Das waar Iloon…maar k heb het maar 4 maand gebruikt en zal je dan al zo heftig ont-nuva-ringen?? Ga r nu wel vanuit dat ik gewoon ongi ga worden. Als t niet zo is ga ik pas komende zondag weer testen…
Goed zo Kaat…netjes gemeld… :mrgreen: Netjes hoor dat je je nog zo beheerst met kleertjes kopen…
doegies,
Mariek
BIB
Zo weten jullie tenminste waar ik “uithang”
Mag zo weer op controle bij de gyn, krijg uitslag van de hb van vorige week. Ben benieuwd :shifty:
M’n vochtvoetje begint ook erger te worden, krijg nu ook vocht in m’n knie zag ik vanochtend. Nog iets om te bespreken zometeen.
Mex, hoe’stie? Nog zwangere-muts-momenten meegemaakt??
Marieke, houd 't nog maar 'n paar dagen spannend. Hoop van de ene kant zo dat je ongi doorzet, al weet ik toch wel dat 't kindje anders gewenst is bij jullie.
Hoe gaat 't met de sinterklaasmoods bij de kleintjes? Zijn ze al flink verwend??
Liefs,
Kaat
Je wordt dus echt n opgezwollen gevalletje Kaat :mrgreen: Op zich is vocht niet erg mits je maar niet suiker hebt of n hoge bloeddruk. T is alleen errug lastig. Wees blij dat het geen zomer is…was t nog erger denk ik :roll:
T nadeel is dat Kris net voor sinterklaas aan jarig is…vorig jaar was het al twee keer sinterklaas vieren bij familie, op de kov, zijn verjaardag etc etc…Dus dit keer wilden we alleen als gezinnetje vieren. Nou dat gaat weer helemaal mis…
Oftwel bij Kris gaat het nu zo…18 november met familie zn verjaardag gevierd, 19 november met wat vriendjes (echte verjaarsdag), 27 november kreeg hij nog verlate verjaarskadootjes, 1 december komt toch mn moeder en twee schoonzussen met allerlei kadootjes aan voor sinterklaas, zondag 2 december nog meer verlate verjaarskadootjes, vandaag sinterklaas op de kov, morgen gewoon als gezinnetje en dan zaterdag uit eten met mn schoonfamilie (als het goed is zijnd aar geen kadootjes…maar aangezien Kris en Roos de enige kleintjes zijn ben ik er ban voor…was ook bij mijn familie t geval…)
Heb nu maar 1 keer schoenzetten eraf gehaald, want hoe moet ik straks uitleggen dat het nu echt voorbij is :?
Hij kan van gekkigheid niet eens met alles spelen…
Nou ga weer verder met mn poets acties,
Mariek
Lekker vooruitzicht inderdaad… Bij Layla hield ik ook flink vocht vast en nu ben ik toch echt midden in de zomer uitgerekend :shock:
Hoe ist gegaan bij de gyn, Kaat?
Lekker zo’n test, Mariek :?. Wat moet je daar nou weer mee?? Ik heb trouwens ook de Nuvaring gehad en beide keren dat ik er mee gestopt ben was m’n cyclus meteen weer normaal.
Afgelopen zondag Sinterklaas gevierd bij mijn familie. Was gezellig en we hebben een flinke stapel kado’s mee naar huis genomen! En niet te geloven, maar ze krijgt nog veel meer want later vandaag vieren we het ook nog eens bij mijn schoonfamilie.
Ben benieuwd hoe je tattoo gaat worden Sabje!
Nou Marieke, je maakt het spannend voor jezelf!
Ik heb nooit een nuvaring gebruikt, dus ik kan je echt niet helpen.
Wat hoop je nu zelf eigenlijk? Toch een positieve test?
Mex, ik hoop dan maar voor je dat je van de zomer niet teveel vocht gaat vasthouden. Wat klinkt dat trouwens nog ver weg he…zomer. Maar voor je het weet is het zover, denk ik.
Kaat, hoe was je bezoek aan de gyn? Hopelijk was alles goed .
Of lig je nu lekker te bevallen :mrgreen: . Mag van mij onderhand wel hoor :silenced: .
Hier is het nog steeds hommeles 's nachts. Vooral dus met Mischa. Ik ben blij dat het bijna donderdag is en we naar die KNO-arts kunnen. Ik ga hem ook goed duidelijk maken dat het zo niet kan. Mischa is ook nog vreselijk dovig, waardoor z’n taalontwikkeling echt helemaal stil staat. Hij praat me nog veel te slecht voor een 2,5 jarige.
Lodelooo,
En wat zei de vk Kaat? Hoest met de vocht?
Tja…Mex…moet er ook niet aan denken. Kon nu met Roos al mn vingers niet eens meer buigen…laat staan dat het hoog zomer is! Succes iig alvast…
Ai…das niet goed Tamma. Ben benieuwd wat de kno nu wil gaan doen…Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Weet je zeker dat hij dovig is of is praten niet zn ‘ding’?
Tja…ben er al zoveel mee bezig geweest dat wanneer ik nu ongi ga worden ik het wel jammer zal vinden. Aan de andere kant ook niet. De nachten beginnen net redelijk te worden.
T is nu wel zo dat wij eerst wat andeers wilden regelen en dat we nu alles maar op zn beloop laten. Wij willen n derde en dan liever dicht op Roos dan dat er weer 2,5 jaar tussenzit. Dusssss…is het nu niet dan moeten we dr over n paar maanden toch voor gaan.
nou doegies,
Mariek
Hey meiden,
Beeb zit er nog steeds, heb ook voorgenomen om maar even tot morgenavond m’n billen bij elkaar te knijpen. Vanaf 7 december mag 't weer, vind ik wel 'n mooie datum
Zul je net zien…
Vandaag is ook oma’s (naja, mama van schoonpaps) verjaardag. Ze is 'n paar jaar geleden overleden en we herdenken haar vaak op deze dag met 'n etentje bij iemand of (zoals vanavond) 'n borrelavondje. Vanavond bij m’n schoonouders, gezellig hoor! En makkelijk, hoef er toch maar 'n paar meter voor te lopen!!
Mijn HB is weer gestegen :dance:
Zit nu op 6,4 (dat was vorige week!) en de keer daarvoor was 't 5,9. Dus best netjes. De vk vroeg zelfs of ik dan thuis zou willen bevallen, maar dat wil ik liever niet. Dus nu blijft 't ook onder medische indicatie in 't zkh. Vind 't toch wel prettiger, stel je voor dat m’n hb toch weer zakt en ik met spoed naar 't zkh moet. Liever niet.
Wat betreft 't vocht, dat hoorde er toch gewoon bij zei ze. Ze adviseerde om veel te drinken en vaak de beentjes omhoog te leggen. Maar ik heb er vandaag nog meer last van dan gisteren, dus ik doe vandaag ook helemaal niks. Heb alleen de hondjes uitgelaten (dat moet toch echt…) en de was opgehangen. Hoop dat Sjef straks 'n keer wil stofzuigen, als ie fit genoeg is.
Marieke, kan me voorstellen hoe je je voelt. Het blijft spannend. Stiekempjes hoop ik dat 't toch raak is, want volgens mij willen jullie dat ook allebei wel, ondanks dat de nachten nu net weer wat rustiger worden.
Maar van de andere kant: als je nog 'n paar maandjes wacht, beval je ook in de wat frissere maanden en heb je mss niet zo’n dikke worstjes!!!
Wat 'n drukte he, met die kado’s. Het is voor die kleintjes zo’n gebeuren, en dan ook nog de verjaardag.
Straks even goed met Kris praten dat Sinterklaas weer naar Spanje gaat met zijn pietjes, en dan volgend jaar weer terugkomt als ie lief is geweest (zo zei mijn mams 't altijd).
Tamaar, morgen hebben jullie de afspraak bij de KNO-arts. Ben benieuwd wat hij ervan zegt. Maak 't hem maar es goed duidelijk wat je ervan vindt.
Hopelijk komen er klare zaken uit, waar je iig iets mee kunt.
Mex, hoe’st met de wolk?? Heb je nog dingetjes kunnen vergelijken met de zw.schap van Layla??
Wanneer heb je de eerste afspraak bij de vk?
Doei!!
En Kaat, lekker met je pootjes in de lucht? Goed joh, van je HB! Maar ik geef je groot gelijk dat je in het ziekenhuis gaat bevallen. Als het zo snel kan wisselen en bovendien, daar heb je je nu toch al helemaal op ingesteld. Mooi buikie hoor en geen streepje te zien (of is dat omdat je avatar zo klein is ).
Mariek, weet je al meer? Hoe voel je je eigenlijk?
Tamara, hoe is het gegaan bij de KNO-arts?
Layla is een beetje zielig :(, snipverkouden en die verdraaide tanden zitten er overduidelijk maar zetten maar net niet door. Ze ligt nu lekker te slapen, gisteravond was dat wel anders :roll:. Gelukkig ging Henk met haar beneden zitten en kon ik lekker slapen…
O ja, vanmorgen de vk gebeld voor een afspraak, 21 december al!
Ik kom net met Mischa bij de KNO-arts vandaan.
Zijn neuamandel was flink groot, dus geen overbodige luxe dat hij daaraan geopereerd is. Nu zag het er allemaal goed uit gelukkig.
Maar…er zit idd nog vocht in zijn oren. De kans is groot dat hij daar 's nachts oorpijn van krijgt en daardoor zoveel wakker is. Normaal gesproken moet je nu nog 2 maanden afwachten, voor ze verder actie gaan ondernemen. Maar ik heb aangegeven dat we met al die gebroken nachten helemaal gaan instorten zometeen. dat kon hij goed begrijpen, en in goed overleg hebben we besloten dat we toch nu al voor buisjes gaan dan. Het vocht kan dan uit z’n oren komen, en als het goed is is zijn oorpijn dan weg. Volgende week donderdag kan hij al worden geholpen.
En wat betreft zijn taalontwikkeling en spraak: heel logisch dat dat achter loopt nu hij zo dovig is. Wanneer het na de buisjes nog niet verbeterd is, worden we doorverwezen naar de logopediste.
Lekker dat Mischa zo snel wordt geholpen en dat hij het serieus neemt dat jullie t niet trekken zo. Je hoort wel es andere verhalen. Hoop dat die buisjes het probleem oplossen. Zoontje van mn collega had dat ook. Hij praatte wel veel, maar de klanken waren anders dan wij zeiden. Hij had ook veel vocht in de oren en na de buisjes kreeg hij sowieso logopedie omdat hij de klanken anders (verkeerd) had aangeleerd. Gaat iig n stuk beter nou. Hoop dat het met Mischa ook snel goed gaat.
Goed hoor dat je hb de goeie kant opgaat. Is voor strakkies na de bevalling wel zo lekker Kaat! Nog heeel eventjes en dan heb je je jongen in de armen. Hoop voor je dat het allemaal voor kerst gebeurd!! Heerlijk kerst met zn 3-tjes vieren!
Hier nog geen ongi…ik weet het echt niet meer, maar vind beide goed en xie t allemaal wel. Heb nog wel n test gedaan gister, maar negatief, dus ga ervan uit dat ik binnenkort ongi wordt. Veel dingen voelen nog wel t zelfde, maar wijt het nu maar aan t ontpillen. Dacht dat ik mn lichaam wel kende ondertussen, maar duidelijk snap ik t allemaal voor geen meter.
