APRIL 2006 stoppers (deel 4)

Lekker hoor, op vakantie!! Krijg er ook alweer zin in, alleen al door er over te lezen :mrgreen:. Ideaal trouwens een caravan als jullie straks een kleintje hebben :smiley:

Gelukkig maar dat de misselijkheid niet heeft doorgezet. En tja, iedere zwangerschap is nu eenmaal uniek denk ik dan. Werd af en toe gillend gek van al die mensen die meenden te weten wat ik zou moeten voelen. Of nog erger, als ze gingen reageren van “oh, maar dat komt dan nog wel”. Dat is in 9 van de 10 gevallen dus ook niet gebeurt. Maar goed, ik had dan ook een superzwangerschap. Bevallen vond ik het lastige stukje, maar voordat ik je daarover in de stress laat schieten, ook alle bevallingen zijn natuurlijk weer enig in hun soort :wink:.

Erg vervelend verhaal van die obstipatie. Is er helemaal niks dat helpt?

Hoi Meiden,

Alles goed hier??

we hebben weer wat buik foto’s gemaakt zal ze van de week even op de computer zetten.

Verder is alles goed, we groeien goed en voelen ons ook goed.

Verder eigenlijk weinig te melden.

Tot gauw.

Hey hey,

Linnie, jij ook alweer 26 weken. Gaat snel zeg!

Ben heel benieuwd naar je buikfoto’s!

Hier gaat het met m’n buik prima. Groeit als kool (en de kilo’s ook :oops: ) en ik heb het idee dat m’n buik een stuk lager is gaan hangen. Misschien dan toch al wat aan het indalen, al is het de tweede?

Aanstaande maandag moet ik weer naar de vk, dus dan zullen we het horen.

Met m’n bekken gaat het alleen helaas heel slecht. Ik ga iedere week naar de speciale bekkenfysio, maar ze kan niet veel meer voor me doen dan de boel eromheen los masseren. Ik verkramp namelijk alles van de pijn.

En verder heb ik vorige week maar krukken opgehaald, anders zit ik helemaal zo aan huis vast. Nu kan ik tenminste nog even naar het dorp. Moet dan wel als er oppas is voor Mischa, want met de buggy lopen gaat niet meer zo heel best. Maar met krukken is het ook maximaal een half uur hoor, dan is het gebeurd.

Oh heerlijk Kaat, met de caravan naar de Ardennen! Morgenochtend is het al zover. Heel veel plezier, geniet lekker van de vakantie!

Balen dat je zo vreselijk last hebt van obstipatie.

Ik gebruik zelf Movicolon (via de huisarts gekregen), en dat is het enige dat bij mij helpt tegen mijn chronische obstipatie. Ik kan me helaas precies voorstellen hoe het voelt, ik heb meerdere malen jankend op het toilet gezeten.

Hopelijk gaat het snel beter! :hug:

Mex, we houden in ieder geval de tweede naam. Die hadden we namelijk ook al voor als Mischa een meisje zou zijn geweest, en dat is voor ons gewoon een bijzondere naam. Die lever ik dus niet in. De eerste naam gaan we anders doen. Ik denk dat we er nog wel uit gaan komen, ik hoop alleen een beetje snel, haha.

Layla alweer aan de vaste hap. Het gaat echt snel zeg!

Tja, het zijn altijd hilarische momenten, de eerste keren.

Wij hebben met Mischa ook zo vreselijk gelachen. Wat een bekken kunnen ze dan trekken zeg :mrgreen: .

Simba, hoe is het nu met Milan? En ook: hoe is het nu met jou?

Heb je al reactie op je mail gekregen? Ik kan me je ongerustheid en gepieker heel goed voorstellen. Ik zou zelf denk ik niet anders doen.

Veel sterkte hoor! :hug:

Marieke, hoe gaat het met de kleine Roos en jou?

Sabje, hoe gaat het met jouw jongens?

Hoi allemaal,

Hier een blije, opgeluchte Simba!!

Gisteren zijn we met Milan in in het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam geweest (snel he!!!) en daar is hij door een arts bekeken die meer van de hoed en de rand wist…(hij kwam in ieder geval overtuigender over dan die dr. in Alkmaar) en hij zegt dat Milan niet geopereerd hoeft te worden!!! :clap:

Milan z’n oogkassen zijn goed gevormd wat betekend dat z’n voorhoofdsnaad later in de zwangerschap of vlak na de geboorte pas is dichtgegroeid, weliswaar te vroeg… maar dit hoeft in principe geen problemen op te leveren voor z’n hersenen en ogen. Mijn angst voor ontwikkelingsachterstanden etc. als hij niet geopereerd zou worden, heeft hij ook zo goed als weggehaald… hij zei wel dat 10 tot 15 % van de kindjes zoals Milan, met een lichte vorm van Craniosynostose, kans heeft op achterstanden… maar dat zou een operatie sowieso niet verhelpen omdat het al “ingebakken” zou zitten.

Bijgaand nog ff een foto uit de CT scan. Op de 2e schedel kan je de richel op het voorhoofd goed zien zitten.

Heb ondertussen trouwens nog steeds geen uitslag uit het AMC gehad…maar goed… Ik luister naar het advies van Rotterdam, die schijnen 80 % van alle “hoofdenkindertjes” te zien.

Tot zover ff dit ego berichtje… snel weer naar beneden want daar zit Vale, met een slapende vader, naar de Smurfen te kijken.

Later!!!

xx Sim

Sim, goed nieuws zeg!!! :dance:

Wat fijn dat ze je onzekerheden hebben kunnen weghalen.

Wat zien die scans er mooi uit, ik vind dat altijd wel interessant :oops:

Sim, gefeliciteerd met dit goede nieuws!!! :dance: :dance:

Wat fijn dat deze arts wat kundiger over kwam, en dat hij je zorgen heeft kunnen verminderen.

Kaat, als jullie op vakantie net zulk weer hebben al wij hier, dan is het genieten!

Lekker hoor, dat zonnetje. En ik geloof dat het de rest van de week een beetje zo blijft? Dan boffen m’n ouders, want die gaan morgenochtend op vakantie, voor een midweekje.

Morgen moet ik weer naar de vk. Ben heel erg benieuwd of de kleine al iets aan het indalen is. Ze zeggen altijd dat het bij een tweede later of helemaal niet gebeurt, maar ik heb al aardig wat voorweeen gehad. Zou toch leuk zijn als die ook wat hebben gedaan :wink: .

Sim, wat fijn geen operatie!! Interessant om te zien hoor die foto’s. Blijft die richel trouwens of verdwijnt het als Milan groter wordt? Nou ja, niet echt belangrijk. Ben hartstikke blij voor jullie :D!!

Dat is flink afzien, Tamara! Nu al aan de voorweeen? Hopelijk haalt het inderdaad wat uit en komt jullie uk straks lekker op tijd kijken. Kan me voorstellen dat het niet echt genieten is nu.

Kaat, hoe was de vakantie??

Linnie, hoe is het? Heb je nog buikfoto’s te showen? :wink:

Ben je trouwens alweer aan het werk Sabje? Of mag je nog even genieten thuis?

Gisteren hebben we een kleine meeting van de januari-mama’s gehad. Jammer genoeg konden de meesten niet, maar het was toch erg leuk! Er staan foto’s in het showforum. Grappig hoor, om de kindjes en de mama’s nu eens in het echt te zien. O ja, ik heb ook nog een filmpje van Layla op haar site gezet :inlove:.

Hey meiden,

we zijn weer terug :mrgreen:

Sim, geweldig nieuws!

Moet toch bekennen dat ik Milan vele malen liever op 'n “gewone” foto zie hoor, doe mij die maar 'n paar :stuck_out_tongue:

Leuk zeg, zo’n meeting, Mex!

