Ander merk voeding dan Nutrilon?

Wij zijn nu direct gestart met Kruidvat Standaard 1 voeding.

Het gaat super, hij is erg tevreden!

@Anita-1982 wrote:

Wij zijn nu direct gestart met Kruidvat Standaard 1 voeding.

Het gaat super, hij is erg tevreden!

Helaas, ons ventje kreeg veel krampjes.

Nu dus overgestapt naar Friso groen.

Bij Thara heb ik BV geprobeerd. Tijdens de eerste nacht in het zkh is ze bijgevoed met een flesje Friso. Bij thuiskomst was de hele boel al kapot bij mij en was er niks relaxt aan qua aanleggen. Een en ander gebeurde met tegenzin.

Dus de beslissing gemaakt om FV te geven. Gezien het feit dat het Koninginnedag was, was voeding slecht te verkrijgen. Kraamverzorgster had uit een proefsachet (nutrilon stap 2) wat voeding gemaakt. Kan weinig kwaad en de dag erna hebben we op haar advies KV voeding gekocht. Dit ging :thumbup: . Thara wilde ook geen andere voeding meer tijdens haar “flesperiode”.

Rayen was minder kieskeurig. In het ziekenhuis de eerste dag en nacht Friso (gehoord dat dit lichter verteerbaar is dan Nutrilon trouwens) en thuis KV 1. :thumbup:

Rona is een ander verhaal. Door vroeggeboorte heeft ze bijna 10 weken in het ziekenhuis gelegen. Deze weken heb ik borstvoeding gegeven (afgekolfd). Met twee kinderen thuis was dit zeer intensief en het was voor mij niet haalbaar om de overstap te maken naar volledige borstvoeding (of af te blijven kolven en flesjes te geven ernaast). Hierdoor heeft ze op advies van de KA Nenatal 1 gekregen (Nutricia), speciaal voor pre- en dysmaturen. En dan Nutriton toegevoegd. Inmiddels ben ik overgestapt op “normale voeding”. Dit keer gekozen voor Etos, wel nog met Nutriton, maar dit gaat prima. Volgende week mag ik me weer melden bij de KA, maar inmiddels is ons meisje ruim over de 4 kilo dus dat zit wel goed.

Al met al geloof ik er niet zo in dat er slechte kunstvoeding verkocht wordt, ongeacht A-, B- of C-merk… Wel dat beebjes hun eigen voorkeuren hebben en misschien reageren op een bepaalde samenstellingen :angel: