AMBER ALERT

verschrikkelijk allemaal…ik heb er slecht van geslapen…

wat de ouders en fam nu mee moeten maken, dat is ondragelijk

mijn gedachten gaan uit naar iedereen die het nodig heeft, en hier brand vanavond een kaars speciaal voor milly en haar omgeving!!!

meisje wat hebben ze toch met je gedaan, zo veel ongeloof, eenn bekende notabene…nee ik heb er geen woorden voor!!!

lieve milly rust zacht! :vlinder:

In en in triest.

Zo ver weg, maar toch zo dichtbij. Voor die ouders, ze dachten natuurlijk dat ze ver zou zijn, elk geval niet in Dorderecht. Wat logisch is, dat ze dit dachten… en vervolgens moet je het gruwelijke nieuws horen dat je kind in de achtertuin van een van de buren ligt.

Iemand die te vertrouwen zou moeten zijn, en toch zo een gruwelijke daad.

Natuurlijk doet Milly de deur open als de buurman van 2 huizen verder op aan de deur staat, helemaal als deze man politie agent is.

Bah!

:kaars:

Verschrikkelijk…

Arm meisje, Millie, rust zacht :kaars: :kaars:

Heb er echt slecht van geslapen. Maar wat maakt het uit.

Hoe moet de familie van Milly ooit weer kunnen slapen?

Vannacht ook uit het raam gekeken en gedacht, welke buren zouden niet te vertrouwen zijn? :shifty: :oops: Stom he.

Het liefst zou ik mijn kinderen opsluiten, al kan dat natuurlijk niet, maar ga nu wel hard werken om mijn tuin leuk te krijgen voor de kinderen zodat ze daar meer buiten willen spelen.

Een politieagent.

Daarbij denk je toch aan een betrouwbaar iemand, iemand die je vertrouwd. Wat voor’n zieke geest moet dat zijn…

Het lijkt zo uit een detective te komen. Maar dan helaas werkelijkheid!

:kaars: voor Milly!

:kaars: voor haar ouders, familie, vrienden!

Vreselijk :cry: :cry: :cry:

:kaars: voor Millie en haar nabestaande :kaars:

vreselijk :cry:

voor millie :kaars:

en idd een buurman en 26 jaar en agent :shock:

zou hub kunnen zijn 28 en agent :shifty:

je moet er toch niet aan denken :cry:

krijg er de bibbers van je kan je kindje tijdens de zwangerschap verliezen daarna aan wiegendood,je kind kan door een auto geschept worden,ineens een vreselijke ziekte krijgen en ook nog op 12 jarige leeftijd verdwijnen :cry:

bah wat is het leven toch oneerlijk

voor de familie van millie :hug:

ik heb er geen woorden voor :cry:

@Marite wrote:

Vannacht ook uit het raam gekeken en gedacht, welke buren zouden niet te vertrouwen zijn? :shifty: :oops: Stom he.

Deed ik net ook..maar je ziet maar weer het zijn denk ik vaak de mensen waar je het niet van verwacht. Dit hadden de ouders van Milly toch nooit kunnen verwachten..een buurman, een politie agent! Dat is het enge..

Arm meisje :cry:

De buurman…een politie agent…Hoe kan dat nou???

Ik heb er geen woorden voor vind het echt verschrikkelijk,

waar gaat dat naar toe in deze wereld??

Wie kun je nou nog vertrouwen??

Mijn gedachte gaan uit naar de familie, vrienden en kennis van Milly :kaars:

Rust zacht

Als ik er teveel over na ga denken word ik panisch met mijn gedachten. Niet doen dus. Maar weet je, het meisje lag in de tuin van de buurman, hoe horror is dat ?

En wat Marite zegt heb ik eerlijk gezegd ook gedaan :shifty: Denken aan welke buren er niet betrouwbaar zouden zijn. Bah, het idee :frowning: Wij hebben echt een ons kent ons buurtje, het hele dorp is eigenlijk een beetje zo. Het idee dat iemand plannen heeft je kinderen wat aan te doen.

WAAROM ?? Ik vraag me echt af, waarom en hoe je tot zo’n gruwelijke gedachte en daad komt.

Een kind notabene…

In de krant stond dat er waarschijnlijk ook ongebluste kalk was gebruikt. Geen idee wat het was dus heb google er op los gelaten :shock: :shock: :shock:

Ongebluste kalk is Calciumoxide, CaO. Ongebluste kalk wordt gemaakt van kalksteen uit Belgie en Frankrijk. De kalksteen wordt verbrand in ovens. De sintels en de nu ontstane witte kalk (CaO) worden gescheiden en het kalk wordt tot poeder gemalen. Met water reageert dit poeder heel heftig en wordt er bij temperaturen tot 85 graden Calciumhydroxide, Ca(OH)2 gevormd. De afgekoelde gebluste kalk is nog lange tijd in staat om op stoffen in te werken.

Een dierenhuid of -lijk in ongebluste en daarna met water begoten kalk is na een maand onherkenbaar verteerd. :shock: :shock: :shock:

Verschrikkelijk…

Het is heel triest en een :kaars: voor familie en vrienden.

Ik wil nog wel even opmerken dat haar lichaam in de tuin van de agent is gevonden en dat hij als verdachte is aangehouden nadat hij zichzelf gemeld heeft, dat dit niet betekent dat hij ook daadwerkelijk de dader is.

Alles spreekt natuurlijk in zijn nadeel, maar iemand is pas een dader als er hiervoor bewijs is en hij hiervoor berecht wordt!

@Karin2 wrote:

En wat Marite zegt heb ik eerlijk gezegd ook gedaan :shifty: Denken aan welke buren er niet betrouwbaar zouden zijn. Bah, het idee :frowning: Wij hebben echt een ons kent ons buurtje, het hele dorp is eigenlijk een beetje zo. Het idee dat iemand plannen heeft je kinderen wat aan te doen.

WAAROM ?? Ik vraag me echt af, waarom en hoe je tot zo’n gruwelijke gedachte en daad komt.

Een kind notabene…

Ja, en dat wil ik ook helemaal niet, zo denken.

Ik wil toch nog altijd uit gaan van het goede in de mens (wat niet wil zeggen dat je niet waakzaam moet zijn). Maar net ging Th even een rondje fietsen, toen heb ik nog maar eens gezegt dat hij ook niet zomaar bij mensen/buren naar binnen mag zonder dat ik dat weet (hij komt wel eens bij de buurjongens en de buurvrouw binnen) en dat hij uit moet kijken.

Er wonen twee brandweermensen aan ons hofje, hele betrouwbare mensen, kan me gewoon echt niet voorstellen dat iemand met zo’n belangrijke functie tot zulke daden in staat is…

Maar het idee dat er zulke mensen rond lopen, brrrr!

Hoe goed kan je je kind beschermen tegen kinderlokkers, pedo’s, moordenaars, (buurmannen).

@sassie1980 wrote:

Ik wil nog wel even opmerken dat haar lichaam in de tuin van de agent is gevonden en dat hij als verdachte is aangehouden nadat hij zichzelf gemeld heeft, dat dit niet betekent dat hij ook daadwerkelijk de dader is.

Alles spreekt natuurlijk in zijn nadeel, maar iemand is pas een dader als er hiervoor bewijs is en hij hiervoor berecht wordt!

Ja, dat is ook zo natuurlijk!

Maar daar komt hopelijk snel duidelijkheid over.

@M&J wrote:

In de krant stond dat er waarschijnlijk ook ongebluste kalk was gebruikt. Geen idee wat het was dus heb google er op los gelaten :shock: :shock: :shock:

Ongebluste kalk is Calciumoxide, CaO. Ongebluste kalk wordt gemaakt van kalksteen uit Belgie en Frankrijk. De kalksteen wordt verbrand in ovens. De sintels en de nu ontstane witte kalk (CaO) worden gescheiden en het kalk wordt tot poeder gemalen. Met water reageert dit poeder heel heftig en wordt er bij temperaturen tot 85 graden Calciumhydroxide, Ca(OH)2 gevormd. De afgekoelde gebluste kalk is nog lange tijd in staat om op stoffen in te werken.

Een dierenhuid of -lijk in ongebluste en daarna met water begoten kalk is na een maand onherkenbaar verteerd. :shock: :shock: :shock:

Vraag ik me nu af of dat ook bij Natalee H. (door Joran v/d Sloot) gebeurd zou kunnen zijn… Echt erg!!

@Marite wrote:

@Karin2 wrote:

Een kind notabene…

Ik wil toch nog altijd uit gaan van het goede in de mens (wat niet wil zeggen dat je niet waakzaam moet zijn). Maar net ging Th even een rondje fietsen, toen heb ik nog maar eens gezegt dat hij ook niet zomaar bij mensen/buren naar binnen mag zonder dat ik dat weet (hij komt wel eens bij de buurjongens en de buurvrouw binnen) en dat hij uit moet kijken.

Er wonen twee brandweermensen aan ons hofje, hele betrouwbare mensen, kan me gewoon echt niet voorstellen dat iemand met zo’n belangrijke functie tot zulke daden in staat is…

Hoe goed kan je je kind beschermen tegen kinderlokkers, pedo’s, moordenaars, (buurmannen).

Ik heb net ook even de “preek” vreemde mensen met snoepjes gehouden hoor. Wel even luchtig, niet beladen maar het is belangrijk voor ze te weten dat ze niet zomaar met iedereen mee kunnen gaan.

Maar ja, de buren zijn hier allemaal vertrouwd en dus niet vreemd. Ook dat is geen garantie. Je kunt het toch niet voor zijn, je zegt zulke dingen voor je eigen gemoedsrust.

De verdachte Sander is idd nog geen bewezen dader. Maar ze lag wel in zíjn tuin…/color]

@Karin2 wrote:

@Marite wrote:
@Karin2 wrote:

Een kind notabene…

Ik heb net ook even de “preek” vreemde mensen met snoepjes gehouden hoor. Wel even luchtig, niet beladen maar het is belangrijk voor ze te weten dat ze niet zomaar met iedereen mee kunnen gaan.

Maar ja, de buren zijn hier allemaal vertrouwd en dus niet vreemd. Ook dat is geen garantie. Je kunt het toch niet voor zijn, je zegt zulke dingen voor je eigen gemoedsrust.

De verdachte Sander is idd nog geen bewezen dader. Maar ze lag wel in zíjn tuin…

Peter r de Vries zei daar gisteren bij pauw en witteman nog wel iets over waar ik me wel in kon vinden (en dat is maar zelden), en dat is (niet echt een geruststellende gedachte) dat je kinderen veelvuldig voor zulke dingen waarschuwen middels een ‘niet-met-vreemden-meegaan-preek’ eigenlijk alleen maar als effect heeft dat je je kind het gevoel meegeeft dat het elk moment ontvoerd kan worden. En dat het zijn doel wb bescherming voor dit soort gruwelverhalen eigenlijk nooit haalt. Want mensen die uit zijn op dit soort vreselijkheden hebben vaak een heel doordachte manier van kinderen benaderen. En dan kan mama nog zo vaak hebben gezegd dat je niet met vreemden mee mag, als dan opeens de buurman de politieagent vriendelijk vraagt of je even dit of dat, dan is dat in het hoofd van een kind al heel snel een uitzondering…

maar ik snap heel goed dat je als ouder, zeker vlak na zo’n vreselijk bericht, wel heel erg de behoefte hebt je kind er nog eens extra op te wijzen.

@fiep klophout wrote:

@Karin2 wrote:
@Marite wrote:
@Karin2 wrote:

Een kind notabene…

De verdachte Sander is idd nog geen bewezen dader. Maar ze lag wel in zíjn tuin…

Peter r de Vries zei daar gisteren bij pauw en witteman nog wel iets over waar ik me wel in kon vinden (en dat is maar zelden), en dat is (niet echt een geruststellende gedachte) dat je kinderen veelvuldig voor zulke dingen waarschuwen middels een ‘niet-met-vreemden-meegaan-preek’ eigenlijk alleen maar als effect heeft dat je je kind het gevoel meegeeft dat het elk moment ontvoerd kan worden. En dat het zijn doel wb bescherming voor dit soort gruwelverhalen eigenlijk nooit haalt. Want mensen die uit zijn op dit soort vreselijkheden hebben vaak een heel doordachte manier van kinderen benaderen. En dan kan mama nog zo vaak hebben gezegd dat je niet met vreemden mee mag, als dan opeens de buurman de politieagent vriendelijk vraagt of je even dit of dat, dan is dat in het hoofd van een kind al heel snel een uitzondering…

maar ik snap heel goed dat je als ouder, zeker vlak na zo’n vreselijk bericht, wel heel erg de behoefte hebt je kind er nog eens extra op te wijzen.

Natuurlijk moet je dat ook niet “veelvuldig” doen, maar ik heb gewoon gewaarschuwd op dezelfde manier dat ik ook een waarschuwing geef over de gevaren van bijvoorbeeld staan op een stoel, dat je dan kunt vallen. Als ouders geef je je kind een groot deel van zijn leven waarschuwing of advies. Het is overigens de 2x dat ik zoiets tegen de kinderen heb gezegd.

Daarbij ga je als ouders toch ook niet tegen je kind zeggen dat er mensen zijn die kinderen kidnappen? Je kunt er ook een andere uitleg aangeven waarom je niet met anderen mee moet gaan. Ik zeg dan bijvoorbeeld dat niet iedereen lief is en we ook ongerust zijn als wij niet weten waar ze zijn. En dat is in hun beleving gemakkelijk te snappen.

Daarbij zeg ik ook dat de waarschuwing voor vreemde mensen ook meer voor je eigen gemoedsrust is en dat je het niet voor kunt zijn…

Tja, zo kan het natuurlijk ook zoals Peter R. het zegt.

Ik breng het altijd zo dat ik dan niet weet waar hij is als hij zomaar met oma/buurvrouw/papa/buurjongens/de-meneer-met-het-snoepje-of-lieve-hondje mee gaat en dat ik dan erg ongerust ben.

Het ergste vind ik het dat nr. 3 in mijn lijstje gewoon een serieuse dreiging is.

Maar ja, een verkrachter/moordenaar heeft vaak wel een doordacht plan en een sluwe manier om precies op de “goede” manier op kinderen in te gaan. Helemaal als meneer/mevrouw een betrouwbaar persoon oogt.

Die tuin van mij moet klaar (en dan nog natuurlijk).