AMBER ALERT

Lieve Milly, rust zacht :kaars:

Onvergeeflijk wat er met dit meisje is gebeurd en dan nog wel door een bekende, een politieman, ik weet dat het al door meerdere is gezegd, maar het blijft gewoon zo’n vreemd idee allemaal. Je kind gewoon 2 tuinen verderop begraven. Terwijl de hele wereld naar der zoekt.

Heel veel sterkte voor de ouders en der broer en zus.

Ik woon er hemelsbreed niet zo ver vandaan. Ik hoorde het vanmorgen op de radio. Vreselijk!!! Vanmorgen even langs gefietst en vanavond er heen geweest om het tot me door te laten dringen/te verwerken. Ik ken Milly niet, maar dat zoiets zo dichtbij gebeurt… Ik kan het nog niet geloven! Ik zag de ouders, broer en zus lopen, nou dan weet je niet wat je voelt!!! Er waren veel mensen bij de bloemenzee en natuurlijk ook SBS6 en RTL4. Ik leef enorm mee met de familie. Ik ben blij voor iedereen dat de onzekerheid in ieder geval voorbij is en de dader achter slot en grendel zit. Nu durf ik Lotte weer wat makkelijker los te laten.

Ook ik wens alle familieleden, vrienden, kennissen en bekenden van Milly enorm veel sterkte om hier enigszins overheen te komen en te verwerken. Dit heb ik ook o.a. verwoord in het condoleanceregister in een kerk vlakbij de woning.

Ik blijf het absurd vinden dat de dader een agent is!! Wie heeft er nou geen vertrouwen in een agent, of je nou een kind of volwasene bent… Ik heb ook alle vertrouwen in ieder persoon als dat een agent blijkt te zijn van beroep!

Groetjes,

Viratine

kippevel,… die arme ouders!

‘Grote fouten bij opsporing Milly Boele’

Uitgegeven: 18 maart 2010 06:58

Laatst gewijzigd: 18 maart 2010 08:46

AMSTERDAM - Bij de zoektocht naar het vermoorde 12-jarige meisje Milly Boele zijn grote fouten gemaakt. Dat zeggen deskundigen donderdag in het AD en De Telegraaf.

© ANP

De politie had meteen met een speurhond bij buurtbewoners langs moeten gaan, zeggen oud-rechercheur Dick Gosewehr en politiepsycholoog Harrie Timmerman in De Telegraaf.

Boele had vlak voor haar verdwijning haar moeder aan de telefoon. Ze hing op om open te doen voor ‘een buurman’.

De politie had volgens de deskundigen meteen bij buurtbewoners moeten aanbellen en tuinen moeten doorzoeken met speurhonden. Als iemand had geweigerd, was dat volgens hen des te meer reden geweest om daar extra onderzoek te doen.

Speurhonden

Justitie zegt in het AD dat de inzet van speurhonden ‘één van de scenario’s’ was die klaarstonden voor als andere methoden tot niets zouden leiden. Ook zouden er veel aanwijzingen zijn dat de ontvoerder niet uit de buurt kwam.

Rechtspsycholoog Jasper J. van der Kemp zegt in de krant echter dat de betrokkenheid van een buurman prioriteit had moeten krijgen.

De politie heeft volgens hem te zorgvuldig willen werken, terwijl haast nodig was. Boele werd dinsdagavond gevonden. Ze was in Dordrecht begraven in de tuin van de 26-jarige agent Sander V., twee huizen naast haar ouderlijke woning.

Het is menseigen om een zondebok te zoeken, ookal is er een dader.

Fiep volgens mij zei jij het gisteren dat het heel makkelijk is om dat achteraf te zeggen.

Dat klopt ook wel.

Achteraf is het zo makkelijk om te zeggen dat ze in de verkeerde richitng hebben gezocht.

Ik denk dat zelf ook; waarom niet heel die straat uitkammen. Een buurman betekend dat het iemand in de nabije omgeving moet zijn.

Maar de beste stuurlui staan aan wal.

@joseetje wrote:

Het is menseigen om een zondebok te zoeken, ookal is er een dader.

Fiep volgens mij zei jij het gisteren dat het heel makkelijk is om dat achteraf te zeggen.

Dat klopt ook wel.

Achteraf is het zo makkelijk om te zeggen dat ze in de verkeerde richitng hebben gezocht.

Ik denk dat zelf ook; waarom niet heel die straat uitkammen. Een buurman betekend dat het iemand in de nabije omgeving moet zijn.

Maar de beste stuurlui staan aan wal.
ja mee eens. Aan ene kant het gevoel dat het zo’n duidelijke aanwijzing was en dat het raar is dat ze daar niet meteen alles mee hebben gedaan, aan de andere kant het gevoel dat het wel makkelijk praten is achteraf, en dat ik gewoon aan wíl nemen dat ze weten wat ze doen als ze met zo’n onderzoek bezig zijn.

Er zijn natuurlijk ook tig kinderen (gelukkig een heel heel heel veel groter percentage dan de vermissingen waar wel echt iets gruwelijks achter zit) die voor vermist opgegeven worden en die een uur later weer vrolijk voor de deur staan. Ik snap dat de politie niet bij al die gevallen binnen een uur kan gaan beginnen met de hele buurt uitkammen. Maar naar blijft het in dit geval wel, dat ze zo dichtbij was, dat het enige aanknopingspunt die kant op wees en dat het alsnog niet werd opgelost zonder de ‘hulp’ van de dader.

het enige wat ik nog wil weten is WAAROM hij dit heeft gedaan …

ik wil niet weten WAT hij bij haar heeft gedaan maar waarom ?? :cry: :kaars:

ik vind de fouten die de politie wel of niet gemaakt heeft van later belang, Nu op dit moment moeten ze zich meer druk maken om de ouders, die ongewild in een gruwelijk horror scenario zijn terecht gekomen en dat wordt ook nog eens landelijk breed uitgemeten in de media, al die onzekerheid moeten ze gewoon even laten rusten tot die ouders hun dochter hebben begraven.

Ik snap dat dit zo in Nederland niet werkt, maar er start altijd een zondebok-reeks. En heeft het zin? heeft hij haar niet direct om het leven gebracht? ze leefde ws al niet meer toen de moeder haar niet thuis aantrof. :cry:

De week van onnodige onzekerheid is dan het enige waar de vinger over gewezen kan worden en dat heeft in verhouding zo’n kleine prioriteit. Ik weet niet of de ouders daar nu op zitten te wachten.

Maar ja als mens wil je graag je onmacht uiten en eigenlijk wil je gewoon dat het terug gedraaid wordt, maar ja,… dat kan niet meer, helaas. :kaars:

Het maakt nu ook allemaal niet uit (al is het wel belangrijk natuurlijk dat men van hun “fouten” leert)… al waren die speurhonden direct woensdagavond al ingezet, waarschijnlijk was ze toen ook al dood. :cry:

Het blijft me wel bezig houden.

Zag vanmorgen in een krant ook een grote foto van de dader… brr :cry: .

:kaars:

@nathaliehvdominique wrote:

Ik vraag mij altijd een beetje af waarom je dat dan zou willen weten?

Zou je het dan beter begrijpen?

Zou het logischer voor je worden.

Er is toch geen reden om dit te doen?

@Madre wrote:

@nathaliehvdominique wrote:

Ik vraag mij altijd een beetje af waarom je dat dan zou willen weten?

Zou je het dan beter begrijpen?

Zou het logischer voor je worden.

Er is toch geen reden om dit te doen?

Ja, dat zat ik ook net te denken.

Hij heeft het gedaan omdat hij gestoord is (door wat voor reden of oorzaak dan ook), meer valt er toch niet over te zeggen?

Ik denk dat je dan beter een evt. volgende situatie kunt herkennen of inschatten! (voor je gevoel)

Een beetje een daderprofiel krijgen zeg maar.

Als het nu blijkt dat het allemaal mannen met snorren zijn, die doordraaien als ze een blond meisje zien,…

Of wellicht dat hij iets schokkends heeft meegemaakt tijdens zijn werk, wat zich zo uit,…

Of misschien had hij wel een psychose,…

Was hij misschien dronken,… dan kunnen dáár weer maatregelen op genomen worden.

Het zou gewoon een heleboel verklaren,…

Het willen weten waarom is een logische volgende stap,…

Het enige wat ik als ouder nog mischien zou willen weten is dat het snel over was.

Al het andere vind ik als buitenstaander al verstikkend, laat staan hoe het voor de ouders van Milly zou kunnen zijn.

Maar ik snap Nathalie ook ergens wel.

@Mejis wrote:

Hij heeft het gedaan omdat hij gestoord is (door wat voor reden of oorzaak dan ook), meer valt er toch niet over te zeggen?

Het is een gestoorde actie,… hij hoeft dan niet persé gestoord te zijn, dat maakt het ook allemaal zo griezelig!

Je komt niet zomaar bij de politie,… daarvoor word je uitgebreid gescreend.

Maar ik begrijp je tekst wel :wink:

Iemand die moord, IS GESTOORD! brrrrr eng eigenlijk hè,…

vertel jij je kinderen dat als ze verdwaald zijn in het winkelcentrum, dat ze niet naar een vreemde moeten lopen, maar naar een politieagent,… want dát is veilig!

Ik denk (hoop) dat die jongen dat ook wordt aangerekend, het wegnemen van de nationale veiligheid, vanwege zijn functie.

@kaboutertje wrote:

@Mejis wrote:

Het is een gestoorde actie,… hij hoeft dan niet persé gestoord te zijn, dat maakt het ook allemaal zo griezelig!

vertel jij je kinderen dat als ze verdwaald zijn in het winkelcentrum, dat ze niet naar een vreemde moeten lopen, maar naar een politieagent,… want dát is veilig!

Ik denk (hoop) dat die jongen dat ook wordt aangerekend, het wegnemen van de nationale veiligheid, vanwege zijn functie.

Ja, eng is het wel, dat er blijkbaar van dit soort mensen vlakbij je kunnen wonen, zonder dat je het weet of kunt zien.

Toen ik klein was, woonde bij ons in de straat een pedofiel, die zich aan verschillende buurjongetjes vergrepen heeft in die tijd, en die ook bij de politie werkte (is later ook opgepakt enzovoort, dus was zeker geen fabeltje). Dus dat het bij de politie ook ‘gewone’ mensen zijn, en dat daar dus ook rotte appels tussenzitten, daar schrik ik dan niet zo van.

Maar als moeder van een kleuter die steeds meer vrijheid en zelfstandigheid wil, blijft het een eng idee hoor, hoeveel van dit soort gekken lopen er wel niet rond?

@Mejis wrote:

@kaboutertje wrote:
@Mejis wrote:

Ja, eng is het wel, dat er blijkbaar van dit soort mensen vlakbij je kunnen wonen, zonder dat je het weet of kunt zien.

Toen ik klein was, woonde bij ons in de straat een pedofiel, die zich aan verschillende buurjongetjes vergrepen heeft in die tijd, en die ook bij de politie werkte (is later ook opgepakt enzovoort, dus was zeker geen fabeltje). Dus dat het bij de politie ook ‘gewone’ mensen zijn, en dat daar dus ook rotte appels tussenzitten, daar schrik ik dan niet zo van.

Maar als moeder van een kleuter die steeds meer vrijheid en zelfstandigheid wil, blijft het een eng idee hoor, hoeveel van dit soort gekken lopen er wel niet rond?

Ik begrijp jouw angst heel goed :hug:

@kaboutertje wrote:

@Mejis wrote:

Daar gaan we idd allemaal vanuit, maar ik vraag me nu wel een beetje af hoe serieus zo'n screening is.. :think:

@Mama wrote:

@kaboutertje wrote:
@Mejis wrote:

Daar gaan we idd allemaal vanuit, maar ik vraag me nu wel een beetje af hoe serieus zo'n screening is.. :think:

héél serieus!!!! En door een enkele rotte appel, mogen we daar denk ik ook niet aan twijfelen.

mensen kunnen ook heel anders zijn op het moment dat ze gescreend worden.

@joseetje wrote:

mensen kunnen ook heel anders zijn op het moment dat ze gescreend worden.

kortom zo’n screening heeft ,volgens mij, totaal geen zin…