AMBER ALERT

@fiep klophout wrote:

@Mama wrote:
@kaboutertje wrote:
ja,… of jij zat naar een andere zender te kijken :think: dat jij iets anders hebt gehoord als ik

Nee wat Fiep zei, heb ik ook gehoord.

maar toch interessant dat je dan eigenlijk iets totáál anders gehoord hebt dan ik…vind het bijna wonderlijk hoe dat werkt. Ik heb echt helemaal geen excuses gehoord, geen domme opmerkingen, ik hoorde alleen mensen die probeerden te duiden waar het allicht mis gegaan kan zijn.

Niks wonderlijks aan hoor, we vatten het beide anders op denk ik. Denk dat dat wat er gezegd werd voor de ouders en andere directe bekenden van Milly ook niet echt fijn was om te horen op dat moment…

We kunnen het er lang of breed over hebben - we weten eigenlijk niets - behalve dat zij dood is en hij het ws gedaan heeft. En de ware toedracht laat op zich wachten.

En dat je tegenwoordig wel of niet als ouder overal bij na moet denken - dat is toch van alle tijden.

@Bella wrote:

We kunnen het er lang of breed over hebben - we weten eigenlijk niets - behalve dat zij dood is en hij het ws gedaan heeft. En de ware toedracht laat op zich wachten.

En dat je tegenwoordig wel of niet als ouder overal bij na moet denken - dat is toch van alle tijden.

dit ben ik niet helemaal met je eens,… tot op zekere hoogte dan, want de tijden zijn wel degelijk veranderd. Het is er een stuk minder veilig op geworden de afgelopen jaren.

@kaboutertje wrote:

@Mama wrote:
@kaboutertje wrote:
ja,… of jij zat naar een andere zender te kijken :think: dat jij iets anders hebt gehoord als ik

oh ok,… ja ik ook, maar ik heb niet hetzelfde uit die woorden gehaald als jij.

Geeft niks hoor, daarom vind ik je nog wel lief :-*

Ik geloof dat deze man al 5 á 6 jaar agent was.

In die tijd kan er natuurlijk een hoop gebeuren.

Haalde hij de test 5 jaar geleden zonder moeite, hoe zou dat 3 jaar later zijn geweest?

Ik zou dan wel wat zien in het herhalen van zo’n test.

Op mijn werk moet ik ook verplicht om de 5 jaar bijscholen omdat anders mijn diploma ongeldig word verklaard.

Waarom zou je niet elk jaar, of om het jaar zo’n test af blijven nemen?

In een mensen leven kunnen heel veel dingen gebeuren die invloed kunnen hebben op je psygische gesteldheid.

Zeker als je het beroep agent uitoefent waar je te maken krijgt met heftige gebeurtenissen.

Kijk maar eens naar al die millitairen die terugkomen uit oorlogsgebieden en uiteindelijk doordraaien of zelfmoord plegen of gewoon psygisch compleet in de knoei zitten door al het leed en de ellende die ze daar gezien hebben.

Wat ik me trouwens ook steeds afvraag…

Ik blijf het knap vinden dat hij haar ongemerkt in de tuin heeft kunnen begraven. Zeker gezien het rijtjeshuizen waren in een woonwijk.

Of dat je kunt zien dat er gegraven is…

Ik bedoel, ik vind het behoorlijk lef hebben dat je dat doet…

Ik probeer over het beroep van deze meneer heen te stappen…als ik dat wel mee zou laten wegen,dan ben ik wel benieuwd wat de meningen geweest waren als hij tuinier was geweest…

( :silenced: had het dan wel verklaarbaar geweest,dat hij zo goed gaten kan graven :silenced: ). Niet alle agenten zijn rot…klaar.

Zijn beroep doet er niets toe…maar dat is natuurlijk wel een beetje des-Nederlands…iemand of 1 bedrijf,medewerker gaat de fout in (breed uitgemeten in de media) en meteen deugt de hele sector,branche,beroepsgroep niet meer…

1 tip mensen…wees daar AUB voorzichtig mee…heb van dichtbij gezien wat dat doet met de mensen die zich wel met hart en ziel ergens voor inzetten maar openlijk een bak stront over zich heenkrijgen,omdat iemand ooit eens iets gehoord/gelezen had dat een ANDERE collega iets niet goed gedaan zou hebben (en meteen voor waar aangenomen heeft zonder enige nuance of hoor-wederhoor).

Ik lees namelijk zelden iets in kranten over agenten die hun werk wel goed doen ofwel in hun vrije tijd (want daar hebben we het hier over) veel goede dingen doen.

Echt…de dader was agent…dus??? Als er morgen iets is,dan bel ik gewoon de politie…ondanks deze dader…

1 van mn broers heeft zich onderworpen aan de testen van o.a. Marrechaussee…daarvoor ook kort voor de Politie-opleiding…

Lichamelijk en qua IQ was er geen vuiltje aan de lucht…hij kwam er glansrijk doorheen…uiteindelijk is hij toch afgewezen…hij gaf aan dat hij nog wel eens Migraine had…daaruit maakte ze op dat hij misschien niet stressbestendig genoeg kon zijn of stabiel genoeg…

De screening gaat wel degelijk ver genoeg en ze maken soms op kleine punten de afweging…

Ik had het er gisteren met mijn man over…het is toch raar. Wij hebben beide een behoorlijk vaste mening over daders van dit soort vergrijpen…

(zal me er niet over uitlaten). Maar wat nu het enge is…misschien…dachten deze mensen,dus ook deze man ooit precies hetzelfde…zoeits DOE JE NIET…

Het idee dat je van het een op andere moment een grens overgaat en zelf geen rem/stemmentje in je hoofd meer voelt…niet meer aanvoelt wat goed en wat kwaad is…en dat je dat zelf niet doorhebt…doodeng…

Het kan iedereen overkomen…

Deze dader is niet geboren met het idee om later zijn buurmeisje iets aan te doen…ergens is hij de grip op zichzelf verloren…

Geen excuus…simpel…verrotte mensen worden niet geboren,die ontstaan…

Buiten bovenstaand…nog steeds vind ik het dieptriest…

Zoek geen zondebok…

Als ze direct linksom hadden gaan zoeken en Milly was rechts,dan waren ze ook te laat geweest misschien…wat heb je er aan om het achteraf allemaal te weten…

@kaboutertje wrote:

@Bella wrote:

dit ben ik niet helemaal met je eens,… tot op zekere hoogte dan, want de tijden zijn wel degelijk veranderd. Het is er een stuk minder veilig op geworden de afgelopen jaren.

Zegt wie…?

Ik heb een tijd geleden eens gelezen dat dat helemaal niet zo is. De media besteed er nu veel meer aandacht aan en de media bereikt veel meer mensen.

Vroeger verdwenen er net zoveel kinderen enz. Wel was er een verschil in de misdrijven, tegenwoordig wordt er meer bruut geweld gebruikt, meer excessen, niet simpelweg iemand omleggen maar enge rituelen, verkrachtingen enz.

En toch, gisteravond in dwdd ook een moedr van een kind van 7 dat uit de zandbak om de hoek geplukt is… Ik zat niet meer lekker hoor, ben maar bij de kinderen in de speeltuin gaan zitten, lekker van hen en het zonnetje genieten.

Het maakt me angstig, ook de wetenschap dat het juist vaak bekenden zijn, zeker ook wat seksueel misbruik aangaat. Doodeng.

@Anneke wrote:

Ik blijf het knap vinden dat hij haar ongemerkt in de tuin heeft kunnen begraven. Zeker gezien het rijtjeshuizen waren in een woonwijk.

dit vraag ik me dus ook af…

@Mama wrote:

@fiep klophout wrote:
@Mama wrote:
@kaboutertje wrote:

maar toch interessant dat je dan eigenlijk iets totáál anders gehoord hebt dan ik…vind het bijna wonderlijk hoe dat werkt. Ik heb echt helemaal geen excuses gehoord, geen domme opmerkingen, ik hoorde alleen mensen die probeerden te duiden waar het allicht mis gegaan kan zijn.

