Grappig, hoe je lichaam reageert dan, hè. Ik wist eigenlijk meteen dat ik zwanger was…en dat verwacht ik nu ook. Maar daar moet ik dus niet van uit gaan natuurlijk.



x

hoi meiden, bedankt voor jullie reactie! Ff n korte update, reageer vanavond uitgebreider!



Bloeding is niet gestopt. Lijkt op n voor mijn doen, milde menstruatie. Heb 6 of 7 april mn ei gehad denk ik. Ben t spoor dus ook wel even bijster…



Ga nu weer aan t werk!

Hoi Maria, wat verwarrend. Ik had vorige maand een korte cyclus…25 dagen en normaal 31…raar is dat…dan zal het bij jou ook een korte cyclus zijn? Hoeveel dagen zouden het dan zijn?



Ik hoop dat mijn ovu-testen vandaag arriveren! Ik heb ze vrijdag besteld en ze zouden binnen 24 uur worden bezorgd…grrr!! Ik heb ze vandaag/ morgen nodig!! :roll:

hoi!



ik ben denk ongi geworden op dag 15 van mijn cyclus… maar de echte bloeding wordt sinds vanmiddag steeds minder. Snap dr heus niets meer van… hmm



@karin, welkom hieer!

Maria; raar :think: Ik hoop dat het of snel doorzet of stopt zodat je weet waar je aan toe bent.



Ik werd bij mijn 1e zwangerschap ook een klein beetje ongesteld maar de bloedingen (heel weinig, een ligkruisje genoeg) bleven wel 6 weken, was dus ws innesteling.



En wachten op een juiste tijd is er nooit dus gewoon voor gaan. Ja ik moet nog lang wachten op een zomerkindje maar ik heb de eerste 2 keer geluk gehad dat het lukte en heb nu zoiets van we zien wel. En je kan het toch nooit plannen :smiley:

@karinvandam, ik snap er serieus weinig van… gisteravond was t bijna weg… vanmorgen weer enigszins terug maar niet zo erg… dus ik weet het nog niet echt… hoop natuurlijk dat het een innestelling is… al zou het wel vroeg zijn want ik heb, denk ik mijn eisprong tussen 5 en 9 april gehad… maar we zijn wel al vanaf 31 maart om de dag aan t klussen…



kortom, alles kan en alles is mogelijk… neem denk maar plaats op het wachtbankje en ga donderdag 21 of vrijdag 22 april maar testen op basis van mijn vorige cyclus van 25 dagen. Mijn banner is ingesteld op 28.

zo mijn drukke werkdag zit er weer op morgen nog een dagje cursus…en dan lekker vrij. Ik vind het soms best pittig werken en moeder zijn. Ik werk 55% dus op zich niet heel veel maar waar ik vroeger kon neer ploffen kan dit nu niet gelijk meer. Vooral het heen en weer fietsen van huis naar oppas en naar het werk en weer naar de oopas en dan naar huis. dan even de honden doen en koken en luiers verschonen, groot verdriet troosten en ga zo maar door…sorry moet effe mijn ei kwijt na wat drukke dagen.

maar ach ik ging net even kijken bij lotte en ze lag daar zo mooi op de zij met in de ene hand haar knuffelspeen en de andere haar popje dat maakt alles weer goed.



maar wat spannend Maria!! ik wordt nooit echt wijs uit het hele innestelings gebeuren. De 1 zegt de bloeding is ongeveer na 7 dagen van de bevruchting. En dan lees ik weer eens verhalen van mensen die weken na hun nod dag een bloeding hebben en dan hebben ze het ook over innesteling. Ik zal wel niet goed op de hoogte zijn maar hoop er altijd maar niet voor te staan want het lijkt me zo onzeker. Is het nu innesteling of menstruatie. Ik hoop dat het snel duidelijk wordt voor je.



Welkom Karin wat leuke een derde :smiley: :smiley:

Hoii!!



Maria, alles is mogelijk, denk ik. En ik denk ook inderdaad dat je even moet afwachten. Vervelend zeg. Dan gaan we dus hard duimen voor een positieve test! :smiley:



Mameha, het is ook een heel gedoe om alles draaiende te houden. Ik werk 28 uur, we zijn ons huis aan het verbouwen (oud herenhuis, dus er is nog wel even wat werk), ik heb natuurlijk mijn dochter en daarnaast ook nog eens 3 grote honden…dus pfff…soms heb ik het er ook wel even mee gehad…haha! Maar ik ben toch blij dat ik het zo druk heb. Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen als het anders was. Ik ben er zo aan gewend. En daar past wel nog een persoontje bij, haha! :lol: En het is inderdaad waar, als ik mijn dochter zie, weet ik waar ik het allemaal voor doe!



Wat is het trouwens rustig…!!!



Gisteren voor het eerst in mn leven een ovu test gedaan. Vreemd hoor…ben eens benieuwd of ik nu echt te weten kom wanneer ik mn ei heb.



x

Hoi Meiden,



Ja het is inderdaad allemaal apart. Het lijkt nu echt zo goed als over te zijn… heel vreemd. Maar ik hb ook al twee keer last van maagzuur gehad deze week. Heb ik nooit…Plus dat ik in twee dagen, drie keer de vraag heb gehad of ik zwanger ben… ik schijn nogal te stralen. Merk het ook aan mezelf en mijn vriend merkte het ook op! Haha… ik duim dus heel hard (A) :pray:



Mameha en Jazibelle… het is inderdaad rustig, maar kan mij ook heel goed voorstellen dat het heel druk is. De combi kind en baan. Nu werk ik nog vijf dagen, maar ik besef mij heel goed dat daar verandering in zal moeten komen…



En ik snap ook heel goed dat je af en toe even je ei kwijt moet om je hart te luchten!

hoi Jazibella en maria,



Ik moest naar cursus dus had geen tijd om achter de pc te zitten. Nu ben ik lekker 4 dagen vrij :dance:

Even genieten van mijn dochter en het huishouden maar weer eens op pakken. Ik vond het ook eerst gek zo’n ovu test maar het is zo makkelijk. Ik vind het zo moeilijk om het van mijn eigen lichaam uit te gaan. Er zijn zoveel verschillende factoren waar je dan op moet letten en bij een ieder is het weer anders. Ik ga deze maand nog geen ovu test gebruiken want ik ben nog bezig met overstappen op andere medicatie die ik dan moet gaan nemen tijdens een eventuele zwangerschap. Dus we hebben gezegd om dit eerst maar te doen en het nu maar even aan het lot over laten. Toch merk ik dat ik er elke dag mee bezig ben om te kijken of ik aan mijn lichaam merk of ik vlak bij mijn eisprong zit. Ik maak mezelf daar helemaal gek mee maar ik kan het ook niet aan de kant zetten. Ik vind het zo knap van mensen die besluiten te stoppen en het wel zien wanneer ze zwanger worden. Ik ben er elke dag mee bezig dus ik hoop dat het maar gauw gebeurt.

hoi hoi,



Ja druk is het altijd maar zeker als je een kindje thuis hebt, moet je nagaan met 2 :smiley: Hier werk ik maar 2 dagen maar wat een stress rond die dagen, Larissa naar de creche, bjorn naar school en dan doorsjezen naar mijn werk. Uit mijn werk bjorn uit school halen, larissa halen, boodschappen doen, koken en ze in bed leggen en dan is het 's avonds nog even ztofzuigen en dan heerlijk op de bank. ALs we niet hoeven te sporten. Maar ja denk dat iedereen het druk heeft.



Hier zou ik vandaag ongi moeten worden (heb nu 4 weken voor het laatst mijn pil ingenomen) maar nog niets, Maar de eerste keren is het altijd anders na de pil (tenminste bij mij)



Spannend een test, we duimen hier voor een postiteve :pray: