@Mama wrote:
@joseetje wrote:mensen kunnen ook heel anders zijn op het moment dat ze gescreend worden.
kortom zo’n screening heeft ,volgens mij, totaal geen zin…
Lekker kort door de bocht weer.
@Mama wrote:
@joseetje wrote:mensen kunnen ook heel anders zijn op het moment dat ze gescreend worden.
@Mama wrote:
@Mama wrote:
Dat lijkt me ook weer een beetje kort door de bocht.
Het enge van sommige ziektebeelden/psychiatrische aandoeningen is dat sommigen zich heel goed aan hun omgeving aan kunnen passen en precies weten wat normaal, sociaal wenselijk gedrag is. Die komen vrolijk door zo’n screening of watvoor testen dan ook heen.
@joseetje wrote:
@Mama wrote:@joseetje wrote:mensen kunnen ook heel anders zijn op het moment dat ze gescreend worden.
Lekker kort door de bocht weer.
@fiep klophout wrote:
@Mama wrote:@joseetje wrote:mensen kunnen ook heel anders zijn op het moment dat ze gescreend worden.
dus…wat is je voorstel precies? de screening afschaffen? :?
Ik geloof wel dat die screening ok is, maar kan me voorstellen dat het niet elke politieagent koud laat wat ze vervolgens allemaal meemaken, en dat een heel enkel ieamand, net als ‘gewone’ mensen, in de loop der jaren de verkeerde kant ontwikkelt…
@Mama wrote:
@fiep klophout wrote:@Mama wrote:@joseetje wrote:mensen kunnen ook heel anders zijn op het moment dat ze gescreend worden.
Ik geloof wel dat die screening ok is, maar kan me voorstellen dat het niet elke politieagent koud laat wat ze vervolgens allemaal meemaken, en dat een heel enkel ieamand, net als ‘gewone’ mensen, in de loop der jaren de verkeerde kant ontwikkelt…
Jaa dat hoorde ik gister ook en wat een domme opmerkingen op dat moment, kwam bij mij een beetje over als een excusses zoeken voor de dader…heel fout! :wall: :evil:
Ik begrijp het nog steeds niet.
Hoe kun je nou met de gedachte lopen, dat je bij je buurmeisje gaat aanbellen, en dan denkt, zo die ga ik zometeen vermoorden en in mijn tuin begraven.
Dan vraag ik me ook inderdaad af Waarom doet hij dit.
Was hij kwaad op milly ?? Heeft ze iets tegen hem gezegd wat hem irriteerde ??
Kom op zeg, een normaal denkend mens doet zo iets niet.
Ben er nog steeds heel kort door de bocht gezegd Kots misselijk van.
@fiep klophout wrote:
@Mama wrote:@fiep klophout wrote:@Mama wrote:@joseetje wrote:mensen kunnen ook heel anders zijn op het moment dat ze gescreend worden.
Jaa dat hoorde ik gister ook en wat een domme opmerkingen op dat moment, kwam bij mij een beetje over als een excusses zoeken voor de dader…heel fout! :wall: :evil:
he???
ik vond dat geen domme opmerking of excuus voor de dader, want die conclusie is nog niet getrokken nl, ik vond het een constatering dat het systeem nog niet acceptabel waterdicht genoeg is.
De politiebond heeft geen enkel excuus voor de dader gezocht volgens mij.
@Tamara30 wrote:
Ik begrijp het nog steeds niet.
Hoe kun je nou met de gedachte lopen, dat je bij je buurmeisje gaat aanbellen, en dan denkt, zo die ga ik zometeen vermoorden en in mijn tuin begraven.
Dan vraag ik me ook inderdaad af Waarom doet hij dit.
Was hij kwaad op milly ?? Heeft ze iets tegen hem gezegd wat hem irriteerde ??
Kom op zeg, een normaal denkend mens doet zo iets niet.
Ben er nog steeds heel kort door de bocht gezegd Kots misselijk van.
ja,… of jij zat naar een andere zender te kijken :think: dat jij iets anders hebt gehoord als ik
De man van mijn vriendin is agent en toevallig hadden we het er vandaag over dat de screening echt heel zwaar is, zowel lichamelijk en psychisch. Daar komt dus echt niet iedere “idioot” zomaar doorheen, dit n.a.v. opmerkingen in haar omgeving dat tegenwoordig iedere idioot agent kan worden.
Wat zijn beroep is maakt niet uit, behalve het feit dat heel Nederland ineens vindt dat de nationale veiligheid is aangetast daarmee. Dat begrijp ik ook, want als je een agent al niet meer kan vertrouwen wie dan wel? Maar aan de andere kant even een voorbeeld, de leerkrachten van onze kinderen worden ook niet gescreend, mensen waar ze bijna dagelijks mee in aanraking komen, waar ze op schooldagen meer tijd mee doorbrengen dan hun eigen ouders, hoe vaak hoor je niet dat die de fout in gaan? En hoe vaak wordt daar dan zo’n ophef van gemaakt? En dan blijft dat meestal “maar” bij seksueel misbruik (ik bedoel daarmee dat het dan geen moord betreft), maar wie weet wat een leraar allemaal op zijn kerfstok heeft? Niemand die daar namelijk naar kijkt, dat is uit de praktijk inmiddels wel gebleken…
Ik wil hier geen leerkrachten mee zwart maken, maar het gaat mij om het feit dat iedereen er over lijkt te vallen dat hij agent is, dus zijn functie ineens belangrijk is. Overal zijn rotte appels, we zijn en blijven allemaal maar mensen. Helaas zijn er altijd slechte mensen met kwade bedoelingen…
@kaboutertje wrote:
ja,… of jij zat naar een andere zender te kijken :think: dat jij iets anders hebt gehoord als ik
@Mama wrote:
@kaboutertje wrote:ja,… of jij zat naar een andere zender te kijken :think: dat jij iets anders hebt gehoord als ik
Nee wat Fiep zei, heb ik ook gehoord.
Tante Soesa
Klopt inderdaad wat je zegt, tegenwoordig vind ik dat je als ouder gewoon zelf al over bij na moet denken.
Wie kun je nu wel echt vertrouwenen wie niet, dat vind ik het ergste eraan. De vertrouwen van de mens word geschaad door anderen, die niet van andermans kinderen af kunnen bljven, of zelfs moorden op hun kerfstok hebben.
:?
@Mama wrote:
@kaboutertje wrote:ja,… of jij zat naar een andere zender te kijken :think: dat jij iets anders hebt gehoord als ik
Nee wat Fiep zei, heb ik ook gehoord.
idd, of het nu politieagenten, zwemleraren of priesters zijn,…
Als ouders word je wel even weer op scherp gezet,… helaas is het niet anders.
was Milly enig kind trouwens? dat is me een beetje ontgaan
@kaboutertje wrote:
was Milly enig kind trouwens? dat is me een beetje ontgaan