Altijd dezelfde ouders.....

Wij hebben dit gedoe bij de sportvereniging.

En daar baal ik zo erg van.

We worden verplicht om te rijden op de zaterdagen, wij hebben dus geen auto, dus moeten wij bardiensten draaien, of iets doen als penningmeester ofzo.

Ik vind het leuk om mn kind naar een sport te laten gaan, betaal netjes de contributie, zou ook gewoon 10 euro extra willen betalen zodat ze mensen voor de bar kunnen inhuren.

Ik baal hier zo van. Alleen al om deze reden zou ik mn kind niet op een sportvereninging willen doen, maarja, ze wil het zelf zo graag, dus doen we het maar.

Ik vind het maar niets,

Het liefst zeg ik net als franka, daar heb ik geen zin in, maar dat kan ik gewoon niet maken.

@stillewater wrote:

We worden verplicht om te rijden op de zaterdagen, wij hebben dus geen auto, dus moeten wij bardiensten draaien, of iets doen als penningmeester ofzo.

Ik vind het leuk om mn kind naar een sport te laten gaan, betaal netjes de contributie, zou ook gewoon 10 euro extra willen betalen zodat ze mensen voor de bar kunnen inhuren.

Ik baal hier zo van. Alleen al om deze reden zou ik mn kind niet op een sportvereninging willen doen, maarja, ze wil het zelf zo graag, dus doen we het maar.

Ik vind het maar niets,

Het liefst zeg ik net als franka, daar heb ik geen zin in, maar dat kan ik gewoon niet maken.

Ik snap dat dus echt niet. Ik vind dat helpen bij school of clubleven er dus gewoon bij hoort. Hoe moet een team van a naar b komen als er geen enkele ouder bereidt is om te rijden? Dan kan de competitie wel gestopt , worden. Dus ja, het is niet het leukste wat er is maar dat hoort er voor mij gewoon bij. En heb je gewoon als ouder te accepteren en de lol ervan in te zien, vind ik dan…

De reactie die ik krijg van Merijn op het feit dat ik help op school is zo positief. Hij vindt het zo leuk dat ik dan wat meer betrokken ben bij zijn klas. Dat geeft me dan zoveel terug. Over 2 weken hebben ze schoolreisje, als klassenmoeder heb je dan het voordeel dat je sowieso mee mag. Zie er echt naar uit…

Maar goed, smaken verschillen en ik snap dat niet iedereen hetzelfde voelt en denkt.

@jet wrote:

@stillewater wrote:

Ik vind het maar niets,

Ik snap dat dus echt niet. Ik vind dat helpen bij school of clubleven er dus gewoon bij hoort. Hoe moet een team van a naar b komen als er geen enkele ouder bereidt is om te rijden? Dan kan de competitie wel gestopt , worden. Dus ja, het is niet het leukste wat er is maar dat hoort er voor mij gewoon bij. En heb je gewoon als ouder te accepteren en de lol ervan in te zien, vind ik dan…

Helemaal mee eens! Je kunt er toch niet altijd vanuit gaan dat een ander het wel doet..

Daar hoort een sportvereniging toch gewoon voor te zorgen. En als daar het geld niet voor is dan moeten ze de contributie gewoon omhoog doen.

Ik vind het zo iets raars.

@stillewater wrote:

Daar hoort een sportvereniging toch gewoon voor te zorgen. En als daar het geld niet voor is dan moeten ze de contributie gewoon omhoog doen.

Dat vind ik raar…

Denk ook dat er dan een aantal afhaken hoor en je bereikt zo ook dat een aantal kinderen niet meer de sport kan beoefenen die ze willen omdat de ouders het niet meer kunnen/willen betalen.

@stillewater wrote:

Ik vind jouw gedachtengang echt raar…

Hoe zie je dat dan? Moeten ze dan taxi centrales gaan inzetten?

Dan is het eind toch zoek? Hier op de hockeyclub zijn echt heeel veel jeugdelftallen. Die kosten gaan dan echt heel erg sky high.

Of moet er per team een aantal auto’s gekocht worden en mensen in dienst die die auto’s rijden? Kost ook kapitalen…

nee sorry. Ik zie niet in hoe de clubs hiervoor op moeten draaien.

Als iedere ouder zijn steentje bijdraagt, is het probleem er niet en blijven de kosten beperkt op dat gebied.

Is net als met helpen op school, als ouders af en toe hun handen uit de mouwen steken, is de school daarbij gebaad en daaruit voortvloeiend direct ook de leerlingen en ook jouw kinderen.

Ik ben niet anders gewend. Toen ik vroeger als kind hockeyde zat mijn moeder in de jeugdcommissie en mijn vader floot regelmatig. Dus mijn ouders waren erg betrokken bij onze sport. Dat heb ik altijd erg gewaardeerd.

Dat is het andere uiterste en niet iedereen hoeft zover te gaan…

Maar ik vind dus echt dat een keertje rijden voor het team of helpen op school het minste is wat je kunt doen voor je kind.

‘Wel de lusten maar niet de lasten’ is waar ik aan moet denken nu…

Ik heb niet alles gelezen…

Ik ben een thuisblijfmama die zich heel actief inzit op school. Ik vind het heel erg leuk om te doen. Soms regel ik ook wel oppas voor mijn jongste zoon zodat ik op school kan meehelpen. Vind het voor de oudste anders zo sneu dat zijn mama aan niets meedoet omdat hij nog een broertje van 1 heeft. Die van 3 gaat altijd mee.

Het zijn bij ons op school ook altijd steeds dezelfde mama’s. Volgende week gaan ze koekjes bakken met de kindjes. Er had zich van de 19 kindjes in zijn klas welgeteld 1 mama aangemeld. Ik wou me eerst niet aanmelden omdat ik al bijna iedere week sta ingeroosterd om over te blijven. Heb uiteindelijk toch maar ja gezegd anders konden niet alle kindjes koekjes bakken.

Wat me bij het overblijven opvalt bij ons is dat het eigenlijk bijna allemaal mama’s zijn waarvan hun eigen kind alleen maar overblijft als ze overblijfmoeder zijn. Is bij mij net zo. En dan vinden de ouders die fulltime werken dat eigenlijk niet meer dan normaal dat we dat doen.

Het is bij ons zelfs zo erg dat er in groep 3 zelfs geen enkele ouder bereidt was om te komen helpen knutselen. Vind dat wel erg. In die klas zitten dan 20 kindjes.

Vorig jaar zijn ze bij ons op school met wat nieuws begonnen bij groep1-2. Daar waren van sommige ouders wat opmerkingen over enzo. Naar aanleiding daarvan werden we een paar uitgenodigd ´s avonds om over die veranderingen te praten, hoe de juffen het zagen en hoe wij en onze kinderen het zagen. Ook hier zie je dan weer dat het steeds dezelfde ouders zijn die aanwezig waren, idd degene die zich inzetten op school.

De dag nadien had ik het erover met een paar mama´s die niiet zijn gekomen. OH… helemaal vergeten, of ik moest gaan sporten, blablabla. Dan vraag ik me af hoe belangrijk ze het onderwijs van hun kind vinden als ze zelfs of die avonden nog geen tijd voor school willen vrijmaken.

In een nabij gelegen school krijgen de ouders een vergoeding voor het overblijven met het gevolg dat ze daar geen probleem hebben bij het vinden van overblijfouders.

Op iedere school is het dus hetzelfde. Laatst had de juf nog een paar ouders tekort om mee te gaan naar een voorstelling. Ze ging dat niet vragen aan de mama´s die nooit wat op school doen maar wel aan de mama´s die al zoveel doen.

@stillewater wrote:

Ik vind het maar niets,

Is het structueel iedere zaterdag?

Ja dat zou ik ook niet leuk vinden , maar zo nu en dan een keer rijden , nee zou ik niet erg vinden .

gr melanie.

@melanie wrote:

@stillewater wrote:

Ik vind het maar niets,

Is het structueel iedere zaterdag?

Ja dat zou ik ook niet leuk vinden , maar zo nu en dan een keer rijden , nee zou ik niet erg vinden .

gr melanie.

De kans op structureel moeten rijden loop je natuurlijk wel snel als er veel mensen zijn die denken…een ander doet het wel…zo nu en dan is alleen mogelijk als iedereen of de grootste groep ouders meewerken.

in dit geval lijkt mijn hier geen sprake van niet willen maar vooral niet kunnen rijden bij gebrek aan auto. Overigens vind ik het dan wel logisch dat je jezelf inzetbaar toont op een vlak wat je logistiek wel kan regelen.

Wij hebben ook geen auto, ik wil met alle liefde een paar kinderen op de fiets ergens heenbrengen maar er zijn grenzen… (pak 'm beet bij een kilometer of 5 :wink: )

nog even afgezien van het feit dat ik het totale kolder vind om 20km te gaan rijden met bijvoorbeeld een team Fjes ten behoeve van een “competitie” :roll: als ze iets ouder zijn is dat nog wat maar dannog…

@annemarie69 wrote:

in dit geval lijkt mijn hier geen sprake van niet willen maar vooral niet kunnen rijden bij gebrek aan auto. Overigens vind ik het dan wel logisch dat je jezelf inzetbaar toont op een vlak wat je logistiek wel kan regelen.

Dat niet hebben van een auto was al duidelijk. Daarvoor in de plaats wordt van hen verwacht dat ze bardiensten draaien. Wat ik alleszins redelijn acht.
Het gaat dus niet om het rijden, het gaat om het feit dat ouders eigenlijk totaal niet bereidt zijn om een bijdrage te leveren aan school of clubleven en dat kan ik gewoonweg niet begrijpen

@jet wrote:

@annemarie69 wrote:

Dat niet hebben van een auto was al duidelijk. Daarvoor in de plaats wordt van hen verwacht dat ze bardiensten draaien. Wat ik alleszins redelijn acht.
Het gaat dus niet om het rijden, het gaat om het feit dat ouders eigenlijk totaal niet bereidt zijn om een bijdrage te leveren aan school of clubleven en dat kan ik gewoonweg niet begrijpen

Sorry hoor, maar je hebt mij niet horen zeggen dat ik het niet doe.