Morgen lekker de boom optuigen. Ben blij dat sint weer de hort op is. Was wel gezellig hoor, maar ook errug veel voor Kris. Laatste choco spul nog naar binnen werken (hoezo de lijn??) en dan op naar t volgende feest :mrgreen:
:-*
Mariek
BIB
Ik wil vandaag bevallen… tis nu wel genoeg geweest toch??
Nee, zonder gekheid. Ik geniet echt van m’n buik en al die beweginkjes die daarbinnen plaatsvinden. Ik weet ook heel goed dat als ie eruit is, er niet gauw meer 'n beebje in zit en dit wrs ook de laatste keer is. Maar toch, ik ben niet alleen nieuwsgierig naar hem, maar 't vocht in m’n voeten is niet meer leuk hoor. In m’n rechter voet zit zoveel vocht dat ie nu op knappen staat.
Mex, 21 december?? Sow, spannend!!!
Arme Layla, hoop dat 't gauw over is en die tandjes doorzetten.
Ik heb wel wat straie hoor, sinds 't indalen zitten ze onder m’n buik, dus ik zie 't lekker toch niet! Althans, nu niet. En ik vind 't niet zo erg, men mag gerust zien dat ik mijn kindje zelf heb gedragen!! :mrgreen:
Tamaar, goed nieuws dus. Hij wordt al gauw geholpen, fijn dat ze je niet weer met niks naar huis sturen.
Hij is met kerst in ieder geval vast weer de oude, da’s ook fijn. Als jullie nachten dan ook wat beter worden; daar duimen we voor he!
Marieke, wat houd je lichaam 't toch spannend. Was die test nu maar duidelijk of zette die ongi door, dan wist je tenminste waar je aan toe bent. Geloof dat ik dat wel mag uitspreken met mijn kleine beetje ervaring, getver wat werd ik daar gek van, anderhalf jaar geleden!
Heb je al nagedacht over 'n afspraak met de ha, mss dat je daar wat meer duidelijkheid krijgt over wat de nuvaring met je lijf doet en hoe verder?
Liefs,
Kaat
Nou Kaat…wordt allemaal steeeeds spannender!! Hou t hier goed in de gaten dus BIB-en blijven. Zullen we ook n tijd afspreken hoe laat je dat moet doen :mrgreen: Voor 9.00 uur elke dag?
Neej meis…hoop voor je dat je niet te lang hoeft door te gaan. Misschien ben jij wel een van de weinigen die echt opde uitgerekende datum bevalt!
Hou nog ff vol meis en dan heb je je mooie ventje.
Hier naar mn schoonouders toe. Pa pas jarig geweest en dat meot nog ff gevierd worden. Verders nog nix, maar heb mezelf nu ingesteld op maandag. Dan moeten de :twisted: er toch echt zijn en anders bel ik de ha wel hoe/wat normaal is.
Nou doegies,
Mariek
BIB
Ahhh, nee, niet voor 9.00 uur hoor :o
Ik ben nog een van de weinige hoogzwangeren die WEL goed kan slapen!!! Godzijdank :mrgreen: Dus 9.00 uur is veel te vroeg!
Maar ik blijf BiB-en hoor!
Goede instelling, dat je wacht tot maandag en dan actie onderneemt! Ben heel benieuwd wat ie zegt!!
Oh, mijn mams komt binnen! ik ga gauw koffie zetten!!
Voor 11.oo uur dan
Kaat, je moet wel opschieten hoor, wil je voor de 40 weken bevallen! Dusse…wat dacht je van vannacht?
Nee, ik vind het ook wel eens tijd worden dat jullie kleine man naar buiten komt, we zijn klaar voor een nieuw neefje :mrgreen: .
Marieke, ik kan me voorstellen dat je zo onderhand de ha eens belt.
Hopelijk regelt het zichzelf snel weer!
Ik heb vandaag voor het eerst in ons trouwens kerstversiering gekocht. Dit is het eerste jaar dat bij ons een kerstboom komt, dus ik heb me kunnen uitleven :dance: . Ben helemaal blij, haha.
En ik heb een nieuwe bril gekocht! Ik was deze zo ontzettend zat, en ze hadden uitverkoop bij de opticien. Meteen m’n ogen opnieuw opgemeten, daar was ook weer het een en ander aan veranderd.
Volgende week ergens kan ik hem ophalen, heb er helemaal zin in.
@miepmuis wrote:
Voor 11.oo uur dan![]()
:lol: :lol:
Tamaar, ik denk elke avond “zou 't dan nu…”. Maar ik vrees dat ik de 40 weken wel ga passeren hoor. Al ben ik 't vandaag echt wel zat. Emoties komen soms wat te snel, ook door de pijn in m’n voetjes. Heb geloof ik vandaag wel 5x m’n tranen laten lopen :oops:
Sja, mss zijn 't wel de kraamtranen en heb ik dat gewoon vooraf

Heb bij de etos vandaag mentholgel gehaald. Iemand van de dec-mama’s adviseerde 't voor als de plaatsen met vocht ook branderig worden! Sjef heeft dus vanavond lekker over m’n voetjes gewreven en 't is echt fijn! Ben er stukken van opgeknapt, gek he!
Tamaar, nieuwe bril, nieuwe kerstballen! Sow :shock: Leuk he, die inkopen. Ben benieuwd hoe men je brilletje vindt, je zult vast veel leuke opmerkingen krijgen!!
Wij zetten dit jaar geen boom, maar heb wel veel leuke accessoires gespaard de laatste jaren. Vandaag is de kerstdoos weer tevoorschijn gehaald, denk dat ik die de komende dagen es uit ga pakken! Vind dat zo heerlijk, die kerstsfeer!
Giert 't bij jullie ook zo? Het waait en regent hier enorm :o
Karin…
Ik wil je nog ff heel veel succes toewensen en een onvergetelijk mooie bevalling!!
Jaja…ik lees nog wel mee hoor… Binnen nu en hooguit twee weken zal je ook moeder zijn en je kindje in je armen houden!! (kan je het je al voorstellen???) geweldig hoor!!
xx Elisa
Nou, gisteren mijn tattoo laten zetten. Viel reuze mee.
Hij is mooi eenvoudig gebleven, daar houd ik wel van.
Wel redelijk groot, moet er wel even aan wennen
Het zijn dus de letters J en T.
Heeee Sim, hoe ist met jou en je mooie kindjes?
Kaat… Tis al lang en breed 11 uur geweest hoor! Kunnen we aannemen dat je ligt te bevallen? Hoop het voor je hoor meid!
Wat goed dat je een leuke bril gevonden hebt Tamara! En dat je hebt doorgezet in het ziekenhuis, wordt wel eens tijd dat jullie mannetje van de ellende af is. Alvast veel succes donderdag!
Is het nog een beetje gelukt om Kris te ‘ontklazen’ Marieke?
Sabje, super joh! Echt heel mooi geworden :thumbup:.
Lodelooo,
Sabje hij is echt mooi. Hoe doe je dat de komende dagen met werk en andere dingen want je moet er nu toch nog voorzichtig mee doen?
Met Kris is t goed gegaan Mex. Gelukkig maar. Duidelijk gemaakt dat die man echt weg is en ons helemaal gericht op kerst. boodschap is in ieder geval overgekomen.
Ja Kaat…waar ben je :mrgreen:
Ga je nog fotos showen van t brilletje strakkies? Ben benieuwd
Hier gewoon zn gangetje. Beetje weinig slaap vannacht. Hoe dat komt…geen flauw idee…aan de kidz lag het niet (soms lig ik echt wakker…van heeeej…wat zijn ze stil. Herkenbaar?)
Doegies maar weer.
Mariek