Hier geen badsteun :thumbdown:. Had 'm gekocht voor in het grote bad, maar wat een onding is het dan!
Wat hier wel heel goed bevallen is:
het Shantala-bad; lijkt op Tummy Tub, maar loopt wijder uit en heeft een lagere rand aan een kant. Layla vind 'm trouwens nog steeds geweldig! Ze kon er trouwens ook al heel snel zelfstandig in zitten.
de bijbehorende standaard ; handig, bovendien kan ie zo ook mee onder de douche
de Baby Belly Warmer; geen gedoe met kruiken, heet water en zo. Een paar minuten in het stopcontact en klaar. Kan niet lekken en wordt niet te warm. Wij vonden 'm ideaal!
een magnetronsterilisator; voor als je flesjes/speentjes gebruikt, paar minuutjes in de ping en klaar!
een voedingskussen; ook ideaal bij flesvoeding! En nu leggen we 'm ook achter Layla als ze zit; heel soms valt ze nog om :lol:
een babywrapper of iets dergelijks; heerlijk zo’n warme wikkeldeken. Ik zou er achteraf alleen een gekozen hebben die ook in de maxi-cosi kan.
Verder hebben we hier een hele berg sokjes. Tja, een meidje he , bij iedere outfit wat anders… Inderdaad liever een maatje groter, het zit al gauw niet mooi en te kleine sokjes gaan nog snel uit ook.
Maar het blijft persoonlijk hoor, wat de een handig vindt, vindt de ander weer niks en zo blijft het
Ik kom straks nog wel even goed bijlezen, eerst nog even aan de slag…
Voedingskussen vind ik dus helemaal niks. Moest en zou hem ook hebben, maar wat een onding.
Spiraaltje plaatsen viel echt mee. Voelde er bijna niks van. Dus s’middags even fietsen met de fietskar, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Heb nu mega last van mjin rug en buik. :roll:
Firma stilte laat ook weer eens wat van zich horen… maar even met een foto updeetje…
Ik lees nog steeds alles mee… Blijf natuurlijk alles volgen rond de zwangeren he… Misschien een idee om elkaar ooit ooit ooit een keer te ontmoeten als iedereen ontzwangert is? over een jaar of vijf whaha.
Hier gaat alles lekker… Milan groeit en bloeit… En z’n koppie groeit gelukkig nog lekker mee…Het is net of de ribbel op z’n voorhoofd ietsje minder aan het worden is… we wachten het maar af… in november mogen we weer op controle komen.
Hij ontwikkelt zich gelukkig in een goed tempo, omrollen…op z’n buik knietjes optrekken…race geluiden maken en waar ik zo trots op ben… hij klapt in z’n handjes als we zingen!!!
Ik zal toch echt gaan proberen om me hier weer vaker te melden…
Nu nog dat slapen… niet doen hoor, die uurtjes dat je slaapt ‘slaap’ je niet echt… Kun je hem niet even voeden in 'n aparte stoel, zodat hij daarna weer lekker door kan slapen (ik weet 't ook niet hoor, ben nog geen ervaringsdeskundige o.i.d. :lol: ).
Neejuh, we hebben niet zoveel kleertjes ingekocht, hoor
Even 'n opsomming (en roepen jullie maar of dat veel of weinig is, of dat ik nog iets bij moet halen wat echt 'n aanrader is?!
3 pakjes (broekje en truitje-met-lange-mouwen) in maat 56
1 pakje (idem als erboven) in maat 62
1 vestje in maat 56
1 vestje in maat 68
7 rompertjes in maat 56 (sja, kwam zo toevallig uit :mrgreen: :oops: ) en 1tje iets groter, maar er staat geen maat in (ik gok op 62)
4 paar sokjes in maat ‘errug-klein’
1 jasje in maat 62
2 mutsjes
2 badcapes
1 slaapzak (dun)
en dan nog 'n hoop andere dingen van m’n uitzetlijstje… maar dit was 't qua kleren.
Nog advies?? Kom maar op!
Hoi,
mmm…t wordt toch n winterkid Kaat? Dan zou ik eerder voor n winterslaapzakje gaan en rompertjes met lange (of korte, maar niet zonder) mouw (of van die badstoffen van de hema). Mijn kidz hebben 56 maar heel kort aangehad, maar jah…je weet nooit hoe lang. Bij ons is hubbie direct na de bevalling n paar setjes in gaan slaan echt voor n jongen en bij Roos echt voor n meid. In de winter kunnen maillots ook handig zijn…ook voor n jongen Ach en 7 rompertjes…gaat hard hoor. Ze hoeven dr maar naast te poepen of te spugen en je kan alweer met andere kleertjes bezig zijn :roll:
Lekker druk in ene…iedereen komt weer buurten. Gezellie :dance:
Kaartje gevonden Kaat? En ga je de auto inruilen?
Hoop dat het nu snel gaat gebeuren voor je Linnie…
Zag weer twee stoere knullen voorbij komen en n grote zus!!
Zou supers zijn Simba als het in november goed zou zijn. Hoop het echt!!
Hier alles matig. Hubbie heel de week weg en ik ziek. Gelukkig dat de kidz naar de kov gaan en de andere dagen even naar mn schoonouders die gelukkig vrij zijn…Hoop toch eind van de week weer helemaal owkay te zijn.
Gelukkig gaat het allemaal goed met hem, fijn om dat te horen.
Hier is alles nog rustig, slaap erg slecht, kan bijna niet meer zitten.
De kleine zit al zover ingedaald dat ik soms denkt die floept eruit
Wat het maar zo Op mijn zij liggen is ook niks meer dan begint het te trappen als het niet naar de zin is, het heeft al echt een eigen willetje, dat word straks nog wat :roll:
En op mijn rug liggen is ook niet alles dan gaat het onder mijn ribben zitten en dat is ook niet al te prettig. Wil niet klagen hoor maar … genoeg is genoeg :eh:
Oef, Iloon, beterschap! Fietsen is idd geen aanrader als je 'n spiraaltje hebt laten zetten…
Doe maar lekker rustig aan.
Sim!!! Leuk je weer te zien en fijn te horen dat alles zo goed gaat. Wat 'n heerlijk stelletje zeg, knappe kids op de foto!!!
Spam idd maar es wat vaker
Marieke, ziekjes? he toch… beterschap hoor!
We gaan de auto niet inruilen, frutverkoper die we daar troffen… die willen gewoon 50% winst op onze auto en ook nog es op de auto die we dan zouden kopen: No way… dus blijven we deze lekker nog even rijden, hij is ook wel errug fijn en in superstaat.
Kaartjes… nope, Sjef vond 't niet zo nodig. Hij wist dat de ene drukker zowieso zelf ontworpen kaartjes drukt, omdat de kaartjes voor zijn broertje 16 jaar geleden ook daar zijn geprint (ook zelf ontworpen door opa).
Wel gaat ie vandaag wat schetsen, voor het kaartje en voor de tatoo op z’n rug :shifty:
Goh, lin… kan me voorstellen dat 't nu wel zover mag zijn hoor. Ben ook wel benieuwd naar die kleine uk in je buik. Ik zal 't kaarsje in de keuken (ach, we zijn zo kaars-gelovig hier!) voor je branden :kaars:
Dat die kleine dan maar gauw komt.
Ben overigens ook wel benieuwd of m’n gevoel klopt qua geslacht!!! we shall see!
Mooie naam hebben jullie gekozen! Kan niet wachten op de foto’s hoor :D. Hopelijk herstel je snel van de bevalling, laat je lekker verwennen en geniet van je kleine meissie!
Zo, en dan nu nog even een kletsverhaaltje van mij .
We hebben afgelopen nacht eigenlijk best redelijk kunnen slapen. Justin kwam pas om kwart over 3. Ik schrok ervan toen ik op de wekker keek, haha. En m’n (.)(.) stonden echt op knallen zeg! :silenced: .
Vervolgens kwam hij om kwart over 6 weer, maar toen was Mischa ook wakker, dus begon onze ochtend! (jaja, bereid je maar vast voor Kaat )
Hmmmm…waar was ik gebleven…(ik moet iedere keer even onderbreken omdat ik dan een nieuwe kleur moet inspannen in mijn borduurmachine)
O ja, we hadden Mischa ziek de afgelopen dagen. Echt zo zielig!
Hij had bijna 40 graden koorts en was vreselijk hangerig.
Gisteren heeft hij bijna de hele dag op de bank gelegen achter een DVD.
Af en toe ben ik even lekker bij hem gekropen. Maar het is wel even lastig hoor, een zieke peuter als je er ook een baby bij hebt. Een hele organisatie. Maar ik denk dat ik het er voor de eerste keer aardig afgebracht heb .
Hmmmm…waar was ik gebleven…(ik moet iedere keer even onderbreken omdat ik dan een nieuwe kleur moet inspannen in mijn borduurmachine)
Hahaha… :lol:
Ook nog hobbieen he!!! Wat gaat 't worden?
Ik ben vandaag naar de arbo-arts geweest. Kan de beste man wel kussen, hij is echt 'n toffe peer! :mrgreen:
Eigenlijk gaat 't best goed met me, mag helemaal niet klagen want 't hoort er gewoon bij. Slaap 's nachts wat minder goed, heb meer last van 't gewicht van mijn buik en dat voel ik dus ook in m’n rug. Zitten kan ik niet zo lang, lopen kan ik ook niet zo lang, dus doen we maar 'n combi.
Ik werkte al 6uur ipv 8uur per dag (ik heb 'n contract van 40uur p.w.) maar moet nu terug naar 4uur per dag. :mrgreen:
Hij vroeg niet eens naar wat ik zou willen ofzo, maar meteen zijn voorstel. Ik stond wel perplex, had daar nog niet zo over nagedacht. Maar de beste man vond dat ik rustig aan moest doen.
OK, doe ik wel hoor!!
Vanaf morgen ben ik dus nog vroeger thuis :dance:
Verder vordert 't kamertje ook, vanavond gaat de laatste laag op de plintjes (hopelijk hoeft de kast niet meer) en dan is 't zo goed als klaar en mag ik schoonmaken!
Zo eindelijk weer eventjes tijd om jullie op de hoogte te stellen.
Wat een dagen hebben we weer achter de rug.
De Bevalling,
Donderdag 16 augustus 2007:
Linnie heeft om elf uur buikpijn, niet veel maar ook niet regelmatig.
Zo af en toe een steek en dan is het weer weg.
Ik belde Henk op zijn werk dat ik me niet lekker voelde en even mijn ei kwijt moest. Hij vroeg ben je aan de gang dan, ik zei nee joh maar ik weet het ook ff niet. Gelukkig was Milan op school.
We hingen op en nog geen 10 minuten later belde ik weer naar Henk om te zeggen dat hij naar huis moest komen dat ik Milan niet kon halen op school omdat de buikpijn niet weg zakte.
Toen henk thuis was (5 min later) zei hij je belt maar even met de verloskundige voor de zekerheid, ik zei ik heb echt geen weeën want het is niet regelmatig, maar toch gebeld met de VK om hem gerust te stellen.
Ze kwam om 12.oo hier en deed even een inwendig onderzoekje, en wat bleek Linnie had 8 cm ontsluiting, en moest gelijk maar zorgen dat alles in orde kwam, omdat de kleine er met een uurtje zeker zou zijn.
Wij in :shock: natuurlijk.
Ze brak mijn vliezen om 12.30 en linnie kreeg goede persweeën,
na 45 min persen, heeft de VK besloten om de ambulance te bellen omdat er geen vordering in zat en moesten we naar het ziekenhuis.
Daar kwamen we aan om en gelukkig binnen 20 min was ze er eindelijk.
Het was een Hell de rit daar heen, de kleine lag gedraaid (sterrekijker noemen ze dat en kon dus niet onder het schaambod door).
Ze hebben haar met de vacum pomp gehaald, alles was erg heftig maar gelukkig is ze gezond !!!
Nu zijn we aan het bijkomen en gelukkig weer thuis, we moesten een nachtje blijven daar. We hebben een hele fijne kraamhulp, en Milan is echt super trots op zijn zusje. Hij heeft al meerdere malen een flesje gegeven aan haar, en wil ze dan niet meer aan ons geven :lol:
Hier gaat 't vandaag niet zo super, naja, hetzelfde als gisteren maar besef nu dat de arbo gisteren de spijker op de kop sloeg! Ik houd 't amper vol, die 4 uurtjes. :?
Slaap slecht 's nachts en heb de hele ochtend van die vervelende felle steken in m’n buik gehad. Nu ik thuis ben, is 't minder.
Gisteren heb ik 'n stuk gewandeld en toen werd 't ook beter, dat ga ik zo ook maar es proberen.
Als dit morgen ook nog zo is, dan bel ik donderdag even met de vk (ze hebben niet eerder spreekuur dan donderdagochtend).
Oef, besef me nu pas dat ik de enige zwangere over ben hier :shifty: