April stoppers 2011

Jazibelle…de controlestreep is duidelijk donkerder. Maar het punt is dat ik volgens de test afgelopen donderdag die lh piek had! De dagen erna nam het af/was de 2destreep zo goed als verdwenen. En nu is hij er ineens weer! Hoe is het met jou testen gegaan? Heb je een beetje duidelijkheid gekregen?

Ow, jij maakt het wel ingewikkeld, zeg! :o :lol: De teststreep moet heel donker zijn. Anders is ie niet positief. Ik had eerst ook 3 dagen een lichte streep. De ene dag lichter dan de andere. En ineens was de teststreep echt donkerder dan de controlestreep en dat hield 2 en een halve dag aan. De laatste test deed het helemaal niet en toen ben ik maar gestopt, want ik had het idee dat mijn eisprong voorbij was. Ik had ook last van steken in mijn buik tijdens de LH piek. LH zit altijd in je lijf en kan dus door de test worden opgepikt. Alleen als de streep echt donker is, komt de eisprong er aan…nou ja, dat lees ik op internet…of dit altijd zo is, is natuurlijk de vraag.



Ik zou toch nog voor de zekerheid een ovutest doen om te kijken wat ie dan aangeeft. Blijft ie positief…dan kan het toch wel stiekem wijzen op een zwangerschap…en dan moet je binnenkort toch een andere testje doen. Ik hoop het!! Zal eens flink gaan duimen…wie weet had je toch een erg vroege eisprong… :pray:

@Prissie… welkom! Leuk dat je voor een tweede gaat!



@Jazibelle, dank je wel! Doe ik zelf ook. Zal ik straks ook voor jou doen… Als mn cyclus 25 dagen zou zijn ben ik nu al 1 dag overtijd… haha… Nooit verwacht van mezelf dat ik er zo mee bezig zou zijn…



@Mameha… kort op elkaar is voor de kinderen later wel leuk denk ik inderdaad… Kan er verder nu nog niet echt over oordelen.



@Paula, lastig zeg! Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt. Weet je ook waar je aan toe bent!



@Rest, hoop dat jullie net zo genieten van het mooie weer als ik!! Fijn paasweekend alvast… haha…!

meiden! Waar zijn jullie!? Hier nog steeds geen ongi in ieder geval.

Ohhhhhhhhhhh maria, spannend!!

Ja waar is iedereen? Vast genieten van het mooie weer en paaseieren aan het zoeken!



Ik ga vanmiddag ook met Sem naar opa en oma, kijken waar de paashaas de eitjes heeft verstopt.



Ik ben nogal radeloos wat betreft mijn hele ovulatie gebeuren. Ik heb pijnlijke tepels, wat ongigevoel en al 2 dagen een postieve ovulatie test. Een week voor mijn menstruatie!!! Plus het feit dat ik dacht dat de test vorige week donderdag al postief was!



Mijn gevoel zegt dat ik een late ovulatie heb (niet echt gunstig) en die nu aan het plaats vinden is! Maar ja waarom die test het vorige week dan aangaf?? Pfff ellendig lichaam :?

Dan merk je pas hoe jelijf je voor de gek kan houden he? Nu merkik hoe afhankelijk mijnlijf was geworden van de pil en hoe het vreemd ging doen van die troep. Nu ook. Mijn vorige cyclus was 25 dagen en ik zit nu op 30. Het is dus wat dat betreft echt uit zijn goede doen. En dat geeft onzekerheid. Dat zal jij dan wel herkennen mbt je ovutesten.



Hoe was et paaseieren zoeken? Wel van het weer genoten?

Goedemorgen dames!



Sorry dat ik even niet online was. Druk met klussen (in huis dan) en de paasdagen. Het was wel even lekker om een paar daagjes vrij te hebben. Heerlijk! En nu weer aan de slag!



Wat n weertje. Het regent hier en t is me toch ineens koud…maar ik vind het niet erg. Goed voor de tuin en dan houden we toch nog wat mooie dagen over voor de zomer! :stuck_out_tongue:



Ik heb niet het idee dat het raak is bij mij. Mijn lijf houdt me wel goed voor de gek. Ik heb erge last van mijn darmen en flinke buikpijn, maar dat heeft niets te maken met een eventuele zwangerschap. Jammer genoeg verwacht ik echt dat de duivels gewoon doorbreken zaterdag…



En bij jullie nog nieuws?



Paula, echt gek van die ovu-test…die dingen zijn dus toch niet altijd te vertrouwen en je lijf doet toch wat het wil. En als je dan al weet wanneer je ei springt, moet je ook nog eens raak schieten…nu snap ik pas hoeveel geluk ik had bij de eerste zwangerschap: in de tweede ronde raak.



En Maria? Weet je al wat meer?



xxx

Hoii!



Ik weet al meer… ben niet zwanger. De bloeding van 2,5 week geleden is waarschijnlijk toch een menstruatie geweest onder invloed van het ontpillen. Een vriendinnetje is ook aan het ontpillen, omdat ze is overgestapt op een spiraal en die herkende het helemaal. Zij had zelfs elke twee weken een menstruatie en dat is nu bij mij niet het geval.



Zelf zie ik het dus als iets positiefs en ik zit nu pas echt in ronde 1…



Nu verwacht ik dat ik rond 9 mei mijn NOD moet hebben. Al is het koffiedik kijken… Maar kijkend naar mijn regelmatige cyclus voor het starten met de pil lijkt mij dat het meest logisch…



Hoe is het verder met iedereen hier? Tis hier best wel stil!!

Hallo dames,



Ik ben eigenlijk sinds september 2009 niet meer aan de pil, maar we hebben het al die tijd wel veilig gedaan. Behalve deze maand… Een dag voor mijn ei zijn we het “vergeten”.



Rond 9 mei verwacht ik mijn NOD.



Even mezelf voorstellen in het kort:

Ik ben 31 en heb een peuter van 3,5 jaar oud. Wij hebben het door omstandigheden zo lang uitgesteld. We wilden eerst wat meer zekerheden hebben. Nu denk ik bij mezelf… Peuter wordt dit jaar al 4, ik word dit jaar 32 en manlief 35. Als we nog langer wachten met een brusje, dan is peuter al bijna 5. Ik wil niet een te groot leeftijdsverschil, omdat ik zelf weet hoe het is als je de oudste bent en er zit 7 jaar verschil tussen jezelf en je zus. Ik heb er vroeger in ieder geval weinig aan gehad en er waren veel ruzies. Nou zegt dit natuurlijk niets hoor. Er kan ook wel 2 jaar verschil zijn met veel ruzies, maar toch…



Aan de ene kant vind ik het ook wel weer erg spannend hoor. Wat voor zwangerschap kun je verwachten dit keer. De eerste keer ben ik in het begin misselijk geweest, halverwege erg moe en vreselijk veel last van maagzuur. De rennies waren niet aan te slepen. Hoe zal het de 2e keer gaan?



De bevalling van peuter ging erg vlot. Om 9:15 uur braken mijn vliezen, om half 11 had ik een afspraak bij de VK. Maar in dit geval kwam ze om dit tijdstip bij mij. Ik had toen 4 cm ontsluiting. Ze ging weer weg en ze zei dat ze om 13:00 uur weer terug zou komen. Om ongeveer 12 uur kreeg ik persdrang. Ik riep nog tegen manlief dat hij de VK moest bellen omdat ik het niet meer uithield. Ik moest persen. Om 12:30 uur was VK weer bij ons. Ik had toen 9 cm en ik moest nog ff het randje wegzuchten. Om 13:00 uur mocht ik er aan toegeven. In eerste instantie perstte ik verkeerd, met mijn hoofd, en ging het niet. Daarna waren de persweeën weg. Ik heb het toen op eigen kracht gedaan. Niet veel later kwamen ze weer en uiteindelijk is peuter om 14:00 uur geboren.



Daarna ging het allesbehalve goed met peuter. Peuter lag te kreunen en was aan het bellenblazen. De apgarscore was heel laag en peuter was blauw. Manlief heeft nog bij peuter gestaan met wat zuurstof. VK vertrouwde het niet en heeft nog gebeld met ziekenhuis om na te vragen of ze peuter wilden zien. Dit hoefde in eerste instantie niet, maar we moesten peuter wel in de gaten houden. De kraamverzorgster vertrouwde het niet. Peuter bleef maar kreunen. Vervolgens de VK weer gebeld, deze belde op haar beurt weer met het ziekenhuis. Wij moesten langskomen. Ze vertrouwden het niet. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen werden er allerlei testen gedaan. Zelfs een hersenvocht is er afgetapt. Peuter lag op de afdeling neonatologie. Na 2 dagen bleek dat peuter hersenvliesontsteking had. Vervolgens moest peuter nog 2 weken blijven. Allerlei onderzoeken later en antibioticakuren heeft peuter gelukkig niets aan over gehouden. Peuter is gelukkig gezond en ontwikkeld zich goed. Maar door dit alles zit een thuisbevalling er niet meer in. Ik zal preventief aan de antibiotica moeten om te voorkomen dat een tweede ook ziek wordt.



Nu nog wachten tot 9 mei en dan weten we meer…



Ik voel me nu een dag na mijn ovu lekker beroerd, heb het koud e.d. Maar dit is normaal. Heb ik iedere maand last van na mijn ovu. Het is in ieder geval weer spannend de komende anderhalve week.



Hoe groot is de kans als je een dag voor je ei “geklust” hebt (niet echt bewust) en je bent een groot gedeelte van de lading verloren??? Sorry voor het rare praat :oops: :oops: :oops: , maar wil graag weten hoe jullie hier over denken.

@Jazibelle27 wrote:

Goedemorgen dames!



Sorry dat ik even niet online was. Druk met klussen (in huis dan) en de paasdagen. Het was wel even lekker om een paar daagjes vrij te hebben. Heerlijk! En nu weer aan de slag!


Hahah ohh?? Druk met klussen in huis??

Sorry hoor, haha.. heb vakantie en ben dus uitgeslapen.. en melig.. (A)..

Ik hoop voor jou wel dat het raak is, ook al voelt het niet zo!

Kylie,



Allereerst welkom in ons topic… zo hoor je er ineens toch bij :wink:



Maar wat een heftig verhaal zeg rondom de bevalling van jullie Peuter. Ben wel ontzettend blij voor jullie dat het nu helemaal goed gaat. Kan mij wel voorstellen dat het nu voor een volgende heel spannend is!



Volgens mij ben je gewoon super vruchtbaar een dag voor je ovulatie… Dus de kans is denk ik zeer wel aanwezig. Gewoon afwachten tot je NOD (een dag later dan ikke!) en als je dan niet ongi bent testen! Dat is het enige dat je nu kan doen lijkt mij!



En het nieuwe kleintje is toch welkom neem ik aan?

Dank je wel voor je welkom Maria! :wink:



Jazeker is het kleintje welkom!!! Het zou iets eerder zijn dan “gepland”, maar zeker welkom. Voor peuter is het ook veel leuker, denk ik.



Ik kan 9 mei gaan testen, maar ik weet dat er ook testen te koop zijn die eerder uitslag kunnen geven. Aangezien ik een vreselijk stuk ongeduld ben, kan het zijn dat ik zo’n test aanschaf om alles uit te sluiten.



Ja, jij bent een dag eerder zag ik. Duurt wel lang hé?

Haha… dat ongeduld ken ik, maar doe ik mezelf niet meer aan.



Ik had deze maand misgerekend, een tussentijdse bloeding niet als menstruatie geteld, en heb me dus suf getest zonder enige positieve test. Daarom doe ik het mezelf deze maand maar niet meer aan, mocht ik uberhaupt kunnen testen.



Vind het daarom deze maand ook niet zo spannend, zeker omdat ik een week geleden nog in de rats zat, omdat het maar neit doorbrak enzo… Maar dat zeg ik nu :wink:



Kan me dus wel heel goed ovorstellen dat het spannend is!



Of het nu eerder is dan gepland een kindje is gewenst en dat is wat telt toch!

Precies, daarom heb ik gepland ook tussen “”.



Ik wil mezelf dat ongeduld ook niet aandoen, maar ik hou niet van verrassingen. Zodra ik weet dat ik kan gaan testen, doe ik het ook zeker en dan zeker iedere dag tot aan de NOD. Erg hè? :oops: :oops: :oops:

Welkom Kylie! Wat heeft jouw Peuter een heftige start gehad! Gelukkig is alles goed gekomen en is ie nu tiptop in orde. Heftig zeg. Dan is het ook beter dat je bij een tweede niet thuis gaat bevallen. Het blijft altijd spannend…het is gewoon een groot wonder!



Wie weet is het nou inderdaad al raak…haha! We gaan duimen!



Haai Maria, fijn dat je duidelijkheid hebt. Gek hoe je lijf functioneert…ontpillen is een raar en doet vreemde dingen met je lichaam. Op naar een zeer vruchtbare 1e echte ronde!!



Ik ben ook zooooo ongeduldig…word gek van mezelf…echt waar! Vandaag moest ik toch vaak naar de wc! Ik was even op bezoek bij een vriendin en die vroeg me dus…ben je zwanger of zo? Je gaat al voor de 4e keer plassen! Haha! Ik wacht toch nog maar even met testen…te vroeg testen is altijd balen. Ik ben ook een beetje onzeker. Mijn dochter is de laatste tijd ontzettend prikkelbaar. Wil niet slapen en is ontzettend eigenwijs en moeilijk. Pfff…dan denk ik wel eens…hoe moet dat als er straks nog een tweede bij is… :shock:



xx

Dank je wel voor je warme welkom, Jazibelle.



Ik herken wat je schrijft. Ook peuter is de laatste tijd vreselijk dwars. Wil niet eten, slapen en is ontzettend bijdehand. Op dat soort momenten denk ik ook wel eens… wil ik nog wel eentje erbij? Maar ach, dan denk ik ook wel weer… die fase gaat wel weer over.



We zijn nu al een hele tijd bezig met zindelijkheid. En peuter is nu al weer een tijdje overdag droog. Nu proberen we peuter ook 's nachts droog te krijgen. We hebben gezegd dat de luier droog moet blijven. Deze is alleen voor ongelukjes. Als peuter moet plassen, dan moet ie op het potje wat op de slaapkamer staat. 'S Morgens is de luier droog en dan volgt er een hele grote plas op de wc. Peuter is nu al 5 nachten droog. Volgende week ga ik het eens zonder luier proberen. Zien hoe dat gaat. Ben dan zo trots!



We moesten de afgelopen weken ook op zoek naar een basisschool. Dan kom je zo’n gebouw binnen en zie je al die kinderen in de klas zitten, dan gaat het mij ook veel te snel allemaal hoor! Wat wordt zo’n kind dan toch snel groot! Waar is de tijd toch gebleven van flesjes, luiers verschonen, in badje doen en lekker knuffelen? Op zulke momenten dank ik van… ja, het is tijd voor nog een klein frummeltje.



Ga zo lekker slapen. Tot snel!

welkom kylie



hier begint het ongeduld nu toch wel te kriebelen



Vandaag 28 dagen geleden volgens mijn heb ik rond de 22ste me ei gehad.



Bij onze dochter heb ik na 36 dagen positief getest dus we hebben dan ook besloten als ik 6 mei nog niet ongi ben we een test doen.



Maar wat duurt alles nu lang



Onze kleine meid word nu ook heel snel groot van de week voor t eerst mama gezegd en papa en ze kruipt ook sinds deze week en lopen achter haar babywalker :smiley: Zo trots op ons eens zoon kleine meisje

welkom kylie



hier begint het ongeduld nu toch wel te kriebelen



Vandaag 28 dagen geleden volgens mijn heb ik rond de 22ste me ei gehad.



Bij onze dochter heb ik na 36 dagen positief getest dus we hebben dan ook besloten als ik 6 mei nog niet ongi ben we een test doen.



Maar wat duurt alles nu lang



Onze kleine meid word nu ook heel snel groot van de week voor t eerst mama gezegd en papa en ze kruipt ook sinds deze week en lopen achter haar babywalker :smiley: Zo trots op ons eens zoon kleine meisje

Hi meisjes :wink:



Welkom Prissie en Kylie…join the club!!

Ohhhh Jazibelle, wat knap dat je je in kan houden…ik heb stiekum al een '‘vroeg’'testje gedaan…negatief dus! Ik geloof ook eigenlijk niet dat ik zwanger ben. Ik voel dat mijn menstruatie al echt voor de deur staat, sterker nog…ze heeft de deurknop al vast :wink: en die opkomende puist op mijn kin zegt ook al genoeg :?

Werkelijk waar, iedereen om me heen is zwanger. Dat komt omdat je er zo veel mee bezig bent ,zeggen ze dan :x Maar ik heb het niet over mensen op straat, maar uit mijn kennissenkring!



Kylie en Jazibelle…hier ook een heeeeeel pittig mannetje van 3,5. Toevallig dat het de laatste 2 weken weer de goede kant op gaat, maar de weken daar voor zat ik echt een beetje met mijn handen in het haar!!

Prissie: het gaat echt allemaal heel snel. Ik kan me aan de ene kant nog heel goed herinneren dat peuter geboren werd, maar aan de andere kant kan ik het me niet eens meer heugen hoe ik dat nou allemaal met de flesvoedingen had. Dat afmeten en zo, wanneer een fles eraf en wanneer nu meer cc per keer. :think: De eerste stapjes, zelf eten, voor het eerst op het potje. Het ligt nog vers in het geheugen, maar het lijkt ook al weer zo lang geleden.



Paula: het kan inderdaad heel pittig zijn. Ik hoor soms gewoon mezelf praten. En dan met zo’n verongelijkt gezicht erbij, handen in de zij. Dan zal ie het mama allemaal wel even vertellen. En als ze dan 's avonds op bed liggen zijn het engeltjes en de grootste schatten op aarde. Maar zodra die oogjes weer open gaan… zucht… begint het feest weer van voren af aan.



Was vergeten foliumzuur te slikken. Vandaag maar een groot verpakking gekocht en gelijk begonnen. Ben er 2 weken te laat mee. Ja, had er ook niet echt rekening mee gehouden…