Justitie in Dordrecht verdenkt de 26-jarige politieman Sander V. van doodslag op Milly Boele (12). Dat heeft het Openbaar Ministerie in Dordrecht vrijdag na de voorgeleiding
Verdenkt??? Doodslag??
Dit is toch moord met voorbedachte rade? Hij heeft zelfs bekend en het lichaam is in zijn tuin gevonden…
Volgens Wikipedia: Doodslag is het opzettelijk, maar niet met voorbedachten rade, beroven van het leven van een ander.
Wie zegt dan dat het met voorbedachte rade is? Dat hij bekend heeft dat wil nog niet zeggen dat hij het vantevoren gepland heeft.
En ze schrijven ‘verdenken’, omdat ze op dit moment als enige bewijs zijn bekentenis hebben en nog geen andere vormen van bewijs. Hoe wil je het dan noemen? Het OM is niet degene die iemand veroordeeld, daar zijn rechters voor en dan pas kun je van een veroordeling spreken.
Justitie in Dordrecht verdenkt de 26-jarige politieman Sander V. van doodslag op Milly Boele (12). Dat heeft het Openbaar Ministerie in Dordrecht vrijdag na de voorgeleiding
Verdenkt??? Doodslag??
Dit is toch moord met voorbedachte rade? Hij heeft zelfs bekend en het lichaam is in zijn tuin gevonden…
ja, wat dan? Voor deze ene keer het rechtssysteem in nederland laten voor wat het is en zonder enig proces iemand veroordelen?
Als het laatste wat je gehoord hebt is: Mam de buurman staat aan de deur, en ik kom thuis en mn kind is weg sta ik als eerste bij de buurman aan de deur. Zou ze dat ook gedaan hebben??
En juist deze buurman zegt dan misschien: ik ga er gelijk een melding van maken…
Wie kan er nu ooit bedenken dat iemand dit doet met je dochter
Inderdaad.
Daarbij, ik zou dan ook niet het idee hebben dat ‘een buurman’ mijn kind heeft omgebracht en in de tuin begraven.
Zoiets komt nog niet eens in je op.
Tuurlijk zou ik aanbellen als ik in de gaten kreeg dat ze niet even een blokje om was en ik me zorgen begon te maken.
Maar als een bekende, een buurtbewoner me zou vertellen ‘Nee, ik heb haar niet gezien’ of ‘Ik heb inderdaad aangebeld, ik had iets nodig (kopje suiker, you name it) maar dat was 2 uur geleden’, dan zou ik dat in eerste instantie denk ik ook gewoon aannemen en er niet direct iets achter zoeken.
Dat had me echt niet uitgemaakt, bij iedereen in het hofje had ik aangebeld
Maarja helaas is achteraf praten altijd erg makkelijk
Ga jij maar lekker bij alle buren aanbellen en vragen of hij/zij wat hebben gezien. Je staat er op dat moment niet eens bij stil om na te denken dat er een buurman voor de deur geweest is…
Verdenkt??? Doodslag??
ja, wat dan? Voor deze ene keer het rechtssysteem in nederland laten voor wat het is en zonder enig proces iemand veroordelen?
Nee hoor! Zeker niet… (zelfs met een niet zo snugger rechtssysteem als de onze…) Het kwam op mij nogal vreemd over, maar ik was dan ook niet op de hoogte van het verschil tussen doodslag en moord. In mijn lekenogen zag het er behoorlijk vreemd uit en namen de emoties even de overhand. (Zeker gezien ik had gelezen dat hij ook al had gezegd dat hij wist dat het maar op 1 manier had kunnen eindigen…)
Maar inmiddels ben ik op de hoogte van het verschil. Tijdens mijn reis naar huis hoorde ik op de radio iemand hetzelfde zeggen als ik deed en kreeg die vervolgens ook dezelfde uitleg als ik nu kreeg
Die Sander blijkt dus hier in Zoetermeer te hebben gewoond… kwam altijd in de locale coffeeshop… waar hij niet lekker lag bij de stamgasten… had toendertijd allerlei rare baantjes… Mijn broertje herkende hem meteen naar aanleiding van die foto’s in de krant…
Hij (als Bevoegd Opsporings AMbtenaar), snapt niet dat hij ooit agent heeft kunnen worden…
Triest, dat 1 zo’n rotte appel het weer verziekt voor al die goeie!
Wat ik me trouwens ook afvraag… Wanneer wordt er precies een Amber alert uitgegeven? Ik kwam op deze site terecht: http://nl.missingkids.com/
En daar staan 2 meisjes op van 14 die vermist zijn per februari en maart dit jaar :think:
amber wordt alleen uitgegeven als er gevreesd wordt dat het leven of de gezondheid van het kind serieus gevaar loopt. Blijkbaar is dat levensbedreigende bij die andere meisjes niet het geval.
Triest, dat 1 zo’n rotte appel het weer verziekt voor al die goeie!
Ik leg de verantwoordelijkheid wel bij de politie neer - zij moeten op hun hoofd gaan krabben hoe deze persoon agent heeft kunnen worden of blijven. Ik hoor ook steeds meer geruchten over verleden met toch de nodige psychiatrische trekjes.
Maar al was deze man dan geen agent geworden dan wellicht nog wel iemands buurman en had de uitkomst wellicht precies hetzelfde geweest.
Het is al erg genoeg. het maakt niet meer uit bij wie de schuld lag… Hij is opgepakt en krijgt zijn verdiende loon (gevangenisstraf)
Heb net naar HVN gekeken, het is prachtig dat er zulke stille tocht gehouden kon worden. Dat haar familie bij de stille tocht aanwezig waren… Ik was gegaan maar ivm hoogzwangerschap en last heb van bekken bij lang lopen kon ik niet :? Maar had er graag bij willen zijn!!
Wat ik heel triest vind, is dat veel agenten nu met de nek worden aangekeken. Een van onze beste vrienden is agent en wordt zelfs uitgescholden op straat
Er zullen altijd mensen zijn die deze kans aangrijpen om de politie uit te schelden. Politie zijn de 'opvoeders’van de maatschappij zeggen ze en het ligt in de menselijke aard om zich daarop af te geven of zich er van af te zetten.
Ik moet zeggen dat ik het zeker niet leuk vond toen ik hoorde dat het een agent was. Mijn man, vader en 2 zwagers zijn politieagenten en het is gewoon geen leuk visitekaartje maar jammer genoeg zitten er ook bij de politie flinke rotte appels en er vliegen dagelijks mensen uit bij de politie maar zo extreem heb ik het nog niet eerder gehoord.
Ja die psychologische test…ik heb hem zelf ook gehad als ex-agente. Mijn scores waren boven gemiddeld maar toch functioneerde ik niet bij de politie. Het is echt een moment opname en je komt er prima doorheen als je een goede dag hebt. Het is gewoon bijna niet te doen om helemaal in iemands verleden te duiken zoals oude mentoren, leraren of dergelijke te raadplegen.
Met een klas van ruim 30 studenten is uit mijn klas maar de helft daadwerkelijk agent geworden. Dan wordt je 4 jaar lang toch van alle kanten bekeken en beoordeeld. Dus ja…
Je weet niet in hoeverre hij is geknapt tijdens zijn dienst bij de politie. Je ziet dagelijks negativiteit en rottigheid en soms hele trieste en verdrietige dingen. Je staat er raar van te kijken hoe snel je gewend raakt aan de ellende…dat is mijn ervaring tenminste. Met andere woorden hoe je op een rare manier gevoel uitschakelt.
Wat wel zo is bij de politie is een stukje macht waar niet iedereen mee om weet te gaan. Controle uit kunnen oefenen en respect afdwingen. Hier moet je heel integer mee om weten te gaan en bij sommige politiemensen stijgt het echt naar de bol. Ik noem maar een klein voorbeeldje. Je politiepasje laten zien bij de ingang van een discotheek…het slaat helemaal nergens op…
Maar dat bedoel ik met macht. Het kan mensen aantrekken…
Vaak zie je bij mensen die andere seksueel misbruiken en begrijp me niet verkeerd!!! Het is nog helemaal niet aangetoont maar ik zal raar staan te kijken als dit niet het geval is! Dat het vaak om macht gaat. Macht uitoefenen op een zwakker iemand. Macht, controle het sluipt er langzamerhand steeds meer bij in…
Ja doodslag daar beginnen ze mee…moord met voorbedachte raden is iets wat aangetoond moet worden. We zullen zien…
Ik leg de verantwoordelijkheid bij ene Sander V. neer…
Weet jij veel hoe hij zich tijdens die screenings heeft gedragen en hoe goed hij toneel kan spelen…
niet om de discussie nou weer aan te wakkeren (want tuurlijk is het gewoon een individu die zoiets doet, heeft de politie in principe weinig mee te maken), maar ik mag toch hopen dat willekeurig welke screening die serieus bedoeld is om mensen die ook maar enigszins psychisch zwak of instabiel zijn er uit te pikken, in staat is om door mensen heen te prikken die een toneelstukje opvoeren of zich anders voordoen dan ze daadwerkelijk zijn…
Ik leg de verantwoordelijkheid bij ene Sander V. neer…
Weet jij veel hoe hij zich tijdens die screenings heeft gedragen en hoe goed hij toneel kan spelen…
niet om de discussie nou weer aan te wakkeren (want tuurlijk is het gewoon een individu die zoiets doet, heeft de politie in principe weinig mee te maken), maar ik mag toch hopen dat willekeurig welke screening die serieus bedoeld is om mensen die ook maar enigszins psychisch zwak of instabiel zijn er uit te pikken, in staat is om door mensen heen te prikken die een toneelstukje opvoeren of zich anders voordoen dan ze daadwerkelijk zijn…
Ja, dat hoop ik zeker!
Maar ben bang dat er mannetjes als een Sander V. leep genoeg zijn om dat van tevoren te doorzien… hij was een erg manipulatief ventje, hoor ik van mensen hier in Z’meer die hem kenden.
Hoop dat het een incident van een gestoorde gek blijkt…