De AR van Jumbo is qua structuur hetzelfde als die van Nutrilon, de standaard van Jumbo is iets dikker, wat weer fijner is, minder snel spugen. Ben er nog steeds blij mee
Ook hier begonnen met jumbo huismerk voeding, en tot dusver bevalt dit goed, ze spuugt nog niks uit, wel wat last van krampjes maar goed ze is ook nog niet zo oud om er al goed aan gewend te zijn…
hier kruitvat met JBPM van nutrica
een keer nutrilon gebruikt, daar spuugde hij meer op.
erg tevreden over kruitvat
Bij m’n oudste had ik similac (wordt volgens mij nergens meer verkocht nu) omdat ik daar goede verhalen over had gehoord en omdat het ook niet duur was. (6,49 per blik en overal verkrijgbaar). M’n oudste deed het hier prima op. M’n jongste niet, die kreeg er verstopping van. Ik ben bij hem Friso Comfort gaan gebruiken, super! :thumbup: Kruidvat had ik geen zin in, zit niet in de buurt en AH comfort vond ik bagger, dat mengt slecht! :thumbdown:
Nutrilon heb ik nooit gebruikt omdat ik de prijs echt achterlijk hoog vond. Babyvoeding in Nederland voldoet echt wel aan de strenge eisen, dus ik denk dat het weinig uitmaakt wat je gebruikt (nou ja, het maakt wel uit in de zin van ‘hoe reageert je kind erop’). Alhoewel ik, als ik nu weer zou moeten kiezen, ik waarschijnlijk voor Biobim zou gaan omdat ik liever voor biologische melk ga. (koop nu ook bio-gewone melk voor de kids).
Bij de 1ste hadden wij ook Similac, vond ik persoonlijk fijner als Nutrilon.
Onze 2de dochter heeft Nutrilon Pepti.
Hier Nestlé. Bevalt super, hebben ze overal en is goedkoper dan bijvoorbeeld nutrilon en friso.
Even dit topic weer wat omhoog halen.
Ik ben benieuwd hoe de huidige new-born mama’s er tegenaan kijken.
Of de Mama’s die net als mij er nu over na moeten denken…
Welke voeding gaan jullie kopen voor de kleine ?
Bij onze oudste zijn we gestart met Nutrilon en na 3 maanden overgestapt op Kruidvat i.v.m. prijsverschil.
Nu denk ik er over om bij beeb direct met Kruidvat voeding te beginnen.
Thijs hier zit al een tijdje op AH voeding en hij heeft nergens last van, bij Elise en Jesse hebben we eerst Friso gegeven maar vond het prijsverschil wel erg groot!
Ik heb bij mijn 2 kids Friso gebruikt en dat krijgt straks onze 3e uk ook Een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Ik ben destijds (na thuiskomst uit het ziekenhuis) direct gestart met Kruidvat. Geen problemen gehad hier. :thumbup:
@Sis wrote:
Ik ben destijds (na thuiskomst uit het ziekenhuis) direct gestart met Kruidvat. Geen problemen gehad hier. :thumbup:
Wat kreeg je kindje in het ziekenhuis dan? Gaf dat geen problemen dat je thuis wat anders gaf ???
Weet iemand of Kruidvat ook Hypo Allergeen voeding heeft?
Ik zie op de Kruidvat site alleen de speciale voedingen:
Forte (hongerige baby´s) &
Extra Care (voor baby’s die krampjes en moeizame ontlasting hebben) &
Comfort (voor baby’s die regelmatig spugen).
@Anita-1982 wrote:
@Sis wrote:Ik ben destijds (na thuiskomst uit het ziekenhuis) direct gestart met Kruidvat. Geen problemen gehad hier. :thumbup:
Wat kreeg je kindje in het ziekenhuis dan? Gaf dat geen problemen dat je thuis wat anders gaf ???
Nutrilon Standaard. Geen problemen met overstap gehad.
Kruidvat heeft wel degelijk H.A voeding
zie link hieronder
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=48417&sid=204430e693b0f3c494e32808cc0facc8
Ook onder spoilers geen commerciële links :naughty:
@Sis wrote:
@Anita-1982 wrote:@Sis wrote:Ik ben destijds (na thuiskomst uit het ziekenhuis) direct gestart met Kruidvat. Geen problemen gehad hier. :thumbup:
Nutrilon Standaard. Geen problemen met overstap gehad.
Fijn om alvast te weten dat het geen problemen opleverde! Dankje voor je reactie.
@San 27 wrote:
Kruidvat heeft wel degelijk H.A voeding
zie link hieronder
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=48417&sid=204430e693b0f3c494e32808cc0facc8
Ook onder spoilers geen commerciële links :naughty:
Ok, hij stond dus al in mijn rijtje maar ik had niet door dat het de Extra Care was/is.
Wij geven nutrilon, al vanaf het begin. Een of andere manier wil ik geen huismerk aan mijn baby geven. Vooral niet als dit nog de enige voeding is. Nutrilon bevalt ons prima en we blijven dit ook geven.
Onze kinderen zijn in de eerste maanden afhankelijk van Nutramigen ivm lactoseintolerantie. Zeer vieze stinkende voeding, ontzettend duur, maar wat heerlijk dat ze nu gewoon baby kunnen zijn ipv dag en nacht vreselijke krampen.
Bij de oudste op een gegeven moment over kunnen stappen op Groeie Start, bevalt ons ontzettend goed. Word goed gedronken, makkelijk te bereiden zonder klonteren, goedkoper en bij veel winkels wel te krijgen.
Overigens heb ik de kinderarts nog gevraagd of het verschil uitmaakt, al die voedingen… en het antwoord was: nee.
Eventueel dat het voor veel te lichte kindjes beter zou zijn om nutrilon te geven ivm de iets gunstigere samenstelling eiwitten. Maar voor een gemiddeld kindje zou het echt niks uitmaken, zei ze. Wij gaan bij de jongste straks dus ook weer lekker over op Groeie Start als zijn darmen gewone voeding aankunnen.
@cees77 wrote:
Bij de eerste hebben wij nutrilon gebruikt, maar bij nummer 2 kiezen we voor Kruidvat. Scheelt een stuk in prijs en ik heb begrepen dat het uit dezelfde fabriek komt als Nutrilon.
Het is bij nummer 2 toch weer nutrilon geworden. Het voelde toch beter en vertrouwder.