Ander merk voeding dan Nutrilon?

@Lily2006 wrote:

En je mag het voor 24u vooraf klaarmaken!




Dat wordt voor elk merk poedermelk toch echt afgeraden:


7.4 MINIMIZING THE GROWTH OF E. SAKAZAKII FOLLOWING
RECONSTITUTION PRIOR TO CONSUMPTION

The risk assessment estimated that extended holding times can greatly increase the relative risk of
E. sakazakii if present. Due to the exponential nature of bacterial growth, the risk will also increase
exponentially once the organism comes out of the lag period. For example, after 6 hours at 25°C,
the relative risk increases thirtyfold and after 10 hours at 25°C, the relative risk increases 30 000-
fold compared to the baseline (Appendix C, Table A2). Risk reduction can be achieved by:
• ensuring rapid cooling and storage below 10°C if not for immediate use; and
• minimizing the length of time between reconstitution and consumption.

Using current dry-mix technology, it does not seem possible to produce commercially sterile powders
or to completely eliminate the potential of contamination. Furthermore, even low levels of
E. sakazakii present in powdered infant formula have the potential to multiply during the preparation
and holding prior to consumption. Therefore, a combination of intervention measures is recommended
to effectively reduce the risk. On the basis of the preliminary risk assessment, it is clear that the
inclusion of a bactericidal step at the point of preparation and a decrease in feeding time were the
most effective control measures for reducing risk. A number of combined control measures and
their likely effects on reducing risk are presented in Appendix C, Table A6.
The basic risk control principles demonstrated within the preliminary risk assessment for
E. sakazakii
Bron: WHO

Klaarmaken van de fles

U moet de fles heel precies en schoon klaarmaken. Als u dat niet doet, zou uw kind ziek kunnen worden. Volg voor het klaarmaken de instructies op de verpakking. Er kunnen als het echt moet één of twee flessen van tevoren worden klaargemaakt. U moet ze dan wel meteen na het klaarmaken in de koelkast zetten. En de temperatuur in de koelkast moet lager zijn dan 4°C. De klaargemaakte flesvoeding kunt u niet meer dan 8 uur in de koelkast bewaren. Gooi restjes altijd weg.

Bron: Voedingscentrum

@MamaMY wrote:

Het peroxide getal was veel te hoog


Alles om de concurrentie uit te schakelen…



Zo blijkt poedermelk in het algemeen ook een te hoog aluminiumgehalte te hebben… Maar wat is precies ‘veel te hoog’ als het gaat om het peroxide getal, volgens welke standaard was dat en wat voor risico’s zou het kunnen geven?

@Yvonne Z. wrote:

@MamaMY wrote:
Het peroxide getal was veel te hoog


Alles om de concurrentie uit te schakelen…



Zo blijkt poedermelk in het algemeen ook een te hoog aluminiumgehalte te hebben… Maar wat is precies ‘veel te hoog’ als het gaat om het peroxide getal, volgens welke standaard was dat en wat voor risico’s zou het kunnen geven?




Dit was gewoon een kleinschaalse vergelijktest. Niet om naar buiten te brengen. Heb zelf bij de test gestaan. Ik ben ook niet op uit om concurrenties uit te schakelen. Ik zie het liefst dat alle voedingen goed zijn en mensen zelf kunnen kiezen. Het is dan ook echt schande als je dan weer zo’n fv schandaal leest in de krant. Zelf ben ik bv voorstander en zal dit weer gaan geven als alles goed gaat.



Er wordt zeker afgeraden om fv zo aangemaakt te bewaren. Vers aanmaken voor iedere voeding is echt beter. Waarom vind je het een voordeel om het van te voren aan te maken? Hoe warm je het vervolgens voor elk gebruik op dan?

Niiv krijgt als bijvoeding biologische flesvoeding van biobim.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik geen melk wil van antibiotica koeien uit de bioindustrie.

@Thessa wrote:

Niiv krijgt als bijvoeding biologische flesvoeding van biobim.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik geen melk wil van antibiotica koeien uit de bioindustrie.




Wat bedoel je hier precies mee?



Het is nederland namelijk verboden om melk met daarin AB-resten in de voedsel of veevoerindustrie te brengen. Vandaar dat alle melk van koeien die AB krijgen weggegooid moet worden, en er lange wachttijden zijn na medicijngebruik. Koeien staan niet, zoals varkens, levenslang op AB.

Je kunt allerlei voeding kiezen hoor…

Hier in Nederland is het zo dat er geen “slechte” of “minder goede” voeding verkocht mag worden…



Wij gebruiken kruidvat eigen merk bevalt goed.



We gebruiken 's avonds echte pyjama papje, maar wissel daarmee vaak af met de papjes van kruidvat en friso, en geen krampjes…

Hmz, op de pakken voeding van friso (of op de site) staat volgens mij dat je het voor 12 of 24 mag klaarmaken, in aparte verpakkingen en bewaard in de koelkast.



Vooralsnog hoop ik zo min migelijk kunstvoeding nodig te gaan hebben :angel:

@hanneke wrote:

@Thessa wrote:
Niiv krijgt als bijvoeding biologische flesvoeding van biobim.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik geen melk wil van antibiotica koeien uit de bioindustrie.




Wat bedoel je hier precies mee?



Het is nederland namelijk verboden om melk met daarin AB-resten in de voedsel of veevoerindustrie te brengen. Vandaar dat alle melk van koeien die AB krijgen weggegooid moet worden, en er lange wachttijden zijn na medicijngebruik. Koeien staan niet, zoals varkens, levenslang op AB.




De koeien waarvan de melk komt daar geloof ik niet van dat dat de meest gezonde koeien zijn aangezien deze uit de bio-industrie komen. Deze koeien krijgen vaak wel gewoon antibiotica en vaak ook nog het hele jaar door als zijnde preventief… daarom wordt er ook veel gewaarschuwd en is er zoveel gedoe over mbt vlees.

En als het in vlees zit dan zit het in mijn ogen ook in de melk.



Het grote verschil overigens tussen de dure en goedkope merken is dat de dure merken zoals Nutrilon en Biobim gemaakt worden met weipoeder (dat is dus het beste “stukje” van de melk) en de goedkopere merken worden gemaakt van magere melk poeder. Daar zit dus wel degelijk kwalitatief gezien een groot verschil in. Vergelijk het maar eens op de verpakking :wink:

Qua vitamines etc ontloopt het elkaar niet veel, maar het verschil tussen wei, hele voedzame melk en magere melk , ontdaan van elke voedingsstof, is groot. Daarom is aan goedkopere melk vaak meer kunstmatige zooi toegevoegd.

En ik twijfel dus nog steeds welke voeding het gaat worden. Mijn speurtocht maakt het er niet makkelijker op :?

tja, misschien klinkt het simpel…maar ik heb het ziekenhuis laten kiezen :angel:.



Isa is geboren in een ziekenhuis waar ze Friso gebruikten, en Cas in een Nutrilon ziekenhuis…dus de keuze is op die manier gemaakt.

@mayo28 wrote:

tja, misschien klinkt het simpel…maar ik heb het ziekenhuis laten kiezen :angel:.




Maar ik ga er vooralsnog even vanuit dat wij niet zolang in het ziekenhuis hoeven te verblijven als jouw boef :wink:

Neeeee, daar ga ik ook niet van uit :mrgreen:



Isa heeft trouwens maar 2 dagen in het ziekenhuis gelegen (en ik dus ook, was een KS).



Volgens mij gebruiken de ziekenhuizen Friso of Nutrilon, dus daartussen zou ik kiezen. En dan kijken wat het makkelijkst verkrijgbaar is bijvoorbeeld.



Succes :mrgreen: :-*

Hier gebruikt het ziekenhuis nutrilon maar wij hebben bij beide kinderen friso gebruikt, Wessel nu nog nummer 1 maar dus binnenkort over naar de nummer 2, bevalt prima.

@Thessa wrote:

Het grote verschil overigens tussen de dure en goedkope merken is dat de dure merken zoals Nutrilon en Biobim gemaakt worden met weipoeder (dat is dus het beste “stukje” van de melk) en de goedkopere merken worden gemaakt van magere melk poeder. Daar zit dus wel degelijk kwalitatief gezien een groot verschil in. Vergelijk het maar eens op de verpakking :wink:

Qua vitamines etc ontloopt het elkaar niet veel, maar het verschil tussen wei, hele voedzame melk en magere melk , ontdaan van elke voedingsstof, is groot. Daarom is aan goedkopere melk vaak meer kunstmatige zooi toegevoegd.


Je verhaal prikkelt mij om op zoek te gaan naar meer info :slight_smile:

Ik lees op verschillende sites dat wei de vloeistof is, die overblijft na de kaasbereiding. Melkpoeder blijkt in een niet-magere en magere vorm te worden gemaakt door het water ervan te laten verdampen. Als ik dit zo naast elkaar zet, vraag ik me af of je idd kunt stellen dat weipoeder het ‘beste’ stukje van de melk is?



Edit: Ik denk dat je redenatie niet helemaal juist is. Voor mijn gevoel heeft het product kunstmatige zuigelingenvoeding in ieder geval beide componenten nodig om tot een geschikte (en in de wet vastgelegde) basissamenstelling te komen en dat is tot nu toe idd ook wat ik heb gevonden, zowel in de duurdere als in de goedkopere merken.

Ik gebruik nu sinds kort de FV van AH eigen merk.

Kruidvat was aan het verbouwen en de andere zat me net iets te ver weg terwijl AH om de hoek zit zeg maar…

Hij doet het er goed op.

Had eerst Nutrilon Forte, daarna Kruidvat Forte en nu dus gewone standaard AH voeding. (niet voor hongerige baby’s)

Wij zijn Nutrilon fan. Waarom? Omdat onze kids bijvoorbeeld Kruidvat etc. echt deden uitspugen net na de voeding!

Nutrilon bleef goed binnen, en weinig tot geen buikkrampjes.



Kruidvat hebben we echt bij beide geprobeerd, maar bij beide bleven ze het uitspugen. Dus ja dan is er geen keuze meer, en ga je voor wat het beste is dan voor je kindje.

Friso hebben we trouwens nooit geprobeerd.

@Thessa wrote:

@hanneke wrote:
@Thessa wrote:
Niiv krijgt als bijvoeding biologische flesvoeding van biobim.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik geen melk wil van antibiotica koeien uit de bioindustrie.




Wat bedoel je hier precies mee?



Het is nederland namelijk verboden om melk met daarin AB-resten in de voedsel of veevoerindustrie te brengen. Vandaar dat alle melk van koeien die AB krijgen weggegooid moet worden, en er lange wachttijden zijn na medicijngebruik. Koeien staan niet, zoals varkens, levenslang op AB.




De koeien waarvan de melk komt daar geloof ik niet van dat dat de meest gezonde koeien zijn aangezien deze uit de bio-industrie komen. Deze koeien krijgen vaak wel gewoon antibiotica en vaak ook nog het hele jaar door als zijnde preventief… daarom wordt er ook veel gewaarschuwd en is er zoveel gedoe over mbt vlees.

En als het in vlees zit dan zit het in mijn ogen ook in de melk.



.




Dit is echt niet waar.



Het feit dat de koeien minder gezond zijn, dat kan ik geloven, want de bio-industrie is uiteraard niet goed voor dieren.

Dat ze het hele jaar antibiotica krijgen is echt onzin! Bij andere diersoorten is dit wel het geval (varkens), bij koeien zeker niet. Melk van een koe die ab krijgt mag niet verwerkt worden. Vlees ook niet. Ik heb een tijd in een grote-huisdierenpraktijk gewerkt en veel meegelopen in de buitenpraktijk. Vandaar dat ik die regels en de uitvoering ervan wel een beetje ken.



't Is natuurlijk in het verleden wel gebleken dat er soms fouten en overtredingen begaan worden. (denk aan CAmpina) In die zin kan ik dus wel begrijpen dat iemand het risico helemaal niet meer wil nemen. Maar van het gezegde dat de nederlandse koeien allemaal antibiotica krijgen, daar krijg ik een beetje kriebels van. Omdat het echt onjuist is. Veel waarschuwingen zijn vaak een gevolg van de klok horen luiden en niet weten waar de klepel kangt…



De rest van je post, dat zal vast waar zijn, daar heb ik me nooit in verdiept.

Bio melk is er tegenwoordig ook “gewoon bij Albert Heijn”…



Wij geven dit Luca ook en is ook niet duur. Zelfde inhoud als bijvoorbeeld Friso, maar dan voor 8,=

En wat als ze de melk die je altijd gebruikte niet meer verkopen?



Keira krijgt 50/50 standaard en A.R., ze is namelijk een spuugertje, maar met compleet AR poept ze niet meer. Op 50/50 doet ze het super.



Hier altijd Nutrilon gebruikt, de kraamhulp raadde het aan toen ik geen BV bleek aan te maken.



Echter… OVERAL hebben ze de Nutrilon AR eruit gehaald. Baal als een stekker. Wij halen altijd de FV in de supermarkt, de Jumbo, dus nu over op de FV van de Jumbo. Omdat ik geen 2 merken door elkaar wil gebruiken krijgt ze nu standaard en AR van de Jumbo en eigenlijk bevalt het heel erg goed. Ze eet het goed, ze poept goed en spuugt zelfs nog minder.

@Tigru wrote:

Wij halen altijd de FV in de supermarkt, de Jumbo, dus nu over op de FV van de Jumbo. Omdat ik geen 2 merken door elkaar wil gebruiken krijgt ze nu standaard en AR van de Jumbo en eigenlijk bevalt het heel erg goed.






Ik heb hem nu ook al een tijdje van de Jumbo ipv Kruidvat, die we voorheen hadden, die van KV is wat meer korrelig dan die van de Jumbo maar van Jumbo vind ik toch aardig in de buur komen van Nutrilon dus hier voortaan de Jumbo voeding.