APRIL 2006 stoppers (deel 2)

Hai meiden!



Rustig hier…



Ik heb zelf ook geen tijd gehad vandaag, had m’n zus op visite, en die had ik al een half jaar niet gezien, niet meer sinds de verjaardag van de kleine waar onze verstandhouding danig bekoeld werd… :evil: maar goed… that’s another story…



Ik voel me vandaag weer beter dan gister…gistermiddag voelde ik me nogal futloos en draaierig/vreemd in m’n kop. Gelukkig ook geen afscheiding meer gehad.



Marloes, welkom!



Linnie, ik testte bij Vale én bij deze zwangerschap 2 dagen voor m’n NOD positief…een dag ervoor zag ik zelfs een soort van schaduw op de Sensitest en nog een dag daarvoor kwam er bij een Clearbluetest na een paar uur een heel vaag lijntje. Bij Vale had ik trouwens alleen Clearblue gebruikt (en begin dit jaar bij m’n MK kwam ik er pas 4 dagen na m’n NOD achter dat ik zwanger was omdat m’n ongesteldheid uit bleef…verrassing…)



N’avond…

Sim

Hallo allemaal,



Ben er ook weer eens!



Allereerst welkom nieuwelingen



Ik heb even een vraagje. Ik ben een paar weken geleden begonnen met temperaturen.

Ik begon met een temp. van 36,9graden( ben pas 5 dagen na mijn menstruatie begonnen) Toen daalde temp binnen 5 dagen naar 36,5 Dit hield een paar dagen aan

Toen klom de temperatuur naar 36, 8 (binnen 5 dagen ) Gisteren ochtend 36,9 en vanochtend 37,1 .

Help, ik snap er niks meer van

@Linnie wrote:

Haii



Nou ik zal maar wachten met testen. Kan het nog wel volhouden :roll:



Soms gaan de dagen snel, kijk es na het eerste jaar van je kleintje, het vliegt voorbij, en nu… en nu gaan ze niet zosnel :think:



Hey Ank, grappig je man uit zaltbommel.

We wonen er pas vond het leuker wonen dan in die saaie dorpen erom heen. Ben meer een stads mens.



Gr. Linnnnnnnn




Linnie, opeens vroeg ik me af of je tijdens de zwangerschap van Milan onder de naam LynnK o.i.d. schreef en begin maart uitgerekend was. Je manier van schrijven lijkt namelijk een beetje op die van haar. Maar misschien ben je wel heel iemand anders. Zou namelijk wel leuk zijn, als we toen samen bij maartmoeders 2005 schreven en nu hier.

Hilooo,



Rare tijd om op internet te zitten, maar k was wakker en dacht…laat ik de test doen. Helaas…negatief. Ben benieuwd of ik nu toch ongi ga worden of dat dat allemaal later komt en mn hele cycles langer gaat duren. Maar wie weet kan ik ook over 3 dagen testen? Zou wel supersnel zijn als het gelijk in de 1e ronde raak zou zijn.



We wachten het af…zou mn lichaam me voor de gek houden??



groetzelz,

Marieke

@juffie wrote:

Hallo allemaal,



Ben er ook weer eens!



Allereerst welkom nieuwelingen



Ik heb even een vraagje. Ik ben een paar weken geleden begonnen met temperaturen.

Ik begon met een temp. van 36,9graden( ben pas 5 dagen na mijn menstruatie begonnen) Toen daalde temp binnen 5 dagen naar 36,5 Dit hield een paar dagen aan

Toen klom de temperatuur naar 36, 8 (binnen 5 dagen ) Gisteren ochtend 36,9 en vanochtend 37,1 .

Help, ik snap er niks meer van




Bij het temperaturen is het handig als je precies weet waar je op moet letten. Dus bijv. hoe je kunt zien wanneer je eisprong is ed. Er zitten namelijk nog wel een aantal regeltjes aan vast. Ik heb het bij Mischa ook gedaan, en zodoende kon ik precies zien wanneer ik mijn eisprong had.

Ik heb het wel in een boekje staan, dus als je interesse hebt wil ik het hier wel even beknopt neerzetten hoor. Zeg het maar.



Groetjes Tamara

Hallooooo!



Ik heb geloof ik wel 'n week gemist… :roll:



Welkom, nieuw’tjes!!!



Ilona, veel sterkte met 't verlies.



Kimmo, was de operatie goed gegaan?? En is dat normaal dat je nu nog niet zo veel ziet dan met bril/lenzen?? Ben benieuwd, je zult je straks vast enorm opgelucht voelen dat je niet meer gebonden bent aan die dingen!!!

Je hebt trouwens je “oude” banner van vorige maand nog staan, volgens mij! 18 dagen overtijd… :shock:



Hier ook nieuws, nou ja, eigenlijk ook weer niet.

Woensdag mocht ik de ha bellen voor de uitslag van de urinekweek. Bel ik, moet ik wachten tot vrijdag. najah… :roll:

Gisteren gebeld, en alles was schoon. Fijn!

Nu weet ik nog niet wat 't was, maar ga maar van 'n lichte/beginnende blaasontsteking uit. Heb nu geen gekke dingen meer gevoeld, dus zal wel los lopen!



Verder is hier alles rustig, heb wel (nog steeds?) enorme rugpijn, alleen nu is 't beduidend lager dan voorheen. Verder voel ik niets, terwijl ik normaal gesproken nu al meer krampen en opgezette buik heb, zo ‘vlak’ voor m’n menstruatie. Ben wel wat emotioneler, kan goed enorm medelijden krijgen met iemand die bijv. alleen zit te smikkelen in de frietzaak, of als iets niet meezit op tv… erg triest ben ik… :?

Ik had dat overigens met tijden ook, toen ik de pil nog slikte. Met 't spiraaltje had ik dat niet meer!



Sim, ik denk dat je gewoon in januari pech hebt gehad. En met Vale en nu gaat 't gewoon helemaal goed komen! Positief blijven denken, meid. Je hebt 'n wondertje bij je de komende 7,5 maand en dat gaat daar tot die tijd blijven ook!!!



Hmmm… manlief geeft me 'n leuk verjaardagskado: lekker uit eten!!! hihi… nog even wachten tot donderdag, want ik wil er niet eerder van genieten dan dé dag!



Kuzzzz,

Kaatje

Hoii,



Vandaag gewerkt en druk dat het was, allemaal nieuwe mama’s en aanstaande mama’s en natuurlijk ook papa’s.



Ukkie, ik heb niet eerder op dit forum gezeten.

Maar wel grappig om te horen dat er nog iemand is die zo lekker tikt :wink: als ik. :stuck_out_tongue:

We kunnen in iedergeval hier lekker beppen met z’n alle :wink:



Verder alles goed met jullie???

Jij hebt wel 'n leuke job, Linnie!

Alle mensen komen met 'n mega smile naar binnen, volgens mij!!!

LEUK!



We zijn vanavond lekker grieks wezen eten! Errug lekkerrrr…

Alleen nadat we 't restaurant uit liepen, heb ik al de hik, nu ruim 20 minuten al. Niet meer leuk, want ik krijg er buikpijn van.



Onderweg, in de auto, werd ik ook gewoon misselijk van het optrekken en weer remmen… ook niet leuk, maar de avond was wel om van te genieten!!!



Leuk pré-verjaardagkado!!!



Weltrusten alvast!



Kus,

Kaat

Heel even tussendoor,



Marieke, HOE STAAT HET ERVOOR!!!

(hoezo nieuwsgierig :oops: :smiley: )



Groetjes…

Ollah allemaal,



Gheghe…Kaatje…is je hik nu al weg? :lol:



Nou weinig nieuws hier verder…behalve dat ik me echt weer megamoe voel op het moment…



Daarom sluit ik nu alweer af (ja gezellig ben ik niet?)…



Groetjes van de moeie muts…

Ja, de hik is weg.