Vandaag net weer brief gehad…die krijgen alle hulpouders…vergadering voor sinterklaas…nu zijn vergaderingen echt niet mijn ding he…dus heb bij juf aangegeven dat ze me mogen inroosteren…ik hoor het wel wanneer en wat ik moet doen…was geen probleem…

@stillewater wrote:

Sorry hoor, maar je hebt mij niet horen zeggen dat ik het niet doe.

nee dat klopt. Dat laatste wat ik schreef was niet gericht op jou. Maar meer in algemeenheid. Komt inderdaad over of ik je persoonlijk hiermee bedoel.

Jij doet het wel, weliswaar niet van harte omdat je liever ziet dat de club voorzieningen regelt, maar er zijn vermoed ik zat mensen die niets doen.

Dat vind ik jammer. Maar goed ieder mens verschilt. Ik ben van mening dat wanneer je kind deelneemt aan school, sport of wat dan ook en je wordt als ouder geacht ergens mee te helpen dat dat een vanzelfsprekendheid is.

Werd net toevallig gebeld door een vriendin die versiermoeders aan het regelen is voor de Sint op school. Of ik in de klas van Merijn wil rondvragen wie er mee wil helpen. Dus ben benieuwd hoeveel reacties er komen.

Succes ermee dan maa.r…hoop dat het mee gaat vallen wie er kan komen helpen…

ik hoor na de vergadering wat mijn deel gaat zijn…leuk,…

@jet wrote:

Werd net toevallig gebeld door een vriendin die versiermoeders aan het regelen is voor de Sint op school. Of ik in de klas van Merijn wil rondvragen wie er mee wil helpen. Dus ben benieuwd hoeveel reacties er komen.

Zoiets bijvoorbeeld…is toch niet zoveel moeite om even mee te helpen, hoe meer er helpen hoe sneller het gedaan is. Wat doe je de kindjes er een plezier mee. En het kan toch ook best heel gezellig zijn om dat even met een groepje te doen.

@Mama wrote:

@jet wrote:

Zoiets bijvoorbeeld…is toch niet zoveel moeite om even mee te helpen, hoe meer er helpen hoe sneller het gedaan is. Wat doe je de kindjes er een plezier mee. En het kan toch ook best heel gezellig zijn om dat even met een groepje te doen.

Ja lijkt mij ook. Ik vind het in ieder geval heel leuk om te doen :thumbup: en dan al die blije gezichten als ze het zien als ze de school binnenkomen lopen :inlove:

jet, heb tegenwoordig een kind op hockey. Het is een vereniging en dat woord zegt al genoeg vind ik :mrgreen: verenigen is samen iets doen. En dus wordt je ingepland voor bardienst en dus moeten we met auto’s rijden. Geen probleem. En volgens mij mag je op kosten van de club ook cursussen volgen. Eigenlijk heel leuk. Alleen ben ik zelf niet zo sportief :oops: misschien moet ik zelf ook maar lid worden ofzo :? :mrgreen:

Lydia, vind ze het leuk?

Is trimhockey niets iets voor jou? Dat doe ik dus nu ook. Is 30+ en is lekker trainen 1x per week en heel af en toe tegen trimteams uit de buurt een tournooi of wedstrijdje. Dus niet de wekelijkse verplichting van een wedstrijd in het weekend, maar enkel een trainingsavond.

Mijn ouders hebben het vroeger ook gedaan toen mijn broertje en ik hockeyden. Dat was destijds opgericht juist voor ouders van kinderen die hockeyen die graag zelf ook bezig willen zijn maar geen competitie willen spelen en het spel hockey willen leren. Is erg leuk, gemengd, met mensen die jaren gehockeyd hebben en mensen die nog nooit hebben gedaan. Welllicht een keer proberen?

Ik heb me de afgelopen tijd nogal verzet tegen dit topic - omdat ik niet graag tot dingen gedwongen wordt enzo en het bovendien bij ons thuis nogal een gepuzzel is met werk, beide wisselende diensten en nog een kleintje thuis.

Weet nog steeds niet hoe we het moeten gaan doen maar Lasse zit sinds vandaag vrij plots op onze eerste school van keuze - jenaplan - en als ik hun site lees en het materiaal wat ik mee kreeg - krijgen we daar allebei wel meer zin om af en toe een gaatje te vinden.

Maar die school spreekt ons gewoon enorm aan en het werkt aanstekelijk om ons in te zetten voor iets waar we ons bij betrokken voelen. Ik had dit met die andere school (waar lasse eerst heen zou gaan) een stuk minder gehad.