Niks wonderlijks aan hoor, we vatten het beide anders op denk ik. Denk dat dat wat er gezegd werd voor de ouders en andere directe bekenden van Milly ook niet echt fijn was om te horen op dat moment…

Dat vraag ik me af. Hoe erg ook,geeft het niet minimale troost om in ieder geval een richting te hebben in het “waarom?”

Als ouders van een vermoord kind denk ik (gevoel) dat het idee dat iemand je kind dood zomaar…gewoon…zomaar…dat dat veel moeilijker te verteren is…dit is ook moeilijk te verteren,maar toch…voor het hele proces kan de “waarom” vraag en dus bijv het antwoord dat de dader “gek” was iets aan “troost” bieden…

Maar dat is maar mijn idee…

Een excuus is er gewoon nooit.

Niet voor de leken,maar zeker ook niet voor de ouders is het belangrijk te weten dat het nu een agent betreft.

Voor de mensen die dit onderzoeken kan het zeker waarde hebben.

Veel beroepen kunnen een onmenselijke druk op iemand leggen…dan is het goed om in kaart te brengen hoe en wanneer…om de volgende te proberen te voorkomen…

Dat laat nog een flink deel over die dan niet verklaarbaar is…maar het kan een druppel zijn op de gloeiende plaat.

Ik kan me zo voorstellen dat je als iemand (een agent) onder druk komt te staan,dan de uitwerking misschien eerder andersom is. Als je steeds geconfronteerd word met zaken die je niet kan oplossen,frustratie,dat je dan juist als je dan doorslaat je frustratie en onmacht richt op de daders…eigen rechter spelen…

Omdat het in dit geval precies andersom is,zou ik denken dat zijn werk misschien wel bijgedragen KAN hebben,maar niet als hoofdreden…

Dat zit in iemand zelf…

Pff…ga nu toch in iemand hoofd proberen te kruipen…moet ik eigenlijk niet willen…zo zie je maar…als je dingen niet KAN begrijpen,dan laat je ze ook niet snel los.

@mandy_d. wrote:

Zijn beroep doet er niets toe…

Ik vind van wel. Dit is juist een mooi moment voor de politiediensten om de processen weer eens onder de loep te nemen en aan te scherpen of aan te passen. Dit gebeurd vaak maar 1 of 2x per jaar.

@Becca wrote:

@mandy_d. wrote:

Zijn beroep doet er niets toe…

Ik vind van wel. Dit is juist een mooi moment voor de politiediensten om de processen weer eens onder de loep te nemen en aan te scherpen of aan te passen. Dit gebeurd vaak maar 1 of 2x per jaar.

Die quote was maar een piepklein stukje natuurlijk…

Natuurlijk is elk incident een reden voor een beroepsgroep om zichzelf onder de loep te nemen,maar hij heeft deze daad niet enkel verricht OMDAT hij agent was natuurlijk…

Benno L. heef zijn walgelijke daden ook niet gedaan OMDAT hij zwemleraar is…

Dat gaf ik daar mee aan…

Dat dit geval aangegrepen kan worden om inderdaad de boel weer eens onder de loep te nemen, JA helemaal eens. Wat mij betreft geldt dat voor alle beroepen en instanties waar fouten gemaakt worden…wat ging mis en wat kan beter.

Later beschrijf ik dat er zeker (intern) dieper gezocht mag worden.

Maar voor wat betreft ons (wij,de toeschouwers) doet zijn beroep er nog steeds niets toe. In de afgelopen jaren hebben we in de media nogal wat misdaden gehoord…weer iemand nog wat de beroepen van deze mensen allemaal waren?? Ik niet…

Een agent is nu nog steeds een agent. Geen potentiele moordenaar.

M.b.t. je kind beschermen…dat moet tegen iedereen…dus ook de aardige leidsters van het kinderdagverblijf…gekken zitten namelijk overal…

Even het stukje:

Niet voor de leken,maar zeker ook niet voor de ouders is het belangrijk te weten dat het nu een agent betreft.
Voor de mensen die dit onderzoeken kan het zeker waarde hebben.
Veel beroepen kunnen een onmenselijke druk op iemand leggen...dan is het goed om in kaart te brengen hoe en wanneer...om de volgende te proberen te voorkomen..
Dat laat nog een flink deel over die dan niet verklaarbaar is..maar het kan een druppel zijn op de gloeiende plaat.

Ik kan me zo voorstellen dat je als iemand (een agent) onder druk komt te staan,dan de uitwerking misschien eerder andersom is. Als je steeds geconfronteerd word met zaken die je niet kan oplossen,frustratie,dat je dan juist als je dan doorslaat je frustratie en onmacht richt op de daders...eigen rechter spelen..
Omdat het in dit geval precies andersom is,zou ik denken dat zijn werk misschien wel bijgedragen KAN hebben,maar niet als hoofdreden..
Dat zit in iemand zelf....

@mayo28 wrote:

@Anneke wrote:

dit vraag ik me dus ook af…

Wat ik er van begreep is dat hij al een partytent had opstaan ivm een feestje die hij afgelopen zaterdag had gegeven. Ze zeggen dat hij zaterdag mensen in de tuin had staan waar hij gezellig een biertje mee dronk terwijl zij een paar meter verderop lag begraven…het wordt steeds bizarder.

Maar goed dat is het internet…dus of het waar is???

Ze was al vermoord voordat de politie melding kreeg dat ze vermist was … ze is tussen 17:30 en 21:00 om het leven gebracht.

Zit je als ouders te wachten op je dochter en op het moment dat je je nog geen (grote) zorgen maakt, wordt ze vermoord … twee huizen verderop. Brrr … ik wil er niet eens aan denken, zo erg.

Als het laatste wat je gehoord hebt is: Mam de buurman staat aan de deur, en ik kom thuis en mn kind is weg sta ik als eerste bij de buurman aan de deur. Zou ze dat ook gedaan hebben??

:cry: :cry:

@M&J wrote:

Als het laatste wat je gehoord hebt is: Mam de buurman staat aan de deur, en ik kom thuis en mn kind is weg sta ik als eerste bij de buurman aan de deur. Zou ze dat ook gedaan hebben??

Natuurlijk… Als ze had geweten om welke buurman het zou gaan, dan weet ik het wel zeker!

Triest… Dat ze al om was gebracht voordat er een melding was gedaan… Geen woorden voor… Woorden schieten tekort… Het is en blijft diep triest! :cry:

Dat had me echt niet uitgemaakt, bij iedereen in het hofje had ik aangebeld

Maarja helaas is achteraf praten altijd erg makkelijk

@M&J wrote:

En juist deze buurman zegt dan misschien: ik ga er gelijk een melding van maken…

Wie kan er nu ooit bedenken dat iemand dit doet met je dochter :frowning:

Van iemand die werkzaam is voor de KLPD hoorde ik dat de dader in zijn jeugd zelf misbruikt is.

Zijn ex-vriendin schijnt verklaard te hebben dat hij sexueel extreem agressief was. (wurgsex bijv.)

Zij had zich enkele keren ternauwernood kunnen ‘redden’, dus Milly heeft nooit een kans gehad tegen hem…

Ook hoorde ik van het feestje van afgelopen zaterdag, en dat ze nadien nog zijn wezen stappen…

Het meest bizarre vond ik dat de moeder van Milly ooit eens tegen haar gezegd zou hebben, dat als er eens iets was, er 2 deuren verder een politie-agent woonde en ze daar dan terecht kon.

:cry:

Ik moet er niet aan denken de hél die die mensen nu doorgaan…

Ongelovelijk…

:cry: :cry: :cry:

Lieve Milly, rust zacht!

:kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:

Justitie in Dordrecht verdenkt de 26-jarige politieman Sander V. van doodslag op Milly Boele (12). Dat heeft het Openbaar Ministerie in Dordrecht vrijdag na de voorgeleiding

Verdenkt??? Doodslag??

Dit is toch moord met voorbedachte rade? Hij heeft zelfs bekend en het lichaam is in zijn tuin gevonden...