APRIL 2006 stoppers

@sam23 wrote:

hallo,



Ik heb nog even een vraag. Waar halen jullie die afbeeldingen vandaan die jullie als je cycles weergeven op jullie profiel?




Hier: http://www.kindjeopkomst.nl/html/tickers/tickers_001.htm



Liefs,

Kaat

Meiden, ik heb de info aangepast… Verzoekje: als jullie weer wijzigingen hebben, willen jullie die dan in een pb’tje naar me toesturen? Dat is wat overzichtelijker voor me… (ik wordt al een ouwe doos he :doh:)



Blij dat jullie m’n lijstje mooi vinden…ik was hier als eerste aprilstopper zooooow eenzaam :liar: , ik moest het toch een beetje aantrekkelijk maken om niet te lang alleen te blijven…



Ja, wauwww, ik zag het bij de februari/maart stoppers. Denise, als je dit leest, van harte gefeliciteerd!!



Sam? gelukt met de ticker? Ik heb nog een tijdje zitten goochelen om er twee op te krijgen… (viel achteraf eigenlijk wel mee… maar je moet niet 1 dingetje uit de code missen…en er klopt al niets meer van…).



Oja…nog ff over die teststrookjes die ik gister heb besteld. Ik heb ooit ergens gelezen dat je zo ook nog in 2’en kan knippen, over de lengte uiteraard…en dan kan je ze twee x gebruiken… Zal ik is ff proberen als ik ze binnen heb… Aan de andere kant vindt ik een test van Clearblue het “mooiste”, daar komt zo’n mooi, duidelijk kruis in (als je geluk heb), alleen zijn ze in vergelijking met voorgaande test veeeelll duurder…



Morgenmiddag komt m’n nieuwe wasmachine eindelijk… liggen stapels was… heb alleen het hoogst noodzakelijke op de hand gewassen… en m’n ouders wonen helaas 20 km verderop…



Dawast voor nu,



Prettige avond allemaal…

xx Sim

ja het is gelukt geloof ik (ff testen). Nou das wel rot als je niet ken wassen ja. Ik had van de week ook een behoorlijke was. Ben blij dat ik er bijna doorheen ben. Ik ga slapen is al veeeeellllsssssss te laat, wilde eigenlijk vroeg naar bed :wall:



Trusten



Samantha

Het wordt al drukker, gezellig!!



Ik heb ook overwogen om de Persona aan te schaffen. Vind het geen kwaad kunnen om je cyclus goed te leren kennen. Er gaat bij meer dan genoeg mensen veel tijd overheen voordat ze zwanger raken en je wilt het zo graag, dan kun je het lot toch een klein handje helpen? Maar inderdaad, het mooiste is als het zonder ook lukt. Wat mijn vriend betreft komt de Persona er voorlopig nog niet in, hij vindt dat we er nu dan al teveel over aan het stressen zijn terwijl we nog maar net gaan proberen. En daar kan ik hem ook geen ongelijk in geven.



Ik heb ook stiekem al gekeken hoor Sim… Alles zo van “stel dat het lukt, dan in december…” enz.



Bleh, ik ga ook de was doen… :frowning: . Tot later!!

Hoi Mex,



Ik ben de persona gaan gebruiken omdat ik gewoon geen pil meer wilde slikken. In het begin nog even geklungeld met condooms maar dat vonden zowel ik als mijn man zo vervelend dat we uiteindelijk zijn overgegaan op de persona.



Ik vind het echt een ideaal anticonceptie middel. Oke, niet zo veilig als de pil maar als je het niet heel onoverkomelijk vind om misschien zwanger te worden (de persona is voor 95% betrouwbaar) dan is het echt ideaal.



Al die tijd heeft de persona bij mij goed z’n werk gedaan. Ik ben niet zwanger geworden. Vanaf April mag het echter wel "raak"zijn en nu gebruiken we hem dan maar “omgekeerd” dus om de vruchtbare periode te bepalen.



Ik heb op internet al meerdere verhalen gelezen van vrouwen die door het gebruik van de persona snel zwanger worden…oooooooh ik hoop zo dat ik hier ook bij ga horen!!



Ik snap de overweging van je vriend heel goed hoor, dat hij er niet te veel gedoe van wil maken. Dat vond mijn hubbie ook maar hij is inmiddels ook helemaal blij met de persona en vind het nu wel best dat we hem nog even gebruiken als extra hulpmiddel.

Hij wil nu namelijk ook het liefst zsm papa worden. :smiley: :lol:



gr, Kimmo

Yep, wilde Persona eigenlijk ook als anticonceptie (maar toen bleek dat we allebei wel errug graag aan de kinderen wilden…) Leek me prima, behalve dan dat je dagen hebt dat je gewoon echt niet “mag”. Groot gelijk dat je 'm nog even houdt :smiley:

Wat betreft die dagen dat je echt niet mag. Dat klopt ten dele.



In het begin, toen ik de persona net gebruikte dacht ik nog “niet gek dat ik zo niet zwanger wordt, de helft van de maand mag je niet eens sexen!”



Die rode dagen worden trouwens stukken minder zodra de Persona je cyclus beter leert kennen. Bij mij duren ze nu van dag 11 tot 18. Das dus een week. Nu weet ik (dankzij die persona dus) dat mijn eisprong altijd rond dag 15-16 van mijn cyclus ligt).



Zaadjes leven geloof ik niet langer dan 72 uur. Dus op dag 11 en soms op dag 12 durfden wij het risico nog wel te nemen om onbeschermt te vrijen. Tot noch toe is het altijd goed gegaan. Dus heb je feitelijk maar een dag of 5 dat je echt niet mag. En mocht je toch enorme drang hebben :oops: , dan kun je altijd alsnog naar het condoom grijpen. Zo deden wij het meestal :slight_smile:





Kortom: heel fijn ding en misschien een idee als anticonceptie tussen je eerste en tweede kindje in? (een mens moet toch positief zijn nietwaar :lol: !!)



gr, Kimmo

Hallo allemaal!



Het begint hier ook al aardig druk te worden!!! Ik zie dat jullie NOD’s allemaal rond mijn NOD liggen (9april), maar zijn jullie dan toch al begonnen, of toch nog niet???

:lol: Hallo allemaal,



Geen gek idee om de persona te gaan gebruiken. Ik twijfel of ik nog wel aan de pil wil gaan. Is hartstikke slecht voor je eigenlijk. Misschien een goed idee. Maar eerst nog maar zwanger worden. Beste Jade ik wel in iedergeval. Wij gaan klussen deze maand. Ik ben wel net met de pil gestopt, maar toch gaan we gelijk beginnen. Ik weet alleen niet hoelang mijn cycles is. Ik ben voordat ik aan de pil begon altijd regelmatig geweest dus hoop dat dat nu nog zo is. We gaan gewoon flink klussen deze maand en dan zien we wel, wanneer ik ongi wordt (of niet :smiley: ). Ze zeggen wel dat als je net gestopt ben met de pil je heel erg vruchtbaar ben. Alleen dat je kans heb dat ze niet precies weten wanneer je zwanger bent geworden, dus dat houdt ik wel in de gaten. Daarom ga ik ong. uit van een cycles van 28 dagen. Dan als ik niet ongi ben ga ik zoiezo testen. Ik heb zelfs de testen al in huis gehaald (erg he :wall: ). Maarja mag toch dromen, zo blijf ik in iedergeval positief. Hoe bekijken jullie het deze maand??? Hebben jullie ook hoop???



Groetjes Samantha



Ps wordt idd gezellig clubje zo!!! :smiley: :: :: :: :: :: :: :**:

Lo allemaal,



Gezellieeeeee…



Zo… de wasmachine staat… dus ik ben de ene na de andere was aan het draaien… (jullie kunnen je lol straks ook op met een kleine hummeltje :dance: ) (denk ik er eigenlijk wel aan dat ik straks misschien twee kleine viespeukjes om me heen heb…?)



Maar wat kost die Persona nu eigenlijk per maand? Ik heb er vroegerrrr ook weleens naar gekeken…maar schrok toen wel van de prijs… fris m’n geheugen is ff op aub dankuwel.



Best wel “link” Kimmo om nog wel op dag 11 en 12 te vrijen… want:

“Het is niet precies bekend hoe lang zaadcellen in het lichaam van een vrouw kunnen blijven leven. In één onderzoek wordt beschreven dat 7 dagen na het vrijen nog levende zaadcellen aan het eind van de eileiders zijn aangetoond. Algemeen wordt echter aangenomen dat vers sperma zo’n 72 uur kan blijven leven, en ingevroren zaad zo’n 48 uur”".

(http://www.zwangerstraks.nl/sterkzaad.php).



Ik heb bovenstaande dingen wel vaker gehoord trouwens…

Maar goed… Wij hebben het een aantal jaren met coitus interuptus volgehouden…(tot afgelopen januari…ahem… :oops: ), toen hebben een paar zaadjes voor hun beurt gepraat… :shifty:



Jade, wij zijn ook begonnen hoor… we hebben net een “zwaar” weekend achter de rug…



Nouww…ik ga maar weer eens een wasje in de wasdroger gooien…en niet al te laat naar m’n bed…morgen aan het werk… m’n wekker gaat dan al om half 6…ik werk namelijk in Haarlem en moet met het openbaar vervoer…



Welterusten alvast…

xx Sim

He Ladies,



Ik zal jullie gelijk ff updaten wbt de prijs van die persona. Het start pakket kost naar mijn weten 88 euro! Das veel, ik weet het maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard.



Een pakketje teststaafjes kost ongeveer 13 euro per maand. Das ook niet echt weinig maar condooms zijn ook behoorlijk prijzig :lol:



Ik weet trouwens dat het best “link” was om op dag 11/12 gewoon te sexen maar mijn man en ik hadden zoiets van…mocht ik toch zwanger zijn, het is dan niet gepland maar zeker al wel gewenst. Nu gaan we er voor het eerst dan echt bewust voor!! Ik ben bijna klaar met mijn studie rechten en kan niet wachten om zwanger te worden.



Mijn man wilde perse wachten tot ik bijna afgestudeerd was, omdat hij bang was ik anders al die jaren voor niks gestudeerd had en bang was dat ik het niet zou afmaken!! Gelukkig is hij nu ook om maar ja, mijn eindscriptie is dan ook bijna af :wink:



gr, Kimmo


Okido.



Vroeg me af waarom de eigenlijk maartstoppers dan bij de aprilstoppers stonden?! Is ook niet zo belangrijk…



Ik kwam het persona startpakket tegen bij de etos voor 148 euro… En teststrips voor 13.95.

Mijn apotheker heeft me echter aangeraden gewoon de eerste maanden in de eventuele vruchtbare periode om de dag te klussen. Dat is goed voor de kwaliteit van het zaad en anders wordt het meteen zo’n “moetje”. Ik ben benieuwd of he echt werkt.

Beste Jade,



Ik zat ook bij de febr./mrt stoppers. Maar die zijn al zo’n hechte groep geworden. Ik kwam er niet meer tussen en ik kon het amper bijhouden zo snel dat ze gingen. Toen ze apr stopper aan hadden gemaakt dacht ik ik ga me daar bij aansluiten. Aangezien ik van t weekend pas ga beginnen met klussen (in april dus) :D. Ik had me vanochtend verslapen zeg :doh: !!! Ik was een kwartier te laat op werk. Ach ja kan gebeuren hahah.



Gr. Samantha

Middag dames,



Uhm, kweet niet. Of ik voel spoken ofzo… maar ik heb de hele ochtend prikjes in m’n baarmoeder, net of er van alles van binnen aan het rondhollen is ofzo.



Ik denk dit gevoel te herkennen van m’n zwangerschap van Vale, toen voelde ik de hele tijd een soort van springende elastiekjes in m’n baarmoeder ofzo…(was baarmoeder die van stand aan het veranderen was). Bij Vale kreeg ik rond het tijdstip van innestelling al pijn in m’n borsten, buik en rugpijn en rosse afscheiding…en een paar dagen later draaide m’n wereld zich opeens emotioneel om…



Of ik wil het te graag… ik weet het niet.



In januari heb ik bijna niets gevoeld…het was dat m’n menstruatie uitbleef…maar ja… dat ging natuurlijk mis…



Verder aan 't werk maar…



Tot later!

Simba :shock:

Nou Simba dat gaat erg spannend worden!!! Lijken wel verschijnselen van een zwangerschap he?? Wanneer wil je gaan testen???



:dance: :dance: :dance:

Hey Ledies,



Nou, hier kan 't ook wel hard gaan hoor… Heb net 't febr/mrt-topic bijgelezen (zo’n kleine 10 paginas ofzo… :think: ), en nu hier… moet wel zeggen dat 't leuk is om daar te lezen, maar ik me bij jullie meer op m’n plekkie voel!!



Ben sinds vanmiddag weer van m’n menstruatie af. :dance:

Dus het ‘jachtseizoen’ is geopend, zei ik net al tegen hubbie… Ik had verwacht dat hij wel even zou glunderen, maar nee hoor, oogjes naar de pc… (er staat er ook beneden nog ééntje!). Achja, hij barst nog wel los, eergisteren kon hij amper ophouden om er over te praten :mrgreen:



Samantha, het is echt niet erg dat je al 'n test hebt gehaald hoor. Je wilt 't toch graag, alleen met dát ding kom je er achter of er 'n hummeltje in je buik zit! Ik hoor 't van veel meiden die er al een (aantal) gekocht hebben. Ik zelf nog niet, maar dagdroom er wel lekker over!

Het is niet voor niets 'n kinderwens, toch?! :stuck_out_tongue:



Klinkt spannend, Sim!

Het voelt dus vrijwel 'tzelfde als bij Vale?!

Ik ben benieuwd… ik :pray: voor je, meid!



Dikke kus,

Kaat

Hoi Kaatje,



Het is nog erger om er heel de dag mee bezig te zijn. Ik droom zelfs al dat ik zwanger ben hahah. Wordt helemaal gek van mezelf!!!. Maar het wordt hier ook wel spannend geloof ik?? De :evil: :evil: :evil: komen er bijna aan. Ben benieuwd!!! Succes allemaal met klussen. Ik ben vanaaf ook weer begonnen.



Groetjes



Sam

Mogguh meiden,



Gheghe…testen? het is nu natuurlijk te vroeg he… maar ik denk over een weekkie ofzo… Sensitest KAN uitslaan 4 dagen voor je NOD… ik zeg met nadruk KAN… Maar ja…maby it’s all in my head… :oops:



Hee Kaatje…nog een prooi gevangen gister? :lol:



Nou, kort bericht… ik moet die kleine uit haar bed halen…



Laterzzz xx

Goeiemorgen!!



Zo, zo het begint nu al echt spannend te worden voor sommige (simba)

Hartstikke leuk hoor. Ik :thumbup: voor jullie!!



Ik moet nog even geduld hebben. Ik word pas rond de 11e ongesteld en moet dan nog 15 dagen wachten op mijn vruchtbare periode. Ik heb al tegen manlief gezegd…Be prepared de 26e april!!! Hij moest er wel om lachen.



Any way…veel succes dames!



enne sam, ik droom er ook van. Zie mezelf al helemaal achter de kinderwagen aan lopen (apetrots enzo) Ik kijk al regelmatig naar kinderkleertjes, kinderkamertjes etc etc. Mijn man en ik weten ongeveer al hoe onze eerst geborene zal heten!!



Jeetje…ik geloof dat het best erg met me is :wink:



gr, Kimmo

Zo erg heb ik 't (nog) niet te pakken. Maar het is toch ook niet iets om je voor te schamen, wel dan?! Ik kijk ook wel es op marktplaats, bij kinderwagentjes en dat soort dingen. En ik heb 'n potje met 50ct, 1 en 2 euro munten in de kast staan, wat ik al spaarde toen ik stopte met roken. Nu tel ik en zeg ik “sow, dat is de kinderwagen”… Haha… :lol:



Ik heb gisteren beet gehad, Sim! :inlove:

Voelde wel heel raar, voor het “eerst, zonder anticonceptie”. Net of we stiekem wat deden, haha!

Natuurlijk is dat ook wel zo, want niemand weet in onze omgeving dat we 'n kindje maken!

Hebben jullie 't wel verteld aan iemand in je omgeving?



Wat 'n weertje toch… had me wel 'n mooier weekend voor kunnen stellen… maar ja, nu maar in huis even goed opruimen!!!



Fijn weekend nog, meiden!!!



:-*

Kaat