Time flies :wink:

Ik klets ook zo nu en dan met de dec-mams mee, maar daar wordt zo flink veel gekletst :shock: Wel leuk om te lezen hoe dat bij anderen gaat, zeker als 't de tweede is.

We hebben zelfs ook 'n zwangere-van-een-tweeling in 't kluppie :mrgreen:

Tamaar… wat vervelend toch die bekken. Hoop dat kleine uk je niet langer blijft pesten dan nodig en zich gauw laat zien!

Succes met 't zoeken naar 'n perfecte 1e naam (ben nu wel erg benieuwd hoor!!).

Linnie, ben benieuwd naar je buik! Kom die foto’s maar gauw showen :wink:

Sabje, alles goed met die ventjes van je?

Ben nu wel erg benieuwd hoe het met Marieke gaat…

De vakantie was heerlijk! We hebben erg genoten en ook mooi weer gehad. Donderdag was 't wat regenachtig, en in de nacht van vrijdag op zaterdag heeft 't zo hard geregend dat we er allebei niet van konden slapen! Verder heb ik me ook heel goed gevoeld, gelukkig!

Echt voor herhaling vatbaar hoor!

Nu aftellen voor woensdag: weer beebje-kijken :inlove:

Ben heel erg benieuwd hoe hard 'ie gegroeid is.

Trouwens, ik bedacht me op de terugweg: ik zit regelmatig te denken over kleuren van de kinderkamer en kom steeds weer op groen en oranje uit. Zou dat 'n voorgevoel betekenen?? :think: :wink:

Groetjes,

Kaat

Hoi Meiden,

Vandaag weer bij de VK geweest, alles was oke.

Inmiddels weegt deze dame al weer 74,8 kilo :oops:

Dat is dus veel zwaarder dan bij Milan om deze tijd :think:

Kleine doet het verder goed 3 vingers boven de navel en bewegelijk genoeg.

Milan vond het weer geweldig ook toch maar weer even zijn buikje laten zien bij de VK.

Donderdag avond hebben we nog een pretecho gepland staan,

we willen toch nog even onze kleine zien, zodat we aan de babykamer kunnen beginnen.

We hebben net eindelijk een geboortekaartje uitgezocht,

en dat na 6 boeken, pfffffff :? was niet makkelijk deze keer.

Met Milan hadden we 2 boeken waarvan we allebei maar één kaartje mooi vonden.

Nu gaan we ons de aankomende dagen maar even besteden aan de tekst voor het kaartje.

Nou meiden zoals beloofd nog even de buikfoto’s van ongeveer 5 maanden.

Groetjes Linnie

Ohhh vergeet simba helemaal, fijn nieuws over milan meid :thumbup:

Jaaaaa, leuk weer foto’s! Mooi buikje hoor Linnie! Geweldig zoals Milan meedoet :inlove:. Leuk joh, nog een echo!

Jij ook morgen weer he, Kaat! Wat voor voorgevoel is dat trouwens? Met groen en oranje kan je toch 2 kanten op?? (Nou ja, mijn mening dan :D)

Hey!!

Linnie, leuke foto’s zeg!

Lief dat buikje van Milan!!!

Geniet ervan, dat 't zo goed gaat. En natuurlijk morgenavond ook he, met de echo!

Mex, ja, in principe kan 't twee kanten op maar m’n gevoel bij die kleuren neigt meer naar 'n ventje… ik weet 't niet, de ene keer is 't een meidengevoel, andere keer 'n jongensgevoel. De tijd zal 't leren!!!

Vandaag weer in het ziekenhuis geweest en we mogen niet meer terugkomen :? Naja, tis natuurlijk wel goed nieuws, want alles gaat zo goed dat we op controle mogen komen bij de verloskundige. Dat is natuurlijk altijd 'n goed teken!!! Maar als je er bijna 'n jaar lang elke maand 'n paar keer over de vloer komt, is dat toch raar. Ze vroeg of we 'n geboortekaartje stuurden, tegen die tijd dat 't zover is. Tuurlijk! :mrgreen:

Ik schrok wel even bij de echo vanochtend: uk is veel meer gegroeid dan ik verwachte. Ik wist natuurlijk wel dat 'ie nu ongeveer zo’n 4-5 cm zou zijn, maar dat zoiets dan zoveel ruimte op dat schermpje in beslag neemt, verbaasde me enorm. M’n reactie was dan ook meteen “jeetje, wat is die gegroeid zeg”. en de arts: “dat moet toch ook!!!”. Ja, tuurlijk, gelukkig maar.

Ook even de vermoeidheid ter sprake gebracht. Het was heel normaal en zou echt wel over gaan, gewoon op tijd naar bed. Ze heeft 't wel opgeschreven in 't dossier. En de kleine groeit goed, dus dan worden er denk ik niet zo gauw maatregelen getroffen!

Ik stuur ook nog 'n foto van ons trotske mee!

Liefs,

Kaat

PS: sinds vandaag zit ik ook echt op de roze wolk! Het besef dat 't echt zo is, heeft ineens toegeslagen. Denk dat 't komt omdat de echo nu zo overduidelijk was als iets.

We genieten ervan!

Liefs,

Kaat

Kaat :inlove:!! Superecho joh. Het ziet er nu ook echt uit als een mensje he, hi hi! Lekker genieten van die roze wolk meis :D. Alweer hard op weg naar de 12 weken trouwens, toch ook een fijn idee. Enne, ik moest ook eerst aan een jongetje denken hoor, maar toch :wink:. Willen jullie het van tevoren weten trouwens?

Trouwens, Co’tje?? 8)

Thanx Mex!

Ben er ook errug blij mee, maar dat begrijp je uiteraard wel :wink:

Co’tje is van “Sjef, Karin en Co”, je moet wat he!!! :lol:

We willen 't wel weten, wat 't wordt. Ik denk dat 't mooi voor onze vakantie bekend is, dan ben ik 20 weken.

En iedereen mag 't dan ook weten van ons, alleen de naam houden we voor ons zelf!!!

We gaan gauw eten!

Liefs,

Kaat

Kaat, wat een prachtige foto van jullie uk :inlove: .

Wat ziet het er nu al echt als mensje uit he? Zo mooi, zo’n echo!

En wat ontzettend fijn dat alles zo goed is dat jullie nu naar de vk mogen!!!

Zit er trouwens net aan te denken dat het maar heerlijk is dat jullie zo snel naar het ziekenhuis mochten vorig jaar. Als je eerst een jaar had moeten afwachten enz., dan had je nu pas naar de gyn gegaan. En nu groeit er gewoon al een kleine uk bij jou!

Hier is het echt aftellen geblazen. M’n bekken gaat het echt vreselijk slecht mee. Voel me zo ontzettend rottig dat ik eigenlijk niks meer zelf kan doen. Ik heb zo’n beetje iedere dag hulp, en dat is natuurlijk hartstikke fijn, maar het voelt gewoon niet lekker. Ik wil het graag zelf doen. Op deze manier had ik het mezelf gewoon niet voorgesteld!

Hopelijk besluit onze baby ietsje eerder dan over 5 weken buiten te komen spelen :pray: . Over 2 weken ‘mag’ het al!

Tamara, dikke :hug: voor jou. Ik weet helaas hoe je je voelt. Het is nog even een paar weken afzien en dan hoop ik dat het met je bekken een stuk beter gaat.

Kaatje, wat gaat dat hard he? Het is al een echt kindje! Ben heel benieuwd of het een jongen of meisje is.

Linnie, mooie buik! En bijna 75 kilo! Ik wou dat ik zoveel woog :oops:

Ik weeg duidelijk meer, maandag begin ik met Sonja Bakker. Tja een mens moet wat. En ik ga met een vriendin op spinning :shifty:

Mex, ik mag 4 juni weer beginnen. Moet zeggen dat ik er wel veel zin in heb. Ben er ook al meer dan een half jaar uit dus word het wel tijd.

Hier gaat alles lekker. Ik heb een ringsling gehaald en Ties vind het heerlijk om daar in te liggen.

Tis even wennen en uitvogelen hoe alles werkt, maar als je dat doorhebt ik het vrij eenvoudig.

Jesse is de 20e jarig geweest en schandalig verwend :shock:

Het gaat hard met de kleintjes :frowning:

Hoi Meiden,

Gisteren een echo gehad, :slight_smile:

super leuk om die kleine weer even te zien.

Het was een pretecho en we hebben ook wel gelachen,

de armpjes gingen flink op en neer in mijn buik en dat was te voelen ook. :dance:

Milan was ook mee hij vond het allemaal maar vreemd :wink:

Nu weten we zeker wat het word dus kunnen we eersdaags gaan shoppen enzo :wink:

Kaatjes: Mooie echo meid, fijn dat het allemaal nu zo goed met jou / jullie is, word het toch een heel mooi jaar voor jullie :wink:

Tamma: vervelend zeg dat van je bekken, hoop voor je dat die kleine snel komt dan heb jij ook weer even een beter gevoel.

Doe je wel rustig aan meid.

Sabje: 4 juni al weer werken, wat gaat de tijd toch weer snel zeg.

Kan begrijpen dat je na al die tijd thuis weer wat zin hebt om even wat anders aan je hoofd te hebben. Geniet nu nog maar even van je tijd thuis.

Nou meiden ga gauw even bij het eten kijken, tot laterss

:-* Linnie

Hey!

Tamaar, ik ben ook achteraf blij dat ik toen zo aandrong bij de huisarts voor die allereerste echo, toen die ongi maar niet kwam. Exact 'n jaar nadat we “startten” had ik 'n positieve test! het moest gewoon zo zijn :wink:

Het gaat idd erg hard!!

Wat klotie toch, die bekken :hug: Fijn dat je hulp hebt, maar snap wel dat je 't toch vervelend vind. Over 2 weken zullen we die uk van jullie 'ns gaan oproepen :wink:

:shock: ruim 35 weken alweer… :shock:

Sabje, Nog gefeliciteerd met Jesse!

Wat is 'n ringsling? :think:

Super Lin, je echo! Grappig lijkt me dat als je 't voelt en tegelijk ook ziet.

Houden jullie 't geslacht voor jezelf???

(Hoezo nieuwsgierig :eh: )

Weten jullie nog leuke catalogi die ik aan kan vragen? Heb nu al van de babydump in huis en baby-walz aangevraagd.

En de kadoos van felicitas en kruidvat heb ik aangevraagd. Zijn er nog meer leuke??

Zit ook met 't idee of ik niet al zaken moet gaan regelen nu. Jullie weten dat vast wel. Komt wel wat klungelig over, maar ik moet 't toch op een manier te weten komen :stuck_out_tongue:

Doewie!!

Kaatje

Hoi,

Kaatjes je kan bij de prenatal ook nog een doos aanvragen en bij de etos, zitten ook allemaal kleine dingetjes is.

Wat je verder zou moeten regelen ik zou het zo ook niet weten.

Kijken jullie maar gewoon eens lekker rond in de winkels wat jullie willen en vanuit daar kan je dan verder.

Mocht je vragen hebben ik heb in een babyzaak gewerkt dus…

Nou meid geniet ervan zou ik zeggen de leukste tijd komt nu.

Net mijn kraampakket gekregen, maar het is niet zoals de vorige keer.

Bij Milan zat het in een schatkist (altijd leuk om speelgoed in te doen) nu zat het in een box. Verder zit er ook niks leuks bij voor de baby en dat was de vorige keer wel, maar ja we doen het er wel mee hahaha.

Gr. Linnn