Ander merk voeding dan Nutrilon?

Ik gebruik altijd Nutrilon maar zie ook steeds vaker andere merken voorbij komen. Op mn werk verkopen we bon bebe, een eigen merk voor maar 5,99 per pak! Dat scheelt nogal niet he… Iemand ervaring met eigen merk voeding van welke winkel dan ook?

Hier hadden we bij onze 2e zoon vanaf een maand of 4 (daarvoor bv) gewoon kruidvat eigen merk. Was prima hoor en scheelt een heel stuk in de prijs.

Wij hebben vanaf dag 1 kruidvat gebruikt, erg tevreden!!

Bij de eerste hebben wij nutrilon gebruikt, maar bij nummer 2 kiezen we voor Kruidvat. Scheelt een stuk in prijs en ik heb begrepen dat het uit dezelfde fabriek komt als Nutrilon.

Ik ben van nutrilon overgegaan op friso, eigenlijk omdat dat overal te koop is, en ik niet speciaal naar de stad moet om een kruidvat op te zoeken. Nu hebben we echter op loopafstand een kruidvat, maar dat scheelt ongeveer een euro met friso, dus daar stap ik niet meer voor over.

@cees77 wrote:

Scheelt een stuk in prijs en ik heb begrepen dat het uit dezelfde fabriek komt als Nutrilon.


Dat iets uit dezelfde fabriek komt, hoeft niet per definitie te betekenen dat het ook van dezelfde producent afkomstig is :wink:

@Yvonne Z. wrote:

@cees77 wrote:
Scheelt een stuk in prijs en ik heb begrepen dat het uit dezelfde fabriek komt als Nutrilon.


Dat iets uit dezelfde fabriek komt, hoeft niet per definitie te betekenen dat het ook van dezelfde producent afkomstig is :wink:




ow :oops: :oops: Ik dacht dat het (ongeveer) hetzelfde product was.

@cees77 wrote:



ow :oops: :oops: Ik dacht dat het (ongeveer) hetzelfde product was.


Nee… Daarom is Nutrilon ook prijzig! :slight_smile:

En ga nog steeds voor Nutrilon. :mrgreen:

Ik gebruik ook kruidvat voeding en het gaat prima met V.era dus ik ga ervan uit dat die voeding gewoon goed is :slight_smile:

Soms als ik geen tijd heb om naar kruidvat te gaan haal ik friso en daar ben ik ook prima tevreden over (lost iets makkelijker op dan kruidvat merk dus eigenlijk prettiger in gebruik)

@Jose wrote:

Ik gebruik ook kruidvat voeding en het gaat prima met V.era dus ik ga ervan uit dat die voeding gewoon goed is :slight_smile:

Soms als ik geen tijd heb om naar kruidvat te gaan haal ik friso en daar ben ik ook prima tevreden over (lost iets makkelijker op dan kruidvat merk dus eigenlijk prettiger in gebruik)








Maar het is toch niet goed om steeds op een ander merk over te gaan, dan die van KV en dan Friso?

het zou volgens mij krampjes kunnen veroorzaken, maar ik denk dat dat op een bepaalde leeftijd ook niet echt meer zo is, aangezien ze dan toch ook vast voedsel krijgen… Hier ook wel gedaan de laatste 2 maanden dat Jesse flesvoeding kreeg… was op zoek naar een goedkoop en fijn variant, we hebben kruidvat/AH/etos geprobeerd uiteindelijk kruidvat het langst gebruikt… Maar toen Jesse 1 was over gegaan op koemelk, af en toe krijgt hij nog een flesje poeder omdat dat handiger is mee te nemen :oops:

Op een bepaalde leeftijd is het ‘af en toe wisselen’ niet echt meer krampjes gevoelig.

Maar nutrilon en kruidvat staan volgens mij ‘redelijk’ gelijk.

Wij zijn begonnen met hypo-allergene voeding van Nutrilon. Redelijk snel overgestapt op Extra Care van het Kruidvat, daar waren we erg tevreden over. Onze meid deed het beter op die voeding dan op Nutrilon. Een eventuele volgende keer zou ik weer voor Kruidvat-voeding kiezen.



Het enige nadeel is dat je het niet in de supermarkt kunt krijgen en sommige soorten zijn vaak uitverkocht. Dus als het er was, moest je meteen een voorraadje aanleggen. Maar als je dat eenmaal weet, kun je daar rekening mee houden.

wij hebben bij de 2e kruidvat extra care gegeven bij de 1ste waren er nog geen huismerken voeding in de winkels



ik heb veel gegoogle op voedingen en kwam op gegeven moment een stukje tegen van een kinderarts die voor zijn aankomende kleinkind de voedings van a merken en kruidvat had vergeleken en uitgezocht waaruit hij zijn dochter het advies gaf om kruidvat huismerk te geven dat dit zeer sterk over 1 kwam met nutrilon alleen de prijs sterk minder was.

daarna ben ik eens na kruidvat gegaan en heb beide verpakkingen naast elkaar gehouden en vergeleken en inderdaad dit klopt dus heb ik extra care ( hypo allergeen) gekocht helaas bleek onze jongste kma te hebben en zijn we over moeten gaan op speciaal voeding maar de tijd dat we het hebben kunnen geven beviel goed en de prijs vooral die was ook :thumbup:

mijn zus is bij de jongste toen er nog meer keuze was in huismerk voedingen ah gaan geven deze beviel goed en heeft dit tot de laatste fles gegeven

Kruidvat voeding komt zeker niet uit dezelfde fabriek als Nutrilon en is ook niet hetzelfde product.

Doordat ik dus bij Nutricia werk kan ik het daar met korting kopen. Ik heb het niet op B merken zoals kruidvat. Ook omdat de A merken zoals Nestle en Nutricia al veel langer ervaring ermee hebben. Je wilt toch ook goede voeding voor je kind. Nou zullen kinderen ook op B merken groeien en kiest ieder voorzichzelf wat voor voeding ze nemen.

Beetje vreemde reactie om alleen maar een A-merk voeding te geven omdat het al langer bestaat. Ik eet zelf ook niet alleen maar A-merken. Juist B-merken vind ik vaak veel beter van smaak (en betaalbaarder).



Ben het wel met je eens dat het product langer bestaat en hierdoor een betere naam heeft. Maar om nu te zeggen dat het B-merk niet goed is :think: Dan zou het toch niet als babyvoeding verkocht mogen worden?

@cees77 wrote:

Maar om nu te zeggen dat het B-merk niet goed is :think: Dan zou het toch niet als babyvoeding verkocht mogen worden?






Precies, want dit spul is toch het belangrijkste wat je kindje nodig heeft en als daar iets niet goed aan is, is dat echt heeeeel slecht van de fabrikant, want dan krijgt het kindje niet de juiste dingen binnen aan voedingsstoffen.

Dus als we straks wat hebben, kunnen we de fabrikant aansprakelijk stellen? :angel:

Alle kunstmatige zuigelingenvoeding moet voldoen aan dezelfde wetgeving: VWA-zuigelingenvoeding: wat is er geregeld.

De specifieke samenstelling zal her en der onderling verschillend zijn; de ene fabrikant voegt dit eraan toe en de andere dat of juist niet. Ze claimen in ieder geval allemaal dat hun samenstelling de beste is. Of dat klopt, is nog maar de vraag. Denk bijvoorbeeld aan de pre- en probioticadiscussie. Deze nieuwsbrief van de Stichting Babyvoeding geeft een impressie van wat er achter de schermen allemaal gaande is m.b.t. de kwaliteit van kunstmatige zuigelingenvoeding: babyvoeding.org-nieuwsbrief3



Verder hebben alle kv-fabrikanten (dus ook Nutricia…) als het gaat om poedermelk te maken met de kwetsbaarheid van dat product (met name Enterobacter Sakazakii en Salmonella, bron: WHO). Bovendien hebben ze alle echt wel e.e.a. op hun kerfstok als het gaat om productiefouten, misleiding en overtredingen (zie de site van IBFAN).

Ik ben niet voor bv kruidvat merk omdat we een test hebben gedaan met die voeding en het gewoon niet goed was. Het peroxide getal was veel te hoog en oplossen deed het ook niet voldoende. En nou wil ik niet zeggen dat de A merken alles zo goed doen, maar ze hebben wel meer ervaring.

Peroxide getal volgens ISO 3960

Het peroxide getal (PV) is de meest gangbare maat om ranzigheid te meten . Deze norm geldt voor dierlijke en plantaardige oliën en vetten. Het peroxide getal (PV) meet de aanwezigheid van lipide peroxiden .Voedingsdeskundigen en inkopers hebben een willekeurig maximum vastgelegd van een peroxide getal tussen 5 en 20 meq/kg als aanvaardbaar. Om de prestaties van het dier te beinvloeden is een veel hoger peroxide niveau nodig. De voer industrie gebruikt het peroxide getal ook om de stabiliteit of ranzigheid van vet te bepalen dat gebruikt wordt als voerbestanddeel. Dit gebeurt door het meten van de milliequivalenten (meq) peroxide per kilogram vet. Peroxiden worden gevormd wanneer vet wordt blootgesteld aan hitte, zuurstof en katalytische metalen, zoals koper, ijzer en zink. Peroxiden zijn indicatoren van de mate van oxidatie. Het peroxidatie getal meet enkel de peroxiden die al gevormd zijn. Nadat oxidatie begint, stijgt het peroxide niveau tot een evenwicht waarbij de peroxide vorming gelijk is aan de hoeveelheid peroxiden die omgezet worden is aldehyden en ketonen (secundaire producten). De secundaire en tertiaire producten zijn verantwoordelijk voor de geur die gewoonlijk met ranzige vet geassocieerd wordt. Ranzigheid verwijst naar de oxidative staat van vet, een kenmerk dat invloed op de nutritionele waarde zou kunnen hebben. Vet dat voldoende geoxideerd is zou de voeropname en prestaties van het dier negatief kunnen beinvloeden.





Ieder neemt dat waar hij zij zich goed bij voelt, nou ik vind dat een kind zo jong goede voeding verdiend. En ik voel me dus beter bij het kopen van een A merk. Ik ga zoiets niet vergelijken met A of B merk producten voor onszelf zoals koemelk of koffie

De volgende keer ga ik kijken naar Friso. Ik had bij Bastiaan hele goede ervaringen met de potjes, de flkesvoeding is volgens mij ook goedkoper dan nutrilon. En je mag het voor 24u vooraf klaarmaken!



Dat vind ik vooral een grote pré…