Maar zit nu écht met mezelf in de knoei, heb enorme stemmingswisselingen, verdrietig en geirriteerd door elkaar. Daar word ik errug moe van…

…zucht…

Heb al ruzie gehad met hubbie en 7up over m’n kleren gegooid. Mijn dag kan niet meer stuk… (ahum)



Als ik van m’n eisprong (als die toen gekomen is toen ik 't verwachtte) uit ga, zou ik dinsdag of woensdag ongi moeten worden.

Ik kon 't niet laten om vanochtend te testen, maar volgens mij met te weinig urine gedaan, want de controlestreep kwam niet.

Ik wacht maar tot donderdag, mss lukt 't dan beter!



Lekker relaxen, Sim!

Je hebt tenminste 'n goede reden om lekker lui te doen!!! Neem 't er van!



Kus,

Kaat

Hoi Tamara,



Zou je de informatie over temperaturen neer willen zetten. Ik had vannochtend 37,2 dus hij stijgt nog steeds.



Alvast bedankt

Hey Kaatjes,



Idd heb zeker een hele leuk job.

Allemaal mensen die op de roze wolk zitten.

Je kan niet beter gaan werken als daar, gelukkig nooit geen gezeur.

Je ziet wel mensen van alle leeftijden die zwanger zijn afgelopen weekend een stel van Vrouw 48 en man 54 jaar, en dan hun eerste kindje.

Grappig dat die mensen op die leeftijd er nog aan beginnen.



Ook zie ik dat je net als ik nog 9 dagen moet, spannend he?? :shifty:



Gr. Linnnnn

Ohhhh, ik ben zo trots…



Valentina heeft vanavond voor het eerst op het potje zitten poepen… !! Ze was al de hele tijd een show aan het opvoeren voor m’n man en mij… Op het potje zitten, en dan persen…opstaan en wij applaudiseren… Na zo’n 8 x te zijn gaan zitten en te hebben opgestaan…hoorden we weer windjes…en opeens trok ze er zo’n poephoofd bij haha… Wij daarna in de rondte staan dansen en haar staan prijzen… Gezamelijk het potje leeggegooid en gedag gezwaaid…en daarna rende ze naar de plek waar het potjes stond…stond zenuwachtig te doen…en ging opeens staan plassen… nou je kan wel begrijpen dat onze avond niet stuk kan!! Hopen natuurlijk dat dit een vervolg krijgt!


Lekker relaxen, Sim!
Je hebt tenminste 'n goede reden om lekker lui te doen!!! Neem 't er van!


Zeker een goede reden.... :thumbup: maar niet helemaal mogelijk als het je tweede kind is... :doh:

Nu dus snel naar m'n bedje....

Trusten allemaal...

Hilooo,



Zooooo netjes hoor! OP t potje…Hoop dat Kris binnenkort ook het ’ licht’ ziet op dat gebied. Hoe heb je het potje geintroduceerd bij dr?



Verder nog nix ongi…wel hele tijd nog dat rare onderbuik gevoel en natuurlijk weer getest…nog niets te zien. Zul je net zien dat ik vannacht ongi wordt. We’ll see.



ga lekker slapen!



groetjes,

Marieke

WAt goed van Vale!!! Snel hoor. Maar met een tweede opkomst zeker handig.



Mariek??? HOe is ie??



ga gauw naar mijn werk. Laters.

Hier mijn verhaal over de temperatuurmeting:



Voor de eisprong is het temperatuurniveau iets lager. Rond de eisprong stijgt de temperatuur tenminste 0,2 graden. De eisprong vindt normaliter plaats in een periode van 2 dagen vóór de temperatuurstijging tot één dag erna.

