April stoppers 2011

Hallo dames :oops:

ik wil graag met jullie mee kletsen op dit forum. Ben ook in april gestopt met pil. Zomaar spontaan. Heb al een zoon van 11 uit eerder huwelijk. Ben inmiddels ook al 41!!! Dus vind mezelf al een hele ouwe doos. Toch willen we graag proberen nog een kindje samen te krijgen (voor beide 2e huwelijk). Maar waar ik helemaal niks van snap is al die hippe banners enzo. Hoe kom je eraan en hoe plaats je zo’n ding :doh:

Ik vind het best spannend want mijn NOD is op een gem. van 28 dagen 03 mei en ik ben heel benieuwd. Ben eigenlijk vooral benieuwd naar hoe mijn ‘ouwe’ lijf reageert op stop na 11 jaar pil en of het überhaupt nog gaat lukken. Zou wel héél welkom zijn :inlove:

Ben soweiso ook erg nieuwsgierig of me dit lukt: mijn reactie plaatsen en hoe dat er dan uit ziet. Ben niks gewend wat dat betreft :lol: Grt Mamerijntje

Hi Mamerijntje, welkom!!

Dat is een stap na 11 jaar! Inderdaad afwachten hoe je lichaam reageert, maar hopen dat er snel een zwangerschap mag komen!

Ennuh…die hippe banners kan je hier vinden :wink:

http://www.kindjeopkomst.nl/html/tickers/tickers_001.htm

Dag Paula,

bedankt voor je welkom en de tip van de banners! Zoals je ziet; een bruikbare :smiley:

Ik vind het allemaal enorm spannend en heb lang gewacht met een berichtje te plaatsen. Volg e.e.a. al een tijdje. Kom er weer helemaal in, in het ‘babygebeuren’ en leef met jullie allemaal mee. Hoop mijn positieve bijdrage te kunnen leveren aan de kletspraat over wachten, ongeduld, testen, ‘klussen’ en al die andere spannende dingen tot er weer iemand écht zwanger is!

Veel succes en geluk allemaal :slight_smile:

oooooooohhhhhh, zit op de bank de wachten (philip komt zo terug uit frankrijk) en ik heb onwijze last van mijn rug…ik vrees dat ik morgen ongesteld wakker word :frowning:

Mamerijntje, welkom! Klets gezellig mee…ik moest wel ff lachen…ouwe doos…hahaa! Joh…helemaal niet. Bij school van mijn dochter zijn diverse mama’s die wat later zijn begonnen aan een tweede of derde. :smiley: Spannend zeg. Geweldig! 11 jaar de pil? Ow…ik heb dat ding wel nog wat langer gebruikt…haha! en mijn cyclus kwam na het stoppen redelijk goed op gang. Succes!!!

Paula, en? Hoest? Zijn er al duivels of toch niet?

Kylie, fijn dat peuter bijna zindelijk is. Goed zeg! Dan is peuter dus ook bijna kleuter hè! haha! Ik vond het erg spannend toen mijn dochter met school begon. Nu weet ik niet beter…ze is al zo groot en wijs…niet te geloven…de tijd vliegt echt voorbij. Ik kan me dat nou net niet meer zo goed herinneren, die flessen en luiertijd…dat ging echt allemaal zoooo vlug. Ik denk dat ik er weer helemaal aan moet wennen als het weer zover is.

Prissie, 6 mei? dat duurt niet meer zoooo lang … :shifty: Wat goed dat je dat kan, zo lang wachten. Ik heb gisteravond toch een testje gedaan…negatief. Maar ik heb sowieso het idee dat mijn NOD wat later valt…overmorgen denk ik. Ik voel geen ongi, maar ook niks anders. Ik weet het echt niet zeker, maar ik denk dat de duivels zondag zullen arriveren… :frowning:

xxx

Welkom Mamarijntje! 11 jaar de pil? Toen ik na 9 jaar pil 2 jaar mirena spiraal en toen weer 4 maanden pil stopte met de anticonceptie duurde het wel even voordat mijn cyclus weer op gang was. Mijn eerste ongi kwam na 40 dgn, de volgende na 36, toen na 32 en daarna duurde het weer zo’n 10 maanden (er zat nl een zwangerschap tussen) . Ik ben na de zwangerschap nog een kleine 2 jaar aan de pil geweest en toen in 2009 weer gestopt. Het was daarna gelijk al weer regelmatig 28 tot 30 dgn. Zo zie je maar dat het allemaal kan verschillen.

Paula en Jazibelle, toch blijft het altijd spannend. Wij hebben het de afgelopen twee jaar altijd om de vruchtbare dgn heen gedaan of anders met een cd. Toch keek ik er stiekem iedere maand weer naar uit. Zou het wel of niet. Nu hebben we een “ongelukje” gehad, maar hoop toch echt dat de ongi uitblijft op 9 mei. Duurt allemaal nog zo lang!!! Toch heb ik het idee dat er helaas niets aan de hand is. :cry:

Nou ja, nwe ronde, nwe kansen dan maar weer :wink:

Ha Kylie! Tja, wel lang hè 11 jaar. Maar voor die ene zwangerschap had ik m ook al 10 jaar geslikt en toen was het in 1 X raak! Zonder dat we het zelf in de gaten hadden. Na een week of 7 ging bij mijn toenmalige man een lichtje branden. Bij mij nog steeds niet. Heb toen een half uur wezenloos op de wc gezeten met een positieve test :lol: Met dat allemaal in mijn achterhoofd hoop ik nu dat het weer zo gaat. Maar besef tegelijkertijd ook heel goed dat het wel eens helemaal anders kan zijn deze keer en dat het er misschien nooit meer van komt :frowning: Ik ben natuurlijk al behoorlijk op leeftijd (om zwanger te zijn dan toch :slight_smile: ) en we hebben besloten dat het echt geboren moet worden in 2012, anders wordt het echt te gek. De risico’s zijn toch al een stuk groter. Maar goed, we zien wel. Afwachten maar.

Ik kan me voorstellen dat jij nu ook heel erg uitkijkt naar je ongi-dag EN dat ie uitblijft! Heel spannend allemaal en ik vraag me af of jij ook af en toe last hebt van sjaggerijnige buien van het ongeduld? Ik steek het voor mezelf nog maar even op mijn hormonen die nog steeds de weg kwijt zijn :?

Ben heel benieuwd en leef erg met jullie allemaal mee hier op het forum. Ik vind het wel fijn om op deze manier toch een beetje mijn ‘ei’ kwijt te kunnen, want onze omgeving gaan we niet wijzer maken dan ze zijn. We zouden waarschijnlijk voor gek verklaard worden :naughty:

Alvast fijne Koninginnedag en meivakantie? gewenst iedereen. Volgens de sensitestberekening zou ik morgen- 30 april- kunnen testen :lol: :lol: ik denk dat ik nog maar even afwacht tot misschien toch een eerste ongesteldheid :wink: de vlag kunnen we sowieso buiten hangen 8)

Enfin,… ook de rest veel succes met afwachten en testen,… :pray:

Paula, heel veel sterkte vandaag en misschien morgen. Ik hoop zo voor je dat het allemaal weg blijft!!! Die rugpijn kan toch ook gewoon een ‘zwangerschapsverschijnsel’ zijn,…

Leef met je mee meid! We zullen ze wel uitdrijven, die duivels!~

8) Mamerijntje

Hee Jazibelle,

ook voor jou spannend, nog 1 dag! Leuk om te horen dat er bij jou meisje op school meer ‘oudere’ moeders zijn. Ik ben daar al helemaal uit nl. Mijn manneke van 11 doet dit jaar al brugklas. Loopt wat voor qua intelligentie, maar heeft ook Syndroom van Asperger. Dus die vraagt een hoop aandacht. De aandacht verdelen met een ‘nieuwkomer’ zou niet zo slecht zijn voor ons allen :lol:

Maar goed, meid! Ik hoop ook voor jou dat de duivels voorlopig wegblijven! Veel succes en leef met je mee! :thumbup:

Mamerijntje: ze zeggen dat het vanaf je 30e al moeizamer gaat. En inderdaad, vanaf je 40e zijn de risico’s nog groter. Maar vindt je zelf ook niet dat mensen te bang worden gemaakt door al die risico’s? Onlangs is toch ook maar weer bewezen dat een vrouw op haar 63e een gezonde dochter op de wereld heeft gezet. Maar ik begrijp je wel hoor! Ik ben nu net de 30 gepasseerd, maar ik heb wel gezegt dat ik voor mijn 35e nog graag een 2e wil, anders hoeft het voor mij niet meer. Ook ik ben bang voor alle evt. Risico’s.

Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken meid. Het zou zo mooi zijn. Wacht je je NOD af of doe je dit weekend al een test? Ik denk dat ik volgend weekend al een poging ga wagen. Zaterdag of zondag misschien. Weet ik ook waar ik aan toe ben. Alhoewel ik de vorige keren dat ik dacht dat ik zwanger was ook al een test 4 dgn van te voren had gedaan en die was ook negatief. Op de dag van de NOD heb ik toen ook getest en een paar uur later kwamen de duivels al. Afgelopen maand was ik het zelfs vergeten wanneer ik ongi moest worden. Bleek dat ik me verrekend had . :wall:

Ik weet het allemaal niet meer, hoe dichter de NOD komt hoe zenuwachtiger ik word.

Ik zit me trouwens net te bedenken, mijn poezen kwamen me vertellen dat ik zwanger was. Ze kwamen stijf tegen mijn buik aan liggen. Het waren niet echt van die schootkatten, maar toen ineens wel. Toen ze de dag voordat ik ging testen allebei bij me op bed kwamen en echt stijf tegen mijn buik aan kwamen liggen wist ik genoeg. Ik had het al eens gehoord dat die beesten het aan voelen. Heel erg apart was dat.[/list]

Mamerijntje, thanks voor het medeleven! Ik kan het wel gebruiken…ik ben momenteel een ongeduldig wrak…die domme vroege tests ook…om gek van te worden. :shifty:

Risico’s zijn er altijd. Ik ben ook niet verzekerd van een gezond kind. En als ik misschien ooit nog eens voor een derde zou willen gaan, hik ik ook flink tegen de 40 aan…en dat zal mij er niet van weerhouden nog een keer zwanger te raken. :mrgreen: Maar goed, eerst nu maar eens zwanger raken… :lol:

Asperger? Ow…vervelend zeg…dan is het misschien inderdaad wel goed om de aandacht te moeten delen met een brusje. Zal natuurlijk wel wennen zijn voor hem. Mams nog een baby…haha!

Na een week of 7 pas testen? Neeee…daar kan ik me nu niks bij voorstellen. :stuck_out_tongue:

Kylie…had je je de voriger keer verrekend…??? poeh, dat zal mij niet gebeuren nu. Ik blijf maar rekenen en rekenen…ik krijg er hoofdpijn van… :shifty:

Ik ben echt niet zenuwachtig hoor…helemaal niet…hoe kom je dr bij… :liar:

xx

:o Maar dat wist ik niet…rent naar het dichtsbijzijnde asiel op zoek naar een poes

Jazibelle: ik was in de veronderstelling dat ik 15 april ongesteld moest worden, maar dat was dus eigenlijk een week eerder. Nu werd ik het pas op de 11e.

En van die poezen, het is echt waar!!! Ik wacht het volgende week wel af. Als ze vanaf donderdag weer zo reageren, weet ik genoeg (zul je zien en beleven dat ze nu niets doen i.v.m. het mooie weer zijn ze nl. Veel buiten) :roll:

Ik duim voor je, :wink:

Mamerijntje! Welkom… Wat gaaf dat je juist op oudere leeftijd nog een kleintje wil! Daar heb ik echt respect voor. Ik ben denk hier (bijna) de jongste in het topic, maar vind het prachtig om dit met jullie te delen, ongeacht leeftijd. Iedereen beleeft het duidelijk op een andere manier, maar kent wel de twijfels van een ander… heerlijk!

Je zoontje zit nu al in de brugklas? Ik vind dat best knap als hij Asperger heeft. Ik werk zelf met kinderen met autisme en heb kinderen in de klas van 11 die nog zeker 2 jaar basisonderwijs zullen volgen!

Oehh, en dat van die kattenn… dan ga ik lekker vaak bij mijn ouders langs… maar dat zijn wel schootachtige katten… hmm

HiHi zou spontaan mijn kattenallergie gaan negeren en meerennen naar het asiel :smiley:

Ik dacht dat ik de enige was met dit soort ongeduldige gedachtes, veel te vroege test doen, waarvan je wéét dat het nooiiiiiit kan, maar toch (ooit gedacht dat ik onbevlekt ontvangen was :angel: )

Heerlijk om ongegeneerd op te kunnen schrijven wat me bezig houdt en hoe ik me voel en support te krijgen over mijn ouderdomszwangerschap-to-be-hopelijk :slight_smile: Dank!

Trouwens, volgens de ovulatietesten die ik meteen maar ben gaan gebruiken, heerlijk dat die dingen tegenwoordig gewoon te koop zijn via internet, heb ik keurig op tijd, volgens het boekje van de 28 dagen cyclus, mijn eisprong gehad. Daar was ik erg blij mee. Of hebben jullie ervaring met die dingen dat ze toch eigenlijk niet betrouwbaar zijn ofzo :liar: ???

Jazibelle, schrijf het maar lekker van je af, dat doodt de tijd tenminste nietwaar?

Ben benieuwd naar het vervolg :oops: fijn om ‘medestanders’ te hebben.

Jazibelle27, niet jezelf te veel kwellen met te vroeg testen enzo he… dat maakt het alleen maar spannender en niet echt leuker, althans dat is mijn ervaring na het verkeerd testen van de afgelopen periode…

Goedeavond!

Maria, nee…ik ga echt niet meer testen. Ik wacht nu lekker af. Dat testen maakt me helemaal zenuwachtig. Ik heb last van mijn buik…t kan 2 kanten uit gaan nu. Of morgen komen de duivels…of NIET! haha! Ik heb geen idee…oi oi oi…

Mamerijntje, ja leuk is dat…gewoon kunnen tikken wat je denkt. :mrgreen: Ik zou gek worden als ik niet soms mijn verhaal kwijt kon. :shifty:

Ik heb deze ronde ook gebruik gemaakt van de ovulatietests. En ik moet zeggen dat mijn gevoel overeen kwam met de uitslag van de test. Op het moment dat ik een positieve test had, had ik ook steken in mijn buik. Nu weet ik dus ook zeker dat ik mijn eisprong voel. Daardoor weet ik dus ook zeker dat ik morgen mijn NOD heb. Mijn ei sprong precies 13 dagen geleden… :lol: Nu nog kijken of die zaadjes mee wilden werken…

Kylie, dat verhaal van die poezen had ik toch al wel eens gehoord. Het schijnt inderdaad dat ze een zwangerschap al heel vroeg aanvoelen. Ik heb 3 honden…maar die voelen niks…haha! Dat zijn echte doezels op dat gebied. Ze zijn wel ontzettend beschermend als het om mijn dochter gaat. En dat sinds haar geboorte.

En toch blijft het raar dat zij het eerder weten dan ik!

Meiden fijne Koninginnedag!

:-*

Haaaiii! Niemand hier? Natuurlijk flink aan t feesten op deze oranje dag…wij hebben niks gevierd. Alleen deuren gelakt…wat n rotwerk. En ik vind het echt rot voor mn meissie. Mama en papa waren de hele dag aan t werk in huis…morgen echt iets leuks met haar gaan doen…

Nou, geen duivels te bekennen. Wel ongi-pijn…een zeurend, trekkend gevoel in mijn buik. En dat gevoel herken ik wel… :mrgreen: Maar goed, ik juich nog niet…ik test ook nog niet…ik wacht toch nog ff…maar stiekem denk ik het wel al te weten…

xxx