Belangrijk is om elke dag rond het zelfde tijdstip je temperatuur te meten, het liefst onmiddellijk na het wakker worden en voor het opstaan.

Je temperatuur kan (hoeft dus niet perse) ook stijgen door veranderingen in je vaste leefpatroon. Bijvoorbeeld verkoudheid, grieperig, laat naar bed, overmatig alcoholgebruik, stress enz. Schrijf deze bijzonderheden dus op, zodat je op ten duur kunt ontdekken of dit invloed heeft op jouw temperatuur.

Wanneer heb je nu precies daadwerkelijk een temperatuurstijging?

Deze regel geldt daar voor:

Een temperatuurstijging heeft plaatsgevonden wanneer men drie opeenvolgende temperaturen vindt die allemaal hoger zijn dan de zes metingen die daar direct aan vooraf gaan, waarbij de derde verhoogde temperatuur ten minste 0,2 graden hoger moet zijn dan de hoogste temperatuur van de zes voorafgaande lagere temperaturen.

Bijv.:

Dag 1: 36.5

Dag 2: 36.4

Dag 3: 36.3

Dag 4: 36.6 Ã hoogste van de zes lagere temperaturen

Dag 5: 36.5

Dag 6: 36.4

Dag 7: 36.7 Ã eerste hogere meting

Dag 8: 36.9 Ã tweede hogere meting

Dag 9: 37.0 Ã derde hogere meting, is ten minste 0,2 graden hoger

Je kunt er dan dus vanaf de eerste temperatuurstijging rekening mee houden dat je eispong eraan komt. Er horen nog een heleboel regeltjes bij, maar die zijn voornamelijk voor als je juist niet zwanger wilt worden. Wanneer je zwanger bent, blijft je temperatuur hoog, maar kan wel iets schommelen. Als hij maar niet onder (in dit voorbeeld) dag 4 komt.



Als ik dit zo terug lees ziet het er vreselijk ingewikkeld uit. Als jullie vragen hebben moet je ze maar gewoon stellen hoor. Ik heb er drie cursusavonden over gevolgd, en dan is het toch wat duidelijker denk ik.



Groetjes Tamara

mmm…nog steeds nix… Wel heeeeeeel erg het ongi gevoel in mn onderbuik…dus t zal wel komen :frowning:



Wim denkt dat ik psygisch mn ongi aan t tegenhouden ben. We’ll see. Wil pas weer morgen gaan testen of woensdag…



groet,

Marieke

Wauw, applaus voor het potje!! Wanneer ben je ermee begonnen?

Middag allemaal,



Errug spannend nu hoor Marieke!!



Tja, niet allemaal te vroeg juichen hoor over dat potje…voor hetzelfde geld was het eenmalig… Ik heb me er eigenlijk ook nog niet echt in verdiept hoe het verder aan te pakken… In ieder geval ging ze er vanochtend wel nog 3 x opzitten…en dan perst ze ff heel kort en staat ze weer op om haar applaus in ontvangst te nemen…

Vanavond heeft ze weer publiek van twee man sterk.



Ja hoe hebben we het geintroduceerd, gisteravond haar er in haar blootje opgezet…en dat vond ze denk leuk want daarna ging ze steeds weer zitten. En ik zeg eigenlijk al maanden als ik haar zie poepen… “hee sta je te POEPEN?” met de nadruk op dat poepen dus.

En als ik nu op een willekeurig tijdstip “moet je poepen?”"tegen haar zeg gaat ze altijd staan persen dus…en misschien toevallig kwam er gisteravond toen iets uit op het potje… We gaan in ieder geval enthousiast verder…!!!



Ik ga ook weer enthousiast verder met zwanger zijn…morgen 7 weken!

ik durf het niet te hard te zeggen…maar we hebben de “enge”"6 weken en 4 dagen gehad…daar begon het de vorige keer mis te gaan… Nog 1 week en dan de echo!!!



Nou laters maar weer,